Taru sormusten herrasta-barbiet

Tik sanoi:
Pitää paikkansa, olen kuullut sellaisista (mielestäni, anteeksi vain, hieman kieroutuneista) yksilöistä, jotka ostavat leluja, ei vain nukkeja, vaan pikkuautoja ja mitä tahansa, eivätkä missään nimessä ota niitä ikinä pois myyntipakkauksestaan, koska pitävät niitä keräilykohteina, joiden hinta sitten ajan mittaan nousee... [...] Pitäisi kieltää tuollainen. Lelut ovat leikkimistä varten, niin lapsille kuin aikuisillekin (joille se tekee hyvää välillä).

Saattaa mennä off-topiciksi, mutta figuurit ovat leluja kuin myös keräilykohteita. Itseltäni löytyy huoneestani, ullakolta ja varastosta reippaasti avaamattomia Star Wars -figuureja ja ties mitä, ja saisin varmasti sydänkohtauksen jos joku menisi niitä availemaan (hirvittää jo kuvitellakin). Figuurien keräily on aikuisten leikkiä, ei sitä saa kieltää.
 
Hyväksyttyjä "aikuisten leikkimisen" muotojahan ovat mm. pienoisrautatiet, miniatyyripelit ja sotadioraamat, fantasiaroolipelit, keräilykorttipelit, larpit... näitä tapoja tai variaatioita on jopa enemmän kuin lapsilla. Voisikohan tästä päätellä jotain.

Figujen keräilyä en välttämättä laskisi "leikiksi", siinähän ei liikutella mitään eikä ole juonta, ei hyvää tahi huonoa... 8) ainoa yhteys varsinaiseen leikkiin on kyllä tosin se, että seinällä killuvat erinäköiset siistit hahmot mahdollisesti stimuloivat jollain lailla mielikuvitusta. Jos ei muuten niin ainakin sillä tavalla että ne saavat ehkä omistajan välillä miettimään mitä kaikkea kivaa voikaan tehdä niillä rahoilla mitä niistä saa kiskaistua sitten joidenkin vuosien päästä. :p

Noista barbieista: En ole toistaiseksi nähnyt kuin Legokenin ja Galadrielin New Linen mainospostissa eivätkä ne hirveästi tunnereaktiota herättäneet (muuta kuin "jaa että tuollaisia tie-inejä sitten nuo... hmh"). Galadrielin puku vaikutti tosin aika hyvin suunnitellulta tai ainakin kuvatulta, siinä oli jotenkin "hohtava" efekti.
 
Minä en kyllä pystyisi pitämään mitään ostamaani ikuisesti muovin takana. Nehän reppanat kuolisivat hapenpuutteeseen! :shock: :wink:
En ole koskaan ymmärtänyt että miten se arvo siitä avaamisesta kärsii, jos säilyttää paketin eikä telo hahmoa tahi sitä pakettia.

Ja harva figuuri edes näyttää hyvältä muovin takana. Taidan perustaa Figuurien Vapautusrintaman. :lol:
 
Minulla on Avaamaron Gandalf-figu kirjahyllyssä pölyttymässä. Mutta raukkahan olisi ihan yksinäinen ilman kavereita, ei minulla ole kuin muutama telottu barbie sen lisäksi..

Ehkäpä siihen arvon nousuun vaikuttaa se, että avaamaton paketti on melko varmasti samassa kunnossa vuosienkin päässä kuin se oli myyntihetkellä?
 
Voipi olla noin.

Niin, niistä LOTR-barbeista. Vaikka suhtaudunkin barbeihin ylipäätään hiukan epäillen niin kyllä nämä 4 hakkaavat mennen tullen viralliset LOTR-keräilyfiguurit jotka ovat JÄRKYTTÄVÄN näköisiä.

-- -- --
Ja offia...
Juu, olen kyllä leikkinyt barbeilla pienenä, mutta jos minulla on joskus jälkikasvua joka on nukeista kiinnostunutta niin tarjolla on sitten barbien ohella myös muunlaisia nuketuksia. Ensinnäkin tiedän itse sen tuskan mikä aiheutuu siitä kun barbieta ei saa väkisinkään istumaan oikeaoppisesti hevosen selkään tai ylipäätään tekemään mitään muutakaan. Tästä syystä Barbie-leikit rajoittuvat turhan helposti pelkkään nukkejen kaunistamiseen (ja ainakin minusta tuntuivat aika tylsiltä, ratkaisuna oli usein leikin painottuminen sinne hevosten puolelle :lol:.) Toisekseen ulkonäössä olisi edelleen "parantamisen" (tavallistamisen) varaa.
Vaikka ennemmin lapselle barbie kuin bratzi, imo.
 
Galadriel ei näkynyt mutta katsoin tuota KenLegolas-kuvaa.Tiedän,olen vähän myöhässä mutta jokatapauksessa: eikö mikään ole enää pyhää?!? Barbie valloittaa maailman :/ Itse asiassa on jo valloittanut :)
 
Ei taida kuulua barbien joukkoon tämä, mutta kerron kuitenkin. Eli sain nimettömän paketin postissa tuossa vähän aikaa sitten (siis ei lähettäjän tietoja). Sisällä oli kauhia Elrond-figuuri! No, vähän aikaa kaiveltuani sain sitten selville että lähettäjä oli eräs kaverini, joka ei ole mikään Taru Sormusten Herrasta -fani, mutta tietää minun olevan. Mutta en kuitenkaan ihan niin ihastunut noihin figuureihin. Barbietko ovat siis eri asia? Samoilla sivuilla mainostetaan aina sekä New Linen figuureja että barbie-nukkeja...

