Lasketteletko vai lumilautailetko?

Mä lautailen...oisko kolmatta talvea. Sitä ennen laskettelin, mutta heti kun opin kunnolla lautailemaan, jäi sukset sivuun. Oltiin juuri hiihtolomalla pari päivää Rukalla lautailemassa, upea paikka!! Lautailu on aivan mahtavaa, mutta ymmärrän toki niitä, joita ei vois vähempää kiinnostaa. Alussa mullakin oli aika suuria vaikeuksia... mustelmia siellä sun täällä ja paikat aivan hajalla. Mut sitte kun sen oppii, se on nii-in ihanaa.....
 
Niin, lautailusta vielä... Jos sitä ei osaa kunnolla(niinkuin esim. minä...) niin se on kyllä aika kivuliasta. :D
Aluks sitä on kokoajan naamallaan tai pepullaan.
Ja jos mäki on vielä jäinen, niin siinä sitä sitten ollaan! Se kun tuntuu niin ihanalta kaatua aivan jäiseen mäkeen...
Pari viikkoa sitten olin Meriteijossa lautailua harjottelemassa, ja siellä oli ihan jäiset mäet.
No, uskalsinpas sitten yhessä mäessä mennä loppumäen oikeen lujaa, ja lauta niinsanotusti "oikeinpäin" eli silleen pitkittäin...
Ja siinä sitten kaaduin keskelle rinnettä.
Se sattu niin, niin paljon. Jäin siihen vaan istumaan ja itkemään...
Mutta, ihminen oppii, ja seuraavalla kerralla sitten ku menin mäkeen ni laitoin polvisuojat housujen alle! :D
Kannattaa muuten kokeilla, suosittelen kaikille aloittelijoille!
Kyllä se tärähdys tuntuu silti, vaikka mitkä suojat olis, että ei silti kannata ruveta oikeen urakalla kaatuilemaan, turvautuen ajatukseen, että "ei mua nyt voi sattua, kun on noi suojat..." Koska kyllä se silti sattuu, ei vaan ehkä niin paljon. :)
 
Hexa sanoi:
Olen käynyt valehtelematta jokaisena talvena koko elämäni aikana laskettelukeskuksissa vähintään joka toinen viikonloppu ja yleensä jokainen viikonloppu.

No voinpa ainakin koittaa, siis lumilautailtuja kilometrejä, kolmena talvena olin poissa 5 päivää mäestä, yhteensä niiden kausien aikana, nekin olin kipeänä, mutta hassua on se että en ole oikeastaan muualla käynyt kuin ellivuoressa... ja tämä taitaa olla nyt seitsemäs talvi kun lautailen... tosin kahtena talvena oli suuria ongelmia polvieni kanssa ja silloin oli hiljisempaa, mutta tuli käytyä paljon kuitenkin ja tänä talvena olen käynyt vasta vain 15 kertaa, mutta kerkiää sitä vielä. Ensi talvena olis taas ajatuksena asua siellä mäessä.
 
Minä laskettelen. Olen menossa Laskettelemaan, ei tänä vaan seuraavana viikonloppuna, Uuperiin. Laskettelemaan opin muistaakseni viimevuonna. Ja koska minä pidän hieman vaarallisista tempuista, niin arvaatte vain kuinka monta kertaa olen kaatunut :roll: Yhden kerran minua kiellettiin laskemasta jyrkimmästä mäestä(en muista missä olin laskettelemassa)... :roll: ai miksikö... No siksi, että kun kaaduin, niin laskin sen selälläni alas, mutta sukset kuitenkin antoivat liikaa vauhtia ja minulla oli sen jälkeen hieman epämukavaa mennä nukkumaan tai makaamaan selälläni.. :D

Onko kenellekään käynyt niin, että laskettelumonot ovat musertuneet? siis sillälailla jännästi eli suoraansanottuna niistä on lähtenyt paloja, kun vain on ottanut reunasta kiinni? Minulle kävi niin viimevuonna uuperissa. Mistä se mahtaisi johtua tiedättekö?
 
Autsista. Juuri tulin lautailemasta, olinkin unohtanut sitten sen lautailun jaljon taidon. Nyt on sitten selkä, takamus, ja ranteet aivan sanoinkuvaamattoman kipeät.
Mutta kyllä minulla perusasiat oli hallinnassa, ja kyllä se loppua kohti parani. Välillä ei vain jaksanut käännellä sitä lautaa, ja menin jatkuvasti nokka edellä.

Ensiviikolla jos jaksaisi Leville taikka Luostolle raahautua. Olisi kiva. Täytyy katsoa, kuinka jaksaa.
 
Vastasin "lumilautailen".

En oikeastaan harrasta kumpaakaan noista. Joskus harvoin. Mutta lumilautailu on kivempaa, ja ehkäpä menen tänä talvena vielä lautailemaan, kun pikkuveljelle ostettiin lauta ja samat monot sopivat minullekin.

Oikeasti olen parempi laskettelemaan suksilla, joskin siinäkin aika surkea. Lautailussa vasta huono olenkin. Pidän siitä kuitenkin enemmän, kun siinä saa ihan vapaasti laskea sitä pientä lastenrinnettä, ilman että kukaan katsoo kieroon :wink: . En todellakaan pidä jyrkistä jäisistä ja isoista rinteistä. Mutta ei vaan, kyllä lautailussa on oma hohtonsa, se nyt vain on mielenkiintoisempaa kuin laskettelu. Jotenkin pidän siitä laudan kontrolloimisesta enemmän kuin suksista, vaikka en olekaan paljoa vielä harjoitellut.
 
lautailen, käytän paljon mieluummin tuota termiä kuin snoukkausta... :roll: varmaan neljäs tai kolmas vuosi...
 
minä laskettelen, koska en edes osaa lumilautailla.

itse asiassa nuo lautailijat ärsyttää! Ne tekee hissiinkin sellasen uran, ettei suksilla pääse! *argh* :x
 
MInä olen koittanut lautailua muutaman kerran, muttei se ollut mun juttu. Laskettelu on ihan hauskaa, mutta sekin on jäänyt aika vähälle.
 
Vastasin tuohon laskettelun, vaikka en olekaan lasketellut kuin yhden viikon Levillä, taisi olla vuonna 2002 :). Oli ihan siinä hilkulla, etten laittanut että en pidä laskettelusta, mutta taas toisaalta...
Hiihto on muuten paljon kivempaa, varsinkin oikeassa metsässä oikeilla laduilla, siellä missä ei ole täysin tasaista ja metrin välein on joko ylä- tai alamäkiä... 8)
 
Jos sitä minun rämpimiästä suksien kanssa mäkeä alas sanotaan lasketteluksi, niin kyllä kyllä laskettelen. :D
Tuon lumilautailun kyllä haluaisin opetella, kun sekin vaikuttaa tosi kivalle. Ehkä hion noita "laskettelutaitojani" ja siirryn sitten vasta lautaan. Ruumiita saattaa syntyä, mutta minäpä silti yritän.
 
Mä oon lasketellu nyt vuoden joten taito ei vielä ole kokonaan hallussa. Havaitsin viime talvena että pidän laskettelusta käydessäni koulun kanssa mäessä. Nyt on omat välineet (joita onneksi ei tarvinnu itse kustantaa)
 
Lumilautailen. Ensi kaudesta tulee kolmanteni. En ole koskaan edes kokeillut laskettelua, sillä se vaikuttaa hirmuisen helpolta. Ainakin lautaan verrattuna. Lisäksi lautailu näyttää mielestäni hienommalta. :D Ekan kerran jälkeen olin ihan koukussa, vaikka kerta olikin ollut tosi kömpelö, kuten yleensä ensimmäiset kerrat ovat. Se on vain niin kiehtova laji, aina on varaa kehittyä. Ensi kaudella aion harjoitella jotain kivoja temppuja (voih, en oikeasti osaa sanastoa yhtään). Niin, ja ainahan on kivaa mennä ulos pakkaseen.
 
Mä laskettelen. En edes uskalla ajatella mitä tapahtuis jos mä joskus kokeilisin lautailua,ei ainakaan mitään turvallista :D Laskettelu on enemmän mun laji.
 
Lautailenhan minä. Siitä tulee niin paljon enemmän adrealiinia kuin suksilla lasketessa, että se on hauskempaa. Olen kyllä itse aika aloittelija, eikä vauhti ole läheskään niin luja kuin suksilla mentäessä :twisted: . Se hyvä puoli suksissa minulle on että uskallan mennä niillä TOSI lujaa :p . Kuhan tuota laudan käyttöä oppii niin kyllä sitä lujaakin päästään.

P.S. Älkää koskaan käyttäkö ensimmäisellä lautailukerralla liian pieniä kenkiä :roll: Tulee aika mukavan näköiset varpaat...
 
Minä lautailen. Olen kylläkin vasta aloittelija, muutama talvi takana ja kyllä sitä rinne tullaan alas kaatumatta ja vauhtikin alkaa jo löytyy. Oman laudankin ostin viime talvena. Se olikin ongelma erikseen. Olen opetellut laskemaan veljen vanhalla laudalla ja siinä oli erilaiset kantit kun tässä nykyisessäni. Koko viime talvi oli melkoista taistelemista uuden laudan kanssa. Muutenkin se on erilainen kuin vanha. Tietysti sillä on paljon parempi laskee, nyt kun viimein keväällä opin :D
Olen minä suksillakin laskenut. Olin jopa hiihtokoulussa ja omistin omat sukset. Jotenkin siihenkin kyllästy ja halusin jotain vastusta ja kokeilla jotain uutta. Hyvin tyypillistä minulle...
 
Lautailen. Ennen laskettelin ihan vaan suksilla mutta sitten kokeilin lautaa ja hupsista vaan, siitä se lähti :grin: . Oman laudankin ostin. Niihin hyppyreihin ynnä muihin en kyllä mene :) . Nooh, ehkä vähän on tullu hypittyä semmosista pikku hyppyreistä joita on aina siellä rinteen reunalla mutta ei muuten. Liian pelottavaa :knockout: .
 
Kovasti kaivertaa(<-- onko tuo ihan normaalia suomea? en taas osaa muuta kuin ruotsia..), etten pysty Hexalle ja Woodolle pistämään vastaan, mutta taidan silti olla kaikista kovin naispuolinen täällä. ;) Rinteitä kolunnut pienestä asti, ensin suksilla, mutta ala-asteen kolmannelta saakka laudalla. Pyhällä olen käytännössä lapsuuteni viettänyt. Sen rinteet, työntekijät ja afterski ovat tuttuja..

2007 on suunnitteilla vuodeksi tai pariksi Sveitsiin muutto. Laskemisen takia, minkäs muun! Kaupunkina Wengen jota kehystävät kolme vuorta. Saa nähdä, tuleeko suunnitelma toteutumaan. Pitää toivoa, että se on opiskelujen puolesta mahdollista.
 
Olen tehnyt elämäni aikana kumpaakin, joskin vaihdoin sukset lautaan jo kahdeksan vuotta sitten. Laskettelun yleensä aloitin kolme vuotiaana. Kyllä mielestäni lautailu on hauskempaa, siinä vain on jotain jännää. Nyt on kyllä käynyt mielessä kokeilla taas suksia, vaikken osaa niillä enää laskea, koetin toissa talvena ja se oli kamalan vaikeaa pitkästä aikaa.
 
Lautailen. Monen monta vuotta olen lautaillut. :) Se on yksi niistä asioista, mistä voin olla ylpeä.. Ihan ensimmäisenä laskettelin kyllä, olin hyvinhyvin pieni(lue nuori :wink: ), kun aloitin, varmaankin kolmi-nelivuotias. Muutama vuosi suksilla, mutta sitten vaihdoin lautaan, eli periaatteessa molemmat taidan, mutta lautailu kyllä sujuu huomattavasti paremmin. Ja pidänkin siitä enemmän, minulle siinä on enemmän haasteita ja on kivenpaa. Jotenkin tykkään tulla enemmin mäkeä alas
laudalla kuin suksilla :roll: Ööh, paikoista... Mmm, varmaankin suosikkilautailupaikkani on Sappee, kun siellä kävi, niin monta vuotta ja hintoihin nähden verrattuna paikka on todella hyvä. Mutta kuitenkaan en unohda niitä retkiä esim. Vuokattiin tain Rukalle, siellä on kyllä aina ollut yhtä mahtavaa. :) Joku päivä, kun rahaa on, niin voisi olla ihanaa lähteä Alpeille kaveriporukalla... Sitä päivää odotellessa. :grin:
 
Ylös