Konnun tasosta ja uusien kohtelusta

Oroch sanoi:
Minustakin on erittäin mukavaa, että Konnun rajallista tilaa tuhlataan tälläisillä postauksilla: Söin äsken suden. Sitä ennen söin kilpikonnan. Sen jälkeen söin pusukalan ja hiiren risteytyksen. Sen häntä ei kyllä ollut kovin herkullinen.
Nyt syön delfiiniä.
Miksi?
Wohoo \o/ Öh, juu.
Ei tuossa ole mitään järkeä, eikä kuulukaan olla. Joku nyt on vain mennyt aloittamaan topikin, minne saa kirjoittaa mitä vaan ja näköjään konnavahdit ovat hyväksyneet, kun lukkoakaan ei ole tullut.
Mutta sen verran omaksi puolustuksekseni sanoisin, että omasta mielestäni yötopikin melkein kaikki viestit ovat yhtä turhanpäiväisiä, oli siinä sitten jotain tuollaista ihmeellistä juttua, mikä menee ihan yli hilseen tai jotain selostusta tänään-oli-semmoinen-päivä-ja-nyt-on-ulkona-pimeää-jne-jne -tyyliin. :)

Mutta hei Oroch, nyt olen siirtynyt spämmäämään LiveJournaliin enkä enää tuhlaa Käärmeen rajallista tilaa tuollaisilla turhuuksilla (ainakaan niin paljon). Joskin olen yhä edelleen sitä mieltä, että yksi yötopic Käärmeessä ei ketään pitäisi haitata, se on kuitenkin ainut laatuaan ja osoittaa että täällä ei sentään ole ihan huumorintajutonta porukkaa (?). Yötopic on eräänlainen vitsi, ehkä huono sellainen, mutta ainakaan konnavahdit eivät ole siihen vielä hermostuneet. Saisiko tähän vaikka jonkun konnavahdin mielipiteen aiheesta? Olisi kiinnostavaa kuulla.

Yleisesti kyllä vastustan turhia topikkeja, kunnon keskustelu on mielenkiintoisinta. Kirjoittaessaan mielipidettään ja ottaessa kantaa muiden mielipiteisiin olisi mukava tietää, että seuraava kirjoittaja ei välttämättä sivuuta juttuasi ja kirjoita vain henkilökohtaista mielipidettään, vaan ehkä jopa kommentoi kirjoittamaasi tekstiä.
 
Korkeatasoinen foorumihan tämä on, enkä keksi mitään muuta paikkaa koulun lisäksi missä olisin näin paljon sivistynyt. Onneksi ne ensimmäiset viestit, joita latelin bimbomaisen innokkaasti, ovat jääneet suurimmaksi osaksi Vanhaan Lohikäärmeeseen. Silloin kävin Konnussa ehkä kerran viikossa, enkä ehtinyt keneenkään lähemmin tutustua, eikä kukaan näyttänyt kiinnittävän minuunkaan huomiota (jälkeenpäin ajatellen hyvä asia). Muutaman kökön puhekielisen viestin ehdin kirjoittaa, eikä niistä kukaan muistaakseni tullut valittamaan.
Kerran yhdessä topicissa joku vihjaisi minua trolliksi, mutta en tiennyt mitä se tarkoittaa, joten jatkoin paahtamista... 8)

Tähän Käärmeeseen pääsin vihdoin aktiiviseksi kirjoittelijaksi helmikuussa. Pidin itseäni silloin uutena käyttäjänä, koska aikaisemmin olin pyörinyt vain TSH-elokuvahuoneessa. Tuntuihan se aluksi vaikealta alkaa kirjoittelemaan muihin huoneisiin, kun ajattelin että pidätte minua jonain onnettomana nyyppänä, joka yrittää kovasti päästä jengiin mukaan. Pelkäsin olevani liian typerä tämän laadun foorumille, mutta sitten kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni ja annoin näppäimistön sauhuta. Eipä tullut mitään negatiivista palautetta, joten tässä sitä nyt ollaan! Pari rohkaisevaa yksityisviestiä sain jonkun ajan päästä, mitkä kyllä piristivät ja juurruttivat minut tänne lopullisesti. Kiitos siitä heille!

Eräs ystäväni rekisteröityi tänne vähän aikaa sitten, ja hänellä on sama ongelma kuin minulla alussa. Hän ei kehtaa eikä viitsi kirjoittaa viestejä, kun ei kumminkaan osaisi eikä hänestä tykättäisi. Sisäpiiriläisiksi hän meitä luulee. Olen kyllä patistanut häntä tulemaan mukaan vain, koska itselläni ei ole mitään valittamista uusien vastaanotossa. Ihmeen kärsivällisiä konnavahteja täällä on, kun jaksavat aina toivottaa tervetulleeksi Kontuun, vaikka kuinka tyhmältä käyttäjältä vaikuttaisi! :D Eikä ystäväni kyllä miltään tyhmältä edes vaikuttaisi, mutta minkäs sille mahtaa. Ehkä hän joskus uskoo sanaani ja alkaa purkaa tuntojaan tänne.

Juu, puhekieli sattuu silmiin tällaisissa foorumeissa. Enhän minä itsekään mikään kieliprofessori ole, enkä menisi kaikilta vaatimaan täydellistä oikeinkirjoitusta, mutta ne slangit ja X:t häiritsee jo luettavuuttakin. Te tartutitte minuun kirjakielen, ja sillä siis olen onnekseni oppinut kirjoittamaan.
Sitä en vain ymmärrä, mitä pahaa hymiöissä on. Kohtuus kaikessa, kyllä, mutta kun jotkut oikein ilmoittavat vihaavansa hymiöitä ja pitävät niitten käyttöä teinimäisenä. Käteviähän ne ovat, kun ne tuosta helposti saa viestiinsä ilmaisemaan tunteita ja huumoria! Itsekin viljelen hymiöitä aika ahkerasti, koska ne ovat niin kivoja. :wink: :p :D Tosin kolme peräkanaa on vähän liikaa. Turhaa kitsastelua niitten paheksuminen, käytettäväksihän ne ovat tarkoitettu. Eivät ne Konnun tasoa laske, piristävät vain kevyistä aiheista keskustellessa viestijonoa.

----------
Henkilökohtainen tilitys yksinoikeudella:

Ulkopuolisuus sitten... Eipä täällä tosiaan näkyviä sisäpiirejä ole, mutta katkerana surkuttelijana pidän teitä kaikki miittailijoita jonkin verran sisäpiiriläisinä. Sen verran, että itseni tunnen ulkopuoliseksi. Täältä retuperältä käsin ei paljoa miittailla, eikä uskallus riitä muutenkaan, joten itseäni saan siitäkin syyttää. Olisi ihanaa nähdä teitä livenä, ja tuntea siten oloni vieläkin kotoisammaksi ja itseni yhteisön jäseneksi. Mutta kun ei niin ei. Ehkä sitten joskus. Nyt tyydyn vain lukemaan kateellisena Kohtauspaikalta miitti-keskustelujanne! Olenpa raukka.
 
Oroch sanoi:
Näin: Minua vaan ärsyttää, että heti ollaan syyttämässä vakiokäyttäjiä, insidepiirejä, huonoa valvontaa ja ties mitä jos joku sanoo vähänkin pahasti. Ensin voisi ihan tarkastaa ne omat asenteet ja viestit, että josko niistä sittenkin löytyisi jotain parannettavaa.
Ei ihan puppua, mutta trendi tuntuu olevan "vittuilllaan ja sitten sanotaan, että eks ymmärrä sarkasmii". Jea, peukkua vaan toiminnalle.
 
Ruusa Gamgi sanoi:
Yötopic on eräänlainen vitsi, ehkä huono sellainen, mutta ainakaan konnavahdit eivät ole siihen vielä hermostuneet. Saisiko tähän vaikka jonkun konnavahdin mielipiteen aiheesta? Olisi kiinnostavaa kuulla.
No, tässä tulee kun pyydettiin. Itse en ole kovin innostunut Yö-topikista (enkä kyllä sen puoleen "Asioita joista pidät" -topikistakaan), mutta molemmat ovat yhä hengissä. Yö-topikki tuntuu elävän omaa elämäänsä, ja siellä on jopa keskusteluakin syntynyt, vaikkei sitten kaikkien mielestä sitä "järkevintä". Mutta kuten todettu, Majatalon on vähän kevyempi paikka, joten eipä tuo ainakaan tätä konnavahtia ole haitannut. Asioista joista pidän... no, sitä seurailen. Olen jo kerran neuvonut perustelemaan vastauksia, mutta saas kattoo ny. Minulla on tapana antaa ensin topikeille hieman aikaa, ennen kuin lukitsen ne, ellei kyseessä ole ihan selvästi vanhan toistoa tai toiseen huoneeseen kuuluva.

Tässä oli sitten vain yhden konnavahdin mielipide. Majatalossakin on muutama vahti, joten en voi mennä puhumaan kaikkien puolesta.
 
Onhan se ymmärrettävää että ihmisillä, jotka tapaavat toisiaan IRL, on keskenään erilainen suhde kuin sellaisilla, jotka eivät ole tosiaan tavanneet. Poikkeuksia varmaan on, mutta näin yleisesti ottaen varmasti pääsee mukaan miittiporukoihin, jos vain menee. Jos ei pääse, se johtuu siitä että ei tule muiden kanssa toimeen, ei siitä että muut hylkisivät "ulkopuolisia". Eivät kaikki ihmiset voikaan tulla keskenään toimeen. Kuitenkin lähes kaikki pystyisivät pääsemään mukaan. Kannattaa yrittää, todennäköisesti onnistuu. :)

Vinen tilanne on siitä hankala, että ongelmaksi muodostuu välimatka lähimpään miittikaupunkiin, Valhallasta kun ei ihan helpolla ihmisten ilmoille pääse. Olisi varmaan mahdollista tehdä "miittimatkoja", niin että matkustaisit johonkin kaupunkiin jossa olisi miittiä ja olisit siellä yötä. Tietysti olisi vähän outoa mennä heti yöksi jonkun kontulaisen luokse, jota ei ole ikinä tavannut, mutta ehkäpä siinä kaupungissa asuukin joku sukulainen, vanha tuttu tms? Kyllä sitä sitten voi kontulaisillekin mennä, kun on tutustunut IRL. Valhallasta käsin on vaikeaa miittailla, mutta sille ei mahda mitään. Ehkä se ei ole paras mahdollinen asuinpaikka, mikäli tahtoo tavata muitakin ihmisiä kuin oman kylän väkeä? No, 16-vuotias ei välttämättä oikein mahda asialle mitään. Sellaista elämä valitettavasti tuppaa olemaan. Toivottavasti tulevaisuudessa olosuhteet parantuvat.

Tuosta yötopikista täytyy sanoa, että vaikkei se minua niin kovasti viehätäkään, se on ehkä kuitenkin tarpeellinen. Kun ihmiset voivat offata yhteen topikkiin, he eivät ehkä offaa niin paljon muualle. Ajatelkaa asiaa vaikkapa tältä kannalta: Miksi meillä on kaatopaikkoja, vaikka ne ovat haisevia, epäterveellisiä ja rumia? Jotta niitä jätteitä ei jätettäisi kadulle. Mikäli joku tuntee hillitöntä tarvetta kirjoittaa roskaa, roskatkoon sitten minun puolestani, kunhan kippaa saastansa kaatopaikkatopiciin. Siellä se ei häiritse ketään niin kauan kuin foorumilla riittää laajentumistilaa.
 
Niin, kyseessähän oli tosiaan pelkkä turha, itsekeskeinen tilitys, mutta kiitos kommenteista :). Ensinnäkään Valhallan hevoset eivät lennätä minua miittikaupunkeihin, ja toiseksi olen liian ujo miittailuun. Vielä. En tarkoittanut loukata teitä sillä ulkopuolisuusjutulla, vaan moittia itseäni, kun en ole tehnyt asialle mitään. Tottahan toki toisten näkeminen oikeassa elämässä saa tuntemaan olonsa yhteenkuuluvammaksi, ja sitä kohti pyrinkin vaihtelevalla vauhdilla. Oma ongelmani, siis, ja muutenhan täällä ei mitään sisäpiirejä ole.
 
Olenhan minäkin aika uusi tääällä, mutta ei ole mitenkään huonosti kohdeltu. Mitä nyt kerran on jotakin viestiä muokattu kun innostuin liikaa :oops:
Tosiaankin on tämä Kontu sillä lailla erilainen, että just näissä teinifoorumeissa on joka toinen juttu tyylin "On Niin Ihq Olla TeiniX", mutta sitten tällä ei ole yhtään sellasta tullut vastaan (ja onneksi, ne kun on niin ärsyttäviä...)
Ja kun minäkin olen tästä nuoremmasta päästä (huomaako sitä..?), siis alle 13, mutta en ole ikää kertonut. Ajattelin vaan, että mitenköhän sitten kohdellaan, jos tuon ikäni siihen laitan. Nimittäin, jossakin olen törmännyt siihen, että jos iän kertoo niin sitten kohdellaan jotenkin alentuvasti tyyliin "Mene sinä pikkunen muualle, kun et älyä mistään mitään". Tosi ärsyttävää. Siksi en tuota ikääni laita :) vielä...
Mutta olikos tuo offia...? Varmaan.
Ei muuta tällä kertaa.
 
Hilgaria sanoi:
Jokaisen foorumin on jossain vaiheessa otettava linja kielenkäytön suhteen. Tässä asiassa Kontu ei ole tehnyt mielestäni hyviä valintoja. Huolimatta turhan kielinatsistisuuden leiman uhastakin olen sitä mieltä, että Hyvän Jäsenen on ennen kaikkea osattava oikeinkirjoituksen alkeet. Me kommunikoimme toistemme kanssa kirjoittaen. Kyseistä kommunikointia varten on kirjakieli. Puhetta varten on puhekieli, eikä se kuulosta kovin kauniilta siinäkään. Mutta puhekieli foorumilla, jossa ihmiset keskustelevat toistensa kanssa kirjoittamalla, on jotain aivan infernaalista. Pilkkuja ei nyt tarvitse osata kun suomen pilkutussäännötkin ovat sen verran surkeita, mutta on osattava kirjoittaa ilman ärsyttäviä lyhenteitä ja murteita. Minulla ei olisi yhtään mitään sitä vastaan jos puhekielellä kirjoittavat tosiaan "painuisivat kotiinsa kasvamaan".

Siis oletko tosiaan sitä mieltä, että esimerkiksi mä/mie- tai sä/sie-sanojen käytön ei pitäisi olla sallittua?! Joka ikinen meistä ymmärtää tavallisimmat murteellisuudet, miksi niitä pitäisi karsia? No, tiedän kyllä, että kirjakieli tekee uskottavamman ja vakavamman sävyn kirjoitukseen, mutta silti.
 
Minä ainakin osittain järkytyin, kun Kontuun tuli näkyviin nuo iät. Moni ketä olin pitänyt itseäni vanhempana ja fiksumpana (Voiko joku olla minua fiksumpi? :wink: ) osoittautuikin saman ikäisiksi! Siis fiksuushan ei mihinkään kadonnut keneltäkään. :D Eipä enää tule huomioitua toisten ikää, kun kerran huomasin erehtyneeni monen suhteen. Tottahan se on, että nuorempiin saatetaan suhtautua pentuina, mutta luulisin sen silloin tulleen esille jo viestien sisällöstä. Ei fiksusti (omaan ikäänsä nähden) käyttäytyvälle pitäisi kenenkään mennä mitään pahasti sanomaan. Opastetaan eteenpäin kohteliaasti. Hei, minä täytän viikon sisällä 17 ja silti minäkin kyselen tyhmiä ja tunnen itseni välillä tyhmäksi ja nuoreksi näiden vanhempien (tai jopa nuorempien) ja fiksumpien keskellä, mutta yritän sitten korjata asiaa jollain tavalla! Kasvan edelleen henkisesti (ihmekkös tuo)! Ei omaa ikää pidä hävetä, sille kun nyt vain ei voi minkään.
 
Oroch sanoi:
Ja kaikille niille jotka valittavat kohtelustaan sun muusta: voi yhyy :roll:

Ok.

Pentu. Alle satapostinen nyyppä. Tyhmännäköinen ja tyhmiä kirjoittava. Mitään asiaa eikä mitään järkeä.

Eikös olekin kivaa kun saa sanoa ihan mitä tykkää.

Voi yhyy :roll:


Luotan eliitin kykyyn ymmärtää huonoakin huumoria. Eli totta hemmetissä pitää katsoa miten toisia kohtelee, siinä uusia kuin vanhojakin. Onhan tietenkin houkuttelevaa olla välittämättä uusista jos on itse wanha tekijä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä leetti liittyessään.
 
Roark sanoi:
Oroch sanoi:
Ja kaikille niille jotka valittavat kohtelustaan sun muusta: voi yhyy :roll:

Ok.

Pentu. Alle satapostinen nyyppä. Tyhmännäköinen ja tyhmiä kirjoittava. Mitään asiaa eikä mitään järkeä.

Eikös olekin kivaa kun saa sanoa ihan mitä tykkää.

Voi yhyy :roll:

No huu :roll:
Itseasiassa mikään noista ei nyt oikein osunut, se nyyppä varsinkaan ;)
Syitä en nyt viitsi alkaa tässä selittämään.
Kyllä minulla on sen verran terve itsetunto, ettei jonkun toisen minunkaltaiseni kirjoittelijan herja minulta yöunia vie.
Että ihan rauhassa vaan... Koita nyt kuitenkin muistaa, että perusteettoman haukkumisen ja totuuden sanomisella on joskus sanottu olevan jopa jotain eroa.

Minä en vain tajua, miksi Kontu on ainoa foorumi, missä porukka vetää kauheat angstit "sisäpiiriläisistä" ja uusien kohtelusta...

-Ville

edit: typolix
 
Oroch sanoi:
Itseasiassa mikään noista ei nyt oikein osunut, se nyyppä varsinkaan ;)

No, en varsinaisesti jaksanut edes miettimään mitään mikä osuisi. Nyyppä oli ehdottomasti huumoria.

Minä en vain tajua, miksi Kontu on ainoa foorumi, missä porukka vetää kauheat angstit "sisäpiiriläisistä" ja uusien kohtelusta...

Jeps. Mutta siitä huolimatta siihen huomion kiinnittäminen ei ole mitenkään huono juttu. Ja siihen miten yleensäkin kohtelee muita, saatikaan uutukaisia jotka eivät välttämättä kauhean rohkeita ole uudessa paikassa.
 
Oroch sanoi:
Minä en vain tajua, miksi Kontu on ainoa foorumi, missä porukka vetää kauheat angstit "sisäpiiriläisistä" ja uusien kohtelusta...
Olisiko siksi, että pääosin täällä ollaan uusillekin kannustavia ja opastetaan fiksusti eteenpäin. Kun sitten törmää johonkuhun omaan erinomaisuuteensa rakastuneeseen vanhaan tekijään, joka syystä tai toisesta tahtoo kurittaa surkeita vasta-alkajia eikä jaksa piitata sanomisen sävystä, se pomppaa muun mukavuuden seasta ikävänä yllätyksenä.
 
Oroch sanoi:
Minä en vain tajua, miksi Kontu on ainoa foorumi, missä porukka vetää kauheat angstit "sisäpiiriläisistä" ja uusien kohtelusta...
Voi, tuossa olet todella pahasti väärässä. Vakiopaikkani on suurin piirtein samaa kokoluokkaa Konnun kanssa, ja siellä ei olla pelkästään angstattu vaan myös viilletty ranteita, vertauskuvaa käyttääkseni. Sen paikan ajoittain tästä aiheesta hyvin sotaiseen meininkiin verrattuna Konnussa on pelkkää viatonta ihmettelyä. Eli ei tosiaankaan ainoa. :)

(Tosin siellä onkin pari asiaa paremmin. Avatareista valittaminen on jo kornia, joten niistä ei sen enempää, mutta kirosanojakin voi käyttää oikein...)

//Duh, olipa nolo kirjoitusvirhe.
 
Mielestäni on todella typerää valittaa sisäpiireitä tai muusta jos itsellä ei ole mitään halua edes yrittää tutustua muihin. Eikä täällä edes huomaa ollenkaan sisäpiirejä, vaikka niitä onkin. Täällä on mielestäni kaikilla samat oikeudet (mitä noihin offaamisiin tulee) ja kyllä kaikille tulee huomautuksia, jos samoja virheitä tekevät. Jos toimii hyvin niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia sääntöjen tai konnavahtien kanssa, kaikki on itsestä kiinni. Täällä on kuitenkin yli 2000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja kuinkakohan monelle on tullut ongelmia sääntöjen kanssa, ei varmasti monellekaan. Sanoisin, että kaikki on kiinni itsestään.
 
Tuosta ikäkysymyksestä sen verran, että minä kyllä katson kirjoittajan ikää ja suhteutan viestin siihen. Mikäli joku viesti on minusta tyhmä ja ajattelematon, annan sen paljon helpommin anteeksi hyvin nuorelle ihmiselle kuin vanhemmalle. Ei kovin nuorilta voi aikuismaista tekstiä odottaakaan. Mikäli taas en tiedä, että viestin kirjoittaja on / tiedän, että viestin kirjoittaja ei ole hyvin nuori, ajattelen vain, että onpas taukki. Jos taas tällainen hyvin nuori henkilö on kirjoittanut fiksun viestin, arvostukseni häntä kohtaan nousee enemmän kuin jos sen viestin kirjoittaja olisi ollut vanhempi. Lisäksi saan hyvän mielen kun näen, että kyseinen henkilö on takuulla muutaman vuoden päästä todella fiksu ja hyvä keskustelija.
 
Noniin, nyt tulee sekalaista kommenttia moneen eri asiaan:

Hilgaria sanoi:
Konnussa asiat on mielestäni järkätty hyvin. Se, ettei tuplapostauksia sallita ja kirjoitetuksien luettavuuteen oikeasti kehoitetaan panostamaan, ei todellakaan ole turhan yleistä.
Hilgaria sanoi:
Jokaisen foorumin on jossain vaiheessa otettava linja kielenkäytön suhteen. Tässä asiassa Kontu ei ole tehnyt mielestäni hyviä valintoja.
Öh, hetkinen. Eikös näissä nyt kuitenkin käsitelty ihan samaa asiaa? Ensin asiat ollaan järkätty hyvin, mutta sitten ei olla kuitenkaan tehty hyviä valintoja? Viestien luettavuuden kannalta kirjakielen käyttö on toki paras ratkaisu, mutta ei se puhekielen sekoittaminen sinne väliin tee viestistä välttämättä yhtään vaikeaselkoisempaa. Hymiöitä, slangi-ilmauksia ja murresanoja voi käyttää myös hillitysti, jolloin se parhaimmillaan vie viestin perille paremmin kuin ilman niitä. Minusta Käärmeessä on tehty juuri oikeita valintoja sen suhteen, jolla viestien luettavuuteen ja muotoiluun kiinnitetään huomiota. Ei tyrmätä, haukuta tai flameteta, vaan ohjataan ystävällisesti. Ne, jotka eivät ymmärrä, että nuorimmat kirjoittajat ovat täällä jotain kymmenkesäisiä, voivat mielestäni painua kotiin kasvamaan ja miettimään sitä, kuinka asioita voidaan sanoa mukavasti. (Ja tuo edellinen lause ei sitten ollut suunnattu kenellekään erityisesti.)

Hathaldir sanoi:
Tuosta yötopikista täytyy sanoa, että vaikkei se minua niin kovasti viehätäkään, se on ehkä kuitenkin tarpeellinen. Kun ihmiset voivat offata yhteen topikkiin, he eivät ehkä offaa niin paljon muualle.
Olen samaa mieltä siinä - se ehkä kuitenkin on tarpeellinen. Se on todellakin toiminut eräänlaisena varaventtiilinä, jonne on voinut kasata sellaisia omia turhia juttujaan, joita vain on kehdannut muitten luettaviksi pistää. Lisäksi sinne kirjoitetaan vain öisin kello yhden ja viiden välillä (muutamia lipsahduksia lukuunottamatta), joten ei sitä roskaa sinne nyt aivan älyttömiä määriä kerry. Ja koska foorumin linja on muuten sellainen, ettei turhia topikkeja kauaa siedetä, niin on mielestäni erittäin tervettä pitää yhtä tällaista yleistä kaatopaikkaa pystyssä. Jos siitä ei pidä, niin ei sitä tarvitse lukeakaan. Ja nyt kun nuo nettipäiväkirjat ovat yleistyneet myös meidän kontulaisten keskuudessa, niin yötopikkikin varmasti tulee hiljenemään huomattavasti - kuten Ruusa Gamgi aikaisemmin jo mainitsikin.

Maltahwesta sanoi:
Ei omaa ikää pidä hävetä, sille kun nyt vain ei voi minkään.
Jep. Ihmettelen suuresti miksi oman ikänsä ilmoittamista pidetään niin kauheana asiana, ainakin omalla kohdalla. Se, että tietää viestin kirjoittajan todellisen iän, helpottaa viestin sisällön tarkastelemista huomattavasti. Aina sanotaan, että "kirjoittajan iällä ei ole mitään väliä, vain asia ratkaisee", mutta onko todella näin? Kun selviää, että parikymppisenä pitämänsä kirjoittaja paljastuu kolmetoistavuotiaaksi, niin eikö se muuta mitään? Monet yrittävät olla täällä fiksumpia kuin ovatkaan - ja juuri sen varjolla, että ei kerrota omaa ikää muille. Jos todella kirjoittaa kolmetoistavuotiaana ikäistään kymmenen vuotta vanhemman tasoisia tekstejä, niin onko siinä sitten jotain hävettävää?

Tämän viestin kirjoittajaa luullaan useimmiten korkeintaan kaksikymppiseksi, mutta hän ei ota siitä mitään turhia paineita. :)
 
Äläs nyt, sisäpiiriporukat ovat yksi parhaimmista syistä foorumoida.

Olen huomannut tuonkin, mutta tiedän, että se ei tunnu "ei-sisäpiiriläisistä" kivalta.

Konnun keskustelualueella en ole kamalasti törmännyt sisäpiirijuttuihin. Tosin itsetunto-topiceissa on joskus tällaista: "Kerron ensi kerran kun tapaamme päin naamaa, että olet kaunis." Ei voi olla huomaamatta, että nämä kaksi tuntevat toisensa hieman paremmin. Minua ei onneksi tuollainen häiritse.
Uusien kohtelusta. Minä en todella tiedä, miten uusia kohdellaan, sillä minä itse en kiinnitä huomiota yleensä siihen, milloin joku on rekisteröitynyt. Itseäni ei otettu Vanhassa muuten kuin parilla yksärillä vastaan, koska en ilmoittanut mitään. Ne muutamat yksäritkin kertoivat edes sen verran, että joku oli edes huomannut saapumiseni, ja jaksanut nähdä puolen minuutin verran vaivaa viestin kirjoittamiseen. Riitti hyvin minulle.
Miiteistä on myös hieman sanottavaa. Tietenkin miiteissä syntyy sisäpiiri-juttuja, kun ihmiset juttelevat keskenään. Jos ei syntyisi mitään, kaikki vain istuisivat hiljaa pöydän ääressä. On myös aika luonnollista, että seuraavassa miitissä mennään sitten tuttujen viereen ja jatketaan siitä, mihin viime kerralla jäätiin. Miiteissä syntyneistä sisäpiirivitseistähän on kivempaa puhua miiteissä kuin yksäreillä (minä itse olen huomannut tämän). Näiden takia usein tämä uusi jää ehkä yksin, ellei ole muitakin sellaisia, jotka eivät ole luoneet sisäpiirisuhteita. Tämäkin on tietenkin kiinni siitä, miten innokkaasti uusi menee mukaan keskusteluihin, ja miten innokkaasti vanhat ottavat mukaan keskusteluihinsa. Ehkäpä, jos itsekin jaksaisin/ehtisin käydä Konnun miiteissä enemmän, tutustuisin IRL:kin joihinkin uusiin ihmisiin. Tähän mennessä en ole sitä onnistunut oikein tekemään, se johtuu varmaankin (varmasti) siitä, etten ole ollut kuin muutamassa miitissä enkä ole kamalan helposti lähdössä keskusteluun mukaan, kun en tunne ketään ympärilläni ja muut tuntevat jotenkin jo toisensa.

Minä olen varsin tyytyväinen ollut Konnun linjaan asioissa. En valita mistään, sillä en osaisi tehdä mitään itse paremmin. Sellainen valitus nimittäin ärsyttää.

Itse pyrin kirjoittamaan suunnilleen kirjakieltä, mutta mukaan usein tulee myös jotain puhekielen ilmauksia. En esimerkiksi kirjoita usein Internet vaan netti. Kirjakieltä on helpompaa ymmärtää netissä. Me kirjoitamme, ja kirjakieli on sitä varten, kuten Hilgaria sanoi aikaisemmin. Ei minua kuitenkaan haittaa kamalasti, jos joku nyt käyttää puhekieltä. Viestin sisältö on minulle tärkein.
Hymiöitä en itse pahemmin enää jaksa käyttää. ^^-hymiö on alkanut ärsyttää aika paljon, koska sitä on käytetty joka puolella.
 
Senkö takia, ettet ole ilmoittanut ikääsi, vai senkö takia, että kirjoitit vain yksilauseisen kysymyksen viestiisi, jonka perusteella on vaikea sanoa mistään mitään esittämäsi kysymys huomioiden? :roll:
 
Ylös