Roolipeli: Vihollisia matkalaisten leirillä - säännöt ja offtopiikki

Minä kyllä protestoin tätä kirjoitusvirheiden osalta, koska minä ainakin teen niitä näppäimistöllä todella paljon ja usein vaikka luen viestin pariin kertaan huomaan virheen vasta seuraavana päivänä. Kirjoitusvirheiden korjailut eivät kuitenkaan muuta tekstin sisältöä eivätkä edes lauseiden rakentamista jos joku sanajärjestyksillä nyt yrittää jotain vihjailla. Tulee liikaa paineita jos pitää oikoluettaa viestit aina jollain ennen kuin uskaltaa julkaista.
 
Pahoillani, luin ja painoin muistiin säännöt hieman huolimattomasti enkä ajatellut asiaa ollenkaan, ja koska jälkeeni ei ollut tullut muita viestejä, täydentäminen tuntui luontevalta (tuplapostauksien välttäminen on juurtunut selkäpiihin). Mutta ymmärrän täysin pointin. Sisältöön mitenkään vaikuttamattomien kirjoitusvirheiden korjaamista en minäkään katsoisi pahalla. Muutenhan, jos tuntee ilmaisseensa itseään väärin, aikaisempia puheitaan voi yrittää selitellä uusissa viesteissä jos uskaltaa.
 
No okei, kirjoitusvirheet saa korjata. Mutta muu muokkaaminen on ehdottomasti kielletty. Lisään tuon kirjoitusvirhesäännön vielä sääntölistaan.

Ensimmäinen päivä päättyy ylihuomenna 4. joulukuuta klo 21.00.
 
Ohhoh, hupsista, tarkoitus oli kirjoittaa että iltapalaa!! Lilia tekee iltapalaa, ei aamupalaa!
 
Tämä ei ole kritiikkiä vaan kysymys uteliaalta, mutta jotenkin tuntuu vähän päälleliimatulta alkaa äänestää tuossa pelin pyöriessä ainakaan ilman kunnon pohjustavaa keskustelua siitä että pitäisi karsia joukkoa. Miten tuo hahmojen tiputus on tarkoitus upottaa peliin niin että se istuu siihen luontevasti? Minä kun olen tällainen enemmän hahmoon maailmaan sukeltava kuin peliteknisesti asioita pohtiva niin koen mahdottoman vaikeaksi hahmoni näkökulmasta yhtäkkiä ihan puskista alkaa vaan äänestää jotakuta pois. Se on vähän sama kuin että kesken Keski-Maa-larpin yhtäkkiä puhelin soisi ja soittaja kysyisi kuka hahmo pelistä olisi tarkoitus listiä. Ja äänestyspäätös pitäisi tehdä huomisen aikana! :shock:
Toinen mitä mietin äänestyksen helpottamiseksi niin voisiko tähän aloitusviestin pelaajalistaan laittaa hahmojen nimiä pelaajan nimen perään sitä mukaa kun hahmojen nimiä paljastuu? Ja vaikka yliviivata pudonneet ja kirjata paljastunut rooli. Tämä auttaisi ainakin minua hahmottamaan kokonaisuutta. Vai tuntuuko se turhalta vaivalta muiden mielestä? Voin tietty tehdä myös oman kirjanpitoni paperille kotona.
 
Tämä ei ole kritiikkiä vaan kysymys uteliaalta, mutta jotenkin tuntuu vähän päälleliimatulta alkaa äänestää tuossa pelin pyöriessä ainakaan ilman kunnon pohjustavaa keskustelua siitä että pitäisi karsia joukkoa. Miten tuo hahmojen tiputus on tarkoitus upottaa peliin niin että se istuu siihen luontevasti? Minä kun olen tällainen enemmän hahmoon maailmaan sukeltava kuin peliteknisesti asioita pohtiva niin koen mahdottoman vaikeaksi hahmoni näkökulmasta yhtäkkiä ihan puskista alkaa vaan äänestää jotakuta pois. Se on vähän sama kuin että kesken Keski-Maa-larpin yhtäkkiä puhelin soisi ja soittaja kysyisi kuka hahmo pelistä olisi tarkoitus listiä. Ja äänestyspäätös pitäisi tehdä huomisen aikana! :shock:
Mitä enemmän pelissä syytellään muita ja analysoidaan, sitä helpompaa on myös äänestää 🙂 Ja nyt kun ensimmäinen ääni on tullut niin varmasti sekin helpottaa. Ensimmäisenä päivänä on kyllä aika vaikea äänestää kun on peli niin alussa. Mutta myöhemmin äänestäminen onkin sitten helpompaa kun voi kunnolla epäillä muita pelaajia esimerkiksi viime päivän äänestämiskäyttäytymisen perusteella.
Toinen mitä mietin äänestyksen helpottamiseksi niin voisiko tähän aloitusviestin pelaajalistaan laittaa hahmojen nimiä pelaajan nimen perään sitä mukaa kun hahmojen nimiä paljastuu? Ja vaikka yliviivata pudonneet ja kirjata paljastunut rooli. Tämä auttaisi ainakin minua hahmottamaan kokonaisuutta. Vai tuntuuko se turhalta vaivalta muiden mielestä? Voin tietty tehdä myös oman kirjanpitoni paperille kotona.
Aina kun päivä päättyy niin julkaisen tässä ketjussa iltaviestin, jossa kerron tippuneen roolin ja jäljellä olevat pelaajat. Aamulla tulee sitten aamuviesti, jossa aiemmin tippuneiden listaan lisätään yöllä tippunut (jos yöllä siis tippuu joku).
 
Äänestystilanne:

2 Banazîr Gamgi (Laichalaf, Tik)
1 Sidhiel (Hemuel)

Päivä siis päättyy tänään klo 21.00
 
Last edited:
Laitan tähän kuitenkin muistilistaksi ehkä eniten itselleni, mutta muidenkin käyttöön nimet ja nimet. Eniten siksi että tästä ne on helppo tarkistaa selaamatta koko topikkia jos yrittää vastata jonkun hahmon sanomisiin tämän nimellä ja nimi on hukassa.

Sidhiel= Lilia
Laichalaf= Lars Kanerva
Tik= Nyarro
Hemuel= Hemuel
VeVe= Venairidiant Vendarel
Pagba= Barbaari
Jaamar= Eärald
Pippin Tuk=
Banazîr Gamgi=
 
Äänestystilanne:

3 Banazîr Gamgi (Laichalaf, Tik, Sidhiel)
1 Sidhiel (Hemuel)
1 Tik (Jaamar)

Noin kolme tuntia päivää jäljellä, joka siis päättyy klo 21.00. Neljä pelaajaa vielä äänestämättä.
 
Last edited:
Tuo Tikin "hän on jo kuollut" tulee mieleen vain Omae wa mou shindeiru.. NANI?!"- meemi. :grin::grin: Antakaa happea!:D
 
Äänestystilanne:

4 Banazîr Gamgi (Laichalaf, Tik, Sidhiel, VeVe)
1 Sidhiel (Hemuel)
1 Tik (Jaamar)

Kolme pelaajaa vielä äänestämättä.
 
Aika tiukille menee. Pieneekö joukko ensimmäisenä yönä jo useammalla hengellä. Käykää nyt ihmeessä äänestämässä ettei peli lopu ennen aikojaan.
 
Pieneekö joukko ensimmäisenä yönä jo useammalla hengellä. Käykää nyt ihmeessä äänestämässä ettei peli lopu ennen aikojaan.
Itse asiassa joukko ei voi pienetä noin paljon, sillä jos pelaaja jättää äänestämättä ja putoaa niin hänen tilalleen otetaan uusi pelaaja palstalta.
 
Mutta löytyykö näin yhtäkkiä tarpeeksi halukkaita tulemaan?
 
Ylös