Kysy kärmesläiseltä mitä vain!

Kirjoitusvirhe oli tullut kun joskus muinaisina aikoina olin kirjoittanut käsin listan kreikkalaisista jumaluuksista ja heidän roomalaisista vastineistaan, varmaan jostain kirjasta. Tarvitsin nimimerkkiä johonkin, ehkä ensimmäiseen Hotmail-osoitteeseeni ja tutkin listaa, kokeilin ensin jotain tunnetuimpia, Seleneä ja Lunaa ja sellaisia ja ne oli tietysti jo otettu. Lopulta huomasin Ereinen, joka oli jostain syystä vapaana siellä ja aika monessa muussakin paikassa, jostain syystä muut tuppaavat kirjoittamaan sen oikein.
 
Hmm, Pikku Myy, kun heitit tuon titteliksi niin liittyikö se avaan? :wink:
 
Ketä Telimektar kannattaa jalkapallon EM-kisoissa, ja kuinka aktiivisesti niitä seuraat? (Tähän saavat toki vastata myös muut urheilusta kiinnostuneet kontulaiset.)
 
Jos kerran muutkin saavat vastata: Deutcshland Deutschland über alles! Vaikka seuraankin kisoja vain välillisesti, miehen ja pikku-ukon tiedottaessa minulle tuloksia, kun en itse jaksa matseja katsoa.
 
Ereinion sanoi:
Ketä Telimektar kannattaa jalkapallon EM-kisoissa,

Seurailen kisoja sivusilmällä. Minulle ei ollut nuorempana mitään erityistä suhdetta jalkapalloon, ja olen ylipäätään huono fanittamaan mitään, niinpä en ole minkään jalkapallojoukkueen pysyvä kannattaja. MM-kisoissa olen Brasilian pysyvä vastustaja, mikä on kaikin puolin ymmärrettävää (samoin kuin pysyvä Kanada-vastustukseni jääkiekossa). Oudompaa on se että olen EM-kisoissa yleensä vastustanut Saksaa: saksalainen kulttuuri yleensä ja saksalainen jalkapallo erityisesti edustavat nimittäin monessa suhteessa sellaisia asioita, joita periaatteessa arvostan.

Mutta kuten Ereinion ehkä arvasi, olen kuitenkin kussakin viime vuosien arvoturnauksessa valinnut itselleni jonkinlaisen suosikin, ja näissä kisoissa se on Espanja.

(Vuoden 1998 MM-kisoissa suosikkini oli Ranska - täysosuma, vuoden 2000 EM-kisoissa Hollanti - joka ei välierässä pystynyt voittamaan Italiaa edes ylivoimalla, 2002 Espanja - jonka tuomarit pelasivat kumoon pelastaakseen isäntämaan Etelä-Korean ja jalkapallon mainossopimukset Aasiassa, 2004 Portugali ja 2006 jälleen täysosuman edestä Italia. Olisin mielelläni Italia-fani, mutta veltot ja kyyniset italiaanot tekevät sen vaikeaksi - hehän pelaavat hyvin vain silloin kun on ehdottomasti pakko; ja "pikku-Italia" Kroatia on samaa maata.)

Muuten: jos Ruotsi tai Hollanti menestyisi näissä kisoissa, se olisi toki suuri ja iloinen yllätys. (Venäjän menestys ei olisi niin suuri eikä niin iloinen yllätys: jääkiekko- ja euroviisuvoittojensa innostamat venäläiset saattavat yltyä taistelemaan kuin Stalingradin puolustuksessa.)
 
Telimektar sanoi:
Ereinion sanoi:
Ketä Telimektar kannattaa jalkapallon EM-kisoissa,

Oudompaa on se että olen EM-kisoissa yleensä vastustanut Saksaa: saksalainen kulttuuri yleensä ja saksalainen jalkapallo erityisesti edustavat nimittäin monessa suhteessa sellaisia asioita, joita periaatteessa arvostan.

On melko helppoa päätyä vastustamaan Saksaa. 1. Saksalaiset tekeväy asiat hyvin ja tehokkaasti, mikä näkyy kyllä pelityylissä. 2. Saksalaiset tietävät tekevänsä kaiken hyvin ja tehokkaasti, mikä näkyy käyttäytymisestä toisia ihmisiä kohtaan (isällisen suojeleva??) 3. Saksalaiset jalkapallofanit ovat surullinen asia, sillä saksassa ei saa olla nationalistinen (tietenkään) joten jalkapalloa käytetään tämänlaisten tunteiden ilmaisuun - mikä tietysti saa uskomattoman määrän bild-lehden lukijoita liikkeelle..ja kaupunki on täynnä erilaisia agressiivisia mielenilmauksia!

nimim. Kuuntelin eilen illalla kolme tuntia älämölöä kun Saksa pelasi Puolaa vastaan. Katkera :D
 
Jos jalkapallo herättää paljonkin keskustelua (minkä se varmasti kyllä tekee) niin sitä voi sitten jatkaa täällä.
Etteivät kysymykset ja niiden vastaukset aivan hautaudu tämän tunteita herättävän pelin jalkoihin.
 
Ihan uteliaisuuttani kysyisin Tikiltä, että oletko koskaan käynyt salaa Konnun miiteissä tai tapahtumissa? :D
 
Ihan uteliaisuuttani kysyn minä, mikä saa Micohn moista epäilemään? :D
 
Rotat ovat uteliaita. Kuitenkin käyvät vakoilemassa ilmastointikanavia pitkin. Täytyykin ottaa seuraavaan miittiin mukaan varfariinia houkuttimeksi, niin ehkä se saisi sinut astumaan esiin.
 
Ketäs kaikkia " Miittiin ensi kesänä" -kampanjaan kuuluu? Ja miten tämä projekti käytännön tasolla etenee, onko teillä jotain massoittain suoritettavia "suostutellaan vanhempia"-tapahtumia tiedossa vai...?

(Voin liittyä tukijäseneksi, jos se auttaa. ;))
 
Nerwen sanoi:
Ketäs kaikkia " Miittiin ensi kesänä" -kampanjaan kuuluu?
Tämä on minun ja Cirindën ikioma keksintö, johon kyllä kuuluu vanhempien suostuttelu kaiken muun ohella. Tänäänkin minä kerroin äidille paljon uusia asioita Konnusta ja luullakseni hän alkaa lämmetä Miitti-ajatukselle. :)
 
Ylös