Arjen nyrjäyttäminen

Heitin äitiäni tänään lumipallolla (ja se oli ihan oikeeta lunta, eikä mitään ala-arvoista tekolunta :wink: ) Laukaassa.
Lumi oli peräisin lumikasasta.
Ja lumikasa oli peräisin viimevuodelta.
Oli hieman vinksahtanut olo kun sitä lunta tuli poimittua semmonen kourallinen. :)
 
Tolkuttoman hilpeä tekstityshäikkä oli äsken maikkarin 30 päivää ohjelmassa. Tekstit liittyivät jaksoon jossa käsitellään eläinten oikeuksia ja parhaillaan nähtävässä puolestaan vieraillaan homoparin ja heidän lastensa luona. Osa teksteistä meni melko hyvin nähtyyn puheeseen, kun en tarkkaan kuunnellut aihetta. Rupesin vain ihmettelemään, miten homot lapsineen ja metsästys liittyvät toisiinsa. Ei kai vain heitä metsästetä, täh?
 
Olin tässä muutamia päiviä sitten katsonut Kissojen Valtakunnan...

No, olin eilen menossa nukkumaan, ja yleensä otan meidän kissamme siihen vierelleni sänkyyn makaamaan.
Se makasi tyynyllä, ja sitten pysähtyi katsomaan minua.
Katsoin takaisin, ja tuijotin pitkään, ja olin niin varma, että "apua, kohta se sanoo jotain."

Ei se kyllä mitään sanonut, rupesi vain nukkumaan..:p
 
Stockmannilla viime viikolla tuli outo olo, kun kuulutus toisensa perään kajahteli kauniilla saksankielellä. Hetken oli mahdollista kuvitella olevansa vaikkapa berliiniläisessä tavaratalossa, mutta utopia haihtui pian kuulutusten kielen vaihtuessa venäjäksi. Tai pikemminkin vaihtui kuvitelmaan moskovalaisesta tavaratalosta. Vähän sama juttu kuin Helsingin rautatieasemalla, kun Tolstoi-junan lähtö kuulutetaan. Tai työpaikalla silloin, kun kaikki liikkeessä olevat asiakkaat ovat venäläisiä ja heitä palvelee venäjältä kotoisin oleva myyjä. (Minä haluan oppia venäjää!)
 
S-Marketin pihalla kävellessäni näin ensin Hathan, ja hiukan sen jälkeen Pagban. Tai no en nähnyt, mutta oli se melko lähellä. :p
 
Minäkin näin eilen kaupassa yhden hieman Hathaldiria muistuttavan myyjän. Myöhemmin katselin, että kuitin mukaan myyjän nimi oli Timo P.
 
Kun aurinko häikäisee suoraan silmiin niin on tosi jännää ajaa alikulkukäytävään. Sitä on hetken täysin sokaistunut.
 
Tämäpä kummallista..
Luin äskettäin näitä viestejä täällä ja sen jälkeen menin parvekkeelle pälyilemään. Kuinka ollakaan, huomaan ihan selvästi kuinka läheisen kulman taakse kääntyy retkeilijä ponin selässä.
Ja ei, en asu lähellä maatilaa enkä usko että Helsingin lähiöissä poneja tallustelee. Mutta jokin nelijalkainen siellä liikkui eikä se ollut koira!
Ehkäpä näin Samin Bil-ponin kanssa? ;)
 
Tänään illalla Rise of the Witch-Kingiä nettipelatessani satuin haastamaan erään espanjalaisen. Oli melko vaikea tsättäillä mitään kun toinen ei ymmäränyt yhtään englantia. Sitten se alkoi tehdä kaikkea mahdollista ärsyttävää (en tässä nyt jaksa luetella mitä) ja halusin mainita asiasta hänelle. Otin netistä ilmainensanakirja.fin, hain sanoja espanjaksi ja kirjoittelin lauseita.

Se ymmärsi. Tuli vähän hassu olo. ^_^
 
Nyt jo harvemmin näkyvän kontulaisen, Telepin, sähköpostiosoitteen (oikealla nimellä, tosin) löytäminen tietotekniikanperuskurssin harjoitusmonisteista sai hetkeksi hieroskelemaan silmiä. Kyllähän minä tiesin, että Teleppikin heiluu Tampereella päin, mutta silti! :grin:
 
Hah. Tänään aamulla ohitseni ajoi traktorilla kalju Elijah Wood.
Ja Kun kävin läheisessä Valintatalossa, kassalla istui huivipäinen Antti Tuisku. :grin:
 
Ei voi olla totta... Cirindën viesti toi elävästi mieleen elokuun parin-kolmen(-neljän?) vuoden takaa, jolloin vastaani körötteli puutarhatraktorilla ilmielävä Elijah Wood!

Ellu on ilmeisesti näinä vuosina vain menettänyt hiuksensa, ja siirtynyt isompiin koneisiin. :D
 
Outoa, kun aina selaa minulle tuntemattomien käyttäjien profiileja, niin ennekuin avaa ne, niin miettii, että "Minkähän tittelin antaisin nickin perusteella...".
Ja kun katsoo, mitä on ehdotettu, niin oma ehdotukseni olisi ollut sama kuin ehdottajilla (tai useimmissa tapauksessa Pagpalla.. :p)
 
Nykyään googlaan vähän jokaisen nikin. Uusi kontulainen voi hätkähtää titteliehdotuksen nähdessään. "Mistä se voi tietää, että olen habboilija, kun en sitä profiilissani kerro?!" Saman nikin käyttämisestä sakotetaan. Toisinaan voi hämmennys olla vielä suurempaa, kun haku paljastaa toisia saman nimisiä. Yhden kontulaisen hiljattain ristin koiraksi, vaikka kyseinen omistajansa sivuilla esiintynyt hauva ei varmaankaan ole rekisteröitynyt Kontuun.
 
Kotitaloni ulko-ovessa on lappu jossa kehotetaan ottamaan yhteyttä komeroon haltiaan (sitä joka on vallannut toisen kellarikomeron).
 
Näin tänään (ja eilen) merirosvon, joka oli ovelasti naamioitunut aivan tavalliseksi iäkkäämmän puoleiseksi herraksi.
Silmälappu kuitenkin kavalsi hänet.:p
 
Eilen MTV3:n Yhdeksän uutisten loppukevennyksen alussa naispuolinen uutistenlukija oli äänessä, kun kuva äkkiä hidastui eikä enää ollut synkassa äänen kanssa. Sitten kuva nopeutui, kunnes se vastasi ääntä. Aika psykedeelinen katsomiskokemus. Pistää miettimään, onko loppukevennys etukäteen tallennettu ainakin alun suhteen. Nettisivuilla ei efektiä näy.
 
Tajusin vasta, miten hauskaa on lisäillä viesteihinsä viestejä nollafontilla.
 
Omituista, mutta käydessäni äsken huoneessani, minulle tuli sellainen olo että on pakko kurkata sängyn alle.
Päähäni vain tuli vakava ajatus, että siellä saattaisi vaania vaikka Melkor.
Ajatus johti päätelmään, että nukkumaan käydessäni hän tarttuisi nilkkaani ja vetäisi minut alas sängystä.
Noh, eihän siellä sängyn alla mitään Melkoria ollut, yllätys yllätys. :)

Niin ja Valintatalon kassalla oli jälleen Antti Tuisku. Kauppa reissun jälkeen ohitseni ajoi pyörällä pipopäinen Peregrin Tuk.
 
Koirani sanoo mauu, ja venyttelee selkä köyryssä.
Jättiköhän kasvattaja kertomatta jotain olennaista...?
 
Ylös