Hovi: foorumiropen offtopiikki ja selitykset

High School-idea kuullostaa ihan mielenkiintoiselta. Kannattaisin kuitenkin aika reilua taukoa.
Itselläni ainakin on innostus tällä hetkellä pahasti miinuksen puolella. Viime pelikin oli kamalan hiljainen. Itse peli oli kaiken kaikkiaan pitkä, mutta pelin sisäinen aika oli lyhyt (jos nyt tajusitte mitä tarkoitan :D) Reilu tauko tähän väliin, kunnon suunnitelmat ja säännöllisempi päivien vaihtuminen. Niillä eteenpäin.
 
Tämä Hovi- rope jäi nyt itseltäni väliin, mutta itse ainakin odotan innolla seuraavaa alkavaksi.... Mitään suunnitelmia ajankohdasta?
 
Hmmh, pelaajien into ei vaikuta suuren suurelta, joten ehkäpä annamme asian vielä olla jonkin aikaa? Kokeillaan myöhemmin uudelleen. :p
 
Pagba tuolla ircin puolella jo ehdottelikin että pääsiäisen jälkeen voisi olla hyvä ajankohta aloitella uutta peliä. Pelinjohtaja vain tarvittaisiin. :wink:
 
Onko tarkoitus nyt tehdä se highschool-peli vai jääkö pelin lopullinen luonne vielä pelinjohdon ratkaistavaksi?
 
Tuo highschool-peli voisi olla jopa ihan mielenkiintoinen, kunhan sääntöjä ja pelin loppumista vähän hiottaisiin...
 
Pelinjohtajat luonnollisesti päättävät mitä pelataan ja miten. Minulla ei ole mahdollisuutta peejiiksi ryhtyä kun on tuota muuta elämää iltaisin, kaikkein aktiivisimpana peliaikana.

Olen tässä miettinyt Highschoolia. Peli loppuisi sitten kun loppunelikko olisi selvillä. Jokaisesta ryhmästä jäisi yksi henkilö loppunelikkoon. Näin esimerkiksi viimeinen pössyttelijä saisi immuniteetin eikä häntä enää voisi pelata ulos. Se toisi mukavasti jännitteitä ryhmien sisällekin. Lisää säpinää toisi ajatus ryhmänjohtajasta. Äänestystilanteissa hänen äänensä ratkaisisi kun äänet menisivät tasan. Ryhmänjohtajan eksalttiseen asemaan pääsisi kun listisi nykyisen. Näin heillä olisi tiettyjä paineita pysyä tuntemattomina.

Highschoolissa kieltämättä on paljon työstettävää. Perustuuhan se suht uuteen konseptiin eikä vain vanhojen pelien kopioimiseen. Mutta pelinjohtajien asia on kuinka suurta roolia se esittää varsinaisessa pelissä vai pääseekö se edes taustakuoroon.
 
Ei taida Highschool oikein ottaa tuulta.

Mites ois peli klassisilla säännöillä Lostin tunnelmassa ja maisemissa? Lentokoneonnettomuudesta selvinneiden pariin on ujuttautunut pari Ulkopuolista, jotka listivät joka yö yhden selvinneen... ja niin edespäin. Tällä kerralla olisi kiva jos ihmiset tietäisivät roolinsa etukäteen ja sen tiedon varaan rakentaisivat hahmonsa.
 
Meillä taitaa tässä edelleen olla kyse pelinjohtajapuutteesta. Vapaaehtoisten puuttuessa on peliä paha lähteä rakentamaan. Itselläni ei tällä hetkellä ole aikaa/kiinnnostusta pj:ksi ryhtymiseen, pelaaminen luonnistunee ja Lostikin kuulostaa hyvältä.
 
Vehka tuolla jo aiemmin tarjotteli ryhtyvänsä pelinjohtajaksi? :)

Perinteiseen peliin klassisilla säännöillä on toki jälleen kiva osallistua, mutta löytyisikö keltään jotain uutta kokeilumateriaalia jo nyt tai vaikka vähän myöhemmin kokeiltavaksi?

Meillä oli Alxin kanssa suunnitelmissa aiemmin pyörittää peliä joka ei äänestystavalla toimisi, mutten tiedä riittävätkö neitokaisen aikataulut tai rahkeet tällä hetkellä moiseen. Itse olisin kyllä innokas sitä vetämään, mutta jos aikaiseksi saadaan perinteisempi peli olen kyllä innolla mukana, joskin klassisen pelin pj-toiminta ei innosta tällä hetkellä :)

Roolipelailu alkaa taas tuntua ajatuksena mukavalta, eli taukoa lienee pidetty tarpeeksi :)
 
Höm höm. Minulla on siis periaatteessa nyt loppuneen tiukan opiskeluputken jälkeen jonkin verran luppoaikaa. Tuo Tixin mainitsema rope vaatii jokseenkin pontevat suunnitelmat etukäteen. Jotakin on paperilla, mutta sen pidemmälle sitä ei ole viety. Täytyy hieman tarkkailla sitä, miten aika riittää. Ja luonnollisesti pääpaino on kuitenkin tietysti siinä, kiinnostaako ketään muuta kuin meitä kahta :p

Minua ei tällä hetkellä nappaa klassisen mallin pudotusrope, liekö vielä hieman peliväsymystä ilmassa omalla kohdallani :) Eli todennäköisesti tipautan itseni pois listoilta sekä pelaajana että pelinjohtajakandidaattina sen osilta.
 
Minua kiinnostaa toki muunlainenkin kuin pudotusrope, ja ajattelin, että josko nyt sitten pelataan Lostia, mutta parin muutoksin. 1: Pelissä ei ole ennustajahahmoa, mutta sen sijaan kiertää kaksi esinettä: koneen matkustajalista, jonka avulla sen silloinenkin omistaja voi selvittää tiedot yhdestä pelaajasta. Lista on kuitenkin pistettävä eteenpäin aina yhden yön jälkeen ja 2: koskemattomuusmitali, joka antaa pelaajalle turvan yhdeksi yöksi ja lynkkauksen ajaksi. Sekin pitää tosin sittne pistää eteenpäin.

Hahmoja ja niiden ominaisuuksia ei ilmoitettaisi etukäteen, ja äänestyskin tapahtuisi salaisella "lappusysteemillä", eli äänet annettaisiin pj:lle yksällä. mitäs sanotte?
 
Minäkin olisin taas ihan mielelläni peruspelaajana mukana, sen verran ovat pelinjohtamisesta tulleet traumat kuitenkin jo lientyneet.

Vehka sanoi:
Hahmoja ja niiden ominaisuuksia ei ilmoitettaisi etukäteen
Siis pelaaja voisi saada kyllä oman roolinsa tietoon jo ennen peliä, mutta julkisesti ei ilmoitettaisi kaikkia pelin eri rooleja - pelaaja tietäisi vain omansa ja voisi arvailla mitä muita kenties on olemassa? Kuulostaa hyvältä.

ja äänestyskin tapahtuisi salaisella "lappusysteemillä", eli äänet annettaisiin pj:lle yksällä.
Kuulostaa sinänsä hyvältä, mutta kuulostaako toimivalta? Yksäreiden lähettelyssä on tainnut kaikissa peleissämme olla hieman viiveongelmaa (edellisessä tosin varsin ymmärrettävästi kun aikataulut olivat niin sekaiset).
 
Noh, kunhan saan tietyn määrän ääniä, voin aina päättää putoavan. Pointtina myös se, että jos ei äänestä pariin päivään, saa rangaistuksen. :wink: Pelissä on myös juonensisäisiä pikku kikkailuja ja johtolankoja niin hyviksille kuin pahiksille. Oman roolin toki jokainen saa tietää.
 
Vehka sanoi:
1: Pelissä ei ole ennustajahahmoa, mutta sen sijaan kiertää kaksi esinettä: koneen matkustajalista, jonka avulla sen silloinenkin omistaja voi selvittää tiedot yhdestä pelaajasta. Lista on kuitenkin pistettävä eteenpäin aina yhden yön jälkeen ja 2: koskemattomuusmitali, joka antaa pelaajalle turvan yhdeksi yöksi ja lynkkauksen ajaksi. Sekin pitää tosin sittne pistää eteenpäin.

Tähän voisi lisätä sellaisen, että listaa ja mitalia ei saa antaa takaisin sille henkilölle jolta ne on saanut. Muuten esineet saattavat jäädä pomppimaan kahden kaveruksen välille. Tosin jos pelaaja ei tiedä keneltä esine on tullut ja hän vahingossa lähettää sen samalle, niin sitten pj voisi arpoa kenelle esine seuraavaksi pompsahtaa.

Edit: Voisi muuten olla aika jännä pelata niin, että koko pelin aikana et tietäisi muuta kuin oman roolisi. Ethän sitä nyt oikeassakaan lentokoneturmassa tiedä että "koneessa oli mukana yksi sotilas, yksi parantaja, yksi yökyöpeli, yksi terroristi jne". Joutuisi vaan sietämään epätietoisuutta kun muiden roolit ovat täysin pimennossa. :D
 
Joojoo. Eli että paljastetaan roolit ja niiden ominaisuudet julkisesti vasta pelin jälkeen? :D
 
Ulkopuolisten soluttautumista helpottaisi se, jos matkustajilla olisi kollektiivinen muistikatkos lähituntien tapahtumista ennen rysähdystä. Jokainen oikea matkustaja siis muistaisi menneensä terminaaliin ja sitten heränneensä hylystä, maasta, puusta, merestä tai mihin sitten olisikaan rysähtänyt. Jotta ulkopuolisten elämä ei olisi liian helppoa, muisti palaisi pätkittäin. Hylynkappaletta toisen kanssa siirtäessään muistaisi välähdyksenomaisesti, kuinka oli auttanut toista nostamaan erityisen raskaan matkalaukun hihnalle. Ulkopuolinen taas voisi teeskennellä muistavansa, kuinka tarjosi oluen lentokentän baarissa selvälle juopolle ja kohta he juttelisivat ja naureskelisivat yhdessä kuin ikivanhat tutut. Oikeiden matkustajien muisti palaisi myös unissa, mutta sekoittuisi keksittyihin muistikuviin.

Tietämättömyys muista rooleista olisi hyvä piirre ja sen voisi ulottaa muiden hahmojen taustoihinkin. Miksi kaikista pitäisi tietää kaikki ennen pelin alkua? Kehyskertomukset voisivat olla valmiina, mutta niitä kerrottaisiin hiljalleen normaalin kanssakäymisen yhteydessä.

Jotakuta ehkä huvittaisi pelata urbaania blondia, joka huutaisi apua kun kynsi katkeaisi ja pelastaisi palavasta hylystä ruoan sijaan meikkilaukkuja, mutta useimmat keksinevät hyviä tekosyitä selviytymistaitojen omistamiselle. On tullut oltua partiossa, laskuvarjojääkärikoulutuksessa, eräoppaana, alkuasukkaiden opetettavana... Minullakin on oma hykerryttävä taustaideani valmiina ja se tekee hahmostani hyvin ärsyttävän – taas vaihteeksi.
 
Ylös