Laiva on lastattu Tolkienilla VI (2024)

Kiitos oikaisusta Tik. Minulta tuppaavat menemään jatkuvasti sekaisin gondorilaiset ja númenorilaiset hallitsijat, kun on kyse siitä, kuka teki mitäkin.
 
Siis miten voi lyödä näin tyhjää näin kirjaimen alussa 😲
Urukhai tömistelee laivaan. Pienemmät varokoot.
 
Josko välillä olisi kääpiöiden vuoro astua laivaan. Heillä ei tosin ole mitään asiaa laivan huvipuiston laitteisiin possujunaa lukuun ottamatta, mutta tulkoot vain jos tahtovat (matkustaa possujunalla). Ensimmäisenä saapuu Lohikäärmevuoren tyyliin Ukain, toisellakin nimellä tunnettu, mutta tähän laivaan passaa tämä.
 
Enpähän ole Lohikäärmevuorta lukenut, mutta oliko Ukailla sukulainen nimeltään Ukonnuoli?
 
Yksi niistä itäläisten pääliköistä taisi olla Ulfang, mutta niitä muita en muista.
 
Túrin täällä, moi! En tule itse tällä kertaa, mutta tuon imaginaarisen isäni, olenhan Agarwaen Úmarthin poika.

Úmarth tahtoo myös possujunaan, mutta voi! Hänen kaverinsa vähäkääpiöt ovat liian lyhyitä siihenkin. Syökööt hattaraa.

@Isilmírë kuvittelepa mielessäsi kääpiölauma, jonka parrat ovat yltä päältä hattarassa. Vaaleanpunaisessa hattarassa. Nam!
 
Siltä varalta, että joku haltia ei päässyt mukaan vielä edellisissä kirjaimissa, kutsutaan koko Úmanyar laivaan. Ehkä tämä laiva viimein vie heidät Amaniin?
 
Ukonnuolen ja Ukaimen lisäksi Lohikäärmevuoren kääpiökaartiin kuuluu vielä yksi sukupolvi taaksepäin Ukko, joka tulee laivaan tapaamaan jälkikasvua (ja ajamaan possujunalla, jiihaa!).
 
Joo, Pönkeli-Reppuli on hänen sukunimensä.

Mutta mitä tuo meteli toimittaa? Laiturilta kuuluu kiroilua, kirkunaa ja ulvontaa. Jaahas, taasko siellä raahataan laivaan vastaan rimpuilevaa naista? Tämä karjuu täyteen ääneen: ”Laivaan ette minua vie! Minä VIHAAN laivoja, minä VIHAAN merta. Ja minä VIHAAN sitä nimeä. Sanokaa sille äijälle, että NYT TÄMÄ RIITTÄÄ! Minä EN ole Uinéniel enkä tule koskaan olemaan. Vissi on niin. Tahtoo takaisin lampaiden luo. Bääää!”
 
Ylös