Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

off: Estelwen kiertää nyt veistä haavassa, minunkin piti ajoittaa joku Jyväskylänreissu niin että ehtisin moisia ihastelemaan mutta ah! Työt ja kirjoitukset! Kuinka tehokas tapa blokata kaikki mielekäs tekeminen.
 
Olen vähän uudelleenjärjestellyt pikkutavaraa yläkerrassa ja tosi vähällä saa kyllä heti taas vähän uutta ilmettä :) Lisäksi käveltiin koirien kanssa vaikka satoi kovasti vettä ja vielä päälle haravoitiin hiukan. Lähden isin kanssa katsomaan Jani Jalkasen konserttia Hyvinkäälle ja meillä on sängyssä puhtaat lakanat. Kohta saunaan ja sitten kaakaota ja eilinen Monkin jakso kaistalta ennen kömpimistä puhtaiden lakanoiden väliin. Jättimegapitkät kuukautisetkin loppuivat pari päivää sitten :) Meillä on talo pysynyt yllättävän hyvin siistinä edellisen suursiivouksen jälkeen joten kotona on tosi kiva olla enkä ole viimeaikoina stressannut kovinkaan paljon mistään asiasta (Vähän ehkä hampaistani joita pitäisi käydä näyttämässä hammaslääkärille, mutta en ole löytänyt ketään joka täyttäisi kriteerini). Vaari oli aika pirteä kun käytiin eilen ja syksy oli kauneimmillaan kun ajeltiin kotiinpäin. Jaksoin hyvin ajaa puolimatkaa eikä hartiat iskeneet yhtään jumiin. Olen siis fyysisestikin paremmassa kunnossa kuin keväällä. Tai no kunnossa ja kunnossa. Varmaan kunto oli keväällä parempi, mutta en ole jumissa ;) Maalasin viikko sitten Novan isän vanhan ja vuosia mökinvarastossa viruneen kaapin ja näytin vähän vasaraa saranoille. nyt on uusi ja hieno kaappi odottamassa että toivottavasti saataisiin huomenna se seinälle. Monta syytä olla tyytyväinen.
 
Minä-sain-oman-huoneen-neljäntoista-pitkän-vuoden-jälkeen-.Mitä-ihmettä-? Minä sain oman huoneen. Juu, on se mukavaa, mutta nyt on niin hiljaista ja rauhallista että ihan pelottaa..
 
Ihana syystakki. Kävin läpi ties kuinka monta perinteistä vaate- ja urheiluliikettä ja kymmeniä verkkokauppoja kunnes löysin yhden hyvän. Se on aika lailla sellainen kuin odotinkin, huolimatta saksankielisestä verkkokaupasta, jossa jäi osa asioista vähän hämäriksi ja kokokin oli vähän arvailujen varassa (istuu hyvin mutta ei kannata lihoa kauheasti). Harmaa ja yksinkertainen ja lämmin. Saan myös pientä iloa siitä että se kuuluu tsekkiläisen skeittimerkin mallistoon, en ole ihan skeittarityyppiä muuten.
 
Ekalla sivulla iloitsin gradun palautuksesta, mutta tänään tuli tarkastajien lausunto ja arvosanaehdotus, joka siis käsitellään ensi viikon tiedekuntaneuvoston kokouksessa. Tarkastajani ehdottavat minulle laudaturia. Iloinen, onnellinen ja erityisesti pöllämystynyt olo!
 
Sain kiltisti luettua tenttiin, aikaa jäi katsoa huomenna kirjastoon palautettava Network ja vielä kirjoittaa mailia potentiaaliseen oppisopimuspaikkaan väliaikatietojen perässä. En minä kestä odotella koko syksyä kuulumisia, jotka on luvattu "aikaisintaan elokuun alussa". Vähän kyllä ärsyttää, kun huomasin Gmailin mystisesti nielleen koko aiemman viestiketjun asian tiimoilta ja siinä sivussa myös yhteysihmisen suoran osoitteen (jota näköjään muka en ollut yhteystietoasetuksia muokatessa sinne tallentanut). Koska kirjastoon on siis huomenna poikettava joka tapauksessa, voisin ottaa urakakseni suorittaa loppuillan aikana Vellumin loppuun.
 
Onnea Shacklebolt! Ilonaihe kerrakseen =)

Minua ilahduttaa myös se, että pääsen tänään taas treeneihin melkein viikon tauon jälkeen. Ja se, että huutonetistä ostamani virkkausopas tuli vihdoin postissa eilen ja osoittautui ihan uudenveroiseksi kappaleeksi. Lisäksi on kivaa, että yksi huutonettiin myyntiin laittamani pikkuponi on menossa kaupaksi korvassa ja huulessa olevista lovista huolimatta. Lisää rahaa Bujinkan-varusteisiin =)
 
Hernekeittopurkki kaapissa päivänä, jolloin salilta kotiin tullessa on märät ja kylmät varpaat, valtava nälkä sekä valtava epäkiinnostus ruoanlaittoa kohtaan. Paahdettu sämpylä mansikkahillolla ottaa huoletta haltuun perinteisen pannarin roolin.
 
Työvuoroasiat selvisivät, pomo oli epähuomiossa laittanut vuoroja miittiviikonlopulle, mutta asia korjattiin.
Eli jeij, miitti!
Huomenna on vapaapäivä, ja saan teevieraan.
(Pitäisiköhän kirjoittaa liitutauluun "Vieras, tee, keskiviikko."):p

[size=-5]Paitsi että minulla ei ole liitutaulua.[/size]
 
Kointähti pääsi kuukauden koeajalle päiväkotiin ja minä sain kaksi pikkuponia kaupaksi huutonetissä =)

Ja eilisissä treeneissä oli monta uutta peruskurssilaista =) =) =)
 
Jasdril sanoi:
Menin neuvolaan tutkittavaksi, että saisin e-pillerit.

Jei, Jasdrilin parisuhde-elämä on sillä tolalla, että hän tarvitsee luotettavaa ja säännöllistä ehkäisyä! Hieno juttu!
 
Pagba sanoi:
Jasdril sanoi:
Menin neuvolaan tutkittavaksi, että saisin e-pillerit.

Jei, Jasdrilin parisuhde-elämä on sillä tolalla, että hän tarvitsee luotettavaa ja säännöllistä ehkäisyä! Hieno juttu!

*tippui tuolilta*

Tai sitten naisten vaivani ovat jälleen ryhtyneet kivuliaiksi? :D
 
*hurja naurunpyrähdys* Ensimmäinen asia, mitä näen avatessani tämän ketjun, on se, että Pagba iloitsee Jasdrilin tilannetta :D Onnitteluni myös ;)

Mutta oma ilonaiheeni on laihtuminen. Olen saanut pudotettua painoa pois, joka auttaa selän ja polvien kanssa. Tarkoitukseni olisi saada itseni kuntoon ensi kevään näytelmää varten.

Toinen ilonaiheeni on tuleva näytelmä. Roolihahmoni on kyllä jotain niin repäisevää, mitä olen odottanutkin jo vähän aikaa. Ja olen kyllä todella iloinen, että ohjaajat luottaa minuun niin paljon, että laittavat minut sellaiseen rooliin. Ja voin sanoa, että on ihanaa päästä Punapään rooliin ;) (Voisin jopa järjestää teatterimiitin)
 
Viiden minuutin päästä lähden töistä pankkiin. Sitten hetken päästä olen toivottavasti puolikkaan asunnon omistaja. Hehkuti hehkuti! :D

Toisena ilonaiheena on tutustumiseni roolipelaamisen ihmeelliseen maailmaan. Ystävämme vetää meille (6 pelaajaa) zombiaiheisen pelin, en ole ikinä ennen pelannut roolipelejä. Tilannetta helpottaa se, että olen lukenut esim. Darths & Droidsia... ;) Kaksi pelikertaa takana, pelaaminen on ollut ainakin tähän mennessä hauskaa.
 
Kointähden tilanne ilahduttaa minuakin ja se että ilahtumiseni ilahduttaa Kointähteä ilahduttaa minua vielä enemmän.
Pagban kommentti on ilahduttava, mutta Jasin tippuminen tuolilta oli kyllä vielä ilahduttavampi reaktio. Näen sielunisilmin miten Jas silmät pyöreinä kellahtaa kyljelleen tuolilta ja kuuluu muks (mutta ei satu koska mielikuvissa ja sarjakuvissa näistä selvitään hölmistyksellä).
Vimesin asuntoasia ilhaduttaa myös.
Sekin ilhaduttaa että Uusi teatteri Utti on olemassa ja pitää yllä teatterikiintiötä edes jossain määrin jos muuten laiskottaakin eikä jaksa vuodenmittaan hirmu monessa esityksessä käydä.
 
Sain tänään valmiiksi ensimmäisen itsenäisen litterointityön - rahaa! Rahantuloa ei voi enää estää muu kuin äänitteiden huono laatu tai sormien kramppaaminen. :p

Yliopiston aatemarkkinoilta sai ilmaisia makeisia, kahden hengen tsekki-suomi-tandemkeskustelupiiri sai yhden jäsenen lisää, olen tosi etevä morfologiassa.

Perjantaina teatteriin. Päätettiin neiteillä kaverin kanssa oikein kunnolla. Harmi, etten vielä neulonut itselleni pitsihansikkaita, mutta ehkä somat lapasetkin käyvät.

Mussu sai sairaslomaa pienen tapaturman johdosta, ja vaikka tapaturma tietysti oli kurja juttu, niin kiva kun se on vähän enemmän kotona.
 
Sain vihdoin aikaiseksi hankkia pay pal -tilin, minkä seurauksena sain vihdoin ostattua Etsyltä virkkausohjeen panssarivaunutossuihin. Nyt pitää vain saada seitsemän muuta käsityöprojektia alta pois, niin pääsen virkkaamaan tankkeja =)

Lisäiloa sain vielä siitä, että yksi fesekaveri ilahtui saatuaan linkin tuolle panssaritossuohjeen ostosivulle.
 
Ylös