Paras trilogian elokuva

En voi sanoa onko Kuninkaan Paluu parempi elokuvana vai kirjana, koska olen vasta nyt lukemassa viimistä kirjaa...

Mutta TTT oli huomattavasti parempi kirjana kuin elokuvana, vaikka minä kaikista elokuvista tykkään. Ylivoimaisesti paras on Kuninkaan Paluun pidennetty versio DVD:llä. :roll:
 
Kirjoina en voisi ikinä näitä osia laittaa paremmuus järjestykseen, mutta elokuvia se nyt onnistuu jotenkin. :)
Pidän parhaana Sormuksen Ritareita. Pystyn vieläkin muistamaan sen, kun menin katsomaan tuota leffaaensimmäisen kerran. Olin vasta aloittanut lukemaan itse kirjaa, ja sitten näin ne kirjan tapahtumat ja henkilöt valkokankaalla.. Koska tämä oli ensimmäinen elokuva, siinä oli vielä sellainen kepeä ja iloisempi tunnelma kuin kahdessa muussa leffassa. Jotenkin se vain kolahti minuun, ja leffan jälkeen vielä kun sain kirjan loppuun, muuta ei tarvittu -olin fani. :grin:
Muut kaksi elokuvaa ovat tietenkin myös loistavia ja Kuninkaan paluu kruunasi kyllä loistavasti trilogian. MInun paremmuusjärjestykseni leffoille on siis: FotR, RotK ja TTT.
 
FotR on mielestäni hyvä, TTT parempi ja RotK loistava sekä paras.

Menin itse katsomaan FotR ilman mitään ennakko-odotuksia. Olin nähnyt vain trailerin, joka oli hyvä. Yllätyin ja elokuvan jälkeen innostuin hirmuisiin kehuihin äitilleni. Sisko ei ollut uskaltanut lähteä mukaamme :wtf:

TTT:n osalla olin nähnyt trailerin ja saanut juuri jouluna FotRin VHS:nä, joten olin innoissani. Aragorn/Arwen jutut ei häirinnyt elokuva oli muuten todella hyvä (en ollut lukenut vielä kirjoja). Elokuvateatterissa käynti tämän kuvan osalta jäi kuitenkin vain yhteen.

RotK:n kävin ekan kerran kanssa katsomassa isäni kanssa kun äiti oli flunssassa. Loistava elokuva. Toisella kerralla elokuva tuntui jopa paremmalta. Olin katsomassa äitini, tulin suoraan harkoista ja olin jo nähnyt elokuvan kerran. Paras elokuvakokemus tuo kyllä. :D

Hieno elokuvatrilogia.
 
Mielestäni kirjalle uskollinen oleminen ei välttämättä ole edes hirveän tärkeä elementti, kun mietitään mikä LotR-leffoista olisi se paras. Itse ainakin yritän nauttia kirjat kirjoina ja leffat leffoina.

Toisaalta taas miellän sekä kirjat että elokuvat kokonaisuudeksi, josta parhaan osan valitseminen on mahdotonta. En osaa valita.
 
Musta paras nois kolmest o ehdottomasti Kuninkaan Paluu, ihan siks koska siinä on loppuratkaisu ja muutenkin minusta todella kiinnostava ja hauska........ :D Niin mut oikeastaan myös Sormusten Ritarit , o tosi hyvä, kun se o eka niist ilmestynyt TIETTY! Mut kaks tornii ei ollut muuta ku veren räiskimistä............vaik oli se kin aika kivaa :D :D
 
Sormuksen ritarit oli elokuvista ehdottomasti paras. Ja tämä siksi, koska minusta kirjasta ei kannata tehdä elokuvaa jos siihen sitten pitää mennä lisäilemään kaikkea omasta päästään. Näin oli toimittu ainakin kahdessa tornissa todella törkeästi. Melkein suutun joka kerta kun näen sen kohtauksen missä Aragorn putoaa jyrkänteeltä. Mistä Mordorin syvimmästä loukosta mokoma kohtaus oikein on kaivettu :yuck:

Muuten elokuvat ovat kyllä kauniisti toteutettuja ja melko uskollisia kirjalle. Tai ei ainakaan juuri nyt tule mieleen muuta yhtä törkeää lisäystä.
Toki niistä on poistettu paljon ja Pompadilin pois jääminen suretti, mutta joidenkin kohtien karsiminen on kyllä ihan perusteltua 8)
 
