Kuukausitapaaminen Helsingissä

Minä saatan joutua jättämään väliin, meillä on vähän aikatauluristiriitoja huomenissa. Mutta katson, jos pääsisin ainakin tunniksi tai pariksi.
 
Nukuin huonosti ja katkonaisesti, sen seurauksena heräsin lopulta vasta äsken ja sen seurauksena ehtisin kuukausitapaamiseen vasta kahden jälkeen, missä ei olisi mitään järkeä, kun joutuisin kuitenkin lähtemään jo kolmen maissa. Jätän siis väliin tällä kertaa ja toivotan hauskaa tapaamista niille, jotka paikan päälle ovat menossa.
 
Oodin ryhmätila 3 on varattu meille sunnuntaina 24.9. klo 13 - 16. Tein varauksen vanhalla rutiinilla kyselemättä keltään, joten jos aika onkin huono tai ihmiset mieluummin kokoontuvat johonkin vähän syrjemmällä olevaan huoneeseen, sanokaa, niin perun tämän varauksen.
 
Samana päivänä on näköjään Suomen lammasyhdistyksen Villapäivä kansalaistorilla klo 11 - 16. Ennen kuukausitapaamista voi siis käydä katsomassa lampaita ja tuhlaamassa kaikki roposensa erilaisiin kotimaisiin villatuotteisiin ihan Oodin vieressä.

 
Last edited:
Omg, en tajunnut että ne osuvat juuri tuolle viikonlopulle. Pitäisikö kuukausitapaamista myöhäistää? Vai malttavatko ihmiset pistäytyä messujen viimeisen päivän lopulla muutamaksi tunniksi Oodiin? Itsehän en ole messuille menossa, koska se olisi ihan liian riskialtista pankkitilini kannalta.
 
Mihin kellonaikaan tämä on? En ole vielä päättänyt kirjamessupäiviäni, mutta jos päädyn sinne useammaksi päiväksi, niin sunnuntaina kesken poistuminen ei varmaan ole mikään ongelma.
 
Hyvä että kysyit @Micco , unohdin nimittäin näköjään merkitä kellonajan varauksesta kertovaan viestiin. Tein varauksen samalle klo 13 - 16 välille, jolla aiemminkin on tavattu.
 
Minä en nyt olekaan itse pääsemässä kuukausitapaamiseen, koska juuri siihen kohtaan päivästä tulee sijoittumaan seikkailu autolla Helsingin Karhusaareen viikonloppuretkeltä palaavaa kuopusta noutamaan. Mutta varaus on voimassa, vaikkei sen tekijä olisikaan paikalla, joten sinne vain tapaamista pitämään te muut.
 
Elvytettäisiinkö Helsingin kuukausitapaamiset taas? Tälle kuulle lienee myöhäistä suunnitella enää mitään, mutta helmikuun loppuun on varmaan vielä mahdollista saada tila varattua Oodista. Nyt haluaisin kuitenkin potentiaalisten osallistujien olevan sen verran aktiivisia, että kertoisivat, mikä olisi oikeasti hyvä tapaamisaika. Tammikuun alun maljannoston yhteydessä oli nimittäin puhetta siitä, että kello yhdeltä sunnuntaina on ainakin yhdelle halukkaalle osallistujalle mahdoton ajankohta, ja pohdimme mahdollisuutta joko myöhäistää tapaamisen ajankohtaa tai jopa kajota pitkään perinteeseen ja siirtää tapaamiset kuukauden viimeiseltä sunnuntailta kuukauden viimeiselle lauantaille. Mitä mieltä olette?
 
Last edited:
siirtää tapaamiset kuukauden viimeiseltä sunnuntailta kuukauden viimeiselle lauantaille.
Tämä olisi minulle mieluinen ratkaisu, mutta vain jos ajankohta olisi aikaisintaan puoli viiden tai viiden jälkeen iltapäivällä tai alkuillasta.

Ja jos kerran on konkarimiittejä, niin miksei ainakin joskus voisi olla myös konkarikuukausitapaamisia, siis baarissa tai kahvilassa? Tähän liittyen, tai siitä erillisenä kehitysehdotuksena voisi olla lähilukupiirien palauttaminen ja yhdistäminen kuukausitapaamisiin, niin että niissä olisi jotain mielekästä ohjelmaa. Tällöin pitäisi vain korostaa että lukupiirikirjan lukeminen ei olisi ehtona kuukausitapaamiseen tulemiselle.
 
Vaikka en juurikaan ole osallistunut kuukausitapaamisiin, niin osallistuisin niihin todennäköisemmin lauantaina kuin sunnuntaina.
Baariinkin voisin hyvinkin tulla kontulaisten kanssa, ennen vanhaan kokoonnuttiin Kaislassa ja pelattiin lautapelejä.
 
Sellainen kommentti, että vaikka en ole viime aikoina lukupiiriin ehtinyt, niin siellä kyllä aika intensiivisesti on keskusteltu työn alla olevasta kirjasta, eikä se ole yleistä höpinää. Joten kuukausitapaamisen ja lukupiirin yhdistäminen ei välttämättä ole kovin mielekästä niille, jotka eivät lukupiiriin osallistu. Ainakin toistaiseksi lukupiiri on myös järjestetty Zoomissa, ja mukana on ollut ihmisiä pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, minkä etätapaaminen on mahdollistanut. Lisäksi lukupiirihän kokoontuu parin viikon välein.

Minä taisin olla yksi niistä, joille sunnuntai-iltapäivä on hankala, muun muassa sen takia, että olen 1-2 viikonloppua kuussa töissä ja jos olen vapaalla, niin yleensä on juuri viikonlopuille kasattu aika paljon kaikenlaista. Lisäksi toi on juuri meidän lounasaikaan :). Lauantai-ilta voisi olla hieman parempi kuin sunnuntai-iltapäivä, mutta ei se ole mitenkään optimaalinen ole edellä mainituista syistä pl. lounasaika. Arki-ilta tai sunnuntai-iltakin voisi olla parempi. Minustakin voisi olla ihan mukava joskus mennä Kaislan tapaiseen baariinkin istumaan, mutta tietysti se sitten sulkee osallistumismahdollisuuden pois alaikäisiltä. Mutta miksei paikka voisi vaihdellakin?

En osaa vielä sanoa, mikä itselläni on tilanne tuolloin helmikuun vikana viikonloppuna, mutta näkyypi minulla olevan talvilomaviikon lopettava viikonloppu, joten voi olla, eteen silloin ole paikalla. Mutta haluaisin ehdottaa, että pidettäisiinkö maaliskuun kuukausitapaaminen poikkeuksellisesti maanantaina 25.3. kun on Tolkien-lukupäivä? Tämä voisi olla vaikka ihan siellä Oodissa, jos sinne saa vielä tilan? Lukupäivän lisäksi aikaistamista puoltaa se, että seuraava viikonoloppu on pääsiäinen.
 
Last edited:
Yritin tehdä varausta johonkin Oodin ryhmätiloista Tolkien-lukupäiväksi, mutta ilmeisesti varaukset ajalle 11.3. eteenpäin pitää tehdä uudessa varausjärjestelmässä, joka puolestaan aukeaa vasta 19.2. Koitan muistaa olla silloin kärppänä huonetta varaamassa.

Sen sijaan lauantaille 24.2. sain varauksen tehtyä - varmuuden vuoksi, vaikkei tänne olekaan kovin paljon kommentteja asiasta tullut, koska Oodin tilat alkavat siinä kohtaa kalenteria olla jo aika täyteen buukattuja. Meille varattuna on ryhmätila 8 (max 10 henkeä) klo 17.00 - 20.00.
 
Last edited:
Olen melko varmasti tulossa Oodiin tuolloin la 24.2. Mutta tästä riippumatta pistäytyminen jossain baarissa alkuillasta jonain arki-iltana voisi kiinnostaa (tiedoksi @Ilma). Vain kunkin kuukauden kolmas maanantai on poissuljettu, sen olen varannut muihin okkulttisiin tarkoituksiin.
 
Ylös