Kadonneiden viestien topikki

X-files oli parasta, ja on. Siihen asti kun Doggett ja Reyes tulivat mukaan, niitä kausia en edes laske kansioihin kuuluviksi (paria poikkeusta, kuten loppua lukuunottamatta.) No menipä offiksi...

Mitäs Riku tarkoittaa sillä että LOST on "kirjoitettu loppuun asti"? Sitäkö että tekijätiimillä on tiedossa miten viimeinen jakso päättyy, vai sitä että juonelle on selkeä kaari loppuun asti? Silloinhan pitäisi olla tiedossa sekin, montako kautta sarjaa tehdään.
 
Yay! Satuin katsomaan sen uudestaan nyt kun se tuli telkusta, ja näin edessäni Hugh Grantin heti kun luin tuon jälkimmäisen vihjeen.

No niin, tämän pitäisi olla helppo:
I merely chewed in self-defense, but I never swallowed.
 
Miksi sokeat eivät voisi soittaa normaaleja pianoja? Ei se varmasti kovin suurta käden harjaantumista vaadi, että oppii, missä eri koskettimet ovat.
 
Uskoakseni sokea voi ihan hyvin soittaa tavallista pianoa, itsekin pystyn soittamaan silmät kiinni jonkin verran. Ja onhan se ihan helpottava seikka tuossa oppimisessa, ettei mustaa kosketinta ole joka välissä.

Oikeaa selitystä en tuolle tiedä, mutta duuriasteikko menee malliin koko(sävelaskel)-koko-puoli-koko-koko-koko-puoli (eli puolisävelaskel tarkoittaa pianolla siis siirtymistä viereiselle koskettimelle, kokosävelaskel puolestaan hyppyä yhden koskettimen yli). C-duuri eli se asteikko josta kaikki alkaa on tämännäköisellä koskettimistolla mahdollista soittaa pelkillä valkoisilla. Jos jokaisessa välissä olisi musta, menisi soittaminen melkoiseksi säätämiseksi. Eikä sitten tietäisi mistä kohdalta kappale pitää aloittaa.
 
Papa Legba sanoi:
Itse ehkä päätyisin Joensuulainen alikulkusilta ja tukholmalaisia sorsia -nimiseen valokuvakansiooni.
Hoho, tukholmalaisia sorsia. Tukholman tupakannatsoja ahmivat "pikkusorsat" ovat perheemme sitkeimpiä tarina-aihioita, sitä isä on kertonut jo varmaan sen viisitoista vuotta vähintään :D

Mutmut, hienoa että joukkomme kasvaa. Vaan miten kymmenen henkeä asettuu hytteihin, sitä minä vaan kummastelen? Onko niitä sitten eri kokoja, varasänkyä hyteissä ei varmaan ainakaan :p Vai saadaanko samaan hintaan yksi puolitäysi hytti?
 
Merri sanoi:
Tällä hetkellä tittelin käyttöönottaneiden keski-ikä on 21,55 vuotta, mikä on korkeampi kuin kaikkien Käärmeen käyttäjien keski-ikä. Näin ajateltuna perustelullasi teini-ikään liittyvyydestä ei ole todellista pohjaa Hymyilee Tittelin tähän mennessä käyttöön ottaneista kuusi on alle 20-vuotiaita ja loput 12 ikänsä ilmoittanutta on sitä vanhempia.

Turhuus taas on täysin mielipideasia; minusta kun titteli voi hyvinkin kuvastaa käyttäjäänsä siinä missä avatarikin.

Niin, no tottahan se on tuokin. Todistaa myös sen, että täällä halutaan elää nuoruutta kovasti uudestaan.

Papa Legba sanoi:
Kyllä Juspekin vielä taipuu käyttämään titteliä! Turha taistella tutkainta vastaan! Nyt hänellä on Aikuisen lisäksi vaihtoehtona myös Jäämies. Viittaakohan se Top Gunin hävittäjä-ässään?

Jäämiestä on vaikea vastustaa, mutta pysyn linjassani. Ja ei, ei liity Top guniin vaan liittyy avatariin.

Hilgaria sanoi:
Onko millään mitään merkitystä? Loppujen lopuksi kaikki on turhaa ja tyhjänpäiväistä. Miksi käydä edes töissä, kun sekin on aivan turhaa?

Tuo menee jo minun makuuni liian vakavaksi ja syvälliseksi keskusteluksi asioista joten en jaksa edes alkaa vastaamaan. :p
 
Olen tästä päivästä lähtien pois ainakin sunnuntaille asti. Lähden visitoimaan rakkaan naapurimme Eestipoikkain maalla.
 
Minusta on vain hyvä, että Konnussa sattuu ja tapahtuu silloin tällöin, kunhan se ei vie pohjaa laadukkuudelta. Laadukkaan ja asiallisen foorumin ei tarvitse olla tylsä, ja vapaampi tittelijärjestelmä on omaperäinen ja hauska. Tietenkin siinä on vaaransa, mutta kun niihin puututaan niin mikä jottei. Eläköön Merri, Konnun urhea uudistaja!
 
Voi voi. Mutta tälle asiallehan ei nyt voi mitään. Jos niitä kahta innokasta
ei pian löydy, niin sitten jään pois. Onneksi maailmani ei sentään kaadu
tällaiseen pieneen vastoinkäymiseen, niin harmittava kuin se onkin.

Papa ei nyt saa Utta maara tsum:ia kätösiinsä.
 
Hokkuspokkus. Päivitys.

Ilmestyiväthän ne.

Niin, häiritkää mieluummin konnavahteja kuin minua, koska nyt minulla on täysi työ wikin kanssa.
 
Luuttuaja on avustellut palauttamisen kanssa, 24 viestiä nyt siirretty alkuperäisiin sijainteihinsa alkuperäisine käyttäjänimineen pariin Kohtauspaikan keskusteluun.

Minun kauttani voi hoitaa palauttamisia massatyönä, mutta se vaatii seuraavia tietoja jokaista viestiä kohden:
topic_id (näkyy linkeissä muodossa t=numero)
post_id (näkyy viestien kohdalla esim. "Jatka keskustelua lainaten tätä viestiä" -linkissä muodossa p=numero)
poster_id (näkyy käyttäjän profiilisivulinkeissä muodossa u=numero; tämän tosin voin selvittää itsekin)
forum_id (näkyy foorumin linkissä, f=numero, tämä on se huone jossa viestin keskustelu sijaitsee)


Minun kauttani hoidettuna siis viestin alkuperäinen kirjoittaja ilmaantuu viestin oheen, sen sijaan että käyttäjäksi jäisi Tuntematon.
 
Ylös