Mutta minä olen nukkeiän jo ohittanut, ja mielestäni tuo Elrond on lähinnä ruma. Bodatun näköinen ja pelottava. Ei yhtään elrondmainen (hyvää suomenkieltä). :grin: Siskoni 15 vee kyllä huvitti itseään (ja minua jälkeenpäin) kuvaamalla digikameralla "musiikkivideon" jossa tanssittaa ihq-Elrondia niin että letit heiluu...

Eniten huvitti kyllä pakkauksen kovin mahtipontiset esittelytekstit.

Kaupallisen mainoskuvan Elrondista näkee halutessaan tästä.
 
Hui. :o Tuon Elrondin kuvan perusteella minulta meni usko ihmisten hyvyyteen. :grin: Kuka voi tehdä jotain tuollaista Elrond-hahmolle??Niimpä,ei yhtään ole edes "elrondmainen". :x

Mitä noihin Legolas- ja Caladriel-barbeihin tulee,Legolas on loppujen lopuksi aika onnistuneen näköinen. :) Paljon paremmankin voisi tehdä,mutta pelkäsin paljon pahempaa :D Caladriel ei harmillisesti näy... :| Olisin mielelläni nähnyt sen,kun niin monet kehuivat barbin asua. :(
 
Oh. Galadriel linkki ei toiminut mulla, mutta kyllä tuo Legolas oli aika kiva, vaikken hahmosta tykkääkkään. Oi, kun vielä Aragorn- barbin jostain saisin : D Sitä kyllä nyt jään odottamaan! : D Vai ei sellaista sitten jo ole?
 
Vanha viesti, mutta pakko kommentoida; voi hyvänen aika...
Hiukkasen katselin noita Amazonissa, ja silmiini osui hinnat; miksiköhän Galadriel maksaa yli sata dollaria enemmän kuin Legolas, ja Arwenia ja Aragornia ei ole enää edes myynnissä :D :p
 
Varmaan siksi, että Galadriel on niin hieno! :D Ja Legolas näistä kaikista epäonnistunein! :shock: Mutta hyväksyn eriävät mielipiteet. :wink:

En tiennytkään aikaisemmin, että on olemassa näitä 'TSH-Barbeja'. No mutta eipä tuo haittaa. Paitsi jos olisi tehty Gandalf Ken (kera Hallavaharjan), mitä en sitten enää edes saisi mistään hankittua omaksi. *hih hih*
 
Höh, mulla ei toiminut noi Barbie-Galadriel tai Ken-Legolas linkit :/ Mutta Härre Guud minkä näköinen Elrond on! Miksi se irvistelee?
 
Oho en huomannut :hups: Kiitos kuitenkin... Legolas näytti jotenkin... Kuin hänellä olisi peruukki, mutta Galadriel oli nätti.
 
Legolas-Ken on järkyttävä..Yuck. Tuli kylmiä väreitä. Galadriel-barbie on kaunis, ja muistuttaa asusteineen pikkuisen leffa-Galadrielia. Elrondin kuva on .. kauhea. Ja Arakorni on ihan kauhea siloposki o.o

Selailin vähän nettiä aiheena Lord of the Rings - barbiet, niin löysin sivun, jossa on paljon sen aiheisia nukkeja, kuvat kyllä näyttävät vähän huonoilta:

http://shop.ebay.co.uk/alex2055_b/m.html?_nkw=lord+of+the+rings+toybiz&_sacat=0&_trksid=p3911.m270.l1312&_odkw=&_osacat=0

Kauheeta krääsää! Ei kiitos, mutta tuossa Sauronin silmä - muovihommelissa ( http://cgi.ebay.co.uk/LOTR-EYE-OF-SAURON-BLUE-CARD-BACK-TOYBIZ_W0QQitemZ200396284020QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2ea88ca074 ) kun klikkaa suuremmaksi kuvaa, lukee niin houkuttelevasti try me, Uih, kun pääsisi painamaan sitä nappia.. Se varmaan sanoisi: 'I can see you'. :yay: Hmm, eihän se ole oikeastaan nukke, vai onko? Itse arvaisin että ei ole. :3
 
ElenGirl sanoi:
Kauheeta krääsää!
Eeeiikäää oleee :grin:
Saanen olla eri mieltä, mun mielestä noi Toybizin figuurit on vallan hienoja, kelpais mullekin! Tuon hintaluokan leluiksi melkoisen tasokkaita mielestäni.

Harmittaa niin melkoristi kun meni Huuto.netissä myynnissä ollut Gothmog-figuuri ohi suun :(
Se oli niin siisti...
 
A-p-u-a!

Toi Sauronin Silmä oli kyllä ehdottomasti paras, miten joku voi keksiä tollasta?!
Ite en kyllä tollasta hommaisi, mutta olihan ne "aika" hauskoja. :o ;)
 
UntenMuovaaja sanoi:
ElenGirl sanoi:
Kauheeta krääsää!
Eeeiikäää oleee :grin:
Saanen olla eri mieltä, mun mielestä noi Toybizin figuurit on vallan hienoja, kelpais mullekin! Tuon hinta luokan leluiksi melkoisen tasokkaita mielestäni.
Harmittaa niin melkoristi kun meni Huuto.netissä myynnissä ollut Gothmog-figuuri ohi suun :(
Se oli niin siisti...

Ne on krääsää, mutta ehkä aika hienoa sellaista. :) Silti kauheeta materiaalien tuhlausta.


Epäilyttää voiko Gothmog-figuurit olla siistejä, se malli katsokaas on vähän epäsiisti. Mutta toki se voi olla taitavasti tehty jne. ihastus keräilijöille, mutta minä tuskin haluaisin Gothmogia huoneeseeni. ^^
 
Ylös