Vappu

Cherry

Hobitti
Eli ens viikonloppunahan on vappu... Itelle tulee aina sellanen olo, että olis pakko lähteä jonnekki pitään hauskaa. Nyt kun ei oo mitään suunnitelmia nii on sellanen ärsyttävä olo ku tuntuu, että kaikki muut on menossa jonnekki pitämään hauskaa, mutta minä nyhjötän kotona juoden simaa ja tehden läksyjä. Tuleeko muille ikinä tällasta oloa?

Miten täällä ihmiset on viettämässä vappua?

Lisätty myöhemmin: Taidan tosiaankin jäädä vain kotia. En oo ikinä kovinkaan tykänny vapusta nii miks mun pitäis sitä jotenki juhlia? :p Taidan käydä vuokraamassa muutaman dvd.n, syödä hyvää ruokaa ja tehdä koulutöitä jotka olis pitäny tehdä jo viime viikolla... :roll:
 
No, kaikki meidän luokkalaiset menevät suurimmaksi osaksi bilettämään, juomaan alkohoolia ja rellestämään. Minä en muistaakseni ole koskaan pitänyt bileistä, joten taidan jäädä kotiin ja iloita, etten herää huomenna jostain jonne en ikinä ole mennyt.
 
MÄ olen lähdössä mökille ihan vaan peheen kanssa. Ja pääsen kastelemaan pikkuveljen vessareilla. :twisted: Meiänkin luokalta melkein kaikki ja kaikki muutkin mun tutut on lähdössä juomaan ja kaupungille hillumaan. Mitä ideaa on juoda niin pää täyteen ettei muista mitään koko vapusta? Mä tykkään viettää vappua simaa juodessa ja vessareilla pommittaen pikkuveljeä ja tietenkin lätkää katsoen (meinas unohtua :p) Ja tänä vappuna kyllä ostan ittelle sellasen Nemo- tai Puh-vappupallon. Viimeeks sellasen sain, kun olin vielä ala-aste ikänen.
 
Jaah. Yhden vappujuhlat olis tiedossa erään pariskunnan kotona, oikein munkkeja ja "simaa" tarjolla. Todennäköisesti sinne, vaikka suurin osa vieraista lieneekin minulle kovin vieraita. Osa porukasta aikoo seilata kaksien bileiden välillä, ja päätyvät (niistä toisista bileistä) satavarmasti johonkin kammottavaan diskoteekkiin. Johonkin Ilvekseen, Nightlifeen, Panamaan tai Mokkaan siis. Ei minulle, kiitos. Toivottavasti niitä simabileitä jatketaan aamuun asti, niin ei tarvitse lähteä mihinkään (muuhunkaan) ravintolaan ahdistumaan. Jos ovat sieltäkin lähdössä keskustaa kohti, niin tämä poika menee kotiin nukkumaan. Ellei sitten tule joihinkuihin yllätysihmisiin törmättyä, joilla vielä sattuisi olemaan jotain vaihtoehtoista toimintaa mielessään.

Mutta "siman" lisäksi olisi tarkoitus kotiviintä litkiä, kännihän se kuitenkin on pääasia (valitettavan hauskaa - älkää nuoret sekoilko sen viinan kanssa) kavereiden näkemisen ohessa. Toivottavasti pysyy mopo käsissä, sillä viime vappua en ottaisi uusiksi mistään hinnasta. ;)
 
Vappu on ihan kumma juhla. Pienenä tykkäsin kun aina simaa ja munkkeja valmistettiin. Ilmapallot ja selpenttiinit leviteltiin pitkin taloa. Se oli hienoa aikaa.

Nyt tuntuu, että kaikki odottavat juhlaa, että pääsee ryyppäämään. Tapansa kullakin. Itse aion pyytää Vayun maalaamaan nassuuni kauniita kiekuroita ja sitten otan pesismailan lähden keskustaan hutkimaan alaikäisiä, jotka juovat alkomaholia. :lol: Ei vaan menen vain tapaamaan kavereita ja jotain ei niin järkevää. Teen kuperkeikkoja ja vastaavaa. Ja kaiken tämän teen ihan ilman alkomaholia, kiitos!

MUOKSIS
Unohtamatta jääkiekkoa. Suomipeli on PAKKO nähdä!
 
Mitä minä vappuna?
Kotona. En lähde kaupungille huhhutelemaan, en ole ollut ikinä juhlaihmisiä.. :roll:
Vapunaaton aion viettää katsomalla jääkiekkoa,juomalla simaa ja ei mitään muuta perinteistä.
Vappu ei ole ollut minulle koskaan mikään suuri juhla. Pienempänä muistan ainakin munkit, mutta enää ei munkit maistu. Miksiköhän?
 
