Ärsyttää!

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
@Isilmírë Näin sen pitäisi mennä: "To go boldly where no man has gone before". Ei kuulosta yhtään samalta, ei yhtään kivalta, eihän?[22]

@Dracaena kiitoksia:). Tämä asenteeni on puoliksi kapinaa rehtoria vastaan ja puoliksi omaa suhtautumista koko YO touhuun. Syystä että yliopistoon on kuitenkin pääsykokeet, eikä niillä mahdollisilla ällillä niin montaa lisäpistettä saa.
 
Olen ollut energinen ja jaksanut siivota kotia. Olen jaksanut pyöräillä töihin ja on ollut aurinkoiset päivät. Se on kiva. Mutta... olen lihonut taas muutamia kiloja kesän aikana, kun ihan koko ajan tekee mieli kaikkea hyvää. Töissä käsi käy jatkuvasti karkkikipolla. Jos olinkin pitkän ajan ilman leipää tai söin vain muutaman tumman leivän viipaleen toisinaan, niin eikös mieleni tee nimenomaan sitä vaaleaa höttöä, josta vatsa turpoaa. En osaa syödä mitään hyvyyksiä kohtuudella, kun sitä syödään sitten kädet kyynärpäitä myöten. Kohta on palattava ruotuun, kun en tarkene enää pyöräillä töihin ja liikkuminen vähenee. Ei niinkään ärsytä se muutama lisäkilo, kuin se ikävä "tynnyrinen olo".

Sitten teidän muiden ärsytyksiin. Onneksi YO-touhu ei ole koko elämä. Itse vetäisin surkeat tulokset enkä päässyt heti edes siihen kouluun mihin halusin. Pääsin vasta muutaman yrittämän jälkeen. Elämä alkaa vasta kun saa opiskella omaa juttuaan. Lukio ei ollut mun juttuni. Ei ollut kyllä lähihoitajaopintojen sairaanhoidollinenkaan puoli. Nykyään tuntuu ettei sosiaalialakaan ole enää ihan oma juttu, olen sen verran erakoitunut ihmisistä ja asiakaspalvelusta. Elämässä on erilaisia vaiheita, jolloin painottuvat erilaiset asiat ja eri puolet omasta itsestä. Silloin kun on töissä, haaveilee enemmästä vapaa-ajasta. Silloin kun on ollut työttömänä p-aukisena, on haaveillut että pääsisi töihin. Nyt energisenä suunnittelen tulevia retkiä erilaisille asiakasryhmille. Jos väsyn, niin sitten mistään suunnittelmasta ei tule yhtään mitään. Olen huomannut, että välillä on tosi vaikea elää hetkessä ja olla iloinen asioista jotka tapahtuvat juuri nyt. Se vaatii opettelua.
 
@Isilmírë Näin sen pitäisi mennä: "To go boldly where no man has gone before". Ei kuulosta yhtään samalta, ei yhtään kivalta, eihän?[22]

No ei todellakaan! Olen edelleen sitä mieltä, että trekkiversio on aivan yhtä oikea. Siinä vain korostetaan sitä, että mennään nimenomaan boldly eikä miten sattuu.
 
Niskajumi ja kipu ylipäänsä töiden takia.
Ja miksei voi ihmiset vastata sähköposteihin, vaikka sanoivat että "palaan asiaan maanantaina".

Miksi myöskään työnantajat eivät voi laittaa sitä "sori, et saanut paikkaa." tai "tuu haastatteluun" viestiä?

Yritän syödä terveellisemmin mutta haluan 100kg karkkia ja vaaleaa mössöleipää ja pizzaa ja kaiken.

Lopuksi vielä Karen Gillanin Jumanji-hahmon viidakkoasu on aivan naurettava viidakossa rymyämistä varten ja kaikilla leffan mieshahmoilla on leffajulisteen perusteella järkevät vaatteet.
 
