Video- ja äänieditointi sekä hyvät toisto-ohjelmat

Merri sanoi:
Videon muokkaamiseen hyvä ohjelma on VirtualDub. Sillä voi leikata, muokata, pakata uudelleen yms. AVI-tiedostoja - äänen kera. Jos esimerkiksi jaksaa piirtää animaation kuva kerrallaan, niin sen muuttaminen videoksi onnistuu myös tällä ohjelmalla.

Pystyykö tuolla ohjelmalla esim. juuri animaatiota tehdessä säätämään nopeutta, jolla kuvat näytetään animaatioelokuvaa katsottaessa? Kun aina ei jaksaisi piirtää niin tolkuttoman monta kuvaa (24 kuvaa/sekunti tms.)
 
Voi asettaa. Etsii vain framerate-asetuksen ja muuttaa sitä.
 
Onko VirtualDubia saatavana installerina? Siis meinaan että muuna kuin zip filena? Ettei tarvitsisi lainkaa WinZipiä sen asentamiseen?
 
Jos kaipaat parempaa purkuohjelmaa, hanki IZarc. Sen voi asettaa asentamisen jälkeen suomenkieliseksi heti ensimmäisen käynnistymisen yhteydessä :)

Toki voit myös tehdä itsestäänpurkautuvan EXE-tiedoston. Sen tekeminen onnistuu mm. juuri IZarcilla (WinZip muistaakseni on rajoittanut niiden tekoa, maksullinen kun on - IZarc on täysin ilmainen).
 
En oikein tiedä, onko tämä nyt oikea topikki tälle, mutta kokeillaan nyt.

DVD X Player
Toistaa kaikkia aluekoodeja myös koodilukituilla asemilla. Ominaisuuksiin kuuluu myös äänilevyjen, video-CD-, DIVX-, MPEG4-, RM-, QuickTime-, WMV-, WMV-HD- ja MacroMedia Flash- toisto. Myös muita löytynee, mutta niitä ei tuolla sivulla mainittu. Saatavana kokeiluversio niin kuin monilla muillakin vastaavilla ohjelmilla. Ostettavana Standard ja Pro versiot, mistä ensimmäisessä on vain kaksi audiokanavaa ja jälkimmäisessä 5.1- äänimaailma, mm. DTS- toisto.

Muoks. Ja tämä nyt tosiaan, kuten Merri tuossa myöhemmin totesikin, poikkeaa sikäli noista muista, että molemmat kokoversiot ovat maksullisia. Laitoin nyt nämä kuitenkin siltä varalta, että jollakin on aluekoodien kanssa ongelmia. :)
 
Noh, oikeastaan topikki on keskittynyt ilmaisiin ohjelmiin, joiden avulla saa aikaiseksi samat asiat, ettei tarvitse maksaa turhaan ominaisuuksista jotka saa myös ilmaiseksi :)
 
No, itse olen (hassua kyllä) toistaiseksi pärjännyt vain ilmaisella kokeiluversiolla. Siinä tosin on se vika, että noin joka kymmenes minuutti elokuva katkeaa ja eteen lennähtää ikkuna, joka kehottaa rekisteröimään/ostamaan ko. tuotteen. Sitten kun saan oman koneen, aion niin tehdäkin.

PS: Minne tämän olisi sitten voinut laittaa, hm?
 
Tällä hetkellä ei tainnut olla parempaa paikkaa, mutta kommentoin silti kun kerran asiaa ihmettelit :)
 
Tämä selvä. :)

Ja vielä lisäystä tuohon aiempaan: DVD X Playerin ulkoasu on myös hieno. Tosin jotakin vanhaa elokuvaa katsottaessa saattaa vähän ulkoasu häiritä, etenkin jos kuva on koko ruudun kokoinen.
 
jos tulee ongelmia näitten videoitten toiston ja rippauksen ja sensellaisten kanssa, niin www.afterdawn.fi on paras sivu mitä löytyy tästä aiheesta.[/url]
 
Sattuisiko joku tietämään oikeasti toimivaa, ilmaista ohjelmaa, joka pystyy muuttamaan mov-tiedostoja johonkin muuhun muotoon. Kaikki ohjelmat, joita olen ehtinyt kokeilla ovat "hei me muutetaan vain 60% tiedostosta" tai "hei me lisätään yläkulmaan logo"- tyylisiä ratkaisuja.

Sitten etsiskelisin myös monipuolista, ilmaista :), dvd:n teko-ohjelmaa, jossa pystyisi tekemään animoidut valikot ja siirtymiä valikoista toisiin. Sellaista en ole vielä mistään löytänyt.
 
Propos, ensimmäiseen en osaa vastata, mutta toiseen on vastaus DVDlab.
Itselläni oli vain DVDlabin kanssa sellainen ongelma, että aina kun aukaisin uuden projektin siinä, prosessorin tehot hyppäs 100%.

En siis päässyt sitä käyttämään, mutta sen pitäisi olla kuitenkin juuri dvd valikoita yms varten suunniteltu ohjelma.

Myös polttavien dvd-asemien mukana tulee valmistajan oma softa jolla saa aikaiseksi jonkinlaiset valikot.
 
Hmm.. Eikös? Eikö siellä ollut jonkinmoinen paketti saatavilla myös ilmaiseksi vai oliko se vain 30 päivän tryout?
 
Hauskaa luettavaa tämä on. Mutta laitnpa tänne, jos kukaan muu ei ole vielä laittanut.

MPlayer - The Movie Player

Alunperin linuxille tehty ultimate-toistin. Toistaa kaikki olemassa olevat audio ja videokoodekit. En vielä ole törmännyt sellaiseen, jota ei olisi toistanut. Toki realmedian kanssa on välillä ongelmia, mutta ne nyt johtunee streamista.

Täältä molemmat versiot http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html
Täältä windozeen front-end (Se käyttöliittymä, jos ei halua command promptista ajaa)http://mpf.dzm.hu/
 
Real media tiedostot mp3:siksi?

Tietääkö joku millä ohjelmalla/tavalla saisin etälukion .rm ja .ra tiedostot ripattua mp3-formaattiin?

Ostin nimittäin mp3-soittimen ja olisi kiva kuunnella ja opiskella samalla kun yöllä jakelee lehtiä.
 
Kopioi GoldWave, vedä RM-tiedosto GoldWaveen, odota että se purkaa sen ja tallenna sitten WAV-tiedostona ja pakkaa sitten esim. LAME MP3-pakkaajalla. GoldWaven suora MP3-tallennus vaatii kikkailua LAME:n tiedostojen kanssa jotenkin, en tiedä riittääkö ihan vain esim. pelkkä RazorLamen asentaminen (RazorLame on sellainen kätevä Windows-ohjelma LAME:n käyttämiseksi ulkoasun kanssa).
 
Millä ohjelmalla voisi konvertata mpg- tiedostot DVD- yhteensopivaan muotoon?

Muoks. Äsh! Vso DivXToDVD tarjosi auttavan kätensä. Älkää antako minun enää vaivata tällä pyynnöllä. :roll:
 
Olen käyttänyt tuota Goldwavea kännykän soittoäänien tekoon, mutta ei tullut mieleen kokeilla sitä noihin .rm- ja .ra-tiedostoihin :oops:

Lisäämpä tähän vielä sen miten Goldwaven .wav-tiedostot saa mp3:siksi ilman tuota LAMEa. Itse olen muuttanut ne joko Quintessential Playerilla tai Jet audilla, eli siis tavallisella soitto-ohjelmalla.
 
Ylös