Jopas on kriittistä kommenttia.
Jari Sillanpään Takes 2 2 tango on aivan loistava euroviisu. Sekoitus Abbaa, tangoa, hallelujaa, diskobiittiä, genderbenderiä ja Ricky Martinia, yhdistettynä aivan hillittömään camp-henkeen. Loistava suoritus.
Ja kun Jari a) osaa laulaa, b) omaa karismaa ja c) osaa esiintyä, niin johan nyt on kumma mikäli tässä ei ole Suomelle varsin kelvollinen ehdokas niin karsintaan kuin itse loppukilpailuun. Tietysti täysin tietämättömänä siitä, millainen se karsinta oikein onkaan, niin tähän pieni kymysysmerkki.
Jokainen joka edelleen ottaa Euroviisut vakavissaan ja ihan oikeasti miettii kisojen musiikillisia arvoja, voisi hengittää vaikka melko syvään useammankin kerran ja lopettaa aineiden käytön. Euroviisut ovat olleet jo vuosikymmeniä camp-henkiset iskelmäfestivaalit, jossa tärkeintä on käydä näyttäytymässä ja laulaa lurittaa siinä välissä jotain yhdentekevää, jota kukaan ei muista enää ensi viikolla. Ei tämä, tai mikään muukaan Suomen karsinnan kappale, laske Suomen arvostusta maailmalla piirun vertaa. Pikemminkin päinvastoin. Mikäli me ollaan tarpeeksi villejä ja hassuja, niin maine senkun kasvaa.
Jarilla on nyt mielestäni melkoiset mahdollisuudet repäistä ihan kunnolla, hankkia vaikka isommat siivet ja vielä pari punapukuista tanssijaa haikailemaan meidän ikioman pullukka- Ricky Martinin perään. Molempia sukupuolia varten. ihq
Ja ei, minä en ostaisi Jari Sillanpään levyä. Enkä Riikan, Jonna K:n tai Susan Sonntagin. En itse asiassa kenenkään näihin karsintoihin osallistuneen artistin. Tai ehkä hyvin halvalla jonkun Dannyn uran alkutaipaleen klassikon ja/tai Isoimmat Hitit. Hyvin halvalla.
Olen yleensä pitänyt Euroviisuissa Turkin kappaleista, jotka ovat edustaneet sellaista omaehtoista tekemistä ja kansallista identiteettiä. Hieman niinkuin viimevuotinen voittokappale, vaikka se ikävästi olikin länsimaalaisesti dipattu. Viime suosien suurin suosikki on kuitenkin parin vuoden takainen Kreikan yltiö-kasari kappale S.A.G.A.P.O!!! "Say (say say), say the magic wööd! Sagapo, S-A-G-A-P-O! " Twäng.