Ärsyttää aikuisen ihmisen säälittävä suhtautuminen oppilaansa (minun) tilanteeseen.
Viime viikolla olin pois 1500m juoksusta, koska olin päättänyt jo viime juoksun jälkeen, etten jaksaisi stressata ja panikoida kuukautta ennen jotain niin turhaa ja tyhmää asiaa. Olin psykologilla juuri ennen tuota tuntia ja siellä sitten selitin, miksi en ole menossa ja hän ei onneksi yrittänyt pakottaakkaan. Hän lupasi kirjoittaa wilma-viestin kyseiselle opettajalle ja kertoa, että ahdistun jo juoksun ajattelemisesta sen verran, että osallistumiseni ei ehkä ole fiksu idea ja mainitsi siinä samalla muutenkin, että olen yksinäinen valinnaisliikkatunneilla, mikä korostuu erityisesti tilanteissa, jossa pitää valita pari tai ryhmä ja kysyi josko asialle voisi tehdä jotain.

Opettaja tuli samana päivänä käytävällä kysymään minulta, miksi en ollut ollut tunnilla ja vastasin, että se psykologi lähettää viestiä ja että olin ollut kävelyllä sen sijaan ennen kuin rupesin äkillisesti itkemään hillittömästi ja juoksin vessaan (ei ehkä elämäni paras päivä ikinä) mutta tilanteessa oli kiitollisen vähän porukkaa katsomassa.

Noo, opehan ei koskaan vastannut siihen viestiin mitään (tiedän sen koska olen itse siinä viestiketjussa mukana) eikä liioin halunnut yhtään puhua asiasta minun kanssani (tämä ei todellakaan haittaa minua, päinvastoin, mutta kun ajattelen järjellä niin kuka tahansa muu opettaja kuka on koskaan minua opettanut olisi joko vastannut tai ainakin tullut juttelemaan.) Tämä pitkälti todistaa olettamukseni, että tuota kyseistä henkilöä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta. Ei ole mitenkään mahdollista etteikö hän olisi lukenut tuota viestiä.

No mutta tänään valinnaisliikkatunnilla pelattiin sulkkista ja oltiin siinä vähän aikaa pelattu ja kierratty aina seuraavan parin luo kun opettaja sanoi että "valitkaas nyt sitten jotkut parit ja pelatkaa." Ja jäi tuijottamaan minua. Ihmiset muodostivat saman tien luontevasti pareja, mutta yksi ihan mukava tyttö, jonka pari olin ollut aiemmin sai jo parin ja jäin epämukavaan tilanteeseen katselemaan ympärilleni. Vieressäni oli yksi kolmen tytön ryhmä, jotka katselivat minua ilmeellä "tiedetään että meidän on pakko ottaa toi luuseri mutta ei millään haluttais". Seisoin yhä yksin toisella puolella verkkoa. Sitten opettaja tuli siihen ja totesi näille muille "no jos ette halua sitä niin pelatkaa nyt edes nelinpeliä sitte." Sitten hän jätti muut tytöt tappelemaan ääneen minun läsnäolostani välittämättä siitä, kuka joutuisi pelaamaan minun puolellani. Tähän olen niin tottunut että se ei jaksa kiinnostaa, enemmän loukkaanuin opettajan käytöksestä. Tuntui kun hän olisi halunnut nolata minut tai jotenkin kostaa. Kyllä sen verran epäasiallista minun mielestäni laittaa tuollaisen wilma-viestin jälkeen samantien minut juuri tuohon tilanteeseen. Ja vielä katsoi minua koko ajan, tuijotin takaisin "tosissas?".

Kaikki viestini Kontuun ansaitsisivat virallisen storytime-statuksen. Sitten lyhyesti kirjoittaminenkin on vaan aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa.
 
Arwenin opettajan käytös sai nyt minut näkemään punaista. Onhan aina mahdollista ettei opettaja ihmisenä osaa oikein reagoida yllättäviin uutisiin ja tilanteisiin, mutta minusta tuo kuulostaa enemmänkin siltä ettei ongelman vakavuutta ymmärretä tai siitä ei oikeasti välitetä. Törkeää :x Kuka tahansa toisista välittävä ja asiallinen ihminen olisi ainakin yrittänyt jotenkin parantaa oloasi tunneilla. Vaikka sitten edes niinkin pieni teko kuin jakaa itse parit, jolloin ikävää valintatilannetta ei tule. Ei olisi iso vaiva (joskaan ei ehkä lopulta suurikaan apu, mutta ainakin yritys joka kertoisi että viesti on luettu ja asiaa yritetään auttaa parempaan suuntaan). Eikö valinnaisliikuntaa voi tiputtaa pois?
 
