Konnun tasosta ja uusien kohtelusta

Lisäämpä minäkin vielä Konnavahdin kommentin:
Itse en Nettinurkasta ole joutunut poistamaan yhtään viestiä. Itse mielummin sensuroin ja laitan vielä syyn viestiin suoraan. Thalin kanssa olen sitäkin samaa mieltä että olisi outoa jos viestit vain katoaisivat ja ainoastaan kirjoittajalle lähetetään yksäri, silloinhan muut keskusteluun osallistuvat ovat täysin pimennossa.

Offtopikista olen myös samoilla linjoilla Ereinen ja Thalin kanssa samaa mieltä. Varsinkin jos Offit on merkitty eikä sitä tule liikaa. Toisaalta jos viesti on täysin ohi keskustelun ja sitä ei ole Offiksi merkitty niin se kyllä pistää silmään ja sensuuri himo voi kyllä iskeä ;)
 
Daria sanoi:
Jos joku sisäpiiriläisistä lähettää viestin, joka on täysin off-topiccia, tämä on kaikkien mielestä vain hauskaa.

Huomaan siis liittyneeni joskus ajat sitten Konnun suureen :lol: sisäpiiriin, koska offausta harrastan, jos sille on mielestäni tarvetta. Eikä kukaan tästä ole sanonut. (Ja minä oikeasti luen itseni jonkkin asteiseksi nyypiöksi edelleen!) Enkä ole oikeastaan hirveästi huomannut, että kenenkään offeihin puututtaisiin muuta kuin jo edellä mainituista syistä.
Välillä nuo offit jopa ehkä viedät keskustelua eteenpäin. Siis jos eivät nyt aivan täysin ohi mene. Tuovat pienen lisän keskusteluun (eli siis vain ne offit jotka ovat vain hiemen asian vierestä). Tämä nyt menee taas jaaritteluksi. Pistetään flunssan piikkiin
 
No lisäänpä minäkin nyt konnavahdin mielipiteen.
Pyöreästä Pöydästä joutuu aniharvoin poistamaan viestejä. Jos näin kuitenkin täytyy tehdä (yleensä syynä törkeä toisten solavaus tms.) niin pyrin laittamaan topikkiin huomautuksen, että viesti/viestejä on poistettu tai sensuroitu ja lähetän vielä useimmiten yksärinkin kirjoittajalle (unohduksia tietenkin sattuu, mutta pyrkimyksenä siis tämä). :wink:

Off topicista en yleensä huomauttele ellei se täytä koko topikkia. PP:ssä tämä nyt ei ole mikään ongelmakaan- Kontumiitti alueella off topikkia tuppaa syntymään enemmän, kun ihmiset haluavat puhua miitistä/muistella edellisiä miittejä. Telccu ratkaisi ongelman kätevästi perustamalla topikin jossa saa rauhassa miettiä montako sulkapallomailaa kukakin tuo tai onko ameebalarppaus kivaa. :lol: Koko topikin voi sitten kätevästi poistaa/lukita miitin jälkeen ja poistella asiaankuulumattomia viestejä muista topikeista, jolloin ne säilyvät helppolukuisina.
 
Lomëfindë sanoi:
En ole kokenut huonoa kohtelua tai muutakaan, mutta omasta mielestäni keskusteluun osallistumisen kynnys on melko korkea. Siksi noita viestejä ei ole kauheasti siunaantunutkaa. Miksi sitten koen vaikeaksi osallistua keskusteluihin? Täällä on niin fiksua porukkaa, ja uutena pelkään heidän ajattelevan minua jonain teinihöperönä, varsinkin nuoren ikäni takia. En halua, että ihmiset kuvittelevat minun olevan jotakin tälläistä, saatikaan sitten että kuvittelette minun näkevän Tolkienin maailman elokuvan silmin.

Ei minuakaan kai koskaan ole minään teinihöperönä pidetty, vaikka olen saman ikäinen kuin sinä. Ehkä joskus päälle vuosi sitten kirjoitin jonkun viestin, josta joku saattoi saada käsityksen, etten ole niin perehtynyt Tolkienin tuontantoon tms, mutta se tosiaan oli kai ainoastaan yksi viesti. Alusta asti olen kirjoittanut kirjakieltä, niin oikeaoppisesti kuin suinkin peruskoulun opetuksen avulla osaan. Pidän täysin luonnollisena sitä, että luen aina viestini kaksi kertaa läpi, vaikkei korjailtavaa yleensä olekaan. Mutta sen avulla ainakin varmistan, ettei viesteissäni ole (minun) silmillä havaittavia kirjoitusvirheitä, ne kun ärsyttävät minua aika paljon noin ylipäätään, pistävät silmään. Olisi kyllä mukavaa jos muutkin tekisivät sitä, ja varmaan he tekevätkin.

Minullakin on/oli jonkinasteinen kynnys kirjoittaa tänne viestejä, juuri muiden asiallisuuden takia. Mutta onneksi täällä on vähemmänkin asiallisia ihmisiä kuin minä, ja viestinlähettämis-kynnykseni on alentunut aika paljon viime aikoina. Ja tuosta offtopik-viestien kirjoittelusta ja sisäpiiriydestä. Ne, jotka eivät varsinaisesti kuulu sisäpiireihin, tiedostavat sisäpiirien olemassa olon paljon paremmin kuin ne, jotka "ovat" sisäpiireissä. Joo, jonkun silmissä saatan olla ehkä sisäpiireissä Käärmeessä, koska olen miittaillut päälle vuoden ja tunnen oikein hyvin joitain kontulaisia. Mutta itse en tunne olevani sisäpiireissä. En edes vaikka saan näköjään kirjoittaa offtopikkia pari kertaa vuodessa ilman, että kukaan huomauttaa. :roll:
 
Noniin, aloitetaan tällä Konnavahti-osuudella. Itse olen samoilla linjoilla muiden valvojien kanssa, eli mielestäni olisi parempi jos jätettäisiin tämä huomauttelu konnavahdeille, mikäli jonkun viesti jollakin tasolla häiritsee niin valittakaa siitä meille niin me valitamme, jos näemme tarpeelliseksi, eteenpäin. Perustelut asiaan tulivatkin jo aiemmissa viesteissä, turha niitä toistaa. Itse joudun aniharvoin poistamaan viestejä, PP ja K-paikka ovat suhteellisen... no eivät pakosti rauhallisia, mutta sanoisiko tasokkaita paikkoja. Jos viesti ei ole vielä aiheuttanut keskustelua (lue: siihen ei ole vielä mitenkään puututtu), poistan sen ja ilmoitan asiasta viestin lähettäjälle. Jos viesti on jo "vedetty mukaan keskusteluun", en yleensä poista sitä vaan sensuroin osittain, jos tarvetta on. Mikäli viesti on kokonaan sensuroinnin tarpeessa, sensuroin sen, mutta jätän viestin kohdalle selityksen, miksi se on poistettu sekä mahdollisen yhteenvedon sen sisällöstä. Aina myös ilmoitan, kuka konnavahti on kyseessä, nimetöntä toimintaa en valvojana harrasta.

Sitten tähän oikeinkirjoitus-politiikkaan. Jokainen minun viestejä vähääkään enemmän lukenut tietää, etten itsekään kirjoita kirjakieltä. Ensinnäkin omaan vaikean lukihäiriön, minkä takia en näe viestissäni olevia virheitä, ja toiseksi pidän enemmän tällaisesta puhe- ja kirjakielen välimuodosta. En ole koskaan poistanut viestiä sen takia, että sen kirjoitustapa olisi "vääränlainen". En pidä puhekielellä kirjoitetuista viesteistä, kerran taaskin sen lukihäiriön takia on vaikeaa lukea jo tavallista tekstiä niin puhekieli on entuudestaankin vaikeampaa, mutta en näe sitä kielletyksi. Ne asiat, mihin puutun (mikäli tilanteen näen tarpeeksi pahaksi), ovat jatkuva kolmen pisteen/ huutomerkin/ kysymysmerkin käyttö, jatkuva "teinikirjoittelu" (eli siis nämä x:t , numerot kirjainten tilalla yms.) sekä liiallinen sivistyssanojen viljely ilman, että niitä selitettäisiin tarpeeksi selkokielellä (saattaa olla vielä joku muukin asia, mihin puutun, mutta mitä en nyt muista). Tällöinkään en julkisesti asiasta huomauta, näkisin sen liian julmaksi toiminnaksi, mutta saatan asiasta yksityisviestillä huomauttaa. Ja kyllä, tiedän välillä kirjoittavani turhan teräviä kommentteja, mikä tosin ei ole tarkoitukseni, se tulee jotenkin huomaamatta, mutta konnavahtina toimiessani pyrin vetämään kohteliasta linjaa, ellei kyseessä ole joku trolli tms. joka yrittää ilmeisesti tietoisesti saadakin tunteet kuumenemaan.

Konnussa olen nyt ollut yli kaksi vuotta, joista olen miitannut myös pikkasen yli kaksi vuotta. Miiteissä olen tavannut ajan kuluessa yli 200 eri kontulaista, ja olen konnavahti ollut jotain vähän yli puolitoista vuotta, mutta silti tunnen itseni yhä aika-ajoin nyypiöksi. En koe sinällään kuuluvani mihinkään sisäpiiriin foorumista puhuttaessa, mutta kaipa minä, jos kerran sellaista on, siihen jollakin tasolla kuulun. Niinkuin Laure sanoi, sen takia minun saattaa olla vaikea ottaa objektiivista kantaa asioihin. Mutta no, kai minä silti voin mielipiteeni sanoa. Itse en koe erityisemmin kohtelevani erilailla itselleni entuudestaan tuttuja ihmisiä. Tuo "erityisemmin" tulee siitä, että minäkin olen vain ihminen. Tietysti sitä pikkaisen lempeämmin suhtautuu ihmiseen, joka on itselle tuttu/ rakas/ mitä tahansa vastaavaa kuin toiseen käyttäjään, jota ei tunne. Tämä tosin johtuu siitä, että tiedän entuudestaan tuttujen tason, eli jos nämä joskus tyhmästi kirjoittavat niin tiedän sen olevan poikkeus, kun taas täysin vieraalla en tiedä. Pyrin kumminkin vetämään mahdollisimman puolueetonta linjaa, mutta alitajuntaani en voi oikein vaikuttaa. Offiin en voi sanoa mitään yhtä linjaa, koska se on aina tapauskohtausta, tämän suhteen valvontani voisi sanoa liikkuvan "fiilispohjalla". Jos offia ei ole liikaa, suon sen yhtälailla kaikille käyttäjille. Jos offia olisikin suhteellisen paljon, mutta se olisi asiallista (niinkuin PP:ssä monesti käy), annan sen monesti olla, vaikka saatankin ohjata keskustelua toiseen topiciin tai oikeille urilleen. Puutun offiin tosin varsinkin silloin, jos se minun silmissäni menee liian "inside" tasolle, eli jos jotkut ihmiset alkavat puhumaan tyyliin PP:ssä "Matti-kultaseni, muistatko muuten tähän liittyen kun siellä ja siellä tapahtui jotain" (mitä on tapahtunut valvonta-aikanani vain muutaman kerran) tai K-paikassa "Voi Pirjo, olethan tulossa miittiin, kultaseni, olethan? Ei miitti onnistu ilman sinua" "Kyllä, Anna rakas, olen tietty tulossa. Mennäänkö mussukka yhtä matkaa?" (mitä tapahtuu aina välillä).
 
Uskoisin pyörineeni mukana jo tarpeeksi kauan voidaakseni tulla sanomaan, mitä mieltä olen Konnun linjasta, säännöistä, olemuksesta ja aika lailla kaikesta muusta tässä ketjussa käsitellystä. Tämä ei niinkään siksi, koska luulisin päässeeni jotenkin enemmän sisäpiiriin mukaan, vaan siksi koska olen oleskellut jo enemmän kuin pari kuukautta ja voin siksi olla objektiivinen.

Konnussa asiat on mielestäni järkätty hyvin. Se, ettei tuplapostauksia sallita ja kirjoitetuksien luettavuuteen oikeasti kehoitetaan panostamaan, ei todellakaan ole turhan yleistä. Moderaattoreiden tapa hoitaa hommansa on mielestäni oikein tyydyttävä, eikä valtakaan näytä menneen päähän. Mahdollisuus päättää muiden viestien kohtalosta voi nimittäin ajaa suureenkin kiusaukseen käyttää oikeuksia väärin, ja yleensä se kiusaus on hillitty sillä, ettei niin voi tehdä (ainakaan asemaansa menettämättä). Tästä päättelen, että Konnavahdit vahtivat myös toisiaan (tai sitten omaavat oikeustajun, jossa en näe mitään moitittavaa), mikä on hyvä asia. :)

Välillä minusta on tuntunut siltä, että meininki menee tiukkuudessaan hieman yli, mutta tällaisissa asioissa hieman liikaa on silti pienempi paha kuin liian vähän. Henkilökohtaisesti olen valmis joustamaan oikeuksistani yleisen hyvän vuoksi, vaikka toisin voisikin luulla. Olen myös huomannut täällä Konnussakin tapauksia, jotka pulikoivat turhan tiukkaa linjaa vastaan, ja mielestäni on ikävää etteivät he ajattele tässä asiassa tavallani. Yleinen hyvä maksaa kuitenkin ennen hyvää sen vuoksi uhrautuneelle takaisin, eikä se nyt niin suuri menetys minulle, Konnulle ja maailmankirjallisuudelle ole, jos jätän jonkun provokatiivisen postin kirjoittamatta.

Kaiken kaikkiaan Kontu on viihtyisä paikka. Kultainen keskitie valvonnan ja ilmaisuvapauden väliltä on onnistuttu löytämään aika hyvin. Jo pelkästään siitä, että on sallittua kirjoittaa kovinkin haastavia ja hyökkääviä asiaposteja mutta samalla pelkkä haukunta on kiellettyä, heruu minulta arvostusta. (Ja se kannattaa pistää talteen. Olen kyllä kovin uudehko, mutta arvostukseni on silti rajallinen luonnonvara. :) )

Niin, ja sitten vielä pientä kritiikkiä aiheesta, joka on aina ajankohtainen: ne infernaalisen pienet avatarirajoitukset! ;) Nälv nälv... No ei vaiskaan, olen kyllä kuullut selityksen tuon pienuuden tarpeelle ja aksepteerannut sen. Sitä vaan sattuu tottumaan ylellisyyksiin, joita ilmaisella lahjapalvelimella (käsittääkseni) pyörivä ykköspaikkani tarjoaa.

Roark sanoi:
Kun vielä konnavahdit oppisivat ilmoittamaan asianomaiselle poistosta minäkin tulisin iloiseksi. Ärsyttävää huomata viestinsä kadonneen eikä saa MITÄÄN huomautusta siitä. Pelkääkö konnavahdit vai laiskojako ovat?
Itse asiassa, aktiiviselta käyttäjämäärältä Konnun kokoluokkaa olevan foorumin yhtenä Global Moderatorina toimiessani, uskon voivani antaa sinulle selityksen tuohon. Minäkään en kovin mielelläni lähetä yksityisviestejä poistaessani jonkun viestin. Tämä siksi, koska on mielestäni vaivaannuttavaa lähettää jäsenelle yksityisviesti, jonka sisältönä käytännössä on "poistin postauksesi koska se oli mielestäni paska".

Toinen syy piilee henkilökohtaisessa mielipiteessäni. Mielestäni moderaattoreiden - kuten keiden tahansa valvonta-, siistijä- ja poliisielinten - olisi toimittava underground. Eli huomaamattomasti (julkisuutta häiritsemättä) mutta tehokkaasti.

Yleensä olen luottanut siihen, että jäsen itse ymmärtää, minkä vuoksi olen hänen viestinsä poistanut. Ja nyt onkin sopivaa kysyä, toimivatko tämän paikan moderaattoritoverit kenties samanlaiset periaatteiden tai ajatusten pohjalta? :)
 
Mitä tulee tuohon, "vain konnavahtien tulisi huomauttaa", niin sanon, että jos minun tekee mieli huomauttaa epäselvästä tekstistä tmv. niin todellakin teen sen. Kohta ei saa enää mielipiteitään sanoa?
 
Kävin yhteen aikaan vakituisesti melko lapsellisessa forumissa, jonka keski-ikä oli käsitykseni mukaan siinä yhdentoista vuoden paikkeilla. Tätä kautta ihmisiä eksyi myös paljon kotisivuilleni, jonka seurauksena oli Konnun linkin poistuminen sieltä.

Onhan se niin, että joidenkin ihmisten kirjoitustyyli ja tottumukset halventavat paikkaa. Mutta esimerkiksi minulle Kontu on opettanut kovin paljon. Muistan ensimmäiset viestini tyyliin: "nojoo... oli se must ihan hyvä kirja mut parempiki ois voinu olla. legolas oli söde!! :D:D" ja kun sitä vertaa nykyiseen kirjoitustyyliini, voisi kyseessä olla melkeinpä eri ihminen.

Yleisesti ottaen Kontu on mielestäni kaikkein tasokkain netistä löytyvä keskusteluforum. Ihmiset perustelevat näkökantansa eri asioista eivätkä vain ilmoita, että "toi oli ihan p***a." On hyvä kuulla omastaan poikkeavalle mielipiteelle myös perusteet.

Ensivaikutelmani Konnusta oli todella hyvä. Ihmiset tulivat tervehtimään Eteiseen (*hiljainen hetki*) ja tuntuivat olevan ihan oikeasti kiinnostuneita tietämään enemmänkin siitä millainen ihminen olen.

Mitä tulee tuohon, "vain konnavahtien tulisi huomauttaa", niin sanon, että jos minun tekee mieli huomauttaa epäselvästä tekstistä tmv. niin todellakin teen sen. Kohta ei saa enää mielipiteitään sanoa?

Ei välttämättä ole kyse siitä, että huomauttaako asiasta vaiko jättääkl huomauttamatta, vaan siitä millä tavalla sen tekee. On mahdollisuus ilmoittaa asia saaden virheen tehneen tuntemaan itsensä kuolemaantuomituksi, mutta myös hieman rennommalla tyylillä, että teitpä nyt pikkuisen mokan, mutta c'mon; elämä jatkuu ja seuraavalla kerralla sitten taas paremmin, eikös?
 
Eikö tuo ole sitten kokonaan ihan toinen keskustelu toisesta aiheesta?

No, puhutaan siitäkin. Kyllä, on typerää vetää juttu tasolle, "etkö osaa, tossakin mokasit", tietekin, en minä nyt sentään mikään idiootti ole. Voi huomauttaa/kertoa ihan hyvin siitä miltä itsestä tuntuu, "minun on todella vaikea lukea tekstiäsi, enkä yleensä jaksaa lukea sitä loppuun asti, koska blaa blaa blaa"
 
Minusta Konnussa on ollut kiltempi meininki kuin esimerkiksi nightwish.comissa, jossa olen palloillut monta vuotta. Siellä vanhat jäsenet ovat natkuttamassa jatkuvasti milloin mistäkin ja välillä tunnelma on todella ikävä. Aiheita lukotetaan vähimmästäkin ja tietyt sisäpiiri-ihmiset ovat todella ärsyttäviä kommentoidessaan aiheiden järkevyyttä. Joskus, kun tapeltiin paikan sananvapauskäytännöissä, mainitsin Konnun esimerkkinä siitä, miten hyvin homma toimii. Täällä ns. lapsellisemman oloisia kirjoittajia ohjaillaan keskustelun aloituksissa parempaan suuntaan nätisti, eikä ruveta huutamaan, että painu kotiisi kasvamaan.

Minuakin tavallaan ärsyttävät kielioppivirheet, mutta toisaalta pitäisi mielestäni muistaa, että tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, joka kai jäljittelee tavallista keskustelua: puhekielen käyttö siis varmaan on sallittua. Hymiöt, tietyt merkit ja pisteet kuvaavat puhekieltä ja niillä on joissakin tapauksissa oma tarkoituksensa esim. kuvaamassa henkilön suhtautumista asiaan. Tietysti on eri asia, jos tekstistä on huonon kielen takia vaikea saada selvää.

Se, mikä monissa keskustelupaikoissa ehkä on vikana on sisäpiiriporukoiden muodostuminen. Ei se nyt välttämättä haittaa keskustelua, mutta joskus tietynlaiset vihjailevat kommentit ärsyttävät.
 
Mortal Illusion sanoi:
Minuakin tavallaan ärsyttävät kielioppivirheet, mutta toisaalta pitäisi mielestäni muistaa, että tämä on kuitenkin keskustelufoorumi, joka kai jäljittelee tavallista keskustelua: puhekielen käyttö siis varmaan on sallittua. Hymiöt, tietyt merkit ja pisteet kuvaavat puhekieltä ja niillä on joissakin tapauksissa oma tarkoituksensa esim. kuvaamassa henkilön suhtautumista asiaan.
Jokaisen foorumin on jossain vaiheessa otettava linja kielenkäytön suhteen. Tässä asiassa Kontu ei ole tehnyt mielestäni hyviä valintoja. Huolimatta turhan kielinatsistisuuden leiman uhastakin olen sitä mieltä, että Hyvän Jäsenen on ennen kaikkea osattava oikeinkirjoituksen alkeet. Me kommunikoimme toistemme kanssa kirjoittaen. Kyseistä kommunikointia varten on kirjakieli. Puhetta varten on puhekieli, eikä se kuulosta kovin kauniilta siinäkään. Mutta puhekieli foorumilla, jossa ihmiset keskustelevat toistensa kanssa kirjoittamalla, on jotain aivan infernaalista. Pilkkuja ei nyt tarvitse osata kun suomen pilkutussäännötkin ovat sen verran surkeita, mutta on osattava kirjoittaa ilman ärsyttäviä lyhenteitä ja murteita. Minulla ei olisi yhtään mitään sitä vastaan jos puhekielellä kirjoittavat tosiaan "painuisivat kotiinsa kasvamaan".

Hymiöt täydentävät parhaimmillaan tekstiä erinomaisesti, mutta parhaimmillaan ne ovat ainoastaan intellektuellisti käytettyinä. Kohtuus kannattaa pitää kaikessa, eikä se kohtuuden raja ole kaikille asioille kaikissa asioissa sama. Puhekieli ei nyt sovi foorumeille ollenkaan.

Se, mikä monissa keskustelupaikoissa ehkä on vikana on sisäpiiriporukoiden muodostuminen. Ei se nyt välttämättä haittaa keskustelua, mutta joskus tietynlaiset vihjailevat kommentit ärsyttävät.
Äläs nyt, sisäpiiriporukat ovat yksi parhaimmista syistä foorumoida. :p
 
Mortal Illusion sanoi:
Minusta Konnussa on ollut kiltempi meininki kuin esimerkiksi nightwish.comissa, jossa olen palloillut monta vuotta. Siellä vanhat jäsenet ovat natkuttamassa jatkuvasti milloin mistäkin ja välillä tunnelma on todella ikävä. Aiheita lukotetaan vähimmästäkin ja tietyt sisäpiiri-ihmiset ovat todella ärsyttäviä kommentoidessaan aiheiden järkevyyttä.

No empä ole itse samaa kyllä huomannut, vaikka +3 vuotta tuolla olenkin jo kirjoitellut.
Kyllä se aika paljon riippuu kirjoittajasta. Ainakin minun mielestäni NW:n laudalla on huomattavasti kypsempi meininki kuin täällä, ei pahemmin ole mitään turhia topicceja, vaikka niitäkin sinne on kyllä ilmestynyt (NW:n tunnuseläin, toteemieläintopicit).
Tietynlainen "halikulttuuri" ja kaikilla kivaa -meininki on kyllä nostamassa NW:n laudallakin rumaa päätään. Ikävä kyllä ihqtus ja kaikenlainen lapsellinen temmeltäminen varmaan lisääntyy 400% uuden levyn ilmestymisen myötä.

Ja kaikille niille jotka valittavat kohtelustaan sun muusta: voi yhyy :roll:

-Ville
 
Mortal Illusion sanoi:
Se, mikä monissa keskustelupaikoissa ehkä on vikana on sisäpiiriporukoiden muodostuminen. Ei se nyt välttämättä haittaa keskustelua, mutta joskus tietynlaiset vihjailevat kommentit ärsyttävät.

Sisäpiirien syntymistä tuskin voi edes välttää kun ihmiset tutustuvat toisiinsa paremmin oikeassakin elämässä. Toki sisäpiiriläisten vihjaukset ärsyttävät joskus, mutta eivät ne sen kummemmin häiritse. Sen kuitenkin myönnän, että miitteihin joihin on tulossa paljon ns. sisäpiiriläisiä, on hankala mennä juuri sisäpiiriläisten vuoksi. En voi oikein Konnun miiteistä sanoa kun en ivellä yhdessäkään ole ollut, mutta toivon, että myös uudemmat miittailijat huomioidaan eikä vain jutustella niiden tuttujen kanssa.
 
Oroch sanoi:
Ja kaikille niille jotka valittavat kohtelustaan sun muusta: voi yhyy :roll:
Niiiin. Tarkoitushan on, että asiatyypeillä on kivaa keskenään, ja mitäs niistä muista vinkujista tarttee piitata. Vai oliko se sittenkin niin, että Konnun piti olla hyvähenkinen foorumi, jossa monenlaiset ihmiset voivat käydä mielekkäitä keskusteluja ja vaihtaa mielipiteitään. Muisti pätkii.
 
Lachesis sanoi:
Niiiin. Tarkoitushan on, että asiatyypeillä on kivaa keskenään, ja mitäs niistä muista vinkujista tarttee piitata..

Ei näin.
Näin: Minua vaan ärsyttää, että heti ollaan syyttämässä vakiokäyttäjiä, insidepiirejä, huonoa valvontaa ja ties mitä jos joku sanoo vähänkin pahasti. Ensin voisi ihan tarkastaa ne omat asenteet ja viestit, että josko niistä sittenkin löytyisi jotain parannettavaa.

-Ville
 
Huomasin jossain viestissä maininna "turhista topiceista". Mitenhän määrittelet turhan topicin? Eihän mikään topicci ole turha, jos vain keskustelua syntyy. Tottakai on niitä aivan juuri rekisteröityneiden nuorempien aloituksia, mutta pistäisin ne vain kokemattomuuden piikkiin.
Ihmisiä kiinnostavat eriasiat. Minähän voisin sanoa, että "Aseet" ja "Taistelulajit" topicit ovat aivan turhia, eihän kukaan sellaisesta jaksa keskustella. Mutta kappas vain, osaahan tuo saattaa kiinnostaakkin! En ajattele mitään topiccia turhana, jos vain siihen joku jaksaa vastata. Jos minua ei kiinnosta niin en lue kyseistä topiccia.

Ainakin minun mielestäni NW:n laudalla on huomattavasti kypsempi meininki kuin täällä, ei pahemmin ole mitään turhia topicceja, vaikka niitäkin sinne on kyllä ilmestynyt (NW:n tunnuseläin, toteemieläintopicit).

Tästä saisin käsityksen, että Konnussa on mielestäsi näitä turhiatopicceja. Määrittelisikö joku minulle "turhan topicin", jos asiani meni aivan hako teille?
 
Tuosta uusien kohtelusta on ollut kauheasti purnausta. Minusta Kontu on aina ollut ystävällinen foorumi uusia kohtaan, toivotetaan tervetulleeksi ja ohjastetaan (esim. kummitoiminta). Konnavahdit ovat kaikin puolin kohteliaita ja hoitavat imho hommansa hyvin ilman mitään rumaa kielenkäyttöä/tiuskimista/jne. Okei, se on kyllä totta, että joillain täällä tuntuu olevan kauhea pakko päästä napauttamaan, jos joku topikki on väärässä huoneessa/turha (= esim. listaustopikit), vaikka topikin lukitseminen ja siihen kuuluva huomauttaminen asiasta kuuluu konnavahdille. No niin, kuuluu ja kuuluu, mutta mitä tässä nyt on nähnyt, niin konnavahdit ainakin osaavat tehdä sen käytöstapojen mukaan. Tosi inhottavia vastauksia saanut lukea, jos esimerkiksi Majatalossa on topikki joka kuuluisi Elokuvateatteriin. Semmoinen turha pään aukominen on minusta naurettavaa ja typerää.
Ja nämä inside-piirit. Tätä en kertakaikkiaan voi ymmärtää. Kertokaa hyvät ihmiset minulle, missä täällä on inside-piirejä??! Jossain irkissä niitä varmasti on, mutta eipä minusta täällä foorumilla.. Niitäkin on täällä nähty, mutta ajat sitten jo, silloin kun koko Kontu oli paljon pienempi. En vaan tajua.
 
Maltahwesta sanoi:
Tästä saisin käsityksen, että Konnussa on mielestäsi näitä turhiatopicceja. Määrittelisikö joku minulle "turhan topicin", jos asiani meni aivan hako teille?

Mielelläni.
Heti tarkistamatta tulee mieleen kaksikin topicia, jotka ainakin minulle edustavat turhaa topicia parhaimmillaan: Yötopic ja "Miksi juuri tämä avatar"-topic.
Ensimainittu on sortunut täysin turhaksi chattailyksi jonka voisi hyvin hoitaa ircissä/yksityisviesteillä. Minustakin on erittäin mukavaa, että Konnun rajallista tilaa tuhlataan tälläisillä postauksilla: Söin äsken suden. Sitä ennen söin kilpikonnan. Sen jälkeen söin pusukalan ja hiiren risteytyksen. Sen häntä ei kyllä ollut kovin herkullinen.
Nyt syön delfiiniä.
Miksi?
Avatar-topic taas on klassinen "listatopic". Kaikki sanovat oman mielipiteensä eikä minkäänlaista kunnon keskustelua synny.

-Ville
 
Muista en tiedä, mutta minusta turha topic on jotain kuten nämä:
-erilaiset arvosteluketjut tyyliin 1 henkilö, joka arvostelee nimimerkkejä, laskee painoindeksejä (^^), ja johon laitetaan jotain näin:
"Hei, mie arvostelen/lasken nimimerkkisi/painoineksisi!"
-No, mulle painoindeksi, 154/38!
-Onks mun nicci hyvä?
Jne jne jne jne...
-Ihkutustopicit tyyliin ainut pointti on jotain tyyliä "Orli on ihku! Antti Tuisku on Ihku! Depp on ihku! Tom Felton on ihku!" jne.

Eli topicit, joissa ei ole niinkään keskustelua. Vaan vain listaa/ketjua/yms. vastaavaa. Keskustelua ei minusta ole 15 sivun topic, jossa on rivin viestejä tyyliin
"Orli on IHQ!
-eipäs oo ku Antti Tuisku on IHKU!
-No ei varmana! Orli on ihku
!!"
Ja minusta kukaan esimerkkihenkilöistä ei ole yhtään ihku vaan melkeinpä päinvastoin, epä-ihku -_-;,

Ööh. Ymmärsikö nyt kukaan vai olenko vain huono selittämään?
 
Köh.. Ehkäpä vedän osan sanomisistani takaisin. :oops:
Onhan kieltämättä nuo listaus topicit hieman turhia, jos ne siis ovat aivan pelkkää listausta. Mutta kaipa joitakin kiinnostaa esimerkiksi miksi minä olen juuri tuon avarin valinnut. Joihinkin listauksiin jopa syntyy välillä keskustelun pätkiä. Mutta yleisesti kyllä listaukset ovat turhia, koska jokainen vain vuorotellen kirjoittaa oman asiansa eikä hirveästivälitä toisten sanomisista.
Noita "ihqutus" topicceja minulle ei tältä istumalta tule juuri mieleen, eli niitä tuskin on (tai jos on niin keskustelu on hyvää! :p Muutenhan se lukko napsahtaa).
Yötopic taas on asia erikseen, sehän on tarkoitettu juuri tuohon turhaan löpinään sydän yöllä. :D Ei aina tarvitse olla niin virallista ja tärkeää.

No saimpahan vastauksen kysymykseeni.
 
Ylös