Paras trilogian elokuva

Juu, tämä riittänee tästä aiheesta ihan hyvin.
Lisää jos tulee niin poistan armottomalla kädelläni kaiken.

Eli keskitytäänpä nyt vain topicin aiheeseen, kiitos!
 
Kun eksyin tätä lukemaan voisin vastatakin.
Näköjään aika poikkeuksellisesti suosikkini on Kaksi tornia, se voittaa muut ainostaan sen takia että muutamissa kohtauksissa on sitä henkeä mikä minulle välittyy Tolkienin tekstistä, jotain suurta. Muissa pidän joistain yksittäisistä asioista kuten loistavasta puvustuksesta mutta ne ovat liian hengettöiä ja suorastaan tylsiä. Minä en enää oikeastaan edes välitä poistetuista henkilöistä ja kohtauksista, se ei oikeastaan vaikuta siihen etten elokuvista erityisesti pidä (Kuninkaan paluun näin vain kerran, muut kahteen kertaan ja toisella kerralla aina tylsistyin). Jos en olisi lukenut kirjaa ja kehittänyt omaa näkemystäni Keski-Maasta olisin voinut elokuvista pitääkin, nyt esim. maisemat olivat täysin vääriä. Enkä pitänyt elokuvien sävystä, varsinkin FotR:issa näkyi ohjaajan kauhutausta, minä olisin ehkä korostanut muita asioita enemmän kuin pelottavuutta. Oli melkein koomista miten suunnilleen kaikki tapahtui pimeässä ja kaatosateessa.
Pidennettyjä en ole nähnyt.
 
Ereine sanoi:
Pidennettyjä en ole nähnyt.
Ooh, tämä epäkohta sinun tulee korjata mitä pikimmin. Usko tai älä, mutta pidennetyissä versioissa on paljon sitä henkeä, mikä teatteriversioista puuttui. Se on uskomatonta, kuinka pienillä ja sinänsä merkityksettömän tuntuisilla kohtauksilla voidaan parantaa kokonaisuutta huomattavasti. :)
 
Olen kyllä kuullut että ne kannattaisi katsoa, en ole vain saanut aikaiseksi. Nyt se tutuu melkein ylitsepääsemättömältä urakalta kun pitäisi kaikki kolme katsoa :)
 
Kuten sanottu, jos yleensäkin on jotakin kautta mahdollisuus katsoa DVD'itä, niin kyllä LotR- leffojen pidennetyt versiot ovat kyseisen formaatin hyödyntämistä parhaimmillaan (mielipiteestä riippuen, tietenkin, mutta suosittelen kaikille kirjan lukeneille).
Elikkä jos Ereinellä on vähänkin kiinnostusta nähdä nämä "fanien ikiomat versiot", niin heti hankkimaan.

Ereine sanoi:
Nyt se tutuu melkein ylitsepääsemättömältä urakalta kun pitäisi kaikki kolme katsoa.

Mikä laki on käskenyt katsoa kaikki putkeen? :wink:
 
Olen samaa mieltä sun kanssa... en osaa valita parasta, kun kaikki oovat hyviä!!
Kaksi tornis on kyllä hounoin mun mielestä.... Koska siinä ei tapahdu mitään, tai mitään jännittävää niin kuin kuninkaan paluussa.. :o
Musta Sormuksen ritarit on surullisin, mutta parasta en osaa päättää....
 
Paras leffa...Sormuksen ritarit.Siinä kaikki jotenkin ylitti odotukset.Tuntui myös siltä,että leffasta ei olisi kuin karsittu asiaa pois .Muissa,etenkin Kahdessa tornissa, oli kaikenlaista ylimääräistä sösserrystä.Pahahan elokuvakokonaisuutta on tietenkin kirjaan verrata, mutta päätin sen eron jotenkin tehdä :)
 
Kuulun selkeään vähemmistöön ilmaisemalla mielipiteeni Kahden Tornin puolesta. Siinä on elokuvana sellaista mukavaa toiminnallisuutta, se on selkeä kakkososa, joka tavallaan vastaa moniin ykkösosan kysymyksiin, samalla se jättää monta ovea auki ja takaa näin kiinnostuksen viimeiseenkin osaan. Näinhän sen kuuluu mennäkin, eikö vain?

Ja mikäs sen mukavampaa kuin katsellla kunnon taistelua ja teurastusta, Aragronin urhoollisuutta, Legolaksen osumatarkkuutta ja Gimlin uskollisuutta, sellaista perinteikästä Keski-Maan henkeä :)
 
Äänestin sormusten ritareita elokuvana, en tiedä miksi. Varmaan kaikki upeat maisemat johti vähän siihen, kahdessa tornissa näkyy lähinnä pelkkää aroa ja umpimetsää, ja kuninkaan paluuta en ole vielä edes nähnyt... Ja minä olen tavattoman huono arvioimaan elokuvia, koska en kertakaikkisesti katso muuta kuin Disneyn piirrettyjä ( :oops: ) ja muutamaa valikoitua muuta leffaa...
 
Ja mikäs sen mukavampaa kuin katsellla kunnon taistelua ja teurastusta, Aragronin urhoollisuutta, Legolaksen osumatarkkuutta ja Gimlin uskollisuutta, sellaista perinteikästä Keski-Maan henkeä :)[/quote]

No, ehkä, Eowyn, mutta kertakaikkisesti niitä teurastustaisteluita taisi olla liiankin kanssa...
 
Ehdottomasti Sormuksen ritarit, sillä siihen on saatu mahtumaan taistelukohtauksia, seikkailua ja herkkiä kohtauksia sopivassa suhteessa. Rotk TV oli hieman vajaa mutta ehkäpä tuo korjaantuu huomenna? Sillä olen aina pitänyt enemmän SEE versioista kuin TV versioista. TTT nyt oli vaan pelkkää täytettä kahden huipun välillä...

Kirjoissa on sama järjestys; Fotr, Rotk, TTT. :)
 
No, minä tykkään eniten Kuninkaan palusta, elokuvana. (Ehkä siksi, että näin sen 10 minuutin pätkinä varmaan kolmen viikon välein, mutta silti.)
 
Edellämainittu teurastus ei omasta mielestäni kuulu Keski-Maan perinteikkääseen henkeen.

Minun mielestäni se on pitkää, kiistelevää ja kehittävää keskustelua, jonka seuraaminen vaatii sitä jotakin. Viisauksien tolkuttaminen ja toivon vähäinen mutta silti selvä olemassaolo ovat Keski-Maan todellista henkeä. Ainakin minun mielestäni.
 
kyllähän se taisi olla Sormuksen ritarit. siinä ei niin häiritse vaikka tärkeitä tekijöitä on jätetty elokuvasta pois, koska se tunnelma (varsinkin lopussa) on juuri sopivan haikea. alkukin on 'kaiken selventävä' tiivistelmä Sormuksen liikkeistä.
en minä aina näin ole ajatellut, mutta Kaksi tornia vielä menee, Kuninkaan paluu onkin sitten hätäistä räpellystä paikasta toiseen ja väliin on tungettu hienot näkymät.
joten Sormuksen ritarit on ehdottomasti paras näistä, elokuvien parhaimmistoa.
 
Kuninkaan paluu, elokuvana. Mielestäni näistä kolmesta paras, ehdottomasti. Lisätehosteita paljon enemmän kuin kahdessa aijemmassa elkuvassa, ja se on plussaa paljonkin. Pidennetty on tietenkin parempi kuin teatteri versio.

Mietin vähän aikaa ennen kuin äänestin, mutta päädyin silti kuninkaan paluuseen, ihan vain elokuvana. ei uskollisena kirjalle. Pidän toki myös paljon Sormuksen ritareista ja kahdesta tornista, mutta RotK on silti mielestäni paras.

Kaikki omasta mielestäni tärkeä tapahtuu kuninkaan paluussa, suurimmaksi osaksi sormuksen tuhoaminen. Vaikuttava kohtaus. Ja harmaat satamat ovat tunteellinen kohta, siihen voisi sanoa kaiken loppuvan. En nyt menisi sanomaan että kuninkaan paluu on semmoista räpellystä, mutta jokaisella on omat mielipiteensä. :) Suosittelen lämpimästi RotK SEE:tä. <3
 
Mielestäni paras elokuva on ehkä Kuninkaan paluu. Siinä on tietynlaista syvyyttä ja se päättää hienosti koko trilogian. Erityisesti pidin RotKin lopusta ja siinä vaiheessa kun lopputekstit tulevat esille, niin vasta tajuaa että hemmetti sehän loppuu nyt. Hienosta puvustuksesta pisteitä koko elokuvalle(varsinkin Hobittien, Gríma Kärmekielen, Aragornin ja kaikkien haltijoiden puvut on hyvin onnistuneita) :)
 
En osaa valita parasta

Parhaan elokuvan valitseminen on periaatteessa mahdotonta, sillä kaikki nuo elokuvat ovat mahtavia tekeleitä.
Kuten edellä jo mainittiinkin, näitä elokuvia ei voi verrata kirjoihin, koska kirjallisuus ja elokuvat ovat täydellisesti kaksi eri asiaa.
Jos mun nyt olisi ihan pakko sanoa näistä paras, niin valitsisin [color=green:e1bb6f28d4]Kuninkaan paluu[/color]n, koska se on minusta kirjanakin paras.
Elokuvassa on käytetty tehosteita sopivan paljon ja siinä on koko TSH trilogian paras taistelukohtaus.
Myös elokuvan maisemat ovat todella upeita, hyvänä esimerkkinä Minas Tirith. [kuva]
 
Ehkä Rotk...mutta FotR (miten nyt ikinä lyhennetäänkin) on kyl kans hyvä. Siinä on silleen et ei oo koko ajan niin sotasaa joka paikassa. tTT (en tiedä tämänkään lyhennys tekniikasta mitään, mutta toivottavasti älyätte että sillä tarkoitetaan kahta tornia) oli eka tietty kun sen näki hyvä, ja onhan se viäki, mutta ei siinä ollu silleen silti sitä samaa fiilistä (voi minua) ku niissä muissa. :roll: Juup, tää oli sit vaan mun mielipide.

Hei miten tohon voi äänestää, vai voiko ees enää? Tietääkö joku? laittakaa vaikka yksityisviestinä tuleen..kiitos
 
Kuninkaan paluu, elokuvana. Minusta kaikkein onnistunein osa, vaikka poikkeaa välillä liikaakin kirjasta. Esim. se juttu että Arwen kuolee, jos sormusta ei saada tuhottua. Ei kai sitä ollut kirjassa? Saatan kyllä olla väärässäkin, siitä on jo jonkin aikaa kun olen viimeksi kirjan lukenut.
Tietokonetehosteetkin olivat aidomman tuntuiset, ja Klonkkukin näytti jotenkin paljon aidommalta kuin kahdessa tornissa.
Kaksi tornia on minusta huonoin osa koko trilogiasta. Onhan se tietysti ymmärrettävää että siitä on vaikea tehdä elokuva, koska se on keskimmäinen osa, mutta siitä oli tehty liian hollywood-tyylinen.
 
Ylös