No huh huh. Tuo ei ole opettajalta enää ymmärtämättömyyttä vaan kiusaamista. Ja kiusaaminen pitää aina viedä eteenpäin. Etenkin, kun kyseessä on henkilö, jolla on asemansa perusteella valtaa toisiin ihmisiin. Ymmärrän hyvin, jos sinulle ei itsellä ole voimavaroja tähän, mutta voisiko esim. tuo psykologi tehdä sen puolestasi? Tai joku muu koulussa, johon luotat? Minäkin olen aivan soikeana suuttumuksesta puolestasi.
 
Ei voi olla totta. Elämäni on muistuttanut viime päivinä jotain huonoa, absurdia kauhukomediaa, jossa minä näyttelen pääosaa. Kaipasin tänään juuri lisää ahdistuksenaiheita kun pikkuveljeltäni tuli viesti "mitä sä oot tehny kun sulle tuli kirje käräjäoikeudesta?". Rupesin kovasti kelaamaan päässäni samantien mahdollisia syitä tälle kirjeelle, enkä keksinyt kovinkaan montaa. Lopulta kävi ilmi, että minut on kutsuttu todistamaan käräjäoikeuteen eräästä tuhopolttotapauksesta koulussamme (josta todistin jo keväällä tapahtuneen jälkeen poliisille, lähinnä sen etten tiedä mitään, enkä huomannut mitään outoa kyseisenä päivänä) koska satuin käymään vessassa poltetun vessan vieressä noin kymmenen minuuttia ennen kun palo havaittiin. Absurdia tilanteessa on
A.) Kerroin jo silloin, että kyseisestä vessareissusta ei ole minulla mitään muistikuvaa, kuka ihminen kiinnittää huomiota vastaantulijoihin tai outoihin ääniin käydessään koulussa vessassa. Kyseessä oli minulle täysin tavanomainen päivä palohälytystä lukuunottamatta, enkä näinollen voi todistaa kenenkään puolesta enkä ketään vastaan.
B.) Kyseessä ei oikeastaan ollut mikään kutsu vaan määräys. Vaikkakin kuten sanoin, voisivat yhtähyvin pyytää naapurin kissan todistamaan. Kirjeessä uhkailtiin sakoilla, paikalle hakemisella ja jopa vankilalla, jos ei ilmaannu paikalle.
C.) Asian käsittelypäivä on keskellä syyslomaviikkoa ja olen silloin Sisiliassa. Tässä nyt mietimme koko perheen kesken onko se kirjeessä painotettu "laillinen syy".

Miksi ihmeessä minut kutsutaan paikalle? Eikö edellisestä kuulemisesta tehtyä raporttia ole luettu tarpeeksi huolella? Miksi ihmeessä tämä on keskellä syyslomaviikkoa, syytetty ja kaikki todistajat ovat koululaisia. Miten tämmöisillä käräjillä oikein toimitaan? Saako alaikäinen ottaa huoltajan mukaan? Johtuuko kirjeen ERITTÄIN ankara ja tiukka sävy siitä, että olen jo 15? Joten minut voi järkyttää uhkailemalla miten ikinä haluaa? (Okei tajuan kyllä periaatteessa miksi viralliset paperit ovat kovia ja kylmiä, olen vain niin herkkä, että säikähdin ihan hirveästi tästäkin ja sain kivan shokkireaktion.) Menin kotiin ja sain paniikkikohtauksen. Kiva kun reaktioni ovat aina näin pieniä, normaaleja ja liioittelemattomia.
Jos nyt joudun oikeasti jäämään pois Sisiliasta ja menemään jonnekkin käräjille niin saa sitten kyllä olla herroilla hyvä syy!
 
Oikeus.fi sivulla sanotaan, että "Todistaja saa kirjallisen kutsun oikeudenkäyntiin. Hänen on tultava oikeuteen kutsussa mainittuna aikana, ellei hänellä ole sellaista estettä, jonka vuoksi hän ei pääse tulemaan. Tällainen este voi olla esimerkiksi sairaus tai yleisen liikenteen keskeytyminen. Esteen hyväksyttävyydestä päättää oikeuden puheenjohtaja. Todistajaksi kutsutun tulee aina etukäteen ilmoittaa esteestä. Ilmoitus tehdään oikeuden puheenjohtajalle tai sille henkilölle, jonka pyynnöstä todistaja on kutsuttu oikeuteen. Jos esteenä on sairaus, todistajan on toimitettava oikeudelle lääkärintodistus."

