Kontuvaellus

RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Alkaisikohan olla aika päättää lopullinen päivämäärä? Melkoisen tasan menee tuo päivämäärääänestys mutta äänestäjiä on ollut vasta kolme. Käykää siis laittamassa äänenne niille päiville jotka ovat teille sopivia. Mieluiten vain ne jotka ovat oikeasti harkitsemassa tulemista.

Nyt myös mielipiteitä majasta. Itse olisin sillä kannalla että jos saadaan 7 henkeä tai enemmän mukaan niin voitaisiin vuokrailla majaa. Pienemmälle porukalle saataisiin varmaan jostain sopivia telttoja ja kun jaettaisiin kantamuksia niin jaksettaisiin raijata ne paikanpäälle. Mitä mieltä muut?
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Parasta lyödä päivä lukkoon. Sitten sen voi laittaa jo kalenteriinkin. Tuo maja olisi kiva olla käytössä, etenkin jos on hiukankin epävakaisempi keli tuona viikonloppuna. Sitä voi talsia vaikka huonommassakin säässä, kun tietää, että perillä on maja. Sateinen viikonloppu teltan armoilla on aina se kurjempi vaihtoehto. Päivämäärät ovat nyt hiukan hajaantuneet, mutta mulle on edelleen ihan sama mikä noista viikonlopuista valitaan, koska se on viikonloppu ja se tarkoittaa vapaata.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Vaikeaa... eikö muuten the Miitti ole 18-21.7? Joten on viikko ennen the Miittiä tai sitten elokuun eka vkl. Kumpikin noista on jokseenkin hankala vaihtoehto minulle, joten jos haluatte lähteä kesäkuussa, niin sieltäkin voi ottaa viikonlopun. Ei mene sitten noin lähelle the Miittiä.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Nyt ihan törkeästi nyt olen päättänyt (parin kontulaisen avustuksella) valita ajankohdaksi 12.-14.7.
Seuraava kysymys on ketkä oikeasti ovat tulossa? Ja nyt kaipaan ihan "sitovia" ilmoittautumisia koska tämän perusteella päätetään lähdetäänkö majaa kyselemään. Jos väkeä ei tule kylliksi jakamaan vuokraa niin mennään ilman. Mukaan saa toki lyöttäytyä myöhemminkin, siitä ei ole haittaa :)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Jaamar sanoi:
Mukaan saa toki lyöttäytyä myöhemminkin, siitä ei ole haittaa :)

Ilman muuta. Kun päivä on tiedossa niin joillakin kontulaisilla saattaa olla tyhjä ja joutilas viikonloppu. Mukaan siis mahtuu.;)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

On vielä mahdotonta antaa sitovaa ilmottautumista, kun en tiedä vielä ollenkaan, missä olen mahdollisesti kesätöissä. Minä tulen kyllä, jos kesätyöt sen mahdollistavat. Mutta en voi luvata pyhästi ja sitovasti.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Juu siis sitovia kysyn nimenomaan vain majan takia. Ehkä asia olisi pitänyt muotoilla niin että kaipaan sitovia ilmoittautumisia majan kustannuksiin osallistumisesta. Ja voihan sitä myös odotella pidempään jos väkeä ei ole ja soitella majasta sitten jos saadaan enemmän porukkaa ja katsoa saadaanko sitä. Oma hätäni johtuu myös siitä että meillä on keväällä yksi aika iso juhla järkättävänä ja mitä keväämmäksi mennään sitä enemmän oma energiani suuntautuu siihen niin on halu saada muita asioita alta pois.
En pahastu myöskään ollenkaan jos joku muu tahtoo olla majasta yhteyksissä ;)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Mua kans vähän kiinnostaisi, jos huolitte uusia vihernokkia matkaan! :)
Olen käynyt seitsemisessä lähinnä vain talvella ja loppu syksystä niin olisi mukava käydä sielä kesälläkin. Viikonloppu reissu on ainoa mikä itselleni sopisi ja minulla myös yksi nelijalkainen joka mukaan lähtisi. Jos jotakuta haittaa nelijalkainen sen takia että se olisi majassa sisällä niin mieluummin muutenkin majottaudun ulkona taivasalla :) Pitkäjärven pirtti on tuttu paikka ja aika mukava ympäristöltään pystyttää majoite, joten minulle se ei olisi ongelma!
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Voihan harmi, kovasti olin kiinnostunut tästä, mutta viikonloppuvalinta kyllä sinetöi kohtaloni. Jos tuon viikonlopun saan vapaaksi niin Ilosaarirockia tuskin osaan jättää välistä. Noh, mitäs en äänestänyt ajoissa. Mutta pitää jatkossa pitää silmällä mahdollisia jatkopatikointeja, mukavaa tuo kyllä kovin olisi.:)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Kurjaa meppin :(
sirhannah on tietysti tervetullut mukaan! Mielellään tavataan uusia otuksia. Tosin meidän karvajalka Eddie ei ehkä ole samaa mieltä. Ei ole järin sosiaalinen. Eli kannattaa henkisesti varautua murinaan ja rähinään ja ehkä jopa pieneen yhteenottoon. Minusta Eddielle tekee sosiaalistaminen hyvää joten en vastusta karvatassun tuloa mutta varaudu henkisesti siihen että elukat eivät välttämättä tule toimeen keskenään.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Murinat ja rähinät on itselle aika tuttua kolmen karhukoirasekotuisen kanssa kasvaneena. Pitää vain varmistaa, että koirat kohtaavat oikeanlaisissa olosuhteissa :) Esim. juuri tämä ns. neutraali maaperä on hyvä paikka tavata. Löysät hihnat ja rennot ilmapiirit varmaan auttaa asiaa :) Olen positiivisella asenteella liikkeellä, mutta kyllä myös "eristetäminen" onnistuu ;)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Minä ja Qohelet sitoudutaan maksamaan osa tuvan vuokrasta kun se varaukseen laitetaan. Satoi sitten vaikka pikkuruisia mummoja ja täytyy turvata varasuunnitelmaan, mutta voimme saadakin oikein hyvän kävelykelin. Pitää tosin vielä miettiä kun perjantaina olisi aikomus kotoa lähteä sinne Seitsemisen suuntaan, niin missä sitten voisi viettää yön ennen reppukävelylle lähtöä. Mutta se on myöhemmän kevään murhe kaiketi.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