Jaamar sanoi:
Melkein suutun joka kerta kun näen sen kohtauksen missä Aragorn putoaa jyrkänteeltä. Mistä Mordorin syvimmästä loukosta mokoma kohtaus oikein on kaivettu :yuck:
Ei ainakaan siitä syvimmästä loukosta, jonka mukaan XenArwen olisi saapunut Helmin Syvänteelle mättämään örkkimörkkejä oikealla ja vasemmalla. :p Siihen verrattuna jopa Aragornin kallioltaputoaminen on loistavaa juonenkuljetusta - tarkoitushan sinällään on melko sama, saada keskimmäiseenkin osaan Aragornin ja Arwenin välistä juttua. Ei sillä, että sekään moista järin kummoisesti minusta oikeuttaisi, mutta emme me tuossakaan kohden pahinta vaihtoehtoa saaneet...
 
Oikeastihan kirjoissa Aragorn katsellessaan Palantíria ja riistäessään sen hallinnan Sauronilta... ei se ollut se hallinnanriisto se mikä Aragornia niin kovasti uuvutti. Ei, se oli se mitä sen jälkeen tuli tehtyä Arwenin kanssa... tietty vähän siinä samalla kurkkien että mitä muualla maailmalla tapahtui.

Voi, kyllä tämä olisi ollut elokuvassakin Se tapa toteuttaa asiat. Ei vaan PJ kumppaneineen osannut! Paljon paremmin kirjoihin sopiva vaihtoehto ja Arwen olisi silti saatu mukaan.
 
No se taisteleva Arwen olisi kyllä ollut vielä tuota pudostustakin pahempi, myönnetään. Mutta en jotenkin silti osaa sulattaa tuota kohtausta, vaikk hienon näköinen olikin.
 
En osaa valita parasta elokuvaa, oikeastaan ajattelen TSH:ta yhtenä suurena elokuvana, enkä niinkään yksilöinä.
Jokainen elokuva on jokseenkin poikkeava kirjastastaan. Se ei siis oikein voi olla perustelu sille, mikä elokuva on paras.
Sormuksen Ritarit, no... alussa oli poikkeavuutta kirjasta, mutta mielestäni elokuva toimi paremmin kuin kirja. Kaikkeen oli keskitytty ja tärkeimmät asiat oli esillä. Kaksi Tornia oli taasen syventymistä ja sotaisempi, siinä oli enemmän sitä toimintaa kuin puhetta Sormuksen pahuudesta, koska kaikki tuli aika hyvin ilmi SR:ssä.
Kuninkaan Paluu oli taasen päätös, joka toimi taas. Näyttelijätyö oli todella hyvää (Sean Astin) ja elokuva saikin minut itkemään. Konnun puhdistus oli mielestäni aika outo tilanne lukiessani kirjaa ensimmäisen kerran.
Tosin olen lukenut TSH: n vasta elokuvien jälkeen.
Oikeastaan pidän eniten SR:stä ja KP:sta, mutta ei KT:kään ole missään tapauksessa huono! Jokainen elokuva on vain niin yksilöllinen, ettei niitä oikein voi erotella. Jokaisessa on ne hyvät ja huonot puolet.
 
Mielestäni paras trilogian osista on sormuksen ritarit,toki muutkin osat olivat hyviä mutta ensimmäinen jäi kuitenkin parhaiten mieleen,etenkin hobittilan komeat maisemat ovat mielestäni elokuvan parasta antia,hitsi tulee taas kesää jo ikävä kun rupee aatteleen :urg:
 
Paras oli kyllä ylivoimaisesti Kuninkaan Paluun pidennetty versio. Enemmän huumoria, kuin Kuninkaan Paluun lyhyessä versiossa, pidempi ja sitten vielä se, että Mustan Portin taistelu oli erittäin hieno :)
 
Kyllä se on tuo Taru Sormusten Herrasta: Kaksi Tornia, vaikka se ei ole kovin uskollinen kirjalle. Kuitenkin tämä Kaksi Tornia on ehkä tylsin trilogian kirjoista, mutta elokuvana se on loistava.
 
Äänestin ykköstä, koska se oli vielä uskollinen kirjalle eikä Hollywood tyypit ehtineet laittaa siihen mitään sontaa
 
Saladin sanoi:
Äänestin ykköstä, koska se oli vielä uskollinen kirjalle eikä Hollywood tyypit ehtineet laittaa siihen mitään sontaa
Vaikka itsekin pidän ensimmäistä osaa kirjoille kaikista uskollisimpana, asiantolan syitä täytynee hakea muualta kuin Hollywoodin pampuista. Kaikki osathan kuvattiin yhteen putkeen ennen ensimmäisenkään elokuvan ilmestymistä, jos kohta molempia myöhempiä osia varten järjestettiin myöhemmin jonkin verran lisäkuvauksia. Näilläkin kuvauksilla tiettävästi mahdollistettiin lähinnä alunperin käsikirjoitettua kirjauskollisempi toteutus kahdelle jälkimmäiselle osalle.
Olennaisin syy Kahden tornin ja Kuninkaan paluun suuremmille eroavaisuuksille kirjoihin nähden johtunee eritoten kirjoissakin tapahtuvasta laajenevasta ja paisuvasta skaalasta: Saattue hajaantuu ja tapahtumat muuttuvat massiivisemmiksi. Tämä on miltei väistämättä vaatinut käsikirjoittajilta enemmän supistuksia, muutoksia ja väsäilyä.
 
Äänestin parhaaksi kolmosen elokuvana, koska se oli hieno lopetus trilogialle. Jaa miksi? Olisikohan hirveä klisee jos sanoisi että vauhtia, vaarallisia tilanteita, sankareita, uljaita tekoja, elämää suurempia seikkailuja. Sitten vielä huokaisisi kaihoisasti päälle ja fiilistelisi loppuillan. :D

Täytyy myöntää, että olen yleensä elokuvien (kaikkien, myös TSH) suhteen melko analyyttinen/kriittinen ja löysin kyllä heti pientä moittimisen aihetta kaikista kolmesta trilogian osasta. Elokuvien kerronta kuitenkin vei minut mukanaan, eksyin Keski-Maahan ja välillä suorastaan unohdin katselevani elokuvaa. Tällainen mukaansatempaavuus ja katsojan joutuminen "tarinan vietäväksi" on mielestäni niin hienoa, että trilogia saa anteeksi kaikki pienet virheensä. Toki siellä muutama isompikin töppäys oli, niitä Mordorin syvimmästä loukosta kaivettuja hirveitä kohtauksia, mutta nekin kestää kun sulkee silmänsä ja ajattelee Kontua. :p
 
Täytyy kyllä sanoa, etten osaa valita parasta näiden loistavien elokuvien väliltä.
Kaikki ovat mielestäni todella onnistuneita, enkä rupea pistämään niitä mihinkään paremmuus järjestykseen.
Yleensä minulla on kaikissa "elokuva sarjoissa" (<-- mitä ovatkaan, sama se :''D) selkeä suosikki, mutta tässä tapauksessa ei.
Kaikki kolme osaa ovat todella hyviä, ja sanotaanko näin, että kaikki ovat suosikkejani :D
 
Äänestin aikoinaan kolmatta osaa, koska ainakin sen pidennetty versio on pienellä erolla paras.

Trilogiaa pidän kuitenkin yhtenäisenä teoksena. Siksi elokuvista yhtä on vaikea arvostella yksinään.

Jokainen omaa hyviä puolia. Esimerkkeinä mainittakoon, että FoTR oli uskollisin kirjalle, TTT omasi parhaat musiikit ja RoTK oli vain alusta asti niin tasaisen hyvä. En parempaakaan selitystä nyt keksi.
 
FotR on paras ja sit RotK ja TTT. Muistan kun ostin 8 vuotiaana FotR dvd:n heti sen tultua kauppoihin. No ekan kerran kun rupesin sitä katsomaan niin pelotti ihan sikana :) :grin: Sen takia varmaan se on paras kun se oli silloin niin pelottava :)
 
En osaa sanoa mikä osa on paras, kaikki ovat niin hyviä!!
Ja kaikissa on omat hyvät (ja huonot) puolensa. Hyviä on tietenkin enemmän! :D

Mutta jos jotain on pakko sanoa niin kyllä Kuninkaan paluu on (ehkä) paras osa. Siis pidennetty Kuninkaan paluu. Siinä on niin monta todella hyvää kohtausta. Mutta niin on kyllä muissakin että sanotaan nyt vaikka että kakki ovat yhtä hyviä niin säästytään siltä vaivalta että luetellaan kaikkien kolmen elokuvan hyvät ja huonot kohdat läpi. Eikö??^^
 
Ylös