Nyt siis äkkiä ilmoitusta tekemään, että asiaan saadaan selvyys. Luulisi, että kun et mikään avaintodistaja ole, jo järjestetty lomamatka kävisi pätevästä syystä olla pois istunnosta. Vetoa aiempaan lausuntoosi, jonka mukaan et tiedä koko tapauksesta mitään eikä sinulla niin ollen ole mitään oleellista esitettävää oikeudenistunnossa.
 
Ei voi olla totta. Elämäni on muistuttanut viime päivinä jotain huonoa, absurdia kauhukomediaa, jossa minä näyttelen pääosaa. ..

Kylläpä sua nyt riepotellaan eri asioilla. Nousi kyllä ärsytys puolestasi.
Tavallinen pulliainen ei voi viranomaisten tiukoille linjoille mitään. Olen itse saanut pahimmat hepulini TE-toimiston kirjeistä, sinne eivät kelpaa mitkään "tavallisen ihmisen mittapuulla" katsotut syyt (esim. syntymäpäivä tai puolison syntymäpäivä pyöreitä täyttäessä ei ole hyvä syy jäädä pois heidän aktivointikekkeireistään, vaikka esteestä ilmoittaisi hyvissä ajoin ja pyytää uutta aikaa). Käräjäoikeus vaikuttaa vielä tiukkapipoisemmalta että oksat pois. Itse raastaisin jo hiuksia ja päättäisin istua vankilassakin, jotta saisin lomareissuni ihan vain syystä, että viranomaiset eivät ole välittäneet siitä, että on syyslomaviikko ja ihmisillä on oikeus virkistäytyä sen sijaan että joutuu jonnekin "naapurin kissaa" leikkimään ja kertomaan kohdat A-C uudelleen. Vanhempasi saavatkin olla nyt tosi tiukkana, ettei koko perheen reissu mene puihin. En voi muuta kuin toivottaa onnea että asiat järjestyvät parhaalla mahdollisella tavalla.
 
Kiitos Isilmire ja Fairy Tale. Äiti sanoi, että soittaa sinne tänään. Mitäköhän tästäkin nyt tulee. Kiva stressi nyt taas.

Ja matkahan on maksettu kuukausia sitten. Ei sieltä saa enää perumalla mitään takaisin.

Tällä hetkellä ärsyttää se, että olen aivan järkyttävän väsynyt ja meinasin nukahtaa tunnille. Nukuin huonosti ja heräsin uneeni jossa Areadriel ajoi pyörällä auton alle. Koko elämä tuntuu olevan vain selvytymistä viikosta toiseen.
 
En tiedä mitään todenmukaisista käytännöistä, mutta kuvittelisi, että jos oikeusistunnon takia jäisi mahdollisesti kalliskin lomamatka väliin, niin jokin järjestävä taho (valtio?) olisi korvausvelvollinen. Se ei tietysti muuttaisi sitä kurjuutta, ettei pääsisi lomalle. Toisaalta jos näin olisi niin ehkä käsittelyä sinun kuulemisesi osalta siirrettäisiin, ettei tulisi tuollaisia kustannuksia. Ainakin toivottavasti. Mutta tämä kuvitelmani saattaa olla täysin vääräkin. Tsemppiä!
 
Jos teillä on matkavakuutus, sen pitäisi kattaa myös oikeuteen todistajaksi joutuminen. Toivottavasti kuitenkin pitäisivät matkaa hyväksyttävänä esteenä.
 
RIP rakkaat pelikuulokkeeni. Joudun tyytymään nappikuulokkeiden käyttöön kunnes saan uudet. Toivottavasti huomenna jostain löytyisi sopivat, en jaksaisi tilata netistä ja odottaa uusia monta päivää kun kuulokkeet kuitenkin ovat niin kovalla käytöllä.
 
Liitytään itkuvirteen hajoavasta elektroniikasta: pelkään että cd-soittimeni vetelee viimeisiään, eikä se ole kun vasta kolmannella vuosikymmenellään.
 
Täällä ärsyttää yli kuukauden jatkunut, sitkeästi uusiutuva märkärupi kasvoissa. Sinänsä pienehkö vaiva estää treenaamisen ja kanssakäymistä ihmisten kanssa. Näiden vaikutukset mielialaan alkaa näkyä.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös