Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Vaan olivatko Hobitti-elokuvat sittenkään niin huonoja?

Keskustelu huoneessa 'Tolkien-elokuvat', aloittanut Merri, 30.12.2014.

1. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Minulle Beorn taas on aina ollut kirjan kautta todella rakas hahmo ja järkytyin jotenkin kun näin ensimmäiset kuvat leffoissa esiintyvästä Beornista. Se oli jotai täysin muuta mitä minulla oli mielessä. Minulla on joitain tiettyjä todella rakkaita hahmoja ja jos niiden kanssa mennään täysin ristiin omien näkemysteni kanssa niin minun on tosi vaikea katsoa leffaa. Yksi minkä kanssa olisi voitu hyvin mennä metsään ja pilata minulta TSH:t olisi ollut Kultamarja, mutta häntä ei (onneksi) kyseisissä leffoissa ollut. Huono Eowyn olisi myös ollut näitä, mutta pidin leffojen Eowynistä. Beornin kanssa taas mentiin täysin metsään jos minulta kysytään.

Isilmírë tykkää tästä.
  2. Aldarian

Aldarian Kontulainen

Minua taas ei niinkään haitannut leffa-Beornin ulkomuoto. Itseasiassa Mikael Persbrandt onnistui mielestäni aika hyvin ko. roolissa. Mutta mielestäni Jackson "pilasi" hahmon ensinnäkin muuttamalla seurueen humoristisen saapumisen Beornin talolle turhaksi toimintakohtaukseksi ja lopullisesti leikkaamalla Beornin käytännössä kokonaan pois viimeisestä osasta. Tällä tavoin hahmo, joka kirjassa oikeastaan ratkaisee Viiden Armeijan taistelun on leffassa täysin ylimääräinen ja turha. Eikä pidennettykään versio käsittääkseni muuta tätä tosiasiaa (korjatkaa jos olen väärässä). Sitä vastoin mukaan on tungettu vain lisää tyhmää toimintaa. Mutta kuten olen jo aikaisemmin sanonut niin tämä toiminnan tunkeminen jokaiseen mahdolliseen (ja mahdottomaan) väliin on se Jacksonin suurin "synti" Hobitti leffoissa.

Lehtokuusama ja Jaamar tykkäävät tästä.
  3. Hanna Kullanväärtti

Hanna Kullanväärtti Kontulainen

Kyllä ne oli, aivan järkyttäviä. Tai totta puhuen, en ole katsonut kuin ensimmäisen. Enkä sitäkään ihan täysin. Oli pakko laittaa silmät kiinni ja keskittyä hengittämään rauhallisesti, koska sain siitä mesoamisesta ja kaahotuksesta paniikkikohtauksen (mulle käy välillä noin, jos aistikuormitus menee "yli"). Joten koko leffasta jäi aika ahdistava olo.

Ensimmäinen Sormusten herra -elokuva oli ihan ok, jos ei muuten niin visuaalisesti ja musiikki oli hieno. Sen jälkeen homma lähti kyllä ihan lapasesta. Hobitti 1:n jälkeen en todellakaan halunnut nähdä enempää.

Joo, en ole toimintaelokuvien ystävä :joy:Liittyneekö ikäänkin?

Jaamar ja Isilmírë tykkäävät tästä.
  4. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Vuodet ovat vierineet sitten Viiden armeijan taistelun elokuvateatteriajan, ja olenkin alkanut miettiä, josko ostaisin kuitenkin myös Hobitti-trilogian lisämateriaalein. Yrittäisi vaikka katsoa niitä ilman tolkienistilaseja. Toisaalta muistan kyllä ne ei koskaan enää -fiilikset vuosien takaa. En kuitenkaan ole katsonut noita silloinkaan, kun ovat tv:stä tulleet...

Taidan vielä harkita Hobittien ostamista uudelleen. Joskus tuntuukin, että olen kuin alla oleva herra.
    Shut-up-and-take-my-money.

Hanna Kullanväärtti tykkää tästä.
  5. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Duologian kolmas osa varsin syviin Hobitti-asioihin menevästä kritiikistä: https//youtu.be/Qi7t_g5QObs

6. Moriach

Moriach Hobitti

Eikö kukaan ole editoinut Jacksonin tuotoksista puritaanisempaa versiota jossa olisi jätetty pois esimerkiksi ämyrinlinnan haltiat ja pupureet?

Jaa somessa