Loma Saltribartsilla, suunnittelu ja off-topik.

Heh, kiitoksia Lothelle oivallisesta pelistä yleistasolla ja yksäritse. Onnistuit vakuuttamaan paitsi hahmoni myös minut itseni aika tehokkaasti, oli aidosti kohtalaisen suuri järkytys kun hahmoni kuoltua aloin laskea asioita yhteen ja totesin sinun hyvin todennäköisesti olevan muksu - kaikesta huolimatta. ;) Halti-parka, onneksi hän ei ollut tätä näkemässä. Mikä petos! :x
 
Voih, lempparihahmo ropessa otti ja läksi. Lillin kohdalla pelinne oli selkeää, mutta tämä lempimekaanikkoni..., minä odotan innolla kuinka paljon pelailette yksäriteitse ja miten ? Minkä virheen mekaanikkomuukalaisparka teki, jotta osasitte lähteä muukalaista vastustamaan ?
 
*erittäin syvä kumarrus*

Kiitos teille kaikille loistavasta ropesta. Kun avasin sen postin, jossa kerrottiin minun olevan muukalainen, olin kyllä varsin ällistynyt. Olin varma, että minulla ei mitään suurempaa roolia ole. Täytyy kyllä sanoa, että oli äärimmäisen vaikeaa parin päivän pelin jälkeen todeta, että hahmo jota olen pelannut on kuollut ja rotta järsii hänen luitaan. Piti siis pelata kahta hahmoa: naista joka oli jo kuollut ja muukalaista joka esitti olevansa hän. Selvitäkseni tästä aloin pohtia muukalaisen (Lenin, niin kuin häntä nimitin) taustaa ja saatte varmaankin kohtapuoliin nauttia (tai kärsiä) vielä yhdestä hahmokuvauksesta.

Olen otettu siitä, että hahmoani oli mielenkiintoista seurata. Hänhän ei ollut ollenkaan samalla tasolla mielenkiintoinen kuin Ereinion tai Hatha. Ja minkä virheen mekaanikkoparka teki? Yritti pelastaa kaverinsa, sen hän teki. Peli olisi ollut toisenlainen, jos Lilli olisi ehtinyt äänestää, samoin jos muukalainen olisi äänestänyt lasta vastaan. Mutta en kadu mitään. Paitsi, hmm, pyydän anteeksi Lilithiltä heikkouttani sen erään päätöksen kanssa. Mutta kuten allekirjoitukseni sanoo (sitten kun muutan sen)...

Niin, erityiskiitos vielä muukalaistovereilleni. Oli ilo murhata kanssanne.

Ja syvä kumarrus Haltille monitasoisesta pelistä. Jos hahmoni kuolemaan olisin yhden asian lisää saanut toivoa (ja uskokaa pois, minä toivoin paljon ja sain mitä toivoin), niin se olisi ollut Haltin järkyttynyt ilme (ja jälkeenpäin tapahtuva romahdus). Mutta revin kyllä kaiken irti Haltin murhaamisestakin. Mikä petos, todellakin. Olen erityisen ylpeä siitä.

Toinen asia, josta olen erityisen ylpeä, on Ereinionin kuolintapa. Syyttäkää minua painajaisistanne.

Muukalaisuus on aika samanlaista kuin kaikkien muidenkin pelielo. Aivan oikeasti meinasin epäillä ties ketä muukalaisiksi, vaikka tiesin kyllä, että viattomiahan ovat. Plussana on tietysti se, ettei ole yksin, ja saa tappaa toisia. Iso miinus ovat sanat "Yö, ei ketään."

Hui kauhistus kun kirjoitan pitkään. Patoutumia? (Patoutumista puheen ollen, väki koulun kirjastossa vähän hämmentyi, kun käsiäni innostuneena hieroen hehkutin kaverille, että kuolin juuri)
 
Selailin tässä juuri koko ropen kirjoituksia . Luin erityisesti muukalaisina tapettujen viestejä . Hyvin mielenkiintoisia. Tarkoitan todella sitä , mitä kirjoitin: Lothelenia oli ilo seurata, koska hän puhui avaruusaluksessa ja avaruusropessa avaruuskieltä. Enpä olisi arvannut haamun hahmossanikaan, miten oikeaan osuin ropen alussa , jotta Lothelenia selkäytimensä kanssa ei saa päästää yksin mihinkään... höh.
 
Lothelenin tekstistä hehkuu muukalaisen roolin mukanaan tuoma jännittävyys ja kiehtovuus. Sitä kovasti harmittelinkin kun se ei osunut omalle kohdalleni. Seuraavankin pelin aluksi muistan sitä harmitella, osui se eli ei. Muukiksena olisin tehnyt hahmostani monta astetta huomaamattomamman sen sijaan että oikein keräsin ääniä. Ehkä olisin laittanut miljardöörin vetistelemään nurkkaan ja voivottelemaan kauheaa kohtaloaan. Säälinsekaista inhoa se olisi kanssamatkustajissa herättänyt eikä pöyristynyttä epäilyä niin kuin nyt. No, eivät kaikki voi olla pahiksia.
 
Ei sitä voi kutsua murhaksi, kun muksuja tapetaan. Silloin vain oikeus toteutuu. :D
 
Sitä kutsutaan siis "tasoitukseksi"? Olen tullut siihen tulokseen, että Saltribartsin lomalaisilla ei ole mitään varsinaista "oikeutta" surmata muukalaisia, kyse on vain raa'asta henkiinjäämistaistelusta. Ja tämän jälkeen - riippumatta siitä, selviävätkö "ei-muukalaiset" vai eivät - luultavasti koko planeetta pommitetaan tuusan nuuskaksi, varmuuden vuoksi. Mitä "oikeutta" siinä on? Ihmiskunnan omahyväistä "sotaa terrorismia vastaan", joka jatkuu ja jatkuu vuosisadasta toiseen.

Muuten, satuin lukemaan historiatallenteita jo siellä sukkulassa. Osamaa ei koskaan löydetty...

PS. Aion silti osallistua henkiinjäämistaisteluun. Haluan kuolla luonnollisen kuoleman - rotanloukussa.
 
Nyt on menossa nopeusennätys äänestämisessä... Mitenkähän viimeinen ääni annetaan?

Erestor sanoo: "No jos kerran kaikki olette tuota mieltä, niin" ++Erestor
 
No, tässä on nyt taas tapahtunut sama ihQ juttu kuin enneskin. Mutta eiköhän se selviä kaikille kunhan Ergsu-parka on kuollut; ei sillä oikein mitään mahkuja ollut muuteskaan. Voi pikkuista.
 
Kuka on lukinnut Erestorin ja minne?

Muut matkalaiset?
Eihän hänellä ole enää muukalaistovereita, jotka sulkisivat kapinoivan joukostansa pois?
 
douv sanoi:
Eihän hänellä ole enää muukalaistovereita, jotka sulkisivat kapinoivan joukostansa pois?
Mistä tiedät? Pelissä on koettu varsin monta uhritonta yötä, muksut ovat kerrassaan hyvin saattaneet osua käännynnäiseen ja/tai morfari muksuun.
 
Turha muuten etsiä Erestoria siivouskomeroista, unikammioista, henkilökunnan taukotiloista, keittiöstä, huoneistoista tahi tekniikan tiloista. Ei ole piuhojen seassa. :> Kannattaa keksiä siis jotain uutta. ;) Erestor saattaa ilmaantua hortoilemaan jossain vaiheessa. :D

Ai niin, kaikki selviää kyllä ajallaan. Otetaanpas iisisti.

<i>PS. Missäs vaiheessa CAPS muuten ehti löytää Erestorin? :D

muoks2 Ohjaamon/kontrollikeskuksen unohdin. En ole sielläkään. :grin:

muoks3 Enkä vessassa vaikka niin voisikin luulla [22]</i>
 
Hö, mä ajattelin keksiä hienon selityksen sille, miksi Erppaa ei löydy. :) No, ei kun etsintäpartiot liikkeelle...
 
Eiköhän Erestorin ole vähän pakko löytyä, kun Erpalla kerran on jo 5 ääntä eli enemmistö. Nyt sopii vaan toivoa näyttävää kuolintapaa. :D
 
...miten Erestor saattoi ensin todeta että toisessa kädessä on puutetta verrattuna toiseen ja sitten huomauttaa että toisestakin kädestä uupuu sormi symmetrisesti? Kävikö hän tiputtamassa sen kun suljitte silmänne? Transportoituiko se sinne? Onko minulla elämää?
 
Hetken jo arvelin, että CAPS on taas "löytänyt" meikäläisen. On muuten hankala integroida ns. "omaan" tarinaan kaikki kadonneet sormet sun muut. :D Onneksi minulla on ihan hitunen ideaa tässä. Vain hitunen, tosin, älkää liikaa sekoilko. ;)
 
En ole vähään aikaan päässyt päivittelemään äänestystaulukoita. Odottakaahan vähän aikaa, kun minulla on vielä muutamakymmentä viestiäkin lukematta..
 
Ylös