FotR -sinfonia Tampereella 28.4.-1.5.2011

Kiitos kuvista Steel, olen odottanut niitä kieli pitkällä nähdäkseni mm. Mayn puvun. Melkeinpä harmittaa, etten lähtenyt mukaan, vaikken nuista leffoista pidäkään eikä niiden musiikkikaan koskaan ole kauhean järisyttävää vaikutusta tehnyt. Mutta ehkä se livenä on vähän erilaista...
 
Moikka, täällä koitan palautua todellisuuteen, eilinen meni vielä soundtrackia kuunnelleen ja fiilistellen. Nappasin ylläolevsta linkistä pari kuvaa talteen, lisää saa laittaa. Samoin voin kopioida Erikille menevään viestiin terveisiä jos joku haluaa jotain vielä hänelle sanoa. Viestit ja kuvat pauliina.hanninen(at)tampere.fi
 
Käsiohjelmia jäi aikas paljon, laitanko kierrätykseen vai haluaako joku vielä muistoksi? Samoin the Music of the Lord of the Rongs-kirjaa vielä kaksi kappaletta Tampere-talon Lipputoimistosta ostettavissa!
 
Vautsivau.
Sinfonia oli upea, pidin tästä ehkä jopa enemmän kuin edellisestä.
Elokuva ei oikeastaan "haitannut", musiikki ja leffa ovat kuitenkin kokonaisuus ja tätä parempana kokonaisuutena niitä tuskin voi kokeakaan. Vaikka leffaa en olisi siihen kaivannutkaan, niin ei se musiikkia juurikaan laimentanut, kyllä minä silti saatoin laittaa silmät kiinni ja kuunnella musiikkia. Musiikki oli minusta selvästi pääosassa, ja se nostattikin ihon kananlihalle. Minä jopa herkistyin niissä kohdissa, joissa en pelkkää elokuvaa katsoessa erityisemmin herkistynyt. Solistit olivat todella hyviä, sekä Kaitlinin että poikasolistien äänet olivat niin kauniita. Viimeisen kappaleen aikana meni kylmät väreet läpi koko kehon, ja sitten ei voinut kuin taputtaa ankarasti. :) Aivan mielettömän upea konsertti.
Hienoa oli myös nimmarien hakeminen solistilta ja kapulta. Ja tietysti kuvaussessio (jee, pääsin kuvaan komean Erik Einon ja kauniin Kaitlinin kanssa!). Mahtavaa, että sellainen tilaisuus järjestettiin.
Kiitän erityisesti piknikistä ennen konserttia ja lettukesteistä Nerwenin luona konsertin jälkeen. Eihän siinä hirveästi ehtinyt kaikkien kanssa jutella ja muutoinkaan lähemmin oleskella, mutta olin silti iloinen tavatessani teidät näinkin lyhyesti. Eikä sinfonia olisi ollut yhtä hieno ilman kontulaisia. Puvut toivat aivan erityisen tunnelman, ehkä senkin takia pidin tästä enemmän kuin edellisestä.

Minä otin kuvia vain piknikiltä, muutaman laittaisin esille, mutta en sitten osannutkaan. :grin:

Edit: Nyt osaankin. Tässä siis muutama kuva, lisää tulee kun ehdin vähän siistiä. Kamerani on huono... >.<
 

Liitetiedostot

  • piknik1.jpg
    piknik1.jpg
    99,8 KB · Katseluja: 52
  • piknik2.jpg
    piknik2.jpg
    126,2 KB · Katseluja: 49
  • piknik3.jpg
    piknik3.jpg
    146,2 KB · Katseluja: 59
Olipas upea konsertti! Olen vieläkin ihan hämilläni, koska en tiennyt, että siellä on elokuva :D Olin myös hieman hämmentynyt Erik Einon ja Kaitlinin reaktiosta tulla kättelemään minut siinä pöydän toisella puolella. Ihania persoonia, minultakin liikenee kyllä muutamia tilannekuvia, kunhan saan ne jotenkin ihmeellisesti koneelle, kun tässä ei ole Bluetoothia. Sain jopa Kaitlinin puhusta hienon kuvan :)

Olen kyllä Jaamarin ja tmdoobin kanssa siitä yhtä mieltä, että edellisellä kerralla oli helpompi kuunnella musiikkia, mutta minusta olin myös ihan kuin sisällä Keskimaassa. Se oli vahva tunne, kun huomasi olevansa jotenkin sisällä siinä tilanteessa. Musiikkia oli kyllä vaikeampi seurata, mutta niin oli mielestäni myös elokuvaa vaikeaa seurata. Soolot olivat upeat!! Varsinkin poikien :heart: Vai mitä Jasdril?? :grin:

Jasdril, en muuten huomannut vivoletissa kaverissa mitään "äksyä".. kyllä sieltä tuli muutama kettuilu, mutta se oli sellaista "normaalia läpänheittoa", joten en tajunnut, että saattaisi olla vieraassa seurassa jotenkin äksy [22]

Mutta kiitos kaikille! Etenkin Maylle ja Aulëlle kyydeistä!! Oli ihanaa tavata Kontulaisia pitkästä aikaa.. minulla on nykyään todella vähän mahdollisuuksia tulla tapaamaan teitä. Olen vain niin hemmetin kiireinen, mutta eiköhän se muutu jossain vaiheessa taas niin, että pääsen taas aktiiviseksi miittitoimintaan :) Kiitos Nerwenille letuista, teestä, kukista, omenahillosta sekä mahdollisuudesta nähdä vihdoin ja viimein kotisi. Kiitos Haltille, että tarjoilit teetä :) Mic taisi jopa tehdä minulle yhden vohvelin, joka oli ensimmäiseni viimeiseen 10 vuoteen, Kiitos! :D

Minulla oli erittäin mukavaa piknikillä, itse sinfoniassa, sekä jatkoilla, milloin missäkin :) Hotellissakin oli hauskaa ohjelmaa puoli neljään asti yöllä, kun katselin huligaaneja ja seurauksia ikkunasta :grin:
 
Kiitos otukset ihanasta miitistä. Oli ilo katsella teidän pukujanne, jotka olitte nähneet vaivaa enemmän tai vähemmän. Tom ja Kultamarja, olitte piristäviä! Taisin jäädä jopa tuijottamaan? Mutta hyvällä katselin, hieno homma. Tai entä sormusten kantajien kohtaaminen keväisessä puistossa? Velho ja Valtiatar. Tuulahdus tuoksua Keski-Maan, juuri sitä tarvitsi vappuaatto Tampereella.:D

Oli hienoa keskittyä 100 lasissa kuuntelemaan musiikkia. Itsekin tajusin vasta kuukausi sitten, että konsertin ohessa näytetään tuo elokuva. Olin tulossa korkealaatuiseen konserttiin ja tosiaan seurasin välillä soittajia ja kuoroa sen sijaan että olisin elokuvasta ihan joka kohtaa seurannut. Kun elokuva välillä imaisi, unohdin hetkeksi soittajat ja sitten taas havahduin siihen tosiasiaan, että soittajat soittivat setin nii-in täydellisesti. Seurasin kiinnostuneena erityisesti sitä "Rautapihan kilkutusta" koska soittaja oli suorassa linjassa minuun nähden. Lyömäsoittimet olivat edukseen livenä kuultaessa.

Kiitos piknik-seurasta. Myös jatkoilla oli kiva olla, vaikka lähdimmekin aika pian. Kissat kutsuivat. Kiitos teille Konnun otuksille, joiden hobitinkoloon pääsimme yötä myöden, pakoon pitenevää pimeyden varjoa. Vastassamme oli kaksi kissaa, jotka antoivat meidän nukkua, eivätkä käyneet kiinni varpaisiin.;)
Yläkerrasta kuului selvästi remuavien örkkien vapaa-ajan örinää. Tämä hobitti sai silti nukuttua tarpeeksi (sen lisäksi että olin saanut syödä päivän aikana kohtuullisen hyvin/paljon.)
 
Henane, sanos muuta, uh solistit <3 Minun pitäisi kuulemma iskeä molemmat, kunhan ne on vähän vanhempia. Olisi tietty kiva kuunnella In Dreamsia joka ilta tuutulauluna.
Ja joo, ei se ystävä äksy ollutkaan, pelkäsin vain että on ;) En olisi mitenkään yllättynyt jos hän olisi menettänyt hermonsa niin suuressa vieraiden ihmisten joukossa, vaan positiivinen yllätys että oli pikemminkin pirteä tavatessaan uusia ihmisiä ja ilmeisesti jopa kaikki irlit intoutuivat juttelemaan kontulaisille. :D
 
Lisää kuvia!
 

Liitetiedostot

  • piknik6.jpg
    piknik6.jpg
    143,5 KB · Katseluja: 51
  • piknik5.jpg
    piknik5.jpg
    152,5 KB · Katseluja: 40
  • piknik7.jpg
    piknik7.jpg
    126,4 KB · Katseluja: 67
Fairy tale sanoi:
Seurasin kiinnostuneena erityisesti sitä "Rautapihan kilkutusta" koska soittaja oli suorassa linjassa minuun nähden. Lyömäsoittimet olivat edukseen livenä kuultaessa.

Kyllä, kuulosti vakuuttavalta, valitettavati siitä missä istuin ei näkynyt minkälaisella soittimella kilkutus saatiin aikaiseksi eli osaako joku kuvailla minkälaisesta soittimesta oli kyse?
 
Alasin varmaan. Joskus orkesterissa meillä on ollut "alasin" jossain elokuvamusiikissa. Samalta se kuulosti (meidän alasimemme oli auton vanne). En tiedä millainen alasin tuolla mahtoi olla, jos se sellainen olikaan.
Minäkin kovasti tykkäilin juuri Rautapiha-teemasta. ^^
 
Kirjoitan jo nyt tähän jotain. Pidin konsertista tosi paljon ja olen aina ollut sitä mieltä, että klassista musiikkia pitää kuunnella (jos ylipäänsä kuuntelee) livenä, eikä mistään härvelistä/tallenteelta.

Nolotti vähän, kun en ensin muistanut Henanen nikkiä, mutta mitäs pienistä. Ja Henane koitas päästä käymään konkarissa! Oli kiva nähdä. Kyl se vaan piristää, kun näkee monta astetta rennompaa porukkaa, mitä muut tuntemani ihmiset.
 
Nyt vihdoinkin näitä kuvia!
Kaikki kuvat taitavat olla ystäväni Antin ottamia, kunnia siis hänelle jaksamisesta ja innostuksesta kameran kanssa.

Eikö näitä saakaan kuin viisi kerrallaan?

[attachment=33][attachment=32][attachment=31][attachment=34][attachment=35]
 

Liitetiedostot

  • _MG_0800.JPG
    _MG_0800.JPG
    185,4 KB · Katseluja: 56
  • _MG_0789.JPG
    _MG_0789.JPG
    213,4 KB · Katseluja: 48
  • _MG_0790.JPG
    _MG_0790.JPG
    167,7 KB · Katseluja: 51
  • _MG_0791.JPG
    _MG_0791.JPG
    186,5 KB · Katseluja: 52
  • _MG_0828.JPG
    _MG_0828.JPG
    204,8 KB · Katseluja: 49
Mitä ihmettä.. eikö minun Nickiä muistettu?! :O

Mutta juu, minäkin sain nyt Sinfonian kuvat kännykästä koneelle.. on tää tekniikka niin ihmeellistä :D Mutta että pääsisin laittamaan ne näkyville, niin kestää hetken aikaa. Pahoitteluni.
 
No nyt vasta muistin niitä ryhmäkuvia. Menee niin säätelyksi tämän viiden liitetiedoston rajalla ja 500 kt rajalla että en jaksa laittaa kuin tämän yhden, katsotaan josko saisin johonkin Fiksumpaan Järjestelmään vaikka enemmän näkyville joskus. (Kyllä, tämä oli kritiikki Käärmeen nykyistä kuvasysteemiä kohtaan, minä en pidä tästä).
 

Liitetiedostot

  • _MG_0935.jpg
    _MG_0935.jpg
    353,9 KB · Katseluja: 60
Nyt tulee muutaman viestin verran kuvaspämmiä, haluan tuon "lähetä nämä sinfoniakuvat jotenkin kontuun" -kansion pois roikkumasta kansiosta, jossa on lähinnä työjuttuja ja sellaisia "NÄMÄ PITÄÄ TEHDÄ JA NÄIHIN PITÄÄ PUUTTUA" -juttuja. :D

[attachment=128][attachment=129][attachment=130][attachment=131][attachment=132]



Edelliset siis nimmarointia ja myyntipöytäedustusta, sitten luvassa lisää nimmarointia ja naamoja.

[attachment=133][attachment=134][attachment=135][attachment=136][attachment=137]



Sitten jo vähän nähtyjä ryhmäkuvia sekä velhon ja valtiattaren edustusta.

[attachment=138][attachment=139][attachment=140][attachment=141]
 

Liitetiedostot

  • _MG_0887.JPG
    _MG_0887.JPG
    162,8 KB · Katseluja: 31
  • _MG_0898.JPG
    _MG_0898.JPG
    204 KB · Katseluja: 31
  • _MG_0899.JPG
    _MG_0899.JPG
    176,2 KB · Katseluja: 33
  • _MG_0903.JPG
    _MG_0903.JPG
    233 KB · Katseluja: 31
  • _MG_0909.JPG
    _MG_0909.JPG
    223,1 KB · Katseluja: 33
  • _MG_0913.JPG
    _MG_0913.JPG
    209,5 KB · Katseluja: 30
  • _MG_0916.JPG
    _MG_0916.JPG
    194,9 KB · Katseluja: 30
  • _MG_0919.JPG
    _MG_0919.JPG
    218,2 KB · Katseluja: 31
  • _MG_0961.JPG
    _MG_0961.JPG
    239,3 KB · Katseluja: 29
  • _MG_0962.JPG
    _MG_0962.JPG
    220,5 KB · Katseluja: 30
  • _MG_0933.JPG
    _MG_0933.JPG
    305,4 KB · Katseluja: 39
  • _MG_0934.JPG
    _MG_0934.JPG
    277,2 KB · Katseluja: 44
  • _MG_0936.JPG
    _MG_0936.JPG
    230,4 KB · Katseluja: 42
  • _MG_0960.JPG
    _MG_0960.JPG
    258,7 KB · Katseluja: 46
Ylös