Pomppiva Poni -fopen offtopikki ja kootut selitykset

Tix sanoi:
Tarjoudun Samoojan sukulaiseksi jos vielä sellaista etsit, hahmon suhteen vielä ihan tyhjä pää ja saisin jotain pohjaa. :)

Aiwendil oli nopeampi ja ilmoitti halukkuudestaan jo yksäriteitse. Tällä lapsosella on siis jo sukulainen tiedossa. :wink:
 
Saahan sitä olla liikkeellä vaikka koko perheen voimin jos siltä tuntuu. Hobiteilla on sekin kätevä puoli, että pikkuserkun kaimakin nyt on melkein yhtä likeistä sukua kuin äitimuori, joten mitään ydinperheitä ei ole pakko muodostaa vaikka klikkiä leikittäisiinkin ;)
 
Tosi on. Muistakaamme, että sukulaisuus- ja muiden suhteiden solmiminen on silkkaa rekvisiittaa. Itse pelin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, paitsi mietteitä hämmentämässä: "Pitäisiköhän tuota velipoikaa äänestää hirtettäväksi? Ilmiselvä murhaajahan se mutta sentään velipoika!"

Viikon päästä voisi aloittaa, ensimmäisen pelivuorokauden alkaessa. Nyt on menossa iloinen ilta majatalossa. Pöytiin putkahtelee väkeä tyhjästä ilmasta. Rotannaamainen hobitti katoaa jäljettömiin ja rotannaamainen haltia ilmestyy virittelemään harppuaan paikalle, jolla hetkeä aikaisemmin istui toinen haltia. Nyt kovasti tämän näköinen hobitti istuu jäljettömiin kadonneen hobitin tuolilla ja hakkaa tyhjällä mukillaan pöytää.

Kääpiöiden ei ole ihan pakko suhtautua vihamielisesti haltioihin. Jos niin haluatte, voitte laittaa heidät tanssimaan riverdancea koko illan haltioiden säestyksellä.
 
Toivottavasti saadaan vielä lisää pelaajia mukaan. En haluaisi yksin jäädä Briiläiseksi (tiedetään että se on Briin ulkopuolisista kylistä tuleva. On vain helpompi sanoa Briiläinen ;) ) Haltioitakin löytyy vain yksi.
 
Niin tosiaan, kyllä minulle käy että sukulaisiani on useampikin. Aiwendilin mielipidettä on kuitenkin kysyttävä ensin. Sukulaisehdokkaat voivat kaiketi lähestyä meitä yksäriteitse, niin mietitään asiaa sitten tarkemmin. :p

Ehditäänkös tässä muuten pelata tyyliin yksi päivä ennenkuin varsinainen peli alkaa? Ja saadaanko roolit tietää ennen tuota "lämmittelypäivää" vai vasta varsinaisen pelin alkaessa? Kohtahan tässä täytyy aloittaa hahmon syvällisempi kehittely. :D
 
Suunnittelin jakaa roolit ensimmäisenä peliyönä, jolloin murhataan NPC. Ensimmäinen pelipäivä menee lämmittelyssä ja silloin ei äänestetä ketään lynkattavaksi. Toisena peliyönä varsinainen action alkaa.

Pelihahmojen jakaminen eri etnisiin ryhmiin ei muuten ole pelkkää rekvisiittaa. Ryhmillä on tärkeä tehtävänsä säännöissä (joita ei pelaajille paljasteta kuin välttämätön minimi).

Paljastetaanpa sääntökirjaa hiukkasen: hahmot ovat tietämättömiä rooleistaan. He eivät itsekään tiedä olevansa hyviksiä tai pahiksia. Vasta ensimmäisen yön oudot unet paljastavat heille roolit. Niinpä saatte vapaasti tehdä hahmostanne niin hyvän tai pahan kuin haluatte. Pahimmassa tapauksessa he tajuavat siihenastisen elämänsä olleen suuri valhe. Mitä haittaa siitä voi olla?
 
Njooh, kyllähän me hoppelit ollaan kaikki yhtä suurta perhettä. Pikkuserkun kaimakin. ;)

Että minun puolestani vaan teiltä puolituisilta yksäreitä tulemaan ja pelin aikana saadaan tuskailla, ettei kai vain tuo pikkuserkun kaima ole murhaaja? Ei, ei voi olla! Minun perheenjäseneni! ^^
 
Mahtuu, mahtuu, runsaasti tilaa on. Kaavailin viittä hahmoa per etninen ryhmä, mutta sitä pelaajamäärää ei ehkä saavuteta. Niinpä jäädytän hobitit, ainoan neljän hengen ryhmän ja muut sitä mukaa kun ne saavuttavat neljän jäsenen määrän.

Muoks. Tai pikemminkin jos ne saavuttavat. Tusinan verran on pelaajia tiedossa eikä enempää ole ilmoittautunut vähään aikaan. Pelisuunnitelma täytyy muokata uusiksi puolta vähäisempää pelaajamäärää varten. Hyvä puoli siinä on se, että nyt useampi pelaaja saa merkityksellisen roolin.
 
Laitoin meille yläpalkkiin mainoksen. Jos se vaikka houkuttelisi uusia pelaajia. :p
Eli ymmärtääkseni aloittaisimme lauantaina vaiko tämän viikon lopulla? Minulla on hahmo valmis, entäs muilla? :wink:
 
Varsinainen aloituspäivämäärä olisi ensi maanantai. Sitä ennen kerron rooleista yksäritse, luultavasti torstaina. Siten pelaajilla on viikonloppu aikaa sulattaa roolitietous hahmoonsa. Valmiit hahmotiedot voi kertoa minulle ennen torstaita, siten on helpompi yksilöllisesti tarinoida tuosta mahdollisesta merkittävästä tapahtumasta hahmon menneisyydessä, mikä perustelee hänen roolinsa. Haluan nähdä asian eteen vaivaa enkä vain kertoa, että "Olet semmoinen ja semmoinen ja voit tehdä sellaista ja sellaista."
 
Jaa, minä kun olen kova lähettelemään off-viestejä, niin tässä taas.

Meinasin jo osallistua, innostuin ideasta, kiinnosti todella paljon, mutta en taida uskaltaa, koska en ole ennen pelannut näitä foorumiroolipelejä. En siis tiedä edes kovin hyvin, että miten peli etenee :cry: .
 
Mikäli olen ymmärtänyt asian ytimen, että foorumiroolipeli on samanlainen kuin esimerkiksi Tuntematon Saari, jossa siis pelailen, niin ilmoittautuisin mukaan :) Ainakin mitä vanhoja pelejä katselin, niin ihan tavallista ropetustahan tuo kaiketi on. Kysyisin vaan, että pitääkö kaikkien pelaajien vastia ennen kuin saa itse jatkaa? En tietenkään tarkoita, että olisin itse laittamassa joka toista viestiä omakseni, vaan että jos pelaajia hyvinkin tulee parisenkymmentä tai yli, niin odotetaanko kaikkien ropetukset ensin? Vähän kokemusta ryhmäropesta, normisti olen pelannut vain yhden henkilön kanssa kerrallaan ;)

Haltiajoukkoon iloiseen haluaisin, mutta arpa kai sen päättää :D
 
Mukaan vain, Herugrim, pelatessa oppii parhaiten. :)

Vanhoja pelitopiikkeja voi selata, niistäkin näkee vähän miten homma toimii. Pagballa taitaa kuitenkin olla uudenlaiset säännöt ja juonikuviot, mutta ne ovat sitten uusia tasapuolisesti kaikille. Eiköhän pelistä tule mielenkiintoinen.

Kaikkien pelaajien viestejä ei tarvitse odottaa (ainakaan ennen ei ole tarvinnut). Eihän tämä onnistuisikaan, kun aina löytyy joku, jonka henkilökohtainen elämä estää koneella käymisen. Rohkeasti mukaan vaan!
 
No, kiitoksia, Lothelen, joten jospa uskaltautuisin mukaan. Mutta olkaa kilttejä ja älkää teurastako minua, jos teen jotain aivan väärin. Käyn selaamassa noita vanhoja.

Haltiahan minäkin haluaisin olla, vaan saa nähdä mitä arpa sanoo, edellyttäen tietysti että minut kelpuutetaan ensikertalaisena tollona mukaan.

Edit: Kiitos rohkaisevien sanojenne, päätin pyrkiä mukaan. Ja Tuhka, kirjoitustesi perusteella et ole todellakaan mikään tollo :wink: !
 
Mukaan vaan kaikki halukkaat! Kun saadaan kunnolla porukkaa tulee pelistäkin mielenkiintoisempi.
Ja Herugrim.... kaikkihan me olemme olleet ensikertalaisia tolloja. Jotkut ovat tolloja edelleen (nostaa kätensä virnistäen ylös.)
 
Fresh meat! Yummi! Tervetuloa joukkoon kummaan! Ehdinkin jo huolestua alhaisesta osallistujamäärästä. Nyt on luvassa enemmän vuorovaikutusta. Arpaonni osui tällä kertaa näin. Voitte yrittää vaihtaa rotujanne muiden pelaajien kanssa, joskin aikaisemmin rodun saaneet lienevät jo varsin pitkällä hahmonsa luomisessa ja siksi haluttomia vaihtamaan sitä. Tai sitten voitte käyttää jokerikorttinne eli käskeä minua heittämään uuden rodun. Mitään takeita ei kuitenkaan ole siitä, että saisitte haluamanne rodun.

