Käärmeen kömmähdykset haussa

Jep, tuohon kielekehärpäkkeeseen liittyen: laitan sen aina pysymään ylhäällä kun kirjaudun käärmeeseen, mutta joudun tekemään sen joka kerran uudestaan. Eli "nollaa" sen asetukset joka kerran kun kirjaudun ulos (en tiedä onko tämä kömmähdys, mutta ei se ainakaan ennen niin tehnyt).

Uusin Firefox käytössä.
 
Minun Firefoxillani se taas pysyy ihan kiltisti ylhäällä vaikka kirjautuisinkin välillä ulos, mutta IE:llä en saa sitä edes väliaikaisesti pysymään ylhäällä.
 
Internet explorer on minullakin siis.
Mutta se härpäke ei pysy vieläkään. Tai siis, se pysyttelee aina välillä mutta sitten se taas alkaa seurata minua. Aika sattumanvaraisenoloisesti...
 
Taitaa olla niitä tilanteita, että pitäisi päästä koneelle asti katsomaan, että mikä vika on :/ En pysty oikein antamaan muuta neuvoa kuin että tyhjentää selaimen evästeet.
 
Koska olen käsi tietokoneiden kanssa, en osaa sanoa, minkä Firefoxin version kanssa olen tekemisissä. Simmottis hankaluus sen kanssa Käärmeessä joka tapauksessa on, että suoraan uusimpaan viestiin vievä minikolpakko näkyy vain niissä ketjuissa, joihin on tullut jotain uutta viime käyntini jälkeen. Muissa ketjuissa sitä ei ole, vaan joudun menemään ketjun alkuun, sieltä viimeisen sivun alkuun ja sieltä vierittämään viimeisen viestin esiin. Ja nuista uusistakin minikolpakko katoaa, kun olen sen uusimman viestin kertaalleen käynyt tsekkaamassa.

Myös 30 uusinta viestiä -lista päästää vain kyseisten ketjujen alkuun, josta pitää sitten suunnistaa sinne viimeisen sivun viimeiseen viestiin.
 
Viimeisinpään viestiin pääsee myös sen päivämäärää näpsäyttämällä.

Pienen kolpakon taas on tarkoituskin kadota sen jälkeen kun kaikki keskustelun uudet viestit on käyty katsomassa, se kun viittaa ensimmäiseen lukemattomaan viestiin keskustelussa, jollaista ei tietysti enää ole olemassa sen jälkeen kun keskustelun käy lukemassa.
 
WTF?!? Minä olen kuvitellut klikanneeni jotain hassua pientä kuvaketta tms. joka kerta mennessäni uusinta viestiä lukemaan. Tämähän alkaa käydä pelottavaksi. Rakoileekohan mielenterveyteni?

Muoks Ei, kyllä minä ilmeisesti ihan terve olen, vähän huonomuistinen vain. Eli siis tähän asti olen klikannut pientä tekstipätkää, jossa sanotaan "Uudet ensin". Tarkistin juuri vanhasta skinistä =)
 
Sekin toiminto on tallessa isommassa kolpakossa, eli se on eri asia kuin viestin päivämäärälinkki, joka on jo olemassa vanhassakin ulkoasussa.

Olen ehkä luottanut hieman liikaa siihen, että ihmiset uskaltavat etsiä ja kokeilla hiirellä, minne mikin vie.
 
Tottahan tuo. Eikä se nyt sinun kohdallasi ruikuttamista ole, enemmän eräät toiset sitä ruikuttamista suorittavat. Tein uudosta ulkoasusta käytettävämmän ja loogisemman, painottaen myös joitakin ulkoasullisia seikkoja ja rajoittuen teknisellä puolella joihinkin asioihin. Siitä sitten haittapuolena tuli tietysti se, ettei se ole kaikille ystävällisin ja selkein vaihtoehto ja se vaatii jonkin verran opettelua.

Vaan elämä jatkuu :)
 
Jostain syystä lukemani viestit eivät näy luettuina. Vika alkoi eilen ja koskee vain joitakin viestejä (minun silmääni täysin satunnaisia). Onkohan vika käärmeessä vai jossain ihan muussa?
 
Olen huomannut, että tuon kolpakon klikkaaminen ei vie yleensä uuteen lukemattomaan viestiin vaan johonkin aiempaan "uuteen" viestiin. Tykkäsin vanhassa versiossa siitä, että sai valita niin, että uusimmat viestit olivat ylimpänä, tosin tähänkin tottuu ettei sitä ominaisuutta kohta varmaan edes muistakaan. Olisi silti kiva, jos tuo linkki veisi tosiaan uuteen lukemattomaan viestiin :)
 
Puhut ilmeisesti siitä pienestä versiosta oikealla puolen, vasemmalla puolella isompi tuoppi vie "käänteiseen" järjestykseen, eli suomeksi sanottuna näyttää uudet ensin :)

Jaamarin ongelmaan on taas vaikea sanoa mistä se tarkalleen voisi johtua. Siihen lievästi liittyen bongasin kielekkeen koodissa yhden bugin, joka pitäisi korjata tuossa jonkusen ajan kuluttua.
 
Ihan kaikki uudet viestit eivät päivity oikean puolen "listaan". Huonelistauksessa näkyy että uusia viestejä on (ja niin onkin), mutta etusivun listaus ei päivity. Tämä tulee erityisesti, kun joku on vastannut jo etusivulla olevaan topiciin: kolpakko vaihtaa väriä, mutta kirjoittaja/topicin paikka etusivun oikealla puolella ei muutu. Olipas sekavaa...

Selaimena muuten FireFox 2.0.0.13.
 
Tämä ei ole varsinainen kömmähdys joten ehkä vähän väärä paikka kitistä, mutta onko tosiaan niin, ettei pimpulahymiöitä saa kokonaan kytkettyä pois päältä? Olen omaan profiiliini laittanut hymiökohtaan ei, mutta silti bongasin suureksi harmikseni erään viestini lopussa kaamean keltaisen pimpulan asiallisen ascii-hymiön sijasta. Onko ainoa keino pimpuloiden täydelliseen välttämiseen tavallisimpien hymiöiden jättäminen käytämättä?
 
Ylös