Bodominjärven murhista pidätys

Ei kai 44 vuoden vaikeneminen ole mitään sen rinnalla, että pystyy (ainakin aluksi) vakuuttamaan kaikki syyttömyydestään. Eiköhän sen jälkeen ole mahdollista elää koittaen unohtaa koko tapauksen. Tai niinkuin tumbe sanoi, ehkä tyyppi ei tosiaankaan muista siitä mitään.
 
Ai! Miettikää, kuinka ahdistavaa se saattaakaan olla Gustafssonille. Kolme kaveria on kuollut, itse ei muista asiasta mitään ja nyt häntä syytetään kavereiden taposta. Varmasti kaivaa mieltä aika pahasti.
 
Kyllä se on outoa että paikalta on viety vain kengät vaikka vieressä oli kaksi moottoripyörää. Se Niils on saattanut tietenkin jo alkaa uskomaan niihin juttuihinsa kun on murha ollut omalla tunnolla niin pitkään. Jos hän nyt on se murhaaja.
 
Aluksi epäilin että oli vangittu väärä äijä:
Gustafsonhan oli melko pahoja vammoja saanut,
enkä usko että itse sellaisia voi aiheuttaa.

Myöhemmin aloin tulemaan aika vakuuttuneeksi.
On aika huvittavaa,että hypnoosia on pidetty pitävänä todisteena.
Hypnoosissa enemmistö pystyy valehtelemaan.
Ainakin skepsiksessä sanottiin jotain sellaista kerran.
Lisäksi on huomioitavaa,että 90% vahingossakin surmanneista reagoi
AUTOMAATTISESTI(=miettimättä) yrittää salata tekonsa ts.
kätkeä raadon jne. jos vain on tilaisuus.

Oma henkilökohtainen epäilykseni on se,että niillä pojilla oli jotain niihin tyttöihin liittyvää kinaa.
Nythän nämä "vanhat legendaariset murhat" ovat muutenkin nousemassa parrasvaloihin:
"Kyllikki Saaren" murhaajahan on ollut poliisien tiedossa jo kauan.
Alibi:oli jäljessä monta vuotta,
Iltapäivälehdistö vielä enemmän.
Mutta takaisin Bodomiin.
Tutkintaa eniten vaikeuttava tekijä taitaa KUITENKIN olla seuraava:
"TULILAHTI" ja sen surmat:
Tekotapa oli hyvin samanlainen.
Niinpäs poliisi ajatteli ihan liikaa kahden kärpäsen kerralla iskemistä.
TS taustalla koko ajan selvä oletus,että tekijä on sama.
Gustafsonin "pelasti" siis se,että teko näytti niin samanlaiselta.
Nykypoliisitkin tekevät sillointällöin vastaavia:
(Juttu Keski-Uusimaa paikallislehdestä parin vuoden taka)
Keravalla tapahtui kerran 2 samanlaista tappoa saman illan aikana.
Ensin poliisi luuli tekijää samaksi.
Saikin kiinni ihan oikean tekijän,joka jopa tunnusti.
En tosin tiedä tunnustiko vain toisen vai molemmat.
Kiinnijääneelle kävi kuitenkin tuuri;teot oli tehty niin SAMANAIKAISESTI
että ei se heppu olisi ehtinyt millään paikasta a paikkaan b surmaamaan toista ajoissa.
Miettikääpäs,jos tämän toisen surman tekijä olisikin suorittanut tekonsa
sanotaan vaikka 10 minuuttia myöhemmin.
Ratkaistu rikos.
Oikea syyllinen putkassa.
Juttu ratkaistu.
Puolirikollinen vapaana dallais kuitenkin.
Erehdyksiä sattuu.
-------------------------
Lisäys.
Nyt sitä Nils:iä syytetään tulilahdestakin...
Yhteys näiden välillä LIIAN suuri.
Siksihän Gustafsonin kiinnisaaminen venyi.
Etsittiin ulkopuolista tekijää.
Jotenkin kuullostaa epäilyttävältä.
Haluaisin tosin tietää todisteet asian puolesta ensin...

Kaverini muuten luuli pitkään,että Bodom on jokin englanninkielinen sana.
Ei uskonut,tapeltiinkin asiasta pari kertaa.
Itse kuulin Bodom-järvestä kun katsoin TV:stä sarjaa "ei vanhane koskaan"
 
Aiheesta käytiin aikanaan keskustelu jota oli hauska lukea nyt yli vuotta myöhemmin. Prosessi on venynyt pitkään ja Gustafssonille odottaminen on varmasti ollut piinallista. Tuli mieleen, että hän ei ole koko aikana valittanut kohtaloaan, että syyttömänä joutuu kärsimään.

Katsoin vanhaa viestiäni jossa pohdin telttakangasta ja kenkiä. Telttakankaan suhteen oletin tuloksen olevan selvemmän. Oikeudenkäynnissä todisteiden näyttö jäi kovin epämääräiseksi. Tosin kenenkään ulkopuolisen olemassaolosta ei saatu mitään näyttöä. Eli ei ole mitään selvää todistetta Gustafssonin syyttömyyden puolesta mutta sitähän ei tarvitse osoittaa, koska näyttövelvollisuus on syyttäjällä.

En voi mitään sille, että pidän Gustafssonia syyllisenä, vaikka näyttö ei oikeudessa riittäisikään ja vaikka Gustafsson on sen jälkeen virallisesti syytön.

Vanhassa viestissä arvelin, että tuomiota ei tulisi, vaikka todettaisiinkin syylliseksi. En kunnolla muista mitä asiasta oikeudenkäynnin aikana spekuloitiin.

Hetkinen, mitä murha-aseesta tai sen puuttumisesta todettiin oikeudessa?
 
Toi syyllinen ilman tuomiota taitaa perustua siihen, että Gustafsson todettaisiin syylliseksi kolmeen tappoon, mitkä olisivat jo vanhentuneita. Jos kyseessä on murha se ei vanhene koskaan.
 
VP sanoi:
Toi syyllinen ilman tuomiota taitaa perustua siihen, että Gustafsson todettaisiin syylliseksi kolmeen tappoon, mitkä olisivat jo vanhentuneita. Jos kyseessä on murha se ei vanhene koskaan.

Toisaalta vanhan lain mukaan myöskään tappo ei vanhene. Kysymys siitä mitä lakia tulee soveltaa ei sinänsä ole mitenkään itsestään selvä. Puolustus muistaakseni vaatii, että eri kohdissa sovellettaisiin eri lakeja.
 
Mun mielestä Gustafsson on aina ollu syytön ja niinkuin se oikeudenkäynnissä todistettiin, hän on syytön. Ei kukaan pysty kavereitaan tappamaan, ainakaan mun mielestä. Olen sitä mieltä että murhaaja on ollut joku ulkopuolinen, ei Gustafsson.
 
Minun mielestäni on selvästi todennäköisintä, että Gustafsson oli tappaja. Suurin osa henkirikoksissa kuolleista suomalaisista saa surmansa juuri juopottelukaverin puukottamana. Mutta tietenkään asiaa ei enää voi todistaa. Poliisi ja syyttäjä ilmeisesti uskoivat, että Gustafsson murtuu ja tunnustaa, kun syyte monenkymmenen vuoden jälkeen yllättäen nostetaan. Tuomioistuin teki mitä sen oli tehtävä.
 
ei kukaan kavereitaan voi tappaa tai edes pysty, sitä paitsi, kukaan ei voi aiheuttaa itse itselleen sellaisia vammoja kuin Gustafssonilla oli, eli olen edelleen sitä mieltä että murhaaja on ollut ulkopuolinen.
 
Arawen sanoi:
ei kukaan kavereitaan voi tappaa tai edes pysty

Tämä on melkoisessa ristiriidassa niiden lukemattomien tapausten kanssa joissa joku on tappanut kaverinsa tai jopa perheensä.

sitä paitsi, kukaan ei voi aiheuttaa itse itselleen sellaisia vammoja kuin Gustafssonilla oli, eli olen edelleen sitä mieltä että murhaaja on ollut ulkopuolinen.

Jos perehtyisit syyttäjän näkemykseen niin eivät he väittäneet Gustafssonin niitä itselleen aiheuttaneenkaan.
 
Ylös