Hahmon ei tarvitse olla erityisen perusteellisesti tehty. Tämä ei ole mikään larppi, jossa tarvittaisiin sivukaupalla hahmotekstiä. Minkä niminen, mistä kotoisin, kenen sukulainen, kenen ystävä/vihollinen, millainen luonteeltaan, mitä työtä tekee... tällaisia tietoja. Muille kuin oman rodun jäsenille ei tarvitse kertoa muuta kuin mitä päälle näkyy majatalon isossa salissa takkatulen loimussa.

Tämä päivä vielä aikaa ilmoittautua peliin! Briin portti loksahtaa kiinni vasta kello 06:06 huomenaamulla, jotta kaikki kukkujat varmasti ehtisivät väsyneisyyttään ilmoittautua sitä myöhemmin katkerasti katuen. Huomenna arvon roolit ja alan lähettää yksäreitä asianomaisille. Roolien arvonnan jälkeen en enää hyväksy ilmoittautumisia jottei ruletti menisi uusiksi. Mitään täyterooleja en myöhästyneille anna, koska se vaikuttaisi peliin.
 
Dourgh, toinen (tuliskohan meitä lisää?) salin nurkassa kauppatavaroineen (ovat muuten taidokasta metallityötä, ja "pannu" verisesti halventava nimitys) istuvista kääpiöistä. Nuori, tai ei sitä parran alta oikein kunnolla voi sanoa, kääpiö ei selvästi ole iloisella mielellä. Hän mutisee äreästi kumppanilleen kääpiökielellä ja vilkuilee halveksiva katse silmissään majatalon ei-kääpiövieraita.

Vain keskustelun kääntyessä uutisiin sotatilanteesta Dourgh höristää korviaan. Toki niin, ettei kukaan luule hänen olevan oikeasti kiinnostunut.


Lisää Dourgista kunhan Poppy kertoo lisää omasta kääpiöstään ja muutkin omistaan.
 
[Hahhaa, minusta tuli kuin tulikin haltia, joskin kahden hobitiksi johtavan heiton jälkeen, hobitithan on jo jäädytetty.

Yritän tässä juuri kehitellä jotain "älykästä".

Laittaisiko joku ystävällinen henkilö minulle viestiä jos Thaurdagnir-niminen henkilö on oikeasti olemassa tai jos se tarkoittaa jotain sopimatonta, itse en löytänyt, niin hommaan jonkun toisen nimen.

Toivottavasti alla oleva kuvailu ei mene liian pitkälle, jos menee, anteeksi Pagba, otan siinä tapauksessa pakkia.

Hih, melko monta kertaa tullut muokattua viestiä. :grin: ]

Herugrim, alias Thaurdagnir istuu pöydän ääressä säänpieksemineen kasvoineen vilkuillen ärtyisästi toista kääpiöistä, joka tuntuu tuijottavan häntä jatkuvasti kuin halpaa makkaraa ja mongertaa jotain Thaurdagnirin mielestä käsittämättömän rumalla kielellä. Hän miettii paraaikaa, että mitä noidenkin kääpiöiden päässä liikkuu, sillä hän ei tiedä kääpiöistä paljon ja on nähnyt heitä vain harvoin. Ei hänellä mitään heitä vastaan kuitenkaan ole, kääpiö olisi hänestä varmasti mielenkiintoinen tuttavuus. Hän kuuntelee puolella korvalla keskustelua sodasta. Mutta sota taitaa kolkuttaa jo heidän omilla ovillaankin. Vaan kaikki epäilyttää häntä: Hobitteja, kääpiöitä kauppatavaroineen ja haltioita samassa paikassa, ulkona jyskyävä hirveä myrsky sekä samoojien häviäminen. Hänen vyöllänsä on kapea miekka, ja selässä nuoliviini ja jousi. Haarniskaa hänellä ei ole, vain harmaa litimärkä haltiaviitta ja muut kuteet. Vain toinen haltioista tietää toistaiseksi hänen koko tarinansa. Thaurdagnir harkitsee myös toiselle haltialle uskoutumista. Hän pohtii asioitaan pitkään otsa rypyssä.
 
Mielenkiintoinen peli tulossa. Tätä peliä seurailen kylläkin vain katsomon puolelta, koulukiireitä on sen verran enkä taida uskaltautua pelaamaan kaikkien TSH-supertietäjien kanssa kun itse olen ihan tietämätön. :) Mutta hauskoja pelejä kaikille! :yay:
 
Ylös