Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Olen joskus toivonut jonkun tuovan et-kirjan miittiin tutustumista varten, mutta toiveeni ei ole toteutunut. Bongasin tänään yhden sellaisen teoksen kirjakaupassa ja luin sen kirjastossa. Kolmatta tuntia urakkaan meni, mutta tulipahan luettua. Aikas mielenkiintoista luettavaa.
 
Olen tehnyt koko kesän kesäopintoja, ja nyt lopultakin alkaa oikea kesäloma häämöttää. Minulla on vain kaksi esseetä, jotka vaativat vain pientä loppuviilausta, eikä kummallakaan ole kiire! Vihdoin stressi ja kiire saada jotain tehdyksi on hellittänyt. Olen tämän kesän aikana lukenut noin 20 kirjaa, joista kaksi ei ole ollut opiskeluun liittyviä. Hassua kyllä, nyt kun koulujuttujen puolesta luettava on loppunut, niin minulla on vain entistä suurempi hinku lukea kirjoja, vaikka tuntuukin, etten tänä kesänä (tai koko viime lukuvuonnakaan) ole mitään muuta tehnytkään.
Kun on viime syyskuusta asti paiskinut opintoja, niin tällainen noin 3 viikon loma kaikesta siitä on kyllä niin ihanaa. Nyt ei saa muistuttaa, että pitäisi suunnitella syksyn opinnot ja kohta palata taas luentosaleihin, viettää kaikki illat lukien ja sopeutua taas olemaan sosiaalinen ihmisten ilmoilla. Nyt minä peuhaan vain koiranpennun kanssa vanhempien luona maalla ja luen niitä kirjoja, joita minä haluan!
 
Huomenna on kansainvälinen geokätköilypäivä ja tarkoitus olisi lähteä aamulla kätköilyreissulle. Ja viikonloppukin ilostuttaa!
 
Kätköilyreissu sujui mainiosti ja samalla reissulla tuli tehtyä ihmettelyä aiheuttanut löytö: meidän paikkakunnallamme on näköjään frisbeegolf-rata. Enpä ole sitäkään tiennyt, mutta ehdottomasti sitä täytyy mennä kokeilemaan joku kaunis päivä :)
 
Vau, onnea Shacklebolt!

Olen positiivisesti ällistynyt Tikkakoskella järjestetystä ilmailunäytöksestä. En ole erityisemmin kiinnostunut ilmailusta, mutta akrobaattiset temput musiikin tahdissa ja ryhmälentoesitys (Baltic Bees Latviasta) ihastuttivat kaikki katsojat. Vau, vau, vau.
 
Uran ensimmäinen maraton kunnialla maaliin asti, vaikka pahalta se kyllä puolen välin jälkeen tuntui. Aikaankin olen ihan tyytyväinen kun alle 3:55:n meni ja 4h oli minimitavoite.
 
Monta päivää pelkkiä tolkienisteja ympärillä. Tähän voisi vaikka tottua :) Olen jo tutustunut moneen uuteen ihmiseen (rotrissa englannissa) ja tolkienväki on yhtä ystävällistä ja mukavaa kuin Suomessa. Ja avoimempaa.
 
Eeppistä, Hevisauruksesta on suomen ja unkarin lisäksi tullut myös espanjankielinen versio! :1420:
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gdVu-Pi4Gtc[/video]
 
Illansuun Descent-peli tuotti ilon lisäksi kaksi kiinnostunutta pelaajaa mahdollista kampanjapeliä varten. Syksyyn ja talveen saattaa siis liittyä enemmänkin luolamättöhenkistä lautapelailua. :)
 
Innostaa (ja luonnollisesti myös jännittää) uusi työpaikka apteekissa! Ihanaa taas palata arkeen ylivenyneen kesäloman päätteeksi. Syksy on kyllä muutenkin jotenkin uudistava ja yleensä tapahtumarikas vuodenaika. Ei voi muuta kuin rakastaa näitä loppuelokuun hämärtyviä iltoja....
Ilonaihetta tuo myös suunnitelma raahautua huomenna kirjastoon hakemaan kasa kirjoja, tavallaan melkein iloinen taas välivuodesta kun saa lukea mitä lystää =)
 
Jeesus ja panssarivaunu. :knockout:

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LcSdprpaHJ0&feature=youtu.be[/video]
 
Viikon reissu maaseutukylän rauhaan. Kulutin aikaani pääosin katsomalla televisiota, pyörälenkeillä naapurikuntiin ja muualle lähitienoolle, päiväkahvittelemalla parin eläkeläisen kanssa ja vähän piirtämälläkin - sekä usein tekemällä ei-niin-yhtään-mitään. Onneksi äiti asuu puolentoista tunnin bussimatkan päässä, tällainen kolmekymppinenkin voi karata helposti hermolomalle.

Loppukeväästä aloin pakoilla parin päivän reissulle kun pälli ei meinannut kestää enää idioottikämppistä. Muutenkin Jyväskylässä hengailu vain tuppaa nykyään ahdistamaan urakalla, tuntuu jotenkin että pitäisi enemmän tehdä asioita, kun tekemistä kerran on tarjolla. Ihmisiäkin on ihan liikaa kaikkialla, tuntuu etten tunnekaan täältä nykyään kuin enemmän tai vähemmän rasittavia tyyppejä. Yliopistolla käyn nykyään syömässäkin vain tietyissä ravintoloissa, en halua "oman" laitoksen rakennukseen astua jalallani muuten kuin pakon edessä.