Sain tänään juuri nostetuksi vappu fiilikset pilviin, mutta nyt ne alkavat hipua. Syynä on se, että poikaystäväni ei ole ollenkaan positiivisella mielellä nyt. Ihan masentunut ja ei minkään laista innostusta tulevasta... Minusta se johtuu siint ku hän on aika paljon koneella kotona. Hänellä on paljon kavereita ja muutenki tosi kiva, mutta paljon koneella. Elämähän menee ihan poskelleen jos istuu kotona vain. Ja vielä vappuna! Siis eijjei. En suosittele missään nimessä netissä istumista vappuna! Tietysti monet juovat alkoholia vappuna ja melskaavat muitten kanssa, mutta voihan sitä pitää hauskaa ilman juopumista, ja luulenpa, että on jopa hauskempaakin selvin päin. Mutta jos tulee jano niin simaa vaan alas. :) Ja nyt kun luvattiin aurinkoista säätä niin voimme iloita vielä enemmän. Siis ihmiset hymyilkää, koska on aihetta ja viettäkää oikein hauskan hassu vappu. :D
 
Kerrankin odotan vappua. Monta vuotta se on ollut pakollinen juhla josta olen tuntenut huonoa omaatuntoa kun en taaskaan tee mitään erityistä. Tänä vuonna odotan innolla yksinäistä iltaani, lainasin parri hyvää elokuvaa ja aion ostaa jotain hyvää ruokaa. Olen ehkä tylsä mutta ainakin minulle on hauskaa. Voisin ostaa jopa yhden pullon siideriä :D
Yksinäisyyteni on itse valittua, jos haluaisin voisin mennä kouluni vappubileisiin ja varmaan törmäisin tuttuihinkin. Se vain ei innosta.

Teininä minulla oli tapana käydä yötivolissa vappuna, tivoli kuului muuten erottamattomasti Jyväskylän vappuun. Siitä tiesi että kevät oli oikeasti tullut. Täällä ei tunnu vapulta.

Simaa kaipaan, en jaksanut yrittää tehdä itse. Ja kaupan simaa en varmasti juo.
 
Minäkin lukeudun näiden kotihissukoiden joukkoon, viettelen vappua kotona varsin matalalla profiililla - ei siinä mitään, vappu ei ole koskaan ollut oikein minun juttuni. Olen aina kokenut vähän turhaksi juhlaksi (en edes pidä simasta). Mutta vanhemmat menevät viikonlopuksi pois, joten voin kyllä vietellä pari ihan mukavaa vapaapäivää itsekseni, vaikka on minulla kyllä vähän.. err.. rästitöitäkin tässä tehtävänä. [22]
 
Jaa-a, mitäköhän sitä tekisi. Mitään suunnitelmia ei vielä ainakaan ole, ja tuskin tuleekaan. On parempi, että pysyn nyt erossa alkoholista, ja selvinpäin en oikein viitsisi mihinkään lähteä. Osaan toki pitää hauskaa ilman viinaa, mutta selvänä ei kauan jaksa humalaisia ihmisiä katsella. Taidanpa olla ihan vain kotona ja katsoa jääkiekkoa. Mikäs sen mukavampaa? :>
 
Ennen muinoin järjestelin vapuksi kaikkia hienoja naamiaisia sun muuta, mutta nykyään on kaveriporukka sen verran aikuistunutta ("hei, en mä kehtaa lähtee mihinkään jos pitää laittaa jotain tollasta päälle"), eikä meheviä naamiaisia enää tule järkättyä.

Tämä vappu menee erittäin mielenkiintoisessa toiminnassa. Muutan kihlattuni kanssa omaan kämppään. Tavaroita raahatessa taitaa mennä koko viikonloppu. Siinä minun vappuni. Katsoo jos jaksaisi lähteä illalla käymään jossain vaikka siiderillä tms. En kuitenkaan mitään pyllyt olalle -meininkiä ajatellut kun ei pian jaksa kantaa kamoja. :D Lauantaina pitää sitten kantaa kamoja yo-lakki päässä.

Ereine sanoi:
Teininä minulla oli tapana käydä yötivolissa vappuna, tivoli kuului muuten erottamattomasti Jyväskylän vappuun.
Itselläni yötivolista (etenkin Jyväskylän) tulee mieleen lauma teinejä sidukkakännissä hihittelemässä ja yrjöilemässä ympäriinsä. Seuraavan viikon Sykkeessä on sitten viestejä tyyliin "Hei, hukkasin kännykkäni/laukkuni/rahapussini/paitani/poikakaverini/aivoni yötivoliin. Jos olet poiminut mukaasi, palauttaisitko...." tai sitten "Sinä söpö poika, joka olit yötivolissa. Olin aika kännissä, mutta niin sinäkin. Katsoit minua puoli sekuntia. Olit tosi ihQ. Kaverillasi oli Toyota, jossa oli karvanopat. Kirjoita minulle. <3 sexybabe_94(a)miumau.net"

Itse suosin päivätivolia, kun silloin on valoisaa ja porukka ehkä hieman vähemmän päissään.
 
Minäkin olen kotona, kylläkin kolmen kaverin kanssa. Ja ihan rauhallisesti sitten niiden kavereiden kanssa, joku dvd vuokralle ja hysteröimistä luokkareissustamme, ensi viikolla lähdemme Italiaan!
Ja niinkuin Ereine sanoi, täällä ei tunnu vapulta, Oulussa siis. Toki lauantaina on kaupungilla palijon porukkaa ja perjantaina vielä enemmän, mutta mitään järjestettyä häppeningiä ei tietääkseni ole. Eikä koulussakaan ole mitään!
 
Vapulla on jotain minua vastaan ja niin on minullakin. Taas tulee yksinäinen vappu, kattelen videoita ja teen ATKn lopputyötä. Vappuna on ilmapalloja ja pelkään kaupan päällisiksi vielä niitäkin. Menee tässä seuraavat kaksi viikkoa väistellessä ilmapalloja... :roll:
 
Minä olisin mennyt tänä viikonloppuna Linnanmäelle kavereideni kanssa, mutta pakko raahautua sukulaisille. :( Mutta huomenna aion mennä kahden kaverini kanssa kai jonnekin jotain tekemään. En oikein vielä tiedä mitä. Kai menemme Tapiolaan katsomaan minkälaista vappukrääsää siellä myydään. :D Mutta ainakaan en mene juomaan! Toisin kuin muut kaverini. Onneksi on edes pari kaveria, jotka eivät juo. Ehkä minä ja kaverini naureskelemme toisten kavereidemme juomiselle.
Mutta en tee oikein mitään erikoista. Ei vappu niin tärkeä tai erikoinen päivä mielestäni edes ole. Mutta ihan mukava päivä silti. :)
 
Niin, tosiaan. Sehän on peli Ruotsia vastaan siinä viiden jälkeen. Taitaa vappubileiden alkupuoli olla varsin jääkiekkopainotteinen. Mikä olisikaan mukavampaa kuin nähdä Ruotsin kaatuvan oikein murskaluvuin. Hassut hatut päähän ja sohvan reunalle möykkäämään simalasi kädessä. :)
 
Tännekin luvassa vappu laatikoita raahaten. Isosisko kun muuttaa (onneksi vain edellisen talon melkein-viereiseen taloon) sopivasti vappuna. Perjantaina suunta siis Tampereelle. Rasittava päivä luvassa, minä sitten inhoan muuttamisia. Illalla voisi tehdä "jotain kivaa" eli syödä munkkeja ja juoda simaa sisarusten ja vanhempien kanssa...
Kavereita olisi ollut kiva nähdä, mutta minun kaverini ovat niin hajanaista porukkaa, yksi tuttu sieltä ja yksi täältä. Kaikilla on jotain omia juttuja, ja minähän olen kaiken lisäksi Tampereella. Ja minnekään baariin en tosiaankaan lähde.
Mutta vapussa kivointa on kuitenkin sima ja munkit, mitä sitä muuta kaipaamaan. Vaikka laatikoiden raahaamisesta en siltikään pidä.
 
Alunperin piti ystävän kanssa ajella kriittisten alueiden karvat, tunkea ne siideripulloon ja virtsata päälle. Pullo olisi jätetty muovikassiin ja odotettu kun joku teini olisi hortoillut paikalle. :twisted:

Ehkä kuitenkin vedämme vain perinteiset kännit ja raahaudumme serpentiiniin kuristumaisillamme baariin.
 
Sain just ison läjän pizzaa leivottua vappua varten. Päivällä tein jo juustokakun ja imuroin. Aamulla pitää tehdä vielä parit salaatit ja sitten saakin polkea kaupan kautta ainejärjestön vappuboolille. Kuunneltuamme 70-luvun aatteellisia lauluja tarpeeksi suuntaamme kaupungille lakitukseen. Sieltä sitten kotiin parin kaverin kanssa, saunomaan ja syömään. Kun ilmakin on näin nätti, tuntuisi olevan kiva vappu tulossa.

Minua ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut vapun aaton vietto yömyöhään kaupungilla ja/tai baarissa. Joskus teineinä käytiin pari kertaa katsomassa menoa, mutta sittemmin olemme viettäneet vappua kaveriporukalla jonkun kotona, hyvän ruoan, juoman ja fiiliksen parissa. Vappupäivänä sitten mennään syömään kesän ensimmäiset tötteröjätskit, ja tänä vuonna voisi jopa päästä vappupiknikille asti, kun sääennusteet lupailevat aurinkoista. Jee, silliä mäellä. :)

Harmittaa vain, kun hukkasin ilmeisesti viime vappuna hienon vihreän pillisormukseni. Kolmen ystäväni kanssa ostimme samanlaiset sormukset joskus mooooonta vuotta sitten, ja olemme niille nauraneet monta kertaa. Höh, pitikin mennä hukkaamaan.
 
Ylös