Harrastuksianne..?

Harrastan, harrastan...
Valokuvausta, koska se on meidän perheen "lapsien" yhteinen harraste ja ihan kätevä taito osata kuvata oikein eikä niitä kuuluisia "jalkakattolamppuheilautus" kuvia. Rakastan valokuvien tekemistä, negatiivista ihan valokuvapaperille saakka, ja se pimeä huone/ punainen huone.. Parempaa paikkaa ei ole edes keksitty?! :p Se miten aloitin moisen "harrasteen" niin täytyi kuvataidekoululla valita minne työpajoihin sitä jatkaa jos jatkaakaan, ja minun valintani oli valokuvaus..
Sekä Media"paja", jossa teemme tietokone graafista kuvankäsittelyä, videokamerointia tms. Ja miehän niin pidän tietokoneella härventämisestä, joten tuolla saan lisä vinkkejä ja oppeja koneella töiden tekemisestä ja animaation teko vinkkejä tms. Ja miksi aloitin? Ihan vaikka siksi että halusin oppia jopain mediataiteesta ja olla tietokoneella ihan luvan kautta :D
Kirjoittaminen/ Lukeminen ei nyt varsinaisesti mikään "harrastus" lie ole, mutta laitampa sen nyt kuitenkin sellaiseksi. Kirjoitan aikasta paljon, koska sillä tavalla saan osaksi purettua tuon minun pienen pääni ylivilkkaan mielikuvituksen antimet ja vielä niin että myöhemmin muistan ne :lol: Ja muutenkin, olen aina ollut perso kirjoittamaan koneella ja kynällä pitkiä juttuja.. Ja milloin aloitin, hmmh..Silloin kun opin kirjoittamaan, eli koulustan se alkoi. Lukeminenkin alkoi ihan koulusta, kun oli hinku oppia kunnolla lukemaan, eikä näin ta-vut-ta-mal-la, joten siinä kävikin näin että porauduin kirjojen maailmaan niin paljon, että hinku nykyäänkin lukea enemmän ja enemmän ja saada mielikuvitus lentämään mitä erilaisimmissa maailmoissa.
Kaikenmoinen taiteen tekeminen on kai ihan veressä, kun perhe/suku on täynnä niitä ns. "taiteilija sielukkoja" joten tullut kai niihin. Pidän kuitenkin paljon erilaisten asioiden muovaamisesta omaa silmää mielyttäviksi, asioita esittäviksi tms. Tunteita ilmaista värein ja olennoin. Ja koko ikäni olen tainnut söhertää paperit täyteen niin viivoja, kuin hiukka vammaisia ihmisiäkin.. :oops: :D
Ja kyllähän noita muitakin harrasteita löytyy, kait, mutta niistä ei ole paljon puhuttavaa, koska ne on pääasiassa niin luonnollisia asioita, että pääh..
 
Harrastuksiini kuuluvat musiikki, kirjallisuus ja tietotekniikka. Myös näyttömätaiteita on tullut harrastettua.

Musiikin harrastaminen keskittyy enimmäkseen joko sen kuuntelemiseen tai soittamiseen. Kuuntelen yleensä vanhempaa, tai sen kaltaista, jazzia, big band-musiikkia ja instrumentaaleja, eritoten saksofonilla soitettuja, mutta levyhyllystäni löytyy myös bluesia, soulvaikutteista musiikkia ja vaikkapa soundtrackejä. Soittaminen taasen tarkoittaa käytännössä saksofonien soittoa. Olen soittanut kuutisen vuotta tenorisaksofonia ja muutama vuosi sitten aloitin harjoittelemaan myös sopraanosaksofonin soittoa. Soitin pienenä vuoden, pari myös pianoa, mutta sitä en usko nykyään usko osaavani enää yhtään.

Kirjallisuus taas on aina ollut minulle rakas harrastus. Olen jo pienestä asti lukenut paljon kirjoja. Yleensä luen fantasia- tai scifiromaaneja, mutta minulla on myös outo mieltymys tietokirjallisuuteen. Lukemisen lisäksi olen tehