FotR -sinfonia Tampereella 28.4.-1.5.2011

Minä taisin keksiä itselleni jonkinlaisen puvun. Löysin vanhan värjätyn lakanan, jonka kanssa on ennenkin riehuttu haltia-asussa, ja josta saan hametta ja jos värjään vielä toisenkin lakanan, niin saan siitä ehkä jopa jotain hihaisaakin yläosaa. Sitten vielä pieni tumma viitta (no, ehkä oikeammin isohko hartiahuivi) ja pientä asusterekvisiittaa niin eiköhän siitä hyvä metsähaltia tule. Aion vielä kiertää kirppareita, josko tekisin aiheeseen sopivia löytöjä (kuten se viittahartiahuivijuttu muutama vuosi sitten. Minä tosin onnistun aina tekemään juuri ne löydöt, jotka vaativat kemiallisen pesun). Hiukset laitan jotenkin nätisti...
Paljon kivempi suunnitella tätä pukua nyt, kun on tulossa joukolla enemmänkin pukeutuneita. Viimeksi tunsin itseni melkein tyhmäksi, kun muusta yleisöstä enemmistö oli tavallisissa vaatteissa.
Odotan jo kovasti toukokuuta. Sen lisäksi, että pääsen kuuntelemaan hienoa musiikkia, pääsen kuuntelemaan sitä kontulaisseurassa! Minä ehdin pelätä, että koska en ehkä pääse The Miittiin ollenkaan (jos siis saan töitä Ahvenanmaalta) ja koska seuraava onkin sitten syksyllä, jäisin vaille kontukontakteja ärsyttävän pitkäksi aikaa, mutta onhan onneksi tämä, vaikkei päivää pitempi juttu olekaan. Ja voinhan minä oikeastaan tulla Konkarimiittiinkin. Jos lupaatte, ettette örvellä umpikännissä koko viikonloppua. ;)
 
Komppaan Steelsheeniä, tulijoita on laidasta laitaan. Ihan normivaatteessakin voi tulla!!!

Jos pukua tekee mieli, niin löysin edelliseen konserttiin pukuaihion SRP:n Kontista edukkaasti (teatteripukujen rekissä). Sitä ei tarvinnut edes paljon tuunata! Investointi oli kaikenkaikkiaan pari kymmentä euroa.
 
Ajattelivatko Kontuihmiset ja otukset järjestää myös tänä vuonna jonkin sortin piknikin tjsp?
Itse en ole sinfoniaan tulossa, mutta olisi kiva käydä silti tapaamassa kontulaisia (ja samalla raahata Limbonic sinne mukaan kaikkien katsottavaksi :p). Ja Maylta pitäisi saada se kirjatilaukseni. :D
 
Nerwende " Olen ollut hieman huolissani siitä miten se erottuu katsomon takaosiin, mutta tuo HD-tieto jo hieman lohduttaa." Kangas tulee käsittääkseni olemaan n. 10 metriä leveä. Kävin koe istumassa ympäri salia ja näyttämö ja äänimiehet mallasivat lavalla kankaan paikkaa. Bloggasin paikat, joista oli vähänkin vaikea nähdä heitä, pois myynnistä. Kangashan tulee olemaan kuorolaisten ja orkesterin yläpuolella, joten uskoisin että näkyvyys on erittäin hyvä takariveihin asti! Lisäksi tekniikan väki on luvannut pitää mut ajantasalla kaikesta mikä saattaisi hitustakaan vaikuttaa näkyvyyteen yms.
 
Orkesteri saisi The Music of the Lord of the Rings Films kirjaa myyntiin konserttien yhteyteen. Mitä olette kontulaiset, mieltä? Kävisikö kauppa? Alla vähän tietoa sisällöstä:


Doug Adams' brilliant new book, The Music of the Lord of the Rings Films. This 412-page hardcover book includes:
• Foreword by Howard Shore
• Introduction by Fran Walsh
• Sketches by John Howe and Alan Lee
• Exclusive CD of Unreleased LOTR Music
• full Color Film Stills Throughout
 
Kaupan käyminen riippunee hinnasta. Joukossa on kuitenkin paljon opiskelijoita, jotka joutuvat jossain määrin venyttämään pennosiaan.
 
Samaa mieltä. Kirja varmasti kiinnostaisi useampia, mutta kuulostaa sen verran hienolta että saattaa olla monen budjetille liikaa.
 
Jollen ole täysin väärässä niin kirjan hinta olisi siinä 50-60 €. Minustakin aika hintava vaikka tosi hienolta se toki näyttää ja on saanut kritiikkiä täten:

Like the Lord of the Rings story itself, this book is a journey. Adams makes us hear the music, feel the tension or hope or despair through impassioned narrative and a rich musical vocabulary.
--BlogCritics

Could easily be one of the most significant and important books ever written on the analysis of a film score.... a masterwork.
--Ain't It Cool News

An impressive literary debut that will thrill both Rings and soundtrack fans... as meticulous as it is entertaining.
--Film Music Magazine

The best of LOTR movie-related books... can rightly claim the labels of “magnificent,” “masterpiece,” and “landmark” without any pretense.
--TheOneRing.net
 
Minä varmaankin ostaisin vaikka olenkin köyhä opiskelija jonka pitäisi edes vähän vahtia rahojaan. Mutta kuulostaa opukselta jota en varmaan pystyisi jättämään väliinkään, kiinnostaa liikaa.
 
Luulen että olisin itse kiinnostunut tuollaisen opuksen hankkimisesta. Kuulostaa siltä että kirjahyllyssäni olisi sellaiselle juuri sopivan kokoinen kolo. Tässähän ehtisi vielä muutaman euron sitä varten säästää, niin ei sitten koko toukokuun budjetti järky.

Onneksi ja toivottavasti huhtikuu kuluu reippaalla tahdilla.
 
Teos vaikuttaa todella kiinnostavalta, vaikka aika kallis se on ja kirjahyllykin alkaa olla täynnä, mutta melkein pakkohan tuollainen arvoteos on hankkia, jos/kun sellainen on tarjolla.
 
Joko sitä on köyhä opiskelija, tai sitten työssäkäyvä, jolta hajoaa kaikki käsiin (imuri, kuntopyörä ja tiskikone) joten rahanmenoa on aina tarjolla. Mutta se siitä. Tulin ommelleeksi maanantaina itselleni haltiaviitan. Siitä tuli aika hobittimainen, pelkistetty mutta ihan kiva. Tosta vaan neljässä tunnissa, kaavana käytin keittiön pyöreää pöytäliinaa, sitä hiukan mukaillen. Yksi pukuhaaveeni on vielä toteuttamatta. Sellainen pusero tai puvun yläosa, jossa on sellaset isot hihat. Hameen löysin jo omasta varastosta ja vieläpä vihreän.

Pitää alkaa kaivaa ajo-ohjeita vähitellen. Viimeksi Tampereella ollessa tuli ajo-ohjeet laitettua vain takaraivoon, eli summanmutikassa etsiydyttiin oikeaan paikkaan, tosin 45 minuuttia myöhässä. Paitsi että kullanmurullani on uusi kännykkä, jossa mukavana ominaisuutena gps. Josko tuo auttaisi perille löytämistä... ajoissa.
 
Hei kaikki sinfonioijat!

Pirkanmaan Sanomat lähestyi yhdistystämme, ja kaivaten haastatteluun sinfoniaan menossa olevia LotR-faneja, mielellään pukeutuvia sellaisia. Pirkanmaan Sanomat on Pirkanmaalla ilmestyvä ilmaisjakelulehti, ei siis mikään kovin suuri ja jännittävä haastattelu, mutta hienoa olisi, jos kontulaiset haastattelussa naamansa näyttäisivät. Levittäkäämme yhdessä Tolkienin ilosanomaa!

Toimittajan viesti kuului näin: "Hei! Löytyisikö teiltä paria kolmea Tampereella (tai lähistöllä) asuvaa kontulaista, jotka ovat menossa Tampere-talon LoTR-konserttiin huhtikuussa ja mahdollisesti vielä aiheen mukaisesti pukeutuneina? :) Tekisin kovin mielelläni aiheesta jutun lehteemme, johon kaipailisin 2-3 haastatteluun ja kuviin suostuvaa LoTR-fania."

Jos olisit vapaaehtoinen haastateltava, laita mulle viestiä yksärillä tai sähköpostilla varapuheenjohtaja (a) verkkoyhteiso.kontu.info, niin sovitaan sitten tarkemmin haastattelusta kun saadaan sopiva porukka kokoon. :)
 
Fairy tale, Tampere-talo on kohtalaisen hyvin tienviitoissa ja opasteissa, löytynee aikas helposti kun vilkuilee opasteita. Tässä vielä linkki kulkuyhteys sivulle: http://www.tampere-talo.fi/tilat-ja-tekniikka/kulkuyhteydet/
 
Tämä toimittaja kyselee jo meiltäkin teidän yhteystietojanne haastattelua varten. Tietoja voi ilmoitella suoraan minulle pauliina.hanninen (at) tampere.fi tai 050 3887168.
"Pirkanmaan Sanomat xxxx
Toimittajan viesti kuului näin: "Hei! Löytyisikö teiltä paria kolmea Tampereella (tai lähistöllä) asuvaa kontulaista, jotka ovat menossa Tampere-talon LoTR-konserttiin huhtikuussa ja mahdollisesti vielä aiheen mukaisesti pukeutuneina? :) Tekisin kovin mielelläni aiheesta jutun lehteemme, johon kaipailisin 2-3 haastatteluun ja kuviin suostuvaa LoTR-fania.""
 
Voisin suostuakin ja aivan varmasti olen pukeutumassa, mutta Tampere on niin kovin kaukana lähteä vaan haastattelua tekemään. Piihhh...
 
Ilmoitin suostuvani ja olen jo ollut yhteydessä toimittajaan.
Haastattelu on tarkoitus tehdä ensi viikolla ja olisi hienoa saada
kontutoveri tai kaksi mukaan. Haastattelukuvia varten ei tarvitse olla
pukeutunut fantasia-asuun, itsekin taidan laittaa vain viitan ylleni.
Halukkaat voisivat ilmoittaa suoraan minulle yksärillä, lupasin olla
itse yhteydessä toimittajaan tämän viikon perjantaina.
 
MENI JO... "Ihan mahtava juttu kun suostutte haastatteluun :) Eräs radio aikoo toteuttaa konserttisarja-aiheisen kilpailun, tarvitsisin siis ideaa, suht helppoja kysymyksiä skabattavaksi. Nyt ei millään ehtisi itse kehitellä, joten käännyn jälleen puoleenne. Siispä radiotoimittajan pyyntö " 3 kysymystä aihepiiristä, voivat koskea itse trilogiaa, orkesteria tai konserttia." Jotain hauskaa ja jännää! :D Mä voin heittää jotain orkesterista, mutta FotR aihepiiristä pallo on teillä!" Radion touhukas toimittaja vaati kysymykset tällä sekunnilla ja sävelsin äkkipikaa neljä kysymystä.
 
No niin, nyt joku sinfoniaan osallistuva tamperelainen! Ilmoittaudu
Pirkanmaan sanomien haastatteluun, et ole yksin vaan velho on tukenasi.
Pakko ei ole haastattelua varten pukeutua, mutta olisi hieno että
antaisit kuvallisen haastattelun kanssani. Itse laitan viitan ylleni,
joten pukeutumisedustus on hoidossa.

Ette kai te aio minun yksin hoitaa koko hommaa ja toimia sekä STs:n,
VyK:n ja kaikkien kontulaisten puhemiehenä? Eihän sitä tiedä mitä
velhot tulevat sanoneeksi...

Laitathan minulle yksäriä huomiseen puoleen päivään mennessä, niin
tiedän sopia toimittajan kanssa tapaamisaikaa. Alustava toive oli
ensi viikon tiistai, mutta sitä ei ole vielä lukkoon lyöty joten
aikataulutoiveesi tietenkin huomioidaan. Itselleni paras päivä olisi
perjantai.
 
Ylös