Maalla kun ei voikaan tehdä mitään järkevää, niin voi hyvillä mielin olla yrittämättä. Ruuhkaa on korkeintaan viikonloppuna kauppajonossa, eikä äiti hypi silmille kämppiksen tapaan. Sohvalla nukkuminen on aika halpa hinta levollisesta mielialasta. Nyt pari päivää asiointia Jyväskylässä ja viimeistään perjantaina sitten taas takaisin :)
 
Kun astetta älykkäämmät ihmiset ovat lähteneet joukolla v****ilemaan sarkastisesti Suomen lannistaville pikku mielensäpahoittajille (kommenteissa). .\,,/

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/dominot_valtasivat_jo_helsingin_kadut/
 
Näytin eilen vanhemmilleni Sherlockin ykköskauden viimeisen jakson ja tykkäsivät siitä kovasti, tänään katsomme kakkoskauden ensimmäisen. :)

Lisäksi sain C. S. Lewis -kurssista vitosen, vaikka odotin kakkosta tai kolmosta, ja koska kyseinen kurssi on tähän mennessä ollut yksi ehdottomia suosikkejani yliopistossa, se tietenkin lämmitti mieltä.

Tänään on luvassa löhöilypäivä Sherlockin ja Doctor Whon parissa, on siis hyvä mieli.
 
Ja Doctor Whon seuraavan kauden alkamisajankohta varmistui vihdoin, enää vähän yli viikko odottelua!

Kävin tänään kivalla antikvariaattikierroksella ja mukaan tarttui jopa jotain, mutta ilman hirveää konkurssia kuitenkin. Sain myös luontopolkupalkintolegoni, tosin kotimatkalla sovin itseni kanssa että sitä pakettia ei avata ennenkuin huoneessani vallitsee edes jonkinlainen järjestys tämän kaaoksen sijasta. Enkä onnistunut huovuttamaan villatopsia sitä värjäillessäni, joten se on kehruukelpoista ja sitä on ihan kiva määräkin. Lisäksi tappelin aamulla onnistuneesti puhelinahdistusta vastaan ja varasin osakuntafukseille tutustumiskäynnin Fazerin tehtaalle :)
 
Sain vihdoin aikaiseksi kantaa pienen fauninkorteni kekoon lasten roolipelin Myrskyn Sankarit rahoittamiseksi. Perussummahan on toki jo kasassa, mutta lisämaalien toteutus ei olisi pahasta sekään.
 
Kuningasidean keikka. Vanhalla oli mahtava meininki. Ne veti koko sen niiden levyn läpi ja siihen päälle vielä pari muuta biisiä. Summeristakin tuttu Nuutti vieraili lavalla ja Kunkkuideaa ennen esiintyi Face of God.
 
Pääsin mukaan yhteen isoon juttuun! Siis todella isoon juttuun!
Voin sanoa, että se täytyy lähteä katsomaan, kun se tulee elokuviin ;)
En siis ikinä ole ollut näin onnellinen työkeikasta :heart:

Ja ärsyttää -viestiini vedoten, ostin lohdutukseksi kakkua :p
 
Karkasin eilen takaisin maalle. Päivän aikana olen oikeastaan vain kuunnellut Radio Suomea, käynyt kaupassa ja tehnyt hyvää ruokaa sekä ihastellut ulkona vallitsevaa ihastuttavan täydellistä loppukesäistä säätä. Olen vieläpä aamusta saakka saanut olla asunnossa yksinäni ja saan olla vielä huomisiltaan asti. Taustalla olevan äidin risteilyreissun bonarina tilaukseen laittamani tax free -suklaat, joista olen juuri niin innoissani kuin normaalin 29-vuotiaan vain pitääkin olla :D

En kolmen päivän oleilun aikana ehtinyt kertaakaan törmäämään kämppikseeni ja vähän ikävin fiiliksin ryhdyin juuri sellaiseksi rasittavaksi kämppikseksi, joka jättää lappuja keittiöön. Onnistuin mielestäni olemaan kuitenkin varsin hienotunteinen ja kirjoittelemaan asiani ihan positiiviseen sävyyn. Tänään sainkin jo tekstiviestitse vastauksen (minulla ei tätä ennen ollut numeroa, johon muuten olisin voinut soitellakin), vastapuoli tuntui olevan myös ihan hyvillä mielin, vilpittömästi pahoillaan "vääryyksistään" ja kiitteli että olin maininnut asiasta. Häntä ei ehkä voi kauhean pahasti syyttää minun omaisuuteni jatkuvasta käytöstä ja siirtelystä vääriin paikkoihin, jos edellinen asukas on ohjeistanut juuri näiden tavaroiden olevan hänen käytössään... Nyt saatiin nämäkin selville ja voidaan jatkaa yhteiseloa ilman turhaa kyräilyä :)
 
Ylös