Robin Hobb

Aloita ihmeessä!

Hmm, Tukholmassa on kyllä aina kiva käydä. Ja Hobbia luin kakarana sellaisella innolla, että kun suomennettuja kirjoja ei ollut Näkijän tarua enempää, eikä kirjastossa tainnut olla englanninkielisiä, niin vakavasti harkitsin Magins skeppin lukemista - siis ruotsiksi. Ei aivan onnistunut. Voisi olla korkea aika palata asian äärelle, jos vaikka englanniksi kuitenkin tällä kertaa.
 
Tuo olisi kyllä oikeasti aika hieno reissu. Paha vaan etten taida päästä, kun edellisenä päivänä (tiistaina) on nukutuksessa tehtävä tähystys, joten musta tuskin on illallakaan laivamatkustajaksi (vaikka hytissä olisikin tarvittavat aikuiset valvojat yöksi, muuten eivät päästä sairaalasta kotiin :urg: ).
 
Joo, moiset määräykset henkivät mahdollisuutta leikkauksen jälkeisestä komplikaatiosta, vaikkapa tajunnan vievästä sisäisestä verenvuodosta. Varsin harvinaisia varmaankin, kun kotiin päästetään ilman hoitajavalvontaa, mutta kuitenkin mahdollisia. Sellaisen tilanteen sattuessa ei optimaalinen paikka ole autolautta keskellä Itämerta.

Tuolla viikolla minulla on lomaa, enkä ole vähään aikaan käynyt Tukholmassa. SF Bokhandeln on pakkovisiittipaikka jokaisella reissullani.
 
Mmmh. Vikingillä näkyis olevan neljänkympin halpishyttejä viidennen päivän lähdölle. Jos sellaisen ottais kimpalla niin jäis varaa ostaa kirjojakin. Vähän huolettaa vaan Gabriellan aikainen lähtö takaisin, jo 16:30 paikallista aikaa. Täytyy ottaa putiikkiin yhteyttä ja kysyä, mihin aikaan niillä on ohjelma suunniteltuna. Kai tästä sit vois oman topikin laittaaa jos kerran kiinnostuneita on. :)
 
Mahtaakohan ketään kontulaisia olla menossa elokuussa LonConiin? Hobbhan on siellä kunniavieraana. Vaikka Fool's Assassinille ei ole vielä virallista julkaisupäivää niin luulisin että kustantamo haluaisi puskea sen ulos ennen tuota conia tai sen aikana.
Jonkin vedonlyöntitoimiston voisi varmaan pystyttää sille käännetäänkö uusi f&f-trilogia suomeksi jälleen Sadekorven tapahtumien yli harpaten nyyh vai käännetäänkö ollenkaan.
 
Minä (+puolisko) olen menossa eli ainakin joku tuttu löytyy sieltä. :) Morelilaisista myös ainakin KRO on tulossa.
 
Alle viikko Fool's Assassinin julkaisuun! Mitään kirjaa ei ole aiemmin kohdallani spoilattu näin pahasti. Ensinnäkin ennakkoarvosteluissa on kerrottu ihan käsittämättömän tarkkoja yksityiskohtia ja toisekseen joku innokas ennakkokappaleen saanut fani raapusti Amber-tasoisen spoilerin erään googlegroupsin postauksen ensimmäiseen lauseeseen tajuamatta että se näkyy ryhmän etusivulla ja ryhmän postit tilanneiden ilmoituksissa. Vähän jännittää onko kirjassa jäljellä mitään yllätyksiä jotka pääsee itse kokemaan ensimmäistä kertaa.
 
Uutisia: Assassin’s Apprentice tulee joulukuussa sarjakuvana (ja vähitellen koko trilogia):

 
Ylös