Suurimmaksi osaksi sanoinkuvaamaton tunne

Loslothwen sanoi:
Monta kertaa on myös ollut sellainen tunne, että pelkää jotain, mitä ei ole olemassakaan. Tietää, ettei sitä ei ole, mutta silti näkee sen joka paikassa.

Samantapainen tunne tulee minulle kun istuksin suihkussa.( Ainahan kaikkialla suihkuissa tapahtuu kaikkea. Varsinkin kamalaa.) Tulee vaan kaikki kauheat jutut mieleen ja todella tuntuu ihan superisti että suihkuverhojen takana seisoo murhaaja, eikö juuri ovikin auennut. Suihkuverho hätäisesti pois tieltä... Eikä siellä ole mitään. Vaikka tiesin sen koko ajan. Ja taas kuulostaa kuin ovi aukeaisi.. Onneksi näin ei käy joka kerta.
 
Tuosta tulikin mieleeni.. hmm, miten sitä nyt kutsuisin. Sellainen kaamean aavistuksen tunne. Itse olen kerran kokenut tällaisen tunteen. Vaikka istuin yksin talomme alakerrassa ja katselin luontodokumenttia, tiesin vuorenvarmasti jossain sisälläni, että yläkerrassa tapahtuu jotain kamalaa, jotain lopullista... Se oli niin vahva ja voimakas tunne, että en pystynyt häkellykseltäni tekemään mitään, kun sain tietää, että yläkerrassa oli todella tapahtunut todella paha ja raskas asia ( eräänlainen jättäminen). Pystyin vaan istumaan paikallani ja hokemaan sisälläni: "Minä tiesin sen." Se oli hirvittävän voimakas tunne, värisyttää vieläkin. Ihan kuin jokin palapelin palanen olisi loksahtanut kohdalleen ja olisin hetkeksi nähnyt toisaalle...

Hmm.. Omituinen on myös joskus se tietty hämmästyksen tunne, kun tuijottaa vaikkapa omia varpaitaan pitkän aikaa. Pikkuhiljaa ne alkavat näyttää hassuilta, kummallisilta ja jotenkin irrallisilta. Sitten oikeastaan miettii, mitä ne jalassa edes tekevät. Saman ilmiön olen huomannut, jos olen toistanut jotain sanaa monta kertaa. Sana alkaa kuulostaa jotenkin täysin vinksahtaneelta ja sen merkitystä alkaa ihmetellä.. :roll:

Ja kaikkein ihaninta, joskus se selittämätön ja tiedostamaton onnen tunne: kaikki on hyvin. En pysty määrittelemään miksi kaikki on juuri sillä hetkellä universumissa kohdallaan, mutta lyhyen hetken maailma on kivuttomampi paikka.
 
Kaikki tunteet ovat sanoinkuvaamattomia.
Todistan tämän esimerkillä,jonka parissa painin.
Kiitos puolisolleni inspiraatiosta :)

Rakkaus sanoin kuvattuna:
Rakkaus on evoluution kehittämän geenistömme mahdollistama tila jossa kahden tai useamman individuaalin ystävällismielistä vuorovaikutusta,joka pohjautuu yhteisiin emootioihin ja johon liittyy tavallisuudesta poikkeavan syvä sitoutuminen eli toiselle omistautuminen osapuolten välisen, muodollisen tai implisiittisen sopimuksen muodossa, johon ei liity sen ulkopulisten entieteettejen painostusta, näin päätyen joko selviytymisen varmistamiseen sekätai parantaen mahdollisuuksia lisääntymiskäyttäytymiseen.
 
Se tunne, joka tuli tuossa pari kesää sitten kun olin ratsastamassa ja hevonen kaatui yhtäkkiä altapois ja solisluuni katkesi kun osuin maahan. Lähinnä se tunne oli sellainen "...oho."
Sitten talutin verta vuotavan hevoseni tallille ja aloin pikkuhiljaa tajuta mitä oli tapahtunut.

Se, kun koittaa miettiä jotain elämän tarkoitusta ja tulee sellainen ihmeellinen... ajatushyöky: "Onko meillä kaikilla ennaltamäärätty kohtalo, miksi pitäisi elää täysillä, hemmetti, en ikinä pääse läpi lukiosta, miksi käytän alkoholia kun se johtaa vain kiusallisiin tilanteisiin, miksi kaikki on niin kaksinaismoralistista ja kieroutunutta" ja sitten lopetan ajattelun sillä aivoni tuntuvat räjähtävän. Koska olen yksinkertainen.

Unihalvaus saa aikaan myös aika sanoinkuvaamattomia tunteita.

Plus tietysti kaikki ihanat teiniangsti-ihmissuhteeni, jotka aiheuttavat lähinnä halun löydä päätä seinään. Oman tai jonkun muun. Enkä ala nyt selittää niitä, sillä niissä ei varmasti ole mitään uutta kenellekään.

Pitäisi varmaan mennä nukkumaan.
 
Ylös