Virallinen aamutopikki

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Onneksi olkoon uudelle ylioppilaalle! Toivottavasti on hienot bileet! Ja saat paljon lahjoja!

Mihin tahtoo tähän valiojoukkoon (hehheh) kuuluva ihminen jatkaa?

Luin viestin huonosti, vastaan itse: et tiedä!
 
mikä tekee ylioppilaasta "paremman" ihmisen, kuin joku, joka on käynyt ammatillisen koulutuksen, ja on paremmin valmentautunut titttyyn ammattiin, kun taas ylioppilaalla ei ole oikeastaan mitään hm... menipäs nyt... no juu... Mut kummiskin...
 
Joo, eipä mätkähdä meikäläisen tilille veronpalautuksia, kun onnistuin saamaan 64 senttiä mätkyjä. :D

Joulukalenteri on siinä outo juttu, että sitä ei koskaan muista avata ajallaan. Ennen joulua odottaa, että pääsee avaamaan joulukalenteria, mutta sitten kun sitä saisi availla, sitä ei koskaan muista tehdä. Tai sitten minulla on liian huono muisti, joka välttelee suklaata. :)
 
Amoren sanoi:
ei ne suklaat mihinkään pahene, ja sitäpaitsi on kivempaa syödä jouluaattona iso kasa suklaata, kun yks päivässä... :p

Paitsi että jouluna saadaan lahjaksi paaaaljooon suklaatia, ei kalenteria tarvitse säästää! Ja jos määrä on ongelma: osta monta suklaakalenteria, jolloin saat monta palaa päivässä... Mumskismumskis... :lol:
 
Amoren sanoi:
mikä tekee ylioppilaasta "paremman" ihmisen, kuin joku, joka on käynyt ammatillisen koulutuksen, ja on paremmin valmentautunut titttyyn ammattiin, kun taas ylioppilaalla ei ole oikeastaan mitään hm... menipäs nyt... no juu... Mut kummiskin...

ÖÖ, ei mikään: siitä syystä suluissa hehheh, mutta pyydän nöyrimmästi anteeksi niiltä jotka käsittivät viestini väärin, tarkoitukseni ei ollut provosoida mitenkään, piti olla hauska/mukava/onnitteleva, ilmeisesti en kuitenkaan ollut!
 
juu, siis tarkitin nyt yleisesti, en siis mitenkään tuohon onnittelu juttuun puutumista tarkoittanut, mutta tuli vain tuollainen kymysys pieneen mieleeni... Kun eihän tuo yo tutkinto kuitenkaan ole periaatteessa mitään muuta, kuin välitutkinto, ei valmistu miksikään, ja muutenkin, tai siis valmiistu ja valmistu, mutta juu...
 
Niin no, itselläni ei ole koskaan ollut näppylä ongelmaa, mutta kyllähän ne joulukalenterit maksaa. Elämä kallis.

Miksi porukat muuten aina hermostuu, jos heittää ylioppilaista jotain, vaikka ihan vitsillä? Kyllä mun mielestä ihminen, joka jaksaa peruskoulun jälkeen "tuhlata" elämäänsä tutkintoon, jolla ei ole juurikaan merkitystä, on oikeutettu onnitteluihin siinä missä ammatillisen tutkinnonkin suorittanut, ilman että joku aina vetää herneen nenään, ja jos olisin esim. koneasentaja ja joku olisi juuri suorittanut saman tutkinnon luultavasti toivottaisin hänetkin tervetulleeksi valiojoukkoon... Eikä kukaan sanoisi siihen mitään...
En kuitenkaan ole koneasentaja, vaan ylioppilas ja pyydän jo etukäteen anteeksi ihmisiltä, jotka vetävät herneen nenään tämän viestin jälkeen!

muoks. Kääk kirjoitellaan näitä viestejä samaantahtiin!
 
juu u... ihan miten vaan... Minulle itselle on samantekevää, onko jollain yotutkinto, vai ei, mutta mietityttää vaan, miksi se silti vielä vaikuttaa työn saantiin, jos pohjalla on kuitenkin yo tutkinto...?! Ehkä minä vaan olen tyhmä enkä ymmärrä, miksi yleistiedolla on enemmän merkitystä kuin ammatillisella tiedolla...
 
Ylioppilas tutkinto, näin ne väittää! Ja vaikkei mihinkään ammattiin valmistukaan, tehnyt samat kolmisen vuotta töitä kuin ammatillisesta laitoksesta valmistuva! Erona tosiaan vain se, että ylioppilaalla luultavasti vielä opintoja edessä monisen monituista vuotta. Mutta juhlan paikka mielestäni silti!

Yleensä, ON POIKKEUKSIA, ylioppilaalla on (työelämään astumis vaiheessa) korkeamman koulutusasteen tutkinto, joten ei kilpailu ole aina edes samoista työpaikoista. Mitä tarkemmin ottaen tarkoitit?

Lisäsin kaksi viestiäsi yhteen. Jos viestiin tulee myöhemmin lisättävää tai korjattavaa, käyttäkää nyt ihmeessä Muokkaa-nappia avuksenne. T. Thali
 
No onhan se juhlanpaikka juu... Mutta miksi lukioon mennään?! Siksi, koska ei tiedetä, miksi haluaa tulla isona, miten ... joops... Yleis sivistävä, ja kuitenkin sieltä valmistutaan rimaa hipoen, eikö sinne mennä opiskelemaan ja muutenkin miettimään mitä jatkossa... ?! :roll: Siis se työ paikka juttu... Nii, pääsee sitä toisenasteen koulutuksenkin jälkeen jatkamaan opintoja, joten periaatteessa "pohjustavan" ammatillisen koulutuksen jälkeen korkeakoulun kautta valmistunut immeinen, Kun taas lukiosta korkeakoulun kautta ammattiin hakeva immeinen osaa hieman tarkemmin yms... jutut, kuin tuo lukion kautta tullut... ?! En minä osaa selittää...
 
