Ärsyttääkö vieläkin?

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Laitoin eilen Dancen tallennukseen vanhalle tallentimelle (koska uudelle meni samaan aikaan elokuva), ja tänään kun ryhdyin katsomaan Dancea, kävi ilmi, että se melkorin värkki oli taas jumittanut ja pätkityttänyt äänen-äänen-äänen-niin-niin-niin-ettei-ettei-ettei ohjelmaa voi katsoa.:x

Nooooh - onneksi netistä löytyy, ajattelin. Puoleen väliin asti homma eteni hienosti, vaan sitten putosi netti pois päältä. Ja sitten piti aloittaa uudelleen, kelata kesken jääneeseen kohtaa ja jatko sujui mainiosti jonkin aikaa, kunnes jonkun saastan playerin piti ruveta jumittamaan koko ajan. :x :x. Johan tässä alkaa pikku hiljaa mennä hermot kuudennen uudelleen aloittamisen jälkeen.
 
Ei olekaan taas vähään aikaan ärsyttänyt näin paljon se ettei voi olla aikuinen ihminen.
 
*Elanor* sanoi:
Ehkä yksi niistä harvoista asioista, joita todella inhoan, on juuri se, että joku yrittää asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja puhuu ylimielisellä äänensävyllä minulle. Ärrrrrhhh! :x

Meillä on siis jotain yhteistä. Toinen isäni kahdesta lempimaneerista erimielisyyksien sattuessa on todella hermoja riipivä ylimielinen naukuna tyyliin "Voi voi kun sinä et nyt ym-mär-rä", ja voi Utumno että tekee silloin mieli motata ukkoa päin näköä. Sama koskee kaikkia muitakin oman egon pönkittäjiä, kuten muinoista opiskelukaveria, jolla oli inhottava tapa kysymyksiin vastaamisen sijaan alkaa päivitellä että "Et sä tiedä tota?!?" Arrgh! Pelkkä ajatuskin tekee kiukkuiseksi =(
 
Kitos pakollisen työharjoittelun, olen kaiken jäljelle jäävän vapaa-aikani tarpeeksi väsynyt, etten ehdi mihinkään eikä minulla ole energiaa tehdä sitäkään vähää mitä ennen.

Kulttuurisosiaaliset olosuhteeni älylliseen rehellisyyteen yhdistettynä ovat myös suoneet lukemattomiin kertoihin ympärilläni kohdatuille asioille tietynlaisen värityksen tai arvon. Se ei välttämättä toki ole ristiriidassa niiden todellisen luonteen kanssa... mutta sen seurauksilla on minunkaltaiselleni persoonalle syvällisempi merkitys kuin tavismaailman tallareille koskaan.
 
Constantine sanoi:
Kitos pakollisen työharjoittelun, olen kaiken jäljelle jäävän vapaa-aikani tarpeeksi väsynyt, etten ehdi mihinkään eikä minulla ole energiaa tehdä sitäkään vähää mitä ennen.

Ajattele positiivisesti: sinulle sentään jää vapaa-aikaa.
 
Kiitos fanye. Viestit löytyivät :)
Juuri tällä hetkellä ärsyttää kuukautiset, jumiutuvat hartiat ja niska ja alhainen verensokeri.
Viimeiselle voin tehdä jotain aivan kohta ja keskimmäiselle sen jälkeen. Ensimmäiselle nyt ei vaan voi mitään muuta kun kärsiä ja toivoa että loppu häämöttää joskus.
 
OLKAA NYT HEMMETISSÄ HILJAA!
Ei voi keskittyä yhtään mihinkään.
Olen koulun koneella, ja ympärillä on ihqdaafacebook-
pissiksiä, ja lukiolaispoikia joilla on ilmeisesti jonkinlainen aivovamma. Miksi ei voi olla hiljaa?
Yrittäisin tässä tehdä jotain, että lopettakaa se tuoleilla pyöriminen ja säätö. Ja sinä, joka puhut niin kovaäänisesti, vaikkei ketään kiinnosta: ole hiljaa. En jaksaisi kuunnella musiikkia näin kovalla kuulokkeet korvilla vain peittääkseni teidän älämölönne.
 
Kauhee ärsytys- / masennuspäivä tänään.
Ärsyttää olla aina joka asiassa huonoin. Ärsyttää myös kuunnella selostusta, mitä mie taas tein väärin / huonosti ja sitä, mitä miun sen sijaan pitäisi tehdä. Ja vielä enemmän ärsyttää kuunnella sitä, kun joku muu on tehnyt saman asian niin erinomaisesti, että!
Kyllä se negatiivinen palaute vaan kasaantuu, että torni kaatuu jo päälle. En jaksa kuunnella sitä, miten mie oon huono tai laiska, enkä muka näe vaivaa asioiden eteen. Joskus ajattelin, että mie en vaan yritä tarpeeksi, mutta ei voi kyllä mitenkään olla siitä kiinni, kun teen ihan yhtä paljon kuin muutkin.
Yleensä tsemppaan itteäni sillä, että kaikilla on omat ongelmansa, mut nyt en jaksa. Rankkaa olla minä.
 
Isilmírë sanoi:
-- ylimielinen naukuna tyyliin "Voi voi kun sinä et nyt ym-mär-rä"
Lallatilaa, nousi taas verenpaine hetkellisesti ihan tuon lainauksen takia. Itseänikin ärsyttää suunnattomasti tuommoinen käyttäytyminen! Varsinkin jos tietää olevansa oikeassa..

Ärsyttää kamalasti tämä jakso. Sinänsä kaikki kurssit ovat ihan hauskoja (paitsi kuvis ja liikunta) mutta niiden tehtävämäärä on ihan vähän liian suuri. Biologiasta pitää tehdä lehtiseurantatyö ja tutkielma vapaavalintaisesta aiheesta, historian kasikurssissa tehdään niin ikään kamalan pitkä tutkielma, uskonnossa joku typerä projekti myös, mantsassa ilmeisesti jokin lopputyö (?) ja englannissa on kuusi palautettavaa ainetta, joista yksi on pitkä novellianalyysi. Kaikki tämä höystettynä ruotsin aineilla ja kahden kielen sana- ja verbikokeilla. Hohhoi.

Ei tuo tietenkään pärjää kamaluudeessa millekään yliopistotason työmäärälle, mutta raivostuttaa silti. Minä olen muutenkin tosi huono tekemään sellaisia hommia, joita pitää tehdä pitkäkestoisesti koko jakson ajan. Tykkään enemmän sellaisista, jotka voi tehdä kerralla (mahdollisesti viimeisenä iltana) paniikissa..
 
Isilmírë sanoi:
Meillä on siis jotain yhteistä. Toinen isäni kahdesta lempimaneerista erimielisyyksien sattuessa on todella hermoja riipivä ylimielinen naukuna tyyliin "Voi voi kun sinä et nyt ym-mär-rä", ja voi Utumno että tekee silloin mieli motata ukkoa päin näköä. Sama koskee kaikkia muitakin oman egon pönkittäjiä, kuten muinoista opiskelukaveria, jolla oli inhottava tapa kysymyksiin vastaamisen sijaan alkaa päivitellä että "Et sä tiedä tota?!?" Arrgh! Pelkkä ajatuskin tekee kiukkuiseksi =(

Minulla keittää välittömästi, kun keskustelun kulku lähtee menemään tyyliin:
"
-Siis ymmärsinkö mä oikein, oletko sä sitä mieltä että *tähän kohtaan pilkallisella äänensävyllä asia joka on väännelty täysin pois asiayhteydestään ja vielä niin, että se saa minut kuulostamaan totaaliselta idiootilta*?!
- Ei, en mä niin sanonut, enkä ole sitä mieltä. Vaan *tähän asia oikein selitettynä*
- Niin niin, mutta ymmärsinkö oikein, että *ja taas sama vännelty argumentti*
- Ei! Enhän mä niin sanonut. Kuuntele mitä mä sanon! *Ja taas selitys*
- Joo okei, mutta ymmärsinkö oikein..
" Ja tämä jatkuu ja jatkuu..
 
Äänensävyäkin muuttamalla voi toista kohdella kaltoin. Se oli tavallista koulumaailmassa. Minä tulen yläastelaisena koulupoikana talvikeleistä sisälle ja sanon suht neutraalilla äänensävyllä: "Siellä on aika kylmä." Pilkkakirves matkii käyttäen äärimmäisen valittavaa ja surkeaa äänensävyä: "Siellä on aika kylmä." Minä korjaan häntä sanomalla mahdollisimman karskisti ja miehekkäästi: "Siellä on aika kylmä." Pilkkakirves protestoi: "No et sä kyllä noin sanonu!" Mitäs siihen sitten sanot?
 
Omat vanhemmat ovat joskus kummia. Eilen yritin kertoa erästä tärkeää asiaa isälle. Lähdin lähestymään isää kysyäkseni asiaani. Mitä teki isä? Ärähti: ´´Miksi seuraat minua?!!´´ Ja hups, asia jäi sanomatta. Suututtavaa! [11]
 
Ärh, yskä sen kuin jatkuu vain. En tykkää yhtään, kun tuntuu että välillä jo keuhkoissakin rohisee. Onneksi ensiviikolla on koulun puolesta terkkariaika.

Lisäksi on yksi pidempiaikainen ärsytysaihe lisää. Koirallisen, tai ylipäätään lemmikillisen ihmisen, on näköjään äärettömän vaikeaa löytää vuokra-asuntoa. Mietin tässä että pitäisiköhän ihan piruuttaan vanhempana ostella asuntoja ja sitten vuokrata niitä vain lapsiperheille ja lemmikillisille ihmisille. :evil:
 
kielo sanoi:
Ärh, yskä sen kuin jatkuu vain. En tykkää yhtään, kun tuntuu että välillä jo keuhkoissakin rohisee.

Edellisellä kerrallakin myötäilin Kielon viestiä ja niin nytkin. En millään ehtisi lääkäriin, mutta olen harkinnut kortisonikuurin määräämistä itselleni (niitä on aina kaapissa varalla). Yskä ei ole mitenkään esim. töihinmenoa estävä, mutta se vaan jatkuu, jatkuu jatkuu jatkuu... Kielo, et sattumalta ole astmaatikko? Olen omaa yskääni pistänyt ärtyneiden keuhkoputkien piikkiin.

Ärsyttävästä kommentoinnista:
Eräs läheinen henkilö on kovin pedantti kaiken suhteen. Usein käydään seuraava keskustelu:
X: "Tuo pitäisi tehdä näin."
Minä: "Mikäs minua estää sitä tekemästä näin!"
X: "Ei sitä KUULU tehdä noin."
Minä: "Mjaa."(kohautan olkapäitäni)

Tämä kyllä oikeastaan tuntuu eniten ärsyttävän toista osapuolta, kun en tee asioita "oikein" ja siten kun ne "kuuluu tehdä". Mutta mitä jos esim. Alvar Aalto olisi tyytynyt tekemään kuten kaikki muutkin? Ei ehkä paras esimerkki, mutta ymmärtänette pointin?

Tämä ei kyllä oikeastaan ole ärsytyksenaihe, mutta menköön nyt samaan piikkiin. Lähden kohta töihin ja minulla on ajomatkaa pari tuntia suuntaansa. Paluu menee iltayhdeksään. Huomenna muuten sama juttu, paitsi että lähden jo aamuseiskalta. Ennen tällaista työrupeamaa on aina sellainen epämääräisen levoton olo. "Kohta pitää lähteä" -olo. Ja ensi yö menee mitä luultavimmin poskelleen, kun kotiin tullessa käy vielä kovilla kierroksilla ja pitäisi melkein saman tien käydä nukkumaan. Plääh. Toivottavasti saan kierrokset ajettua alas ennen Rismalahtea. Yksi merkki kovista kierroksista on nimittäin jatkuva puheenpulina, jonka sisälto on, kuten äitini sanoo, "kuin irtileikatusta pässinpäästä".
 
Jatkuva väsymys. Ei auta, vaikka nukkuisin säännöllisesti 8-9h ja söisin riittävästi (määrällisesti ainakin, laadullisesti epäilemättä liian hiilaripainotteisesti). Tämän syksyn aikana pitäisi saada iso koulutehtävä tehtyä, mutta on vaikeaa tuottaa tekstiä, kun koko ajan vain haluaisi iskeä pään näppäimistölle ja käydä nukkumaan. Pitäisi ehkä käydä lääkärissä tarkastuttamassa veriarvot, jos sieltä löytyisi joku selitys tälle ololle.
 
Muuan opiskelija ´´koulussa´´ sai mint näkemään 15 minuuttia sitten tummanpunaista. En sentään menettänyt malttiani tai tehbyt mitään muuta älytöntä. Odotin pääsyä ´´luokkahuoneeseen´´, kyseinen henkilö pysähtyi juuri kohdalleni ja alkoi taas kerran härnätä minua. En ollut näkevinäni häntä, kaveri vain tönötti siinä kuin tatti. Vilkaisin kerran, yhä hän oli siinä. Kyllä lähti verenpaine nousemaan kuin ammuttuna! Nyt olen jo turvassa hänen kyttäykseltään, mutta kiukku on yhä plus10.:twisted:
 
Amk:ssa annettiin väärää tietoa, jonka vuoksi en pääse koulun aikuislinjalle. Voitte kuvitella, kuinka ärsyttää tämä tämänhetkinen tilanne.. Ei voi minkään, mutta olisihan se ollut kiva päästä opiskelemaan :(
 
eowynofmay sanoi:
kielo sanoi:
Ärh, yskä sen kuin jatkuu vain. En tykkää yhtään, kun tuntuu että välillä jo keuhkoissakin rohisee.

Edellisellä kerrallakin myötäilin Kielon viestiä ja niin nytkin. En millään ehtisi lääkäriin, mutta olen harkinnut kortisonikuurin määräämistä itselleni (niitä on aina kaapissa varalla). Yskä ei ole mitenkään esim. töihinmenoa estävä, mutta se vaan jatkuu, jatkuu jatkuu jatkuu... Kielo, et sattumalta ole astmaatikko? Olen omaa yskääni pistänyt ärtyneiden keuhkoputkien piikkiin.

Paranehan sinäkin äkkiä kohtalotoveri :) Ei ole onneksi astmaa todettu minulla aiemminkaan ja toivottavasti ei tulisi sellaista. Minäkin koitan syyttää tavallista syysflunssaa tästä.
 
Ärsyttävät kuukautiset: pitkästä aikaa oikeat, pillerittömät sellaiset. Heräsin viime yönä puoli kolmen aikaan tutunoloisiin vatsakramppeihin, ja alavatsa ja -selkä kipujen myötä viime yö ja tämä päivä on mennyt aivan höpöksi. :x Lepään ja kiroilen, kumpikin auttaa omalla tavallaan. Kai tää tästä. Joskus 35 vuoden päästä ehkä helpottaa.
 
Ärsyttää tää suunnaton kiire ja hoppu mikä alkoi heti syksyn tullen. Aloitin uuden duunin visuaalisen markkinoinnin parissa (mikä ei ole ärsyttävää) kauheasti hommia (mikä ei myöskään ärsytä) mutta mikä sitten ottaa päähän niin se, ettei kerkeä mitään muuta. Tai jaksa kun joskus päivät on tosssii raskaita. Ei kerkeä tapaamaan ketään ja ei jaksa kirjoitella mitään. Ei niin tänne, eikä mihinkään muuallekkaan. Mutta viikonloppuna lupasin itselleni aikaa lukemaan ja kirjottelemaan tänne. Paljon kaikkea mihin on pitänyt kommentoida jo aikaa sitten :D
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös