Paras trilogian elokuva

en valitse yhtäkään elokuvaa hyvänä ja uskollisena kirjalle, koska noin mahtavaa teosta on minusta aivan mahdotonta saada juuri sellaiseksi ja juuri niin uskolliseksi kuin minä haluaisin, ja mikä minua tyydyttäisi.
mutta elokuvana. arrgh. kahdesta tornista en sano mitään. aragornin seikkailut olivat vähän ylilyöntiä (mikä teräsmies se luulee olevansa) etc.
ja kolmanteen kerrassaan petyin. plääh. siitä puuttui ihan liikaa, ja ehdin jo kyllästyä yhdessä vaiheessa legolasin pomppiessa olifantin selässä.

ehkäpä ensimmäinen elokuva oli paras. hienoja kohtia. rakastan vieläkin monen katsomiskerran jälkeen kaikkia galadrielkohtauksia ja muitakin asioita.

olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä että kirja on parempi, enkä mieltäni muuta.
 
ROTK

Mun mielestä kuninkaan paluu on paras kirja koska se oli jännittävin...mutta elokuvasta en ole varma sillä 2 tornia on melkein yhtä hyvä...mutta silti tykkäsin enemmän kuninkaan paluusta :p
kuninkaan paluussa oli niin mahtava se kohtaus missä aragorn(haltiakivi :lol: ) nostatti joukkojensa rohkeutta nousee aina kylmät väreet pintaan kun katson trailerin koti sivuilta...:)

(the day may come, when the gourage of men fails...when we forsake our friends and broke all bonds of fellowship...but it is not this day...this day we FIGHT!!)[/img]
 
Kyllä se taisi olla tuo Kuninkaan Paluu. :) Syynä on se, että se oli päätös elokuva ja se oli tehty TODELLA hyvin. Rakastuin.
 
TSH

En ollut ihan vsrma että mikä olisi ollut paras, mutta päädyin sitten kuninkaan paluun elokuvana, koska elokuvassa tapahtui paljon... en ole lukenut sitä kirjana mutta haluaisin... kaikki olen nähnyt elokuvana ja viimeinen osa veti pidemmän korren! :p
 
Mielestäni Sormuksen Ritarit oli paras osa elokuva trilogiaa. Kahdesta Tornista en pidä yhtään, vaikka olen yrittänyt sitä katsoa monelta kantilta. Kuninkaan Paluusta en voi sanoa muuta, kuin pettymys. :cry: Luulen, että pidän eniten Sormuksen Ritareista, koska siinä ei ole vielä niin paljoa taisteluita (johon ainakin Kunikaan Paluussa kyllästyin) ja kaikki saattueen jäsenet ovat yhdessä. Sormuksen Ritarit ei myöskään ollut paikasta toiseen pomppimista. Toisaalta ei Kuninkaan palua, eikä Kahta Tornia olisi voinut muuten tehdä kuin pomppimalla. Valintaani vaikuttaa myös se, että joka kerta Kuninkaan Paluun nähtyäni tuli jotenkin surullinen olo kun tiesi, että nyt se on loppu. Muiden kahden elokuvan loputtua oli jännittyneempi ja odottavampi tunne. Jos taas kaikkia elokuvia ajattelee yhdessä. Ei voi muuta sanoa, kun mahtavaa! :D
 
Juuhp...
RotK [color=green:546e041890][/color] on ehdottmasti paras elokuvana!!!

Ja siitä asiasta en edes rupea väittelemään :D

Enkä jaksa odottaa RotK:ia pidennettynä..*jännittää*
(Kun siinä on ihana Pippin/Billy, vaikka piippukessua se poltteleekin :pipe: ) *Hih*
 
ei niitä osaa asettaa paremmusjärjestykseen, käsittelen tavallaan elokuvat yhtenä elokuvana.. se sama tarinahan alkaa Sormuksen ritareista, jatkuu Kahdella tornilla ja loppuu Kuniinkaan paluuseen..mutta rakastan noita elokuvia <3

ja pidän vielä kirjasta enemmän..
 
Men tiedä... Ne kaikki on niin loistavia. Kirjana sormuksen ritarit on paras, mutta elokuvista ehkä Rotk. Rotk on ainut elokuva, jossa olen itkenyt oikeasti. Kirjahan on tietysti parempi :D
 
Ritarit valitsin. Minusta RotK oli pienoinen pettymys. Se oli hyvä, myönnetään, muttei sellainen tajunnanräjäyttävä loppuhuipennus kuin olisi ansaittu. Sitä paitsi siinä ei ollut läheskään tarpeeksi tunnelmaa. Siis sitä Tolkien-tunnelmaa johon rakastuin kirjoja lukiessani, Jackson-tunnelma on ihan kohdallaan, mutta se ei ollenkaan korvaa kirjan yli-inhimillistä kauneutta. Se onkin TSH-leffojen ongelma, ne ovat leffoiksi aivan ihania, mutta jäävät aina jotenkin kirjojen varjoon.Mutta ehkä pitäisi arvostella erikseen normaaliversiot ja pidennetyt versiot.
 
Äänestin Sormuksen ritareita, vaikka valinta on äärimmäisen vaikeata. Värimaailma on kyseisessä elokuvassa ääimmmäisen kaunis. Mielestäni kaikkein todentuntuisin ja tunnelmallisin näistä kolmesta(jos mietin yksittäisten lempikohtauksieni ja -paikkojen perusteella), vaikkakin Kuninkaan paluu on koskettanut kaikenkaikkiaan eniten (nyyh). Nuo lisämääritelmät vähän hämmensi... :?
 
Hmmm....

...Itse äänestin Kuninkaan paluu-leffaa, vaikka siitä jäikin pois mm. Konnun puhdistus, ja Frodon ja Samin "riitelykin" oli "ei-niin-kirjan-mukaan".
Päätökseen saattaa kyllä vaikuttaa sekin, että olen nuo kaksi aikaisempaa leffaa toljottanut läpi viidesti molemmat, ja tämän kolmannen vain kerran. Mutta se oli näistä ainoa, joka sai minut ikemään - ja kunnolla saikin! Kuninkaan paluussa oli ihana loppu, kamalan surullinen kylläkin, mutta erinomaisesti toteutettu. Odotan innolla sen "videoitumista" ja aion katsella sen kyllä vielä moneen kertaan - ja aika varmasti joka kerralla itkien! :p Ihana elokuva, erinomainen toteutus, ihanat näyttelijät ja mahtavat lavastukset. Sanoisin että kympin arvoinen elokuva! :)
 
En osannut minäkään valita. Näen elokuvat kokonaisuutena. :) Miksi lähteä niitä erottamaan, kun TSH-elokuvat ovat yhtenäinen tarina, eivät itsenäisiä osia.Sormuksen Ritarit ja Kaksi Tornia jäävät molemmat lopussa "vajaiksi". Vain Kuninkaan Paluu voi täydentää ne. Yhteenkään elokuvaan en ole pettynyt, ja kaikista pidän hyvin,hyvin paljon.
 
Sanoisin Kuninkaan Paluuta parhaaksi osaksi elokuvatrilogiasta. Se on hyvä elokuvana, vaikkakin taistelupainotteinen, mutta niinhän Taru kertoo, ja se saa ainakin minussa tunteet pintaan. Elokuva on hyvin koskettava.
Vierähti kyynel jos toinenkin sitä ensimmäisen kerran katsoessani. Ja toisella ja kolmannellakin kerralla itku tuli. Ei voi mitään. :)
 
Noh,ostin viimein DVD'n ja katsoin sen eilen...............ja itkin suurimman osan.Kuninkaan Paluu on paras nimen omaan siksi koska se vaikuttaa tunteisiin niin voimakkaasti.Ilman muuta mestariteos.Tuntui tosi ikävältä nähdä Frodo niin suuressa kärsimyksessä.Elijah Wood teki siinä kyllä nappisuorituksen.Kymmenen pinnaa ja papukaijamerkki minulta.Sama muille näyttelijöille.Erikoistehosteet toimivat myös aika hyvin.Pelennorin taistelu oli näyttävä,samoin Barad-durin tuho.En myöskään tahtoisi törmätä Lukitarin kaltaiseen otukseen. :shock:
 
Mun mielestä Kuninkaan Paluu on elokuvana paras. Se on niin kiehtova ettei mikään noista muista vedä puoleensa yhtä paljon. Kirjoja en oo vielä lukenut, FotRia oon lukemassa. Kyllä Sormuksen Ritarit on tosi hyvä myös, mutta, kuten sanoin, mikään ei oo niin hyvä kuin RotK leffana. :o
 
Kääks... Mä just kirjotin vähän tästä samasta aiheesta tossa viereisessä keskustelussa. No joo, enköhän malta pikkasen toistaa...

Oikeastaan - en osaa sanoa. Pidän kaikista, omalla tavallaan, ja vastasin näin myös tuohon "laskuriin".

Olen myös päättänyt, että välttelen kirjojen ja elokuvien vertailua mahd paljon, kun kyseessä on LotR. En minä osaa sanoa edes pidänkö enemmän kirjasta vai elokuvista. Elokuva ei olisi niin ihana ilman kirjaa, ja elokuva on antanut paljon kirjalle ja sen ihanalle tunnelmalle.

Ykkösestä pidän eniten siksi, koska rakastin nähdä henkilöt yhdessä, vuorovaikutus oli suuri, luonto kaunis ja taisteluja vähän. Se vain oli... Ihana... Se oli ehkä nätein ja ehjin kokonaisuus kaikissa kolmessa elokuvassa.

TTT:tä en edes väitä parhaaksi, koska sen rikkinäisyys pilasi hieman... Olihan se upea ja rakastin sitä (varsinkin extrojen kanssa!!), mutta ei se kuitenkaan ollut ykköstä parempi!

RotK oli ihana. Ihana. Ihana. Mutta siinä oli liikaa taistelua. Kuten myös kakkosessa. Nyt se ei häirinnyt samalla tavalla, mutta oli sitä kuiteikin liikaa.
RotK oli myös ihana, koska se kosketti niin monesti ja sai itkemään oikeasti jne jne jne...

Ihan oikeasti. En osaa valita. FotR tai RotK. Molemmat olivat omalla tavallaan parhaita osia, molemmissa oli hyviä asioita ja huonojakin asioita. Minun tekisi hirveästi mieli sanoa, että FotR oli ihanampi, mutta jätän sen kuitenkin sanomatta, koska ei sekään kerro koko totuutta.

Sanotaan vain, että rakastan Sormusten Herraa ja se riittää minulle.
 
kupru sanoi:
Tuossa pitäisi ehdottomasti olla vielä se "nehän ovat samaa elokuvaa" -vaihtoehto. Sitä yritän kaikille jankata. Ei saa verrata. :p

Niinpä. Ne ovat yksi ja sama elokuva, mikään osista ei oikein pärjää ilman muita.
Myöskään kirjaa ja elokuvaa ei pitäisi verrata. Itseasiassa en tajua miten niitä voisi. Kirjassa henkilöistä pystytään kertomaan paljon enemmän ja ottamaan mukaan kaikenmaailman hobitti-historian yms. Elokuvassa kaiken pitää olla pelkistetympää, jotta elokuvasta saadaan toimiva.
hurr.

Muoks; Näköjään toistin muita... Sen siitä saa kun ei viitsi lukea koko ketjua..
 
Äänestin FotR:ia, ei Gimli-pelleä eikä Extreme-Legolasia.
Vaikka kokonaisuushan tämä on, ja vieläpä (paljon) toimivampi kuin 1970-luvulla tehdyt LotR-piirretyt.
 
Daeron sanoi:
Äänestin FotR:ia, ei Gimli-pelleä eikä Extreme-Legolasia.
Vaikka kokonaisuushan tämä on, ja vieläpä (paljon) toimivampi kuin 1970-luvulla tehdyt LotR-piirretyt.

Ei millään pahalla, Daeron, mutta olen huomannut että änkeät melkein jokaiseen viestiisi mukaan tuon piirretyn elokuvan, miksi? Eihän sitä nyt voi edes verrata mihinkään tosissaan... :shock:
 
Ylös