Että ne ottaa mielummin töihin ylioppilaan, ilman ammatillistakoulutusta, kuin ammatillisenkoulutuksen suorittaneen? En ole kuullut moisesta!
 
ei,... aaaarhg...


siis, jos pohjalla on toisella ammatillinen koulutus, ja toisella yo... molemmat ovat käyneet samaisen korkeakoulun, niin näistä kahdesta yleensä valitaan tuo jolla on alla yo?!


Liitin myös sinulta kaksi viestiä yhteen. Muokkaa-nappi, ihmiset! Muokkaa! T. Thali :)
 
Itse olen tiennyt 4- vuotiaasta, miksi haluan: eläinlääkäriksi! Joten hain tietoisesti lukioon!

En edes tiedä miten eläinlääkäriksi edes pääsee ilman YO-tutkintoa. Ja vaikka opiskelenkin tällä hetkellä konetekniikan DI:ksi ( eläinlääketieteellisen pääsykokeet vaikeat), olen silti säästänyt vuosia suorittamalla YO-tutkinnon, joka on 3 vuotta, vaihtoehtona 3+4, (ammatti+ ammattikorkea).
Ja niin yleissivistävä kuin onkaan on pohjani matematiikasta ja kemiasta ja fysiikasta ja olen pärjännyt täällä yhtä hyvin kuin ne, jotka ovat tulleet pitemmän linjan kautta!

Ja kello on paljon yli 12... harmi oli mielenkiintoinen keskustelu!

Pakko vastata...

En ole edelleenkään kuullut moisesta! Onko arvosanat olleet samat ja mihin perustat väitteen? Kenelle näin on tapahtunut? Monellekin? Onko taustalla tilastotietoa? Jos on, niin aika syrjintää myönnän!


Muokkaa-nappi! Ei kahta viestiä peräkkäin! T. Thali
 
kello on juu kohti tunnin yli ton 12... mut silti... siis sellaisissakin ammateissa, kuten hmm... no mikä minua on lähimpänä, kirjanpitäjä, tai yms... niin niissäkin... eläinlääkärin ja muut lääkärit yms... ne nyt ymmärtää, ja kaikki muut vastaavat, missä sitä yleis sivistävää tarvitaan, niin ok, mutta ne missä pärjäisi vähemmälläkin tiedolla, tai pelkällä ammatti taidolla ja -tiedolla... miksi niissäkin... ?!

Arvosanat tietääkseni samat, muutamalle tutulle, ja tilastoista en sit tiiä?!

onhan tietenkin niin, että nyky yhteiskunta on paranemaan päin, mutta...


Niin... se Muokkaa-nappi. Tässäkin on lähetetty kaksi viestiä saman minuutin sisään. Ei sen Muokkaa-napin käyttö ole oikeasti kovin vaikeaa. T. Thali :)
 
Vielä tähän aikaan on ikävän pimeää. Tulin pitkästä aikaan viikonlopuksi töihin. Täällä on hiljaista. Ainoastaan tiskikone meuhkaa. Uni jäi jälleen pahasti kesken, sillä ei siinä välissä nuku samalla tavalla, kun illalla viimeksi tulee iltavuorosta kotiin ja joutuu taas aikaisin kampeamaan itsensä ylös.

Onneksi on jotain mitä odottaa. Illalla on teatteriesitys, jossa on kolme Kontulaista mukana näyttelemässä. :D
 
Sataisipa nyt paljon lunta ja sisko ei jaksaisi tehdä yhtään lumitöitä, niin minä saisin töitä ja tietysti... Rahaa!
Iskä on nytkin n. yli reilut 10 euroa velassa minulle.

Minä taas koneella istun ja latailen biisejä, pitäisi muistaa ettei huomenna mennä kouluun.
 
On niin ärsyttävää herätä ajoissa vaikka saisi periaatteessa nukkua koko päivän. Mistäköhän sekin johtuu, että silloin kun saisi nukkua niin sitä tulee herättyä siinä yhdeksän aikaan viimeistään..

Ai niin, huomennahan on vapaapäivä. Ihan autaasti olin unohtanut koko asian. Toivottavasti muistan vapaapäivän vielä huomenna aamullakin enkä ryntää kamalaa vauhtia pysäkille odottelemaan bussia. Aikovatkos ihmiset muuten katsoa linnanjuhlia huomenna?
 
Tänään lähtevät huonekalut. :) Tietokone jää vielä siksi aikaa kunnes löydän paremman pöydän ja tuolin, joten nettieloni voi olla seuraavien päivien ajan hiljaisempaa. Saattepahan hengähdystauon ennen kuin bingoaminen alkaa jälleen. :D

Vai että veronpalautukset ovat alkaneet popsahdella. Hieno juttu, niillekin vähille rovoille löytyy kyllä käyttöä. Toivottavasti työnantaja muistaa maksaa myös lomakorvaukseni. En ole uskaltanut katsoa tiliä nyt olleenkaan, kun kaikki muuttamiseen liittyvä rahanmeno vaan tuntuisi kurjalta konkretisoituneena. Parempi vilkaista sinne sitten "lopuksi" vasta. :shock:
 
Nyt se sitten ratkesi: ADSL-reititin saa kyytiä. Ostin uuden tilalle, kunhan se tulee (toivottavasti mahdollisimman pian) koetan keksiä jotakin väkivaltaista toimenpidettä entiselle. Se piti minut pois netistä tunnin ajan resetoimalla itseään jatkuvalla syötöllä.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös