Turhakkeet

Tulin tänään lukeneeksi ehkä noin pari viikkoa tai viikon vanhaa Annaa, ja sieltäpä löytyikin melkoinen turhake, ainakin IMHO:
Banaanikotelo?
Pistää miettimään, että mihin tuollaista erikseen tarvitsee? Siis onhan banaanissa jo valmiiksi kuoret!:p
Ja lisäksi eikö sitä banaania voi vain yksinkertaisesti pistää johonkin jo muuhun omistamaansa eväsboxiin tms?

Muoksmuoks Olin vielä lukevinani, että lehdessä mainittu kotelo olisi ollut itsensävalaiseva?

Kuinkahan moni tosissaan saa yöllä päähänsä, että hei, nyt muuten alan syödä banaania, onneksi se on itsevalaisevassa kotelossa, niin näen syödä! [22]
 
Centaurea sanoi:
Kokeilin keväällä kompostipusseina Bioska-pusseja, mutta nekään eivät toimineet (eivät hajonneet / maatuneet kompostissa)

Wtf? Meillä ne ovat yleensä aloittaneet kompostoitumisen jo omassa ämpäri-biojäteastiassamme, joka täytyttyään tyhjennetään isompaan kompostiin.
 
Isilmírë sanoi:
Centaurea sanoi:
Kokeilin keväällä kompostipusseina Bioska-pusseja, mutta nekään eivät toimineet (eivät hajonneet / maatuneet kompostissa)

Wtf? Meillä ne ovat yleensä aloittaneet kompostoitumisen jo omassa ämpäri-biojäteastiassamme, joka täytyttyään tyhjennetään isompaan kompostiin.

Komppaan Centauraa. Ne kyllä näytttävän aloittavan hajoamisen jo ennen pääsyään Biolanin kompostoriin, mutta eivät enää siellä. Lopetin niiden käytön kuukausia sitten ja edelleen ne pirulaiset roikkuvat möyhennystikussa hieman repaleisina, mutta voimissaan.

May
 
Hmm. Ne siis ilmeisesti tarvitsevat ilmaa hajoamisprosessiin. No, olen muutenkin miettinyt, mitä järkeä ylipäätään on laittaa pussia biojäteastiaan, kun siitä menee kuitenkin nestettä läpi ja astian joutuu siis joka tapauksessa huuhtelemaan tyhjennyksen jälkeen.
 
Pitäisiköhän aloittaa erillinen Kompostikokemuksia -topiikki?

Turha / tarpeeton (= turhake) se erillinen pussi kompostiastiassa oikeastaan on, mutta olen sitä käyttämällä yrittänyt varjella kompostiastiaa likaantumasta. Aika hyvin olen siinä onnistunutkin. Perilaiskana ihmisenä en millään viitsisi huuhtoa astiaa joka tyhjennyksen jälkeen.
 
Astiaa voi suojata taittelemalla sanomalehden biojätepussin pohjalle kosteutta sitomaan. Tarkoitukseen kannattaa käyttää jotain paikallislehteä eikä esimerkiksi Hesaria (ainakaan kokonaisena). Niitit pitää huonosti maatuvina poistaa lehdestä. Olen tavannut taitella ohuemman lehden itse astiankin pohjalle. Sen voi laittaa paperinkeräykseen.
 
Pagba sanoi:
Astiaa voi suojata taittelemalla sanomalehden biojätepussin pohjalle kosteutta sitomaan.

Mutta jos se pussi ei sitten maadukaan? Silloinhan lienee parempi antaa ämpärin vain sottaantua ja huuhtoa se sitten jälkeenpäin (intissä ruokalan biojäteämpärit tyhjentämään ja pesemään valitut "vapaaehtoiset" saivat aina eskimopuikot palkaksi. Ehkä kannattaisi kokeilla vastaavaa kannustinta myös kotona? ;)).
 
Vampirelady sanoi:
Tulin tänään lukeneeksi ehkä noin pari viikkoa tai viikon vanhaa Annaa, ja sieltäpä löytyikin melkoinen turhake, ainakin IMHO:
Banaanikotelo?
Pistää miettimään, että mihin tuollaista erikseen tarvitsee? Siis onhan banaanissa jo valmiiksi kuoret!:p
Pelkkiin kuoriin pakatulla banaanilla on taipumusta avautua repussa ja mennä ihan mössöksi.
 
Aivan niin, mutta pointtini oli, että ei sille banaanille tarvitse erikseen alkaa ostaa jotain banaanikoteloa, jos käyttää jotain muuta jo omistamaansa rasiaa..:p

Lainaus poistettu. -Targuin-
 
Onhan noita muitakin. Tiimarissa viimeksi käydessäni huomasin että siellä oli kotelo viinirypäletertulle ja olisikos toinen ollut päärynälle ja jotain muitakin siellä oli. En tiedä, eikö nuo muotoon isketyt muovikapineet ole hiukan turhia?
 
Ylös