The Miitti 2008: offtopik

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Tiedän että ette voi vastustaa kiusausta sortua offtopikkiin, joten tässä taas perinteinen The Miitin offtopik-topik. Tänne siis kaikki pakkaushermoilut ja hyttysmyrkkyjen vertailut ennen miittiä, ilmoittautumisiin yms asioihin liittymättömät kysymykset sekä hehkutukset ja tunnelmoinnit miitin jälkeen. Kyydeille ja larpille tulossa omat topikit myöhemmin.
Sana on vapaa, olkaa hyvät.

Pidetään asiatopikit siisteinä jotta tarpeellinen tieto ei huku näkyvistä.
 
Kuinkas isoja ne nukkumamökit ovat? Eivät taida olla 2x2 kerrossängyn kuuden neliön kojuja?
 
Sellaisia kojuja juuri, ja yksi mökki koostuu muistaakseni 2–3 tuollaisesta kojusta.
 
Yhdessä mökissä on muistaakseni neljä kerrossänkyä jotka on jaettu kahteen lokeroon (ainakin siinä perimmäisessä jossa olin). Ja perimmäisessä mökissä taisi olla vielä yksi kahden kerrossängyn huone erikseen.
 
Mökit ovat 12hengen mökkejä jotka on tosiaan jaettu pariin pienempään huoneeseen. Mökeissä on kerrossängyt.
Mikäli kerrossängyn pituus tuottaa ongelmia, niin myös päärakennuksessa on nukkumatilaa. Alakerrassa on muistaakseni ainakin yksi pienempi huone yläkerrassa muistaakseni kolme huonetta joissa on ns. normaaleja sänkyjä. Patjanhan voi tietysti siirtää sängystä myös lattialle, jolloin sängyn laidat eivät tuota ongelmaa.
Sängyissä on tyynyt sekä huopa. Kannattaa siis ottaa mukaan joko tyynyliina+makuupussi tai tyynyliina+lakanat yhdistelmä.

Päärakennuksen huoneissa on melko hyvä äänieristys. Ainakaan aikaisempina vuosina yläkerran huoneisiin ei ole kuulunut lainkaan meteliä vaikka ruokasalissa on pelailtu ja valvoskeltu koko yökin. Mökit on tietysti pyhitetty nukkumiselle.

Keittiö on melko hyvin varusteltu. Löytyy ainakin mikro, 2kpl suuria jääkaappeja sekä yksi pienempi. Pakastinkin muistaakseni on pienemmän jääkaapin yhteydessä. Astioita on runsaasti.

Saunassa ei sitten ole suihkua. Järvestä tulee seinään asennetusta letkusta vettä joten sitä ei sentään tarvitse kantaa. Lisäksi siellä on suuri kuumavesipata ja ämpäreitä joilla saa sekoiteltua sopivaa vettä. Päärakennuksessa on kuitenkin yksi suihku jos joku kokee saunassa peseytymisen ylivoimaiseksi. ;)
 
Tai kuten minä epäsiisteihin leirikeskuksiin tottuneena ottaa lakana vaikka makuupussi onkin. Mutta se nyt on taas ihan makuasia. Ja jos en väärin muista niin tyynyt olivat leirikeskuksen tyynyiksi ihan kelvolliset, mutta tietysti voi olla että minulle vaan sattui hyvä yksilö :roll:
 
Älkää torstailaiset sitten vallatko kokonaan yläkerran huoneita, minä tahdon sieltä pari neliötä lattiapinta-alaa patjaa (ja sen jatketta) varten. Otan lakanat ja tyynyliinan. Pelkkä makuupussi voisi käydä liian kuumaksi, eikä sitä voisi vain levittää päälleen jollei olisi lakanaa alla.

Saunan pienuutta on jossain harmiteltu. Kuinka pieni se sitten on? Kuinka monta mahtuu kylkimyyryä ylälauteille?
 
Apus eka, alakerran huone toimii jälleen yhdistyksen toimistona, jossa
tullaan myymään paitoja ym. Ja samalla pj hoitaa kokousvalmisteluita
sekä viime hetken paniikissa lukee lakipykäliä *wirn*
 
Merri 14.09.2007 sanoi:
Yhdistys saa ensi vuoden loppukeväällä ja alkukesästä myydä paitoja, joissa lukee "saa halata", "ei saa halata" ja "kysy ensin".

Missä viipyvät nämä paidat :D

Ehehee. Hauska lueskella viime vuoden krapulaviestejä.

Hatha 03.08.2007 sanoi:
Ensi kerralla pusupainiin tulee sitten mukaan enemmän kuin 8 ihmistä! :kaulin:

Josko tänävuonna harkitsisi :p Jos tarjous on edelleen voimassa.

Iik, [teinix] ihkua [/teinix] jännittää miittiä kuusi viikkoa etukäteen, kun viime vuonna sitä kesti kolmesti vähemmän :grin: Odotukset korkealla, viime vuonna oli ihan mahtikivaa ja ajattelin tänä vuonna pistää paremmaksi ;) Tavoitteena lukea Silma-Hobitti-TSH-KTK ennen miittiä läpi, pääsee taas kilvoittelemaan Nerwenin luontopolussa (hohoo!)
 
En kyllä laskenut kuinka monta sinne menee, mutta eikö se ole ainakin saman kokoinen kun Vesilahdella? Vai vaikuttaako se vaan niin tilavalta?
Edelleen olen huolissani karanneesta laiturista, mutta en ole vielä keksinyt helppoa tapaa saada yhteyttä johonkin ihmiseen jolle asia kuuluisi. Mutta eiköhän siellä ennen meitäkin jotain leiriä ole että luulisi miittiin mennessä olevan hoidettu jotenkin :p
 
Ensikertalaisena minua kiinnostaa kovasti ruokapolitiikka. Kuinka paljon omia eväitä kannattaa ottaa mukaan?

Niin, ja mikä ihmeen pusupaini? :D
 
Mie oon ottanu joka vuosi liikaa ruokaa mukaan, eli siis.. Kohtuudella ja sen verran kuin uskot syöväsi.
 
Minä taas liian vähän. Tosin havaintojeni mukaan ruoka loppuu sen määrästä riippumatta yleensä heti ensimmäisenä päivänä. :D
 
Mie oon pärjänny ottamalla mukaan lähinnä jonkin verran omenoita, nuudeleita ja ananasmehua...
 
Deepdelver sanoi:
Ensikertalaisena minua kiinnostaa kovasti ruokapolitiikka. Kuinka paljon omia eväitä kannattaa ottaa mukaan?

Miittimaksuun sisältyvät aamupalat (perjantaina todennäköisesti hieman suppeampi sellainen), päiväkahvi/-tee + leipää yms sekä lauantaina illalla makkaraa, lettuja, kasvissyöjille esim. kesäkurpitsaa nuotiolla. Wikistä löytyy myös päiväohjelma.

Aamupala sisältää puuroa, leipää lisukkeineen, mehua, kahvia teetä, jogurttia, muroja jne eli sillä saa kyllä vatsan kunnolla täyteen. Omia eväitä tarvitset siis mukaan sen verran mitä arvelet yhteisten ruokailujen lisäksi syöväsi. Yleensä miittiläisten omat sapuskat ovat olleet joko nopeasti lämmitettäviä mikroruokia (Saarioisten roiskeläppä on kestosuosikki) tai jotain grillattavaa ruokaa.

Vaikka eväät loppuisivat kesken, niin perinteisesti viimeistään lauantaina on lähtenyt ainakin yksi autollinen ihmisiä kauppaan hakemaan lisätäydennystä. ;)
 
Minulla oli viimevuonna ihan liikaa, tosin en tiedä olisiko safkaa mennyt neljänä päivänä vähän enemmän kuin kolmena. Minulla oli patonki, pussi riisipiirakoita (10 kpl), juissipurkki ja jäätelöboksillinen kanasalaattia. Salaatti taisi mennä kokonaan, samoin patonki, mutta piirakoita ja mehua jäi.

Tänä vuonna otan varmaan kaksi nuudelipussia, patongin ja mehupurkin. Ja valmiita sämpylöitä kaikilla täytteillä! :p

Pusupaini on kai jotain semmoista, että.. Eikun hetkinen, pidänpäs suuni kiinni kun en muista sittenkään mitä se on :p
 
Pusupainimestari Hathaldir voisi avata suunsa jossain vaiheessa tästä Pusupainista ;) Sellaisen vinkin annan :D
 
Minä taas unohdin melkein kokonaan syömisen koko viikonlopuksi ja olo oli sunnuntaina aika mielenkiintoinen. Eli tällä kertaa otan mukaan paljon sellaista pientä mitä voi vaan napata mukaan ja napostella. Rypäleitä, palttoonnappeja ja sellaista. Niiden lisäksi voisin tehdä jotain kanapastaa tms. mitä lämmittää illalla kun (toivottavasti) tulee oikea nälkä.
Ja jos vaikka muistaisin tällä kertaa ottaa saunajuomiset saunalle asti mukaan.
Ja pitäisi kai muistaa aurinkorasva tänä vuonna. Ja hyttysmyrkky. Viime vuonna hyttyset tosin hävisivät juuri sopivasti ennen miittiä. Pitää tarkkailla tilannetta kesäkuun lopussa.
 
Tulen kuokkimaan Jaamarin kanapastalautaselle. Ai enkö? No ei sitten.

Vinkkiä vielä Deepdelverille: Jos yhtään tykkää, niin totesin "ruokaisat salaatit" aika mahtaviksi sapuskoiksi. Esim. kanasalaatilla pari kertaa päivässä pärjää aika pitkälle. "Ruokaisa salaatti" on siis minun määritelmän mukaan siis salaatti, jossa on muutakin kuin vihanneksia ja/tai hedelmiä, esim. leipäkuutioita tai kanasuikaleita.
 
Ostin hajutonta itikkasuihketta apteekista. Etono hyttysspray. Luotan siihen.

Toisaalta Ärrältä sai jotain rannekkeita, joiden pitäis estää itikoita pistämästä. Näkis vaan. 14,90e, aivan kohtuullinen hinta moisesta lupauksesta... tai ei.

Ehkä tyydyn etonoon ja ehkä Rubylla on valikoimaa myös mukana, Off-vastaavana.
 
Ylös