No se Novan mökki on aika lähellä autollisen näkökulmasta ja sinne ainakin itse varmasti suuntaamme perjantaina. Otamme sinne mielellämme muitakin kanssayöpyjiä. (Toivottavasti saadaan sauna siihen mennessä.)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Sen perusteella mitä vastauksia olen saanut meitä olisi neljä jakamassa majan kustannuksia ja yksi joka ilmeisesti yöpyisi teltassa. Me neljä olemme valmiit jakamaan majan kustannukset keskenämme joten selvittelemme ensi viikon aikana majan saatavuutta sekä sitä kuuluuko sauna hintaan ja jos ei niin mitä se maksaa erikseen.

Vielä ei kuitenkaan ole myöhäistä jos joku herää haluamaan mukaan. Mieluusti otetaan joukkoon lisää tallaajia :) Ja tiedoksi ettei minullakaan ole mitään kummoisia varusteita (ainakaan vielä) vaeltamista ajatellen. Kyllä siellä selviää kun on ne jo aikaisemmin mainitut ihan hyvät polut.

Tällä hetkellä siis matkaan lähdössä viisi kaksijalkaista ja kolme nelijalkaista.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Joo, elikkäs mä voisin tosiaan yöpyä ulkomajoitteessa koira-otukseni kanssa, jos se vaan kaikille passaa. Hyvää harjoitusta sessellekin nukkua ulkosalla, ja itse nautin louessa nukkumisesta..
Itseä vaan vähän mietityttää paikalle pääseminen, toki linja 85 kulkee Tre-Kuru, mutta Kurusta pitänee tallata sitten Seitsemiseen reittiä x, mikä ei ole ongelma kunhan en eksy jonnekin hevon hännän alle :D Noh, eräopashan osaa suunnistaa.
Juuri edellisiä kommentteja lukematta kyselen vielä sellaista, että onko tarkoituksena siellä sitten että on jokin suunniteltu ohjelma vai? (tämän jälkeen menenkin lukemaan net kommentit uudelleen edeltä)
Elikkä minä ja nelijalkainen on yhä mukana. :)

edit:// Ja siis kun nyt olen enempikin "eränkäyntiin" perehtynyt ja vaelluksia tehnyt niin minulta voi myös kysellä jos haluaa, että mitä kannattaisi ottaa mukaan. Tosin en usko sen olevan tarpeellista näin lyhyen reissun vuoksi, mutta tietopankkia löytyy jonkin verran ja en pane pahaksi jos joku haluaa kysyä jostain, vaikkapa varusteista.

Toisekseen, en mistään löytänyt että mikähän Seitsemisen mökki on kyseessä? :) Itse olen käynyt muutamalla niistä, mutta en tiedä minnekä nyt olemme menossa jotta voisin suunnitella reittiä yms. Saatan myös olla lukutaidoton ;)
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Jaamar sanoi:
Seitsemisen hyviä puolia on runsas reittivalikoima (kartta). Tuossa on varaa valita mitä reittiä majalle taapertaisi (Maja on Pitkäjärven rannalla oleva matkailunähtävyys). Porukka voisi myös tarvittaessa jakautua jos osa tuntee halua kävellä pidemmän reitin ja osa taas vähän lyhyemmän.

Nyt joudun tunnustamaan että en tehnyt tällä viikolla mökille mitään. Alkuviikosta mietin mitä järkeä on yleensä olla elossa ja nyt viikonloppuna on ollut vieraita. Mutta yritän oikeasti saada aikaiseksi tänä iltana tai alkuviikosta selvittää edes voiko mökkiä tiedustella sähköpostitse vai pitääkö sinne soittaa.

Ja eihän sen toki ole pakko olla tuo maja jos sirhannah tietää muita hyviä majoja sopivalla paikalla niin saa suositella. Tai jos tuo on varattu niin vaihtoehtoja saa ehdottaa.

Itse olen lähinnä ajatellut että olisi kiva käpytellä porukalla mökille ja siellä istua iltaa nuotiolla jos vaan sää sallii ja nukkua ja kävellä pois.
Nyt näyttää että minua ja Novaa lukuun ottamatta kaikki muut lähtijät olisivat melkoisen kokeneita vaeltajia. Minä olen lompsija joten varmaan olemme Novan kanssa ne jotka jäävät lompostelemaan kun toiset kiiruhtavat edelle:p Jos joku muukin vähemmän kävelykokemusta omaava tahtoo liittyä seuraan niin tervetuloa lompsimaan!
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Maja oli jo varattu 13-14.7. Eli jos maja halutaan varata, pitäisi miettiä vaihtoehtoisia viikonloppuja.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Jaamar sanoi:
Ja eihän sen toki ole pakko olla tuo maja jos sirhannah tietää muita hyviä majoja sopivalla paikalla niin saa suositella. Tai jos tuo on varattu niin vaihtoehtoja saa ehdottaa.

Itse olen lähinnä ajatellut että olisi kiva käpytellä porukalla mökille ja siellä istua iltaa nuotiolla jos vaan sää sallii ja nukkua ja kävellä pois.
Nyt näyttää että minua ja Novaa lukuun ottamatta kaikki muut lähtijät olisivat melkoisen kokeneita vaeltajia. Minä olen lompsija joten varmaan olemme Novan kanssa ne jotka jäävät lompostelemaan kun toiset kiiruhtavat edelle:p Jos joku muukin vähemmän kävelykokemusta omaava tahtoo liittyä seuraan niin tervetuloa lompsimaan!

No siis tiedän yhden mökin, jossa on sauna jonka pystyy vuokraamaan, mutta se on suuri muistaakseni 12- 14henkilön tilava rakennus pienellä suojärvi tyyppisellä järvellä, enkä kuollaksenkaan muista sen nimeä.
Ja mitä tulee "kokeneeseen vaeltajaan" ja "toisten kiiruhtamiseen edelle" niin itse vaikka luonnossa liikunkin en ymmärrä luonnon läpi juoksijoita, saattaa olla että te lompsitte eteen kun minä jään pönöttämään ja tönöttämään kaiken maailman kasvia ja tirppaa :--)
Toki Seitsemisessä on useita laavuja, joilla majoittuminen on ilmaista, sateelta suojassa ja läheisyys lämmittää. Etenkin kun näyttää ettei meitä ole mitään järkyttävää laumaa lähdössä niin laavuun majoittuu oikein mainiosti mökin ollessa jo varattuna.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Laavu sopii kyllä minulle. Olen kerran nukkunu laavussa yhden yön ihan menestyksekkäästi. Varmaan onnistuisi toisenkin kerran. Ei tarvitsisi telttakamoja raahata.
 
RE: Seitsemisen kansallispuistoon kesällä 2013

Minusta olisi kivempi yöpyä hieman useamman seinän sisällä kuin laavussa, etenkin hyönteisiä ajatellen. Todennäköisesti joudun joka tapauksessa lainaamaan makuupussia joltakin, niin ehkä tarkeneminen ei ole huolenaihe, kun voin sitten samantien lainata sellaisen pussin, jossa en hytise koko yötä. Vieläkään en tosin tiedä, pääsenkö ylipäänsä tulemaan mukaan. Minun puolestani ajankohtaakin voi ihan hyvin vaihtaa, jos mökin saaminen on siitä kiinni, koska minulla ei ole vielä mitään muuta menoa kuitenkaan sovittuna.
 
Ylös