Video- ja äänieditointi sekä hyvät toisto-ohjelmat

Lisään noihin edellisiin soitin ohjelmiin
BSPlayer:erin (täysin ilmainen)
Löytyy MikroBitin kotisivuilta voin sanoa että hyvä elokuva soitin on (parempi kuin Real Player tai Windows Media Player)
 
Onko olemassa mitään yksinkertaista ohjelmaa millä muuttaa DVD:t aviksi?
Katselin jo hieman yksiä ohjeita netissä, mutta siinä vaadittiin pari eri ohjelmaa ja työtä hommassa oli enemmän kuin tarpeeksi. Siksipä en jaksanut sitä alkaa tekemään.

Mutta siis tosiaan, olisko kyseiseen projektiin jotain helpompaa ohjelmaa?
 
Ei taida olla sellaista joka tekee sen kerrasta. Kaksi ohjelmaa siihen tietääkseni aina tarvitsee: ensimmäinen joka purkaa DVD:n salauksen kovalevylle ja toinen, joka muuttaa DVD:n datan AVI:ksi. DVD2AVI on tähän jälkimmäiseen helppo ohjelma, mutta sen asetuksien kanssa täytyy olla tarkkana, valitettavan herkkä ohjelma kaatumaan.
 
Sellainen videontoistosofta kuin vlc-player on ihan iloinen joskin käyttöliittymä häviää mpclassicille. VLC käyttää vaan eri koodekkeja kuin useimmat muut softat, eli yleensä kun joku muu softa kokee nopean mutta tuskaisen kuoleman jonkun tiedoston edessä se pyörii kiltisti vlc:llä. Videon editointiin olen itse käyttänyt porvarimaisesti Premiereä mikä on pienen opettelun jälkeen about täydellinen. Vaatii tosiaan kieltämättä sen opettelun ja kohtuullisen koneen (ja rahaa (tai moraalin joka kestää warettamisen)) mutta sillä onnistuu suurinpiirtein kaikki mukavasti yhdellä softalla.
 
Täydellinen tumpelo esittää avunhuudon (jo se, että olen joutunut tällaisen kriisin kouriin, todistaa jotakin suhteestani tietokoneisiin). Äiti-kultani poisteli tietokoneeltani jotain omia töitään ja huuteli samalla minulle, että "saako tämän yhden kansion täällä poistaa?" tms. Minun olisi todennäköisesti pitänyt katsoa hieman tarkemmin, mitä hän oli poistamassa, koska vähän sen jälkeen huomasin, että Windows Media Player ei osaa enää toistaa ääniä. Eikä mikään muukaan ohjelma. Mitään ääniä. Oops.

En jaksa uskoa, että osaisin itse jälkiäni korjata, mutta jos joku osaa sanoa, missä vika voisi piillä, niin olisin onnellinen.
 
Tuleeko virheilmoitusta? Vai onko kaikki vain mykkää? Jälkimmäisessä tapauksessa: Ruudun oikeasta alareunasta pitäisi löytyä harmaalta näyttävä pieni kuvake. Sitä tuplanäpäyttämällä saa esiin (pienen odottelun jälkeen) mikserin, josta voi asettaa äänenvoimakkuudet kuin myös laittaa äänet päälle/pois.
 
Tuo oli suunnilleen ensimmäinen asia, minkä tein. (Sen jälkeen kun olin katsonut, että kaiuttimeni ovat ylipäätään päällä...) Eipä auta. Eikä tule virheilmoitusta, mikä hämmästyttää minua suuresti.

Muoks.
Ööh. Kiitos avusta. Sain äänet toimimaan. Vika oli sittenkin aivan alkeellinen, eli kaiuttimen johdot olivat väärin. Tarkistin ne uudestaan ja no, en tiedä pitäisikö olla iloinen vai tuntea olonsa tyhmäksi. Heh.
 
Njooh, onkohan tähän jo vastattu jossain kohtaa keskustelua... Mutta siis, minulla on pieni digikameralla kuvattu videopätkä (about 10 sekuntia), jonka voin latailla helposti koneelleni. Koneella olisi myös tähän pätkään sopivaa musiikkia, mutta olisiko jossain netin syövereissä jotain yk-sin-ker-tais-ta ohjelmaa, jolla saisin videopätkän ja musiikkipätkän yhdeksi ja samaksi minileffaksi? :)
 
Ilmainen ja suhteellisen yksinkertainen ohjelma tuohon hommaan on ainakin VirtualDub. En ole varma pitääkö tuohon latailla mahdollisesti MP3 codecia tai muuta kaveriksi mutta jos hyvin käy niin saattaapa toimia suoraan paketistakin.
 
Ylös