Ärsyttää!

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Itse menin ihotautilääkärille kesällä 2007 kärsittyäni 15 vuotta eriasteisesta aknesta. Söin puolen vuoden Roaccutan-kuurin ja iho parani täysin. Pikkuisen on tosin tullut välillä takaisin, mutta sanoisin että ongelmia on vain 5% entisestä.

Itseäni ärsyttää Rotschildien pankkiirisuvun maailmanvalta ja erityisesti se, etteivät he maksa minua hiljaiseksi.
 
Sympatiatykkäys Raseenalle, samanlaisista ei-mitään-syytä-iho-ongelmista kärsin itsekin. Pahat, miittikarkkeilun tapaiset sokeriöverit vaikuttavat ehkä vähän, hormoniehkäisyn käyttö tai käyttämättömyys ei muistaakseni oikein mitenkään (vaikka olenkin tulkinnut kärsiväni etupäässä leukaan tulevista hormoninäpyistä). Välillä olen pessyt naamaa ja välillä ollut pesemättä ilman mainittavaa eroa. Nyt on onneksi pitkä parempi kausi menossa ja syytän siitä sitten kuitenkin ihonhoitorutiineja, vaikka pitkään olen ajatellut että tuollaiset pinnalliset asiat siihen nyt viimeisenä vaikuttavat. Tai ehkä on vaan kuu ja tähdet oikeassa asennossa :?
 
Itse menin ihotautilääkärille kesällä 2007 kärsittyäni 15 vuotta eriasteisesta aknesta. Söin puolen vuoden Roaccutan-kuurin ja iho parani täysin.

Siitä muistinkin uuden ärsytyksen aiheen: en voi muista terveyssyistä käyttää aknen hoitoon Roaccutania, tai sisäisiä antibiootteja enkä edes e-pillereitä. Kaikkia näitä ovat kyllä lääkärit ehdottaneet. Joten ei tässä oikein voi muuta tehdä kuin valittaa...
 
Pyykinpesukone on sanomassa omalta osaltaan irti 20-vuotisen yhteistyösopimuksemme: Kone pysähtelee kesken minkä tahansa pesuohjelman, pumppu ei jaksa pumpata jne. Eilen sain pestyä ensimmäisen koneellisen, kun kävin siirtämässä kesken huuhteluvaihetta jumittuneen koneen ohjelmasäädintä pikkuisen eteenpäin. Ärsyynnyin hieman.

Seuraavan koneellisen kohdalla kone "unohti" pumpata viimeisen huuhtelun vedet ja jumittui ennen linkousta, joten avitin sitä eteenpän. Ärsyynnyin lisää.

Kolmannen koneellisen kohdalla se ei pumpannut vettä pois linkousvaiheen alussa eikä linkous tietenkään toiminut, joten tyhjensin pesuvedet pois sankoon (ja vähän lattiallekin) vesiletkun kautta ja saatuani koneen luukun auki tajusin, että tällä kerralla huuhtelut olivat jääneet kokonaan pois. Latelin läpi koko osaamani kirosanavalikoiman eri yhdistelmineen. Hillitsin itseäni hetken. En potkaissut konetta, koska aikaisemmasta kokemuksesta tiedän, että siitä tulee jalka kipeäksi.

Suljin luukun ja käänsin ohjelmavalitsimen huuhtelukohtaan - ja katso - kone suorittin huuhtelu- ja linkoustoiminnon moitteetta. Toistin em. manööverin kaksi kertaa.

Nyt pitäisi löytää kohtuuhintainen ja helppotoiminen pesukone ja siinä saisi mieluusti olla vapaavalintainen pesuveden lämpötilan säätö. Lisäksi kone ei saisi olla kooltaan liian iso eikä painava, koska se pitää saada raijattua aika kapeita portaita pitkin alas kellariin.

Ja sekin tässä ärsyttää, kun en millään jaksaisi hakeutua Giganttiin tai johonkin vastaavaan kauppaan etsimään uutta konetta.
 
Last edited:
Ja minä taas meinasin joutua sairaalaan roaccutanin takia.. maksa-arvot vähän heilahtivat väärään suuntaan joskus neljä vuotta sitten. E-pillerit tuntuvat pitävän naaman kurissa, joten popsitaan sitten niitä.

Ärsyttää jatkuva päänsärky. Niska on jostain stressauksesta jumissa koko ajan vaikka venyttelen ja liikun. Juon tarpeeksi mutta silti, sieltä se päänsärky taas tulee. Huono(in) puoli tässä on se että jos en ota päivittäistä buranaa, niin yöllä iskee semmonen hedari että luulen pään halkeavan tai jotain. Tätä on jatkunut nyt noin viikon. Syyllinen saattaa olla abikurssin luokka, (ei normi koulussa vaan kesäyliopiston kurssi) jossa ilmastoinnin takia on aina 17 astetta + siellä vetää. Jos laittaa hyvään kohtaan paperinpalan, se alkaa liikkua tämän ylettömän ilmastoinnin takia. Onneksi sinne luokkaan ei tarvitse enää mennä, koe on sähköinen ja kotona siis.
 
Syyllinen saattaa olla abikurssin luokka, (ei normi koulussa vaan kesäyliopiston kurssi) jossa ilmastoinnin takia on aina 17 astetta + siellä vetää. Jos laittaa hyvään kohtaan paperinpalan, se alkaa liikkua tämän ylettömän ilmastoinnin takia. Onneksi sinne luokkaan ei tarvitse enää mennä, koe on sähköinen ja kotona siis.
Voi hyvinkin olla. Kun itse sain ilmastoiden auton niin ensimmäisenä kesänä oli ihan järkyttäviä niskasärkyjä ja pääkipuja. Sitten opin että ilmastointia ei kannata laittaa tappiinsa viilentämään vaikka normipuhallus olisikin koko kesän sinisen äärilaidassa ja että kannattaa käyttää myös tehoa maltillisesti.
 
Pyykinpesukoneasia ärsyttää edelleenkin. Kävin eilen päivällä uudessa Power-liikkeessä, Gigantissa ja lopuksi myös Prismassa katsomassa valikoimaa ja totesin, että pesukoneita on tarjolla aivan liian monta ja niissä on liian monta minulle tarpeetonta ohjelmaa ja suurin osa on liian kalliita. Lopulta löysin 5 - 6 minun käyttööni soveltuvaa kelvollista vaihtoehtoa.

Olen nyt lukenut koko ehtoon yötä myöten eri konemerkeistä kommentteja ja käyttökokemuksia. Ovat muuten aika hiuksia nostattavia: niiden mukaan KAIKKI eri pesukonemerkit ovat järjestään huonoja, KAIKKI erimerkkiset koneet on koottu jossakin halpatuotantomaassa epäkelvoista komponenteista ja KAIKKI pesukoneet hajoavat välittömästi takuuajan umpeuduttua. Nyt pitäisi sitten löytää laadukas, kestävä ja suht edullinen kone ja toivoa hartaasti, että se kestäisi rikkoutumatta käytössä edes takuuajan (= kaksi vuotta).
 
Valintaa helpottaa se, että suuri osa eri merkkisistä koneista on todellisuudessa ihan samanlaisia eri kuorilla. Valitettavasti sekin pitää paikkansa, että ns. normaalihintaiset ovat kestävyydeltään enemmän tai vähemmän huonoja. Itse en stressaisi sitä kamalasti koska lopulta kyse on arpapelistä ja nettikommenttien perusteella on mahdotonta muodostaa luotettavaa kuvaa. Oma Bosch on kestänyt kuusi vuotta, joten eivät ne kaikki kuitenkaan hajoa kahdessa vuodessa ;)
 
Minun halpismerkkinen Ahma kesti muistaakseni 8-9 vuotta. Olisi saanut kestää pidempäänkin, mutta edes hinta ei aina kerro koko totuutta.
Lisäksi netissä kovimmat kommentoijat on kuitenkin usein niitä joilla on ollut ongelmia. Eli sieltä ei voi millään saada oikeasti todellista kuvaa. Mutta takuukuitti kannattaa kyllä säilyttää tallessa.
 
Pitkään on jo nakertanut, miten työpaikan taukotilassa suositaan kahvinjuojia.
Työpaikka siis tarjoaa kahvin ja teen ja kahvi on aina jotain hyvää laatumerkkiä ja sen kanssa on hyvää maitoa. Mutta tee. Tee on aina jotain melkorin mustaa litkuliptonia tai x-tra merkkistä möhnää. Olisiko niin vaikeaa tuoda taukohuoneeseen vaikka jotain erimakuisia teelaatuja? Pelkkä musta tee on niin ankeaa.
 
Pitkään on jo nakertanut, miten työpaikan taukotilassa suositaan kahvinjuojia.
Tämä tuntuu olevan aikalailla linja pääosassa paikkoja joissa olen itse koskaan taukokahvilla käynyt. Kuin myös erilaisissa pienimuotoisissa tilaisuuksissa, kerhoissa yms.
 
Kuin myös erilaisissa pienimuotoisissa tilaisuuksissa, kerhoissa yms.

Olin avopuolison serkun häissä heinäkuussa. Siellä oli aivan mahtava ja monipuolinen hääménu ja erilaisia viinejä sekä alkoholittomia juomia. Odotin vähintään Clipper- laatuista teetä kun pitopalvelu oli selkeästi asiansa osaava. Noh, hääkakun kanssa olikin hienoa kahvia ja... Yellow Label- teetä. Ei edes erilaisia vaihtoehtoja. Pelkkää Yellow Labelia. :p
 
Teen suhteen kannattaa jonkun työtoverin kanssa mennä teeliittoon: aamulla toinen keittää termoskannullisen teetä ja sitä litkitään yhdessä pitkin päivää. Minä olin kerran sellaisessa liitossa, joskin se oli aika epäsuhtainen: työtoverini joi teetä enemmän kuin minä. Epäilin alussa, että joku toinen oli käynyt termarilla luvatta, mutta ei. Jos määristä ja merkistä päästään yksimielisyyteen, niin teeliitto voi olla varsin sopuisa.
 
On pitempään jo ärsyttänyt tupakoitsijoiden älytön holhoaminen ja kieltojen lisäily (jo paljon ennen ko ite aloittelin piipustelun), ja nyt pännii maanantaina voimaan tuleva uusi tupakkalaki joka kieltää netin kautta tupakkatuotteiden ostamisen. Rajoittaa kyllä pahasti eri laatujen hommaamisen ja kun asuu kauempana isojen kaupunkien tupakkakaupoista niin ei ees kotinaasta tahdo mitään saada. Typerää. Ja samaan aikaan kuitenki alkoki alkaa kohta nettikauppan kautta viinaksia mymään, aivanko se ei ois mikään ongelma. Tai tämä ääretön sokerin kulutus mikä nykyään ihmisiä koukuttaa...
 
Maksoin tässä aamuhämärissä yhteensä 1300 euroa erääntyneitä laskuja, tulivat eilen yhdessä kirjekuoressa. Kolme kappaletta ole maaliskuulta, yksi toukokuulta. Epäilen, etteivät maaliskuun laskut ole tulleet edes perille, ne osuvat muuton ajankohtaan. Joka tapauksessa olin elätellyt toivoa kohtuullisesti budjetissa pysymisestä, joten olihan tuo kolaus. Lisäksi eilen oli kummallista säätöä nettipankin kanssa, en tiedä, oliko selaimeni murrettu vai mitä, mutta ruutuun ponnahti outo (en ollut nähnyt vastaavaa puolen vuosikymmenen aikana) ikkuna, jossa pyydettiin avainlukulistan tietoja. Toki siellä oli ollut uuden betajärjestelmän sisäänajo ihan vasta, joten voi liittyä siihenkin.

Mutta siis postiluukusta kasa outoja laskuja, joiden kirjoittaja sattumalta lomalla, tiliotetietojen epäilyttävyys ja ihmeellinen ikkuna verkkopankissa, niin tuli epäilys joutumisesta jonkinlaisen kyberrikollisuuden kohteeksi. Kävin Osuuspankin konttorissa, jossa tunnukset vaihdettiin kokonaan, ja kotiuduttuani suoritin virusturvatarkastuksen ensiksi Aviralla ja myöhemmin nettiavustuksellisella F-Securella. Haittaohjelmia tai muuta ei löytynyt. Päivitin sitten nettiselaimenikin.

Joka tapauksessa tämänaamuinen tarkastus nettipankissa uusien tunnuksien kanssa tuotti minulle varmuuden siitä, että laskut olivat aitoja, vaikka maaliskuulta olevia en kenties ollutkaan saanut aiemmin. Ilmeisesti laskutuksesta vastaava henkilö oli vain päättänyt hoitaa kaikki rästihommat sopivasti loman alla. Myöskään tilitiedoissa ei ollut oikeasti mitään vialla, olin yksinkertaisesti käyttänyt rahaa turhan huolettomasti kevään ja kesän aikana luullessani ettei rästejä ole. Tietysti tuhlaukseksi ei voi laskea 300-400 euron kuukausittaisia terapialaskuja, joita mikään valtiollinen tai kunnallinen taho ei korvaa.

Loppulauseena vaikka kaikki tämä ärsyttääkin, voisi tästä laittaa kirjoituksen myös ilonaiheisiin, koska kaiken säädön jälkeen olen iloinen asioiden selkeytymisestä. Mutta ehkä 1300 euron rästit ovat silti kokonaisuutena ärsyttävä asia.

muoks. Itse asiassa tämä säätö tapahtui toissapäivänä, eilisen odottelin, kuuluisiko jotain uutta asiaan liittyen mediasta. Mutta olisin voinut vaikka vannoa, että tuo säätö tapahtui eilen! Kyllä ihmismuisti on vain omituinen! :D
 
Last edited:
Ärsyttää jo etukäteen ensi viikko. Vielä tänään töihin pyöräillessäni edessäni avautui tyhjä pyörätie. Kun koulut alkavat, sillä kävellään neljä rinnan ja kun asianmukaisesti soitan kelloa ja aiheutan tilapäistä tiivistymistä, joku väistämättä sanoo jotain napakkaa ohittaessani. Jos olisi etukori ja teline älypuhelimelle, asettaisin koriin matkakaiuttimen ja liittäisin sen johdolla älypuhelimeen. Takaapäin kuuluva lehmän ammunta voisi aiheuttaa niin voimakkaan hölmistymisreaktion, että hävyttömyydet jäisivät sanomatta.
 
Kasvissyönti vs sekasyönti -ihmiset, molemmin puolin. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi toisten ruokailutottumukset nostavat niin paljon kierroksia. Syökää sitä mikä teille sopii! Peace!
 
Naurattaa ja ärsyttää yhtaikaa. Tein Philipsin asiakaspalveluun reklamaation halogeenilampuista, jotka paloivat alle kuukaudessa. Vastauksessa totesivat että sori, tää viesti on nyt tullut väärälle osastolle, voitko lähettää sen osoitteeseen x (eikä tietenkään kopiota alkuperäisestä viestistä mukana). Vastasin niille tuohduspäissäni että ettekö te nyt j***ta (tehokeino, en siis käyttänyt oikeasti tuota sanaa) saa sitä viestiä lähetettyä naapuriosastolle, kun se kuuluu yleensä ihan normaaliin asiakaspalveluun etenkin kun mulla ei itselläni ole edes kopsua siitä alkuperäisestä viestistä, että meinaatteko että sekin pitää runoilla uudelleen. Katsotaan vastaavatko.
 
Kasvissyönti vs sekasyönti -ihmiset, molemmin puolin. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi toisten ruokailutottumukset nostavat niin paljon kierroksia. Syökää sitä mikä teille sopii! Peace!

Tähän laajennuksena ylipäätään ihmiset, jotka lähes uskonnollisella kiihkolla yrittävät käännyttää muita siihen "ainoaan oikeaan" ruokavalioon, jonka ovat todenneet sopivan parhaiten itselleen ja/tai päättäneet olevan eettisesti oikea. Tähän usein liittyvä foliohattuilu ruokateollisuuden (ja siinä sivussa usein myös lääketeollisuuden) suuresta salaliitosta ihmisten sairastuttamiseksi saa minussa aikaan suunnattoman halun ravistella ihmisiä, mutta eipä se järki sillä keinoin taida päähän palata.

Eläinperäisen ruuan välttämiselle on kyllä minun nähdäkseni parhaat faktaperustelut (eläinten kohtelu tunteettomana materiaalina ruokateollisuudessa, massiivisen karjankasvatuksen aiheuttamat valtavat ympäristötuhot, karjankasvatuksessa käytettyjen lääkkeiden aiheuttamat terveysongelmat jne.), mutta ruokavalio on niin emotionaalisesti latautunut asia, että se on paras jättää itse kunkin itse päätettäväksi.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös