Siena - Alla Firenzen Varjojen - Suunnittelu- + Offtopi

Nonnih!
Nyt on vihdoin ja viimein tullut jonkinmoinen yhteisymmärrys meidän suunnittelijoiden keskuuteen pelin teknisen puolen suuntauksesta. Totta kai se ja juonipuolikin kaipaa vielä perusteellista viimeistelyä, mutta pelkästään suunnan ottaminen ratkaisi monta seikkaa ja voimme vihdoinkin ajaa täydellä höyryllä tätä projektiamme eteenpäin.

Alkakaa siis te kiinnostuneet pikkuhiljaa varautua, sillä Foorumiroolipeli Siena(TM) tuote saattaa väijyä jo nurkan takana. :wink:
 
Niin, aikataulu yritetään kaikin keinoin (taivuttelulla, uhkailulla, lahjonnalla, kiristyksellä, suoranaisella väkivallalla) saada väännettyä siihen, että peli alkaisi tämän kuun lopussa tai viimeistään marraskuun alussa.

Koska historiallinen ajankohta on ollut pitkälti Saladinin ja Sinilakin huomassa, en osaa sanoa vieläkään siitä mitään, mutta Saladin lupasi huomenna lähetellä siitä infoa. Kaivakaas siis sitä garderoopia ja pudiskelkaa pölyjä pois. Tämä: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1219988/New-Leonardo-da-Vinci-portrait-discovered-matched-artists-fingerprint.html vaatetyyli on ymmärtääkseni jo auttamattoman vanhanaikaista, jos aiotte viimeisimmillä muodin aallonharjoilla pysytellä.
 
Mainostan nyt törkeästi Mathomia tähän väliin, eli pelin mahdollisen yleisen materiaalin, taustatarinaa ym. voi laittaa sinne. Tein teille jo valmiiksi Sienalle oman sivun, josta pitäisi päästä alkuun :)
 
Vuoden 1555 kevät Sienassa...

Traileri:

Päivä valkenee Sienan ylle. Jännitteet kaupungissa ovat poikkeuksellisen korkealla, sillä Firenzen herttua Cosimo I de' Medici on juuri astunut Sienan porteista sisään joukkoinensa.
Sienan tasavalta ei ole pärjännyt hyvin Italialisessa sodassa ja lähes vuosi sitten Siena kärsi murskatappion Marcianon taistelussa, missä olivat vastakkain Firenzen herttuakunta tukenaan Saksalais-roomalainen keisarikunta ja espanjalaisia joukkoja, ja Sienan tasavalta itse tukenaan ranskalaisia joukkoja. Jo tämä häviö ratkaisi Sienan kohtalon ja nyt kun monikuukausinen kaupungin piiritys on päättynyt Sienan antautumiseen, on Sienan tasavalta käytännössä kokonaan kukistunut ja sen alueet liitetty Firenzeen. Tasavallan jäänteet pitävät kyllä yhä vastarintaa Montalcinossa, mutta periaatteessa Firenzen viimeinen kilpailija keski-Italiassa on kokonaan hävitetty maailmankartalta.
Nyt, kun Medici on vielä itse saapunut Sienaan, tilanne alkaa äityä hyvin erikoisiin suuntiin kaupungissa. Medici alkaa elvyttämään sodassa kärsineen Sienan taloutta ja luomaan uudenlaista hallintoa kaupunkiin tavoitteenaan vakauttaa Siena kertaheitolla uskolliseksi alamaisekseen.
Medici ei kuitenkaan aavista kuinka pitkälle sienalaiset ovat vielä valmiita menemään pitääkseen kiinni oikeuksistaan...


(vähän hutaistu tuokin ja toivon mukaan tulevaan off-toppikkiin tulee esittely paremmassa muodossa, mutta tuossa teille jotain mistä alkaa hahmottamaan tämän roolipelin taustoja)
 
Oi, kuulostaa hurmaavalta! :) Haluaisin ehdottomasti mukaan myös, toivon mukaan mokkulan saaminen antaa minulle aikaa pysytellä pelin temmossa mukana.
 
Mathomin sivusta.

Aloitin Mathomin Siena -fopesivun rakentamisen ja pistin sinne jonkinlaisia hyväksi todettuja linkkejä, jotka kannattaa katsastaa ennen fopen alkua (ne on kyllä englanniksi). Osan Saladin jo trailerissaan erittäin hyvin ilmaisi, osa taas on ilmiselviä, mutta noin suoraan linkitettynä ne on helpommin kahlattavissa, kun ei tarvitse raahautua Wikipediaan ja kirjoittaa hakusanaa. Olkaa hyvä ja katsastakaa: Siena.

Yritän laajentaa Mathomin sivua sitä mukaa, miten tietoa ropisee (hahaa, jos vaikkapa sitä kautta selviää ensiksi pelinjohtajien hahmojen nimet tms.). En lupaa mitään, yrittänyttä kun ei lasketa.

Suuri kiitos Merrille, että teki sivun sinne jo valmiiksi, ihmettelin nimittäin aluksi suuresti, että mitenkäs tämä Mathom nyt oikein toimii.
 
Ilmoittautuminen alkanut? No minä ilmoittaudun. Liekö tämä siihen sopiva topikki?
 
Kiitos. Hahmon nimi ja elämäntarina (siis tässä inkarnaatiossa) puuttuvat vielä kokonaan. Vaan sopiiko niistä kertoilla siihen uuteen topiciin myös jahka valmiiksi saadaan?
 
Halloo!

Kysyn nyt ensin täällä niin ei sotketa tuota toista topicia.

Ilmeisesti Nanowrimo uhkaa verottaa roolipelaajia.

Kysyn siis, olisitteko innokkaampia, jos aloittaisimme pelin vasta vaikkapa marraskuun puolivälissä, kun olette saaneet kirjoittamisen jo alkuun, vai mikä olisi hyvä vaihtoehto?

Kirjoittakaa mielipiteenne ja ehdotuksenne tänne.

Kiitos!
 
Itse olen ainakin pari kertaa ehtinyt kauhistella, että pystynkö tekemään molempia samaan aikaan. Voisin siis ihan hyvin kannattaa marraskuun puoliväliä, kun siihen mennessä on varmaan jo ehtinyt nanotusmotivaatio loppua ja juttu on epäonnistunut (tai jos se jostain syystä tänä vuonna ihan oikeasti onnistuu, niin ehkä joulukuun alkua (jolloin tosin pitäisi taas lukea tentteihin [22])).
 
Lykkäys sopii mainiosti, itse olen nimittäin mietiskellyt, miten pelailun käy minun osaltani siinä kohtaa kun Pichu syntyy. Marraskuun puolivälissä mukulan pitäisi kyllä jo olla maailmassa ja arkikin lienee silloin jo asettumassa jonkinlaisiin säännöllisiin uomiin alkujärkytyksen jäljiltä.
 
Voisin olla kiinnostunut pelaamisesta- etenkin jos peli alkaa vasta marraskuun puolella niin ehdin rauhassa kehitellä roolihahmoani. :p
 
Siis ilmoittautuminen pidettäköön käynnissä ja annetaan samalla ihmisille aikaa perehtyä Sienan historiikkiin, jos se nyt siis kiinnostaa, kuten asianlaita näyttää olevan. Tottahan toki hahmo on helpompi luoda, kun tuntee fopen tapahtumapaikan historian ja sen hetkisen tilanteen tms. tms.

Annan siunaukseni lykkäykselle ja jään odottelemaan sitä osallistujien tulvaa... :)

Pst. Ettei kellään olisi tiedossa mitään hyvää muotokuvaa italialaisesta kardinaalista? Voisin minäkin vaihtaa avattarani, kun Saladin ja Pikku Myy niin teki. Enkä todellakaan tahdo olla se "musta lammas". :grin:
 
Aah. Kiitoksia Isilmírëlle, enköhän näistä jotakin pikapuoliin saa aikaiseksi. Jostakin syystä itseltä kaikki tämäntyyliset kuvat jäi lyötämättä ja silmiin osui vain maalauksia, jossa kardinaali näkyy koko pituudessaan ja avatarena siitä olisi tullut vain tuhruinen ja ärsyttävä ilmestys.
 
Pelinjohtajien pikaisen neuvottelun jälkeen päätimme, että ilmoittautua voi marraskuun puoleenväliin, eli viikon 46 loppuun asti. Lisäämme siis aikaa tutustua aiheeseen ja kehittää hahmoa. Myös Nano-aktiivien voi toivottavasti olla helpompi siten liittyä mukaan. Tähänhän fopeen mahtuu yli kaksikymmentäkin osallistujaa,(ja tarpeen vaatiessa voi joustaakin) joten tilaa löytyy edelleenkin runsaasti tänne :p .
 
Hum, hum, taidan ilmottautua mukaan. Roolihahmon suunnittelemisessa taidan kuitenkin tarvita apua :hups:

Miksi, ihmeessä viestini tuli kaksi kertaa? No kuitenkin ei ollut tarkoitus, anteeksi.

//Jasdril~ nappasi toisen pois :)
 
Ylös