The Miitti 21.7.-24.7.2022, Lapjärvi (miitissä myös seuran Vuosijuhla)

Ensimmäiset järjestäjien autot ovat torstaina miittipaikalla hitusen ennen neljää. Ennen sitä ei siis kannata tulla paikalle ellei sitten odottele pihalla ovien avautumista.

Viimeaikainen sääennuste lupaa varsin lämmintä keliä miitin ajalle. Kovin monia villasukkapareja siis tuskin tarvitaan, aurinkorasvaa ja runsasta nesteiden juontia sitäkin enemmän.
 
Minähän en näissä asioissa hätiköi vaan jätän kaiken rauhassa viime tinkaan, miittimaksua myöten. Perinteitä täytyy kunnioittaa! Mahtaisikohan Satekain perjantaikyyti poimia yhden urvelon Lahdesta. Selvitellään...
:22:
 
Minähän en näissä asioissa hätiköi vaan jätän kaiken rauhassa viime tinkaan, miittimaksua myöten. Perinteitä täytyy kunnioittaa! Mahtaisikohan Satekain perjantaikyyti poimia yhden urvelon Lahdesta. Selvitellään...
:22:

Mellonin mukaan olet kyllä ilmoittautunut mukaan neljäksi päiväksi, mutta tuletko sittenkin vasta perjantaina?
 
Pistin Satekaille yksäriä, mutta hän ei ole vastannut. Menen perjantaina Lahden satamaan syömään työkaverieni kanssa ennen kuin he nousevat kuudelta laivaan neljän tunnin mikroristeilyä varten (ei taxfreeostoksia). Hollolan keskiaikamarkkinat kestävät seitsemään asti, joten luultavasti ajaudun rautatieasemalle.
 
Mellonin mukaan olet kyllä ilmoittautunut mukaan neljäksi päiväksi, mutta tuletko sittenkin vasta perjantaina?
Joo. Mitä ilmeisimmin en osannut käyttää nyky-Mellonia, koska minusta siinä ei ilmoittautuessani kysyttykään kuinka pitkään olin aikeissa miitata... Olin jo unohtanut tämän kommervenkin.
 
Anteeksi etten ole vastannut viesteihin, olen ollut johtamassa telttaleiriä perjantaista alkaen. Katson viestit kohta kun pääsen keskustelujen lukemisessa sinne asti. Hyvin mahdollisesti ollaan markkinoilla loppuun asti, mutta voin joustaa siinä.
 
Joo. Mitä ilmeisimmin en osannut käyttää nyky-Mellonia, koska minusta siinä ei ilmoittautuessani kysyttykään kuinka pitkään olin aikeissa miitata... Olin jo unohtanut tämän kommervenkin.
Ah tosiaan, ilmoittautumisen jälkeen pitää erikseen vahvistaa tulonsa ja samalla pystyy merkkaamaan päivät. Tämä on heti ilmoittautumisen jälkeen mahdollista ja hoituu parilla täppäyksellä tai napsautuksella :) Mutta voisin muistaa selkeyttää vielä viestintää (sitä kun voi melkein aina ainoastaan parantaa).
 
Ah tosiaan, ilmoittautumisen jälkeen pitää erikseen vahvistaa tulonsa ja samalla pystyy merkkaamaan päivät. Tämä on heti ilmoittautumisen jälkeen mahdollista ja hoituu parilla täppäyksellä tai napsautuksella :) Mutta voisin muistaa selkeyttää vielä viestintää (sitä kun voi melkein aina ainoastaan parantaa).
Tämä selittää. :D Eihän sitä nyt ainainen ehkäilijä voinut hetsiltään vahvistaa varmaksi pääsevänsä ja sitten sen koko täpän olemassaolo on unohtunut.
 
Tulen sittenkin ihan yhdeksi yöksi miittiin. Ilmottaudun, kun pääsen sisään Melloniin.

Ostin jo menopaluun Onnibussin kyydissä Tampereelta Kouvolaan ja takaisin.

Haluatko tulla autokyydillä Kouvolasta miittipaikalle? Asun nykyään kätevästi Kouvolan matkakeskusta vastapäätä, joten voin napata siitä helposti muitakin kyytiläisiä.
 
Olen varautunut nappaamaan Kointähden bussilta, joten laittakaa jotain kautta (muuta kuin käärmeeseen, vaikka miitin whatsappiin) viestiä, että tiedän jos ei tarvitse aikatauluttaa tulemista bussin mukaan. Lähden huomenna jo aamusta Kaakkoissuomeen.
 
Tulen sittenkin ihan yhdeksi yöksi miittiin. Ilmottaudun, kun pääsen sisään Melloniin.

Jos aiot vielä ilmoittautua Mellonin kautta, niin alkaa pitää kiirettä: ilmoittautuminen kun sulkeutuu keskiyöstä.

(Kenties voisin harkita tuon muuttamista niin että se toimii vaikka 24h ennen miitin päättymistä asti, niin on joustavampi.)
 
Taisin saada sellaiset 50 vuotta lisää elinaikaa, jos on uskominen vanhoihin viisauksiin 😂

Ensin pari anteeksipyyntöä. Ensinnäkin huonosta huumorista ja kovaäänisyydestä 😅 ja toiseksi siitä, että en tosiaan antanut miitin järjestämiselle niin suurta panosta kuin olen tottunut antamaan ja mitä minun olisi pitänyt antaa. Mistä päästään siihen, että Samoojalle kaikki mahdolliset kiitokset ja pahoittelut ja kaikki mitä muuta tässä tilanteessa ikinä tarvitaankin kun käytännössä olit pääjärkkä pääosan aikaa. Ja koko järkkätiimi toimi todella hienosti (itseäni lukuunottamatta). Susannalle kiitokset juhla-aterian järjestelyistä!
Joka miitin jälkeen kiitellään kontulaisten aktiivisuutta ja luotettavuutta ja niin tapahtuu nytkin. Homma vaan toimii teidän kanssa.

Minä ihan todella tarvitsin tätä miittiä. En tiennyt sitä vielä torstaina lähtiessä, mutta nyt tiedän. Tarvitsin niitä nauruja, sitä, että sain jutella ihmisille, mennä taas kerran naimisiin larpissa 😅 (miten se aina päätyy siihen vaikka tässä miitissä ei pitänyt olla mitään mikä olisi ohjannut tähän suuntaan) ja olla vaan oma itseni.
Tarvitsin sen lämmön ja henkisen läheisyyden mitä miitissä sain. Jos ennen miittiä oli tyhjä ja uupunut olo niin nyt on kymmenen kertaa uupuneempi olo, mutta olen ihan täynnä 😘 En hämmästyisi jos alkaisin kehräämään kuin kissa (tai ehkä nukahdan ennen sitä).
Aika hurja miittikrapula. Naureskelen itsekseni, sitten meinaa itkettää, sitten taas naurattaa. Ihanaa kun on elämässä tällaisia asioita, joista jää iso tunnejälki pitkäksi aikaa ❤

Ps. Lapsiosallistujien määrä oli iloinen asia niin lapsille kuin vanhemmillekin. Löytyi uusia parhaita kavereita Tähtimölle ja Enttisen kanssa oli pari aika ihanaa rupatteluhetkeä.
 
Kiitos. ❤ Todellakin tarvitsin tätä ja teitä juuri nyt. Ja niinkuin lopussa ryhmähalauksessa sanoin, mulla tulee ikävä teitä kaikkia ja meidän yhteistä tunnelmaa. Ohjelmaa oli reilusti ja löytyi koko ajan tekemistä ja naimisiin menemistäkin. 😄 Toisaalta välillä oli mukava vain olla ja fiilistellä, ihanaa se kun voi tehdä niin.

Erityiskiitos vuosijuhlan järjestäjille, upea illallinen, taisitte käyttää veitsien ja kauhojen lisäksi loitsujakin, niin mahtava menu meillä oli! 😍 Ihanan juhlavaa oli, hienot asut, juhlapuheet, esitys ☺ ja yhteislaulu. ❤👑

Ootte ihania, kiitos kun ootte ja kiitos kun Kontu on.
 
Kiitokset taasen kaikille :)
On tässä itsekullakin ollut erinäisiä stressinaiheita, jotka olisi hyvä unohtaa edes hetkeksi. Väittäisin että se olisi ihan terveellistä ja tämä miitti auttoi siinä hyvin :)

Miittikuva-arkistosta oli taasen puhetta. Ekasta the miitistä miulla on vain yksi kuva ja tokasta ei muuta kuin nimilista. Sen jälkeen löytyy enempi ja suurimpaan osaan miitti- ja tapahtumakuvista olen koettanut kirjata nickit ja kuvaajat myös sen lisäksi tietysti että lukee miittipaikka ja -aika. Miulla on noin 26 gigaa tiedostoja, joista suurin osa on miittikuvia, mutta on siellä muutakin materiaalia kuten Kontumme kartta, joulukalentereita, lehtijuttuja, 2007 taustakuvakalenteri, Konnun Pändin lauluja, satunnaisia Hobittilan Sanomia, tekstit talteen vanhasta kontuwikistä sisältäen esim kontulaisten uudelleensyntymäpäivät, miittien ajankohdat ja kuvauksia väliltä 2003-2009, jne...

Isilmírë ja Titiuu: Circular Gallifreyan, siellä on myös miten merkataan matemaattisia yhtälöitä nuotistojen lisäksi (kirjoitusjärjestelmän kehittäjän omat sivut).
 
Olipas ihanin miitti pitkästä aikaa.
Kiitokset kanssajärjestäjille, erityisesti @Susanna_K upeasta Vuosijuhlamenusta sekä keittiössä ahertamisesta. Kiitokset myös kaikille vuosijuhlan aikaan keittiössä suuren työn tehneille.
Erikseen palkitullekin @Kointähti :lle kiitokset taas kahvien keittelyistä, omatoimisesta pikkuhommien suorittamisesta ja siitä, että teet aina enemmän kuin mitä pyydetään ja moninverroin enemmän kuin kukaan muu miittiläinen.
Aamu-ja iltauintiseuralle myös kiitokset; yleisen rannan uimavesi oli virkistävää ja hepokatit (vai kaskaat?) soittivat hienon iltakonsertin.

Pelättyjä sisäilmaongelmia ei ilmeisesti ollut, ainakaan korviini ei kantautunut sellaista ja ilmalämpöpumput olivat tarpeellinen ja hyvä lisä.
Miitti sujui kaikinpuolin mallikkaasti, oli ihanaa nähdä kaikkia pitkästä aikaa ja irrottatua normiarjesta muuttamaksi päiväksi. Sunnuntaina oli jopa hieman miittikrapulaa, mikä yleensä kertoo onnistuneesta miitistä!
 
Kiitos mahtavasta miitistä, rakkaat! :heart: Kotiin tullessani olin niin väsynyt, että putosin kuin pappi pirttipenkin päästä ( mistä lienen tuonkin sanonnan oppinut... ) ;) Miittikrapula on hurja, Jaamar kuvaa minunkin tuntemuksiani varsin osuvasti, kuvatessaan omiaan.
Kiitos kuolettavan hauskasta larpista! Kyllä sokea piraattikin ruorin löytää ja miekan mittelöissä kohtaa rajansa. Jotkut loppasuut vaan joivat kaiken rommin, ennen kuin löysin edes tietäni tynnyrille. :joy:
Kiitos hauskoista pelihetkistä! Ja kiitos hulvattomista jutuista! Sitä anekdoottien määrää: odotettavissa pölhöin miittisarjis (tms) aikoihin, kunhan pääsen työn vauhtiin... Mistä aasinsilta kunnioitettaville sarjisartistikollegoille: tuhannesti onnea 10-vuotiaalle Tikutille! ( Kuuluinhan minä näköjään siihen face-ryhmään: näin juhlateoksen heti kotikoneen avattuani).
Ja jos jonkun pitää pyytää anteeksi kovaäänisyyttään, niin minun. Anteeksi siis.
Kiitos juhlavasta juhlasta! Mahtavat sapuskat! Iso kiitos loistaville kanssalaulajille! Liika treenaus aiheuttaa vain ylikuntoa, sanoi entinen kuorokaverini, ja taashan tuo tuli todennettua. :)
Kiitos Kuningattarelle kuninkaallisesta tapaamisesta! Ettehän unohda juhlakirjan sivua 26? ;)
Repussa on nyt suunnaton määrä ilonhetkiä muisteltaviksi. Vähäisimpänä ei ole elämäni ensimmäinen yhteissaunatetris. Menneisyyden painolasti on nyt kirjaimellisesti pois pesty. Sain aloittaa puhtailta lauteilta.
Words fail me. Iso hali kaikille! :heart:
 
Pakko vähän kirjata ylös ennen kuin unohtuu näitä lentäviä lauseita ja juttuja 😁 Anteeksi niille, joille nämä eivät kaikki aukea.

(Jo mainittu)
Lähti kuin pappi pirtin penkin päästä.

Pippin aina vainaa

Marry me Jaamar


(tästä en ole enää ihan varma miten meni, joten @Titiuu voi korjata jos muistin väärin)
-Miulla olis täällä tällainen 😉
-Minä olen nähnyt niitä enemmän kuin sinä 😏
-Siis rommia! 😲

Serkku... vai herkku?

S. 26 [22]


Oliko muita joita en tiedä tai en muistanut?
 
Lähti kuin pappi pirtin penkin päästä.
Joo siis niin erinomainen lentävä lause, että piti jakaa tämä. Meillä oli Halfredin ristiäisissä seinustalla pirttipenkki. Yhtäkkiä kuului räminää ja sitten hiljaisuus. Äkkiä varmistamaan mitä tapahtui... Pappi oli istunut pirttipenkin päähän, penkki oli pystyssä, pappi lattialla, penkin päädyssä kirjahyllyssä olleista stereoista pala pois - mutta kahvi ei ollut läikkynyt. Pappi huolestui stereoista, ehdotti, että seurakunta korvaa. Itse huolestun lähinnä siitä vammautimmeko papin, onneksi hänelle ei käynyt kuinkaan. Eikä kyselty stereoiden korjauksen perään. Joten tämä voittaa täysin kaislikosta singahtelevat hauet sun muut, ja olemme käyttäneet tällaisessa kontekstissa sanontaa siitä asti. Sehän lähti kuin pappi pirttipenkin päästä!

Oli kyllä niin hulvattomia juttuja ja syvällisiä keskusteluja! Sai nauraa ja kokea ystävyyttä. 💕

Tuo 26 - 22, pahoittelen. Lahjan antajat tiesivät täsmälleen aiheuttavansa totaalista sekoamista antamalla mun käsiin kirjan, jossa on iso ja erittäinkin onnistunut kuva Sänkimiehestä. Turn to page 26! [ 22 ]
 
Last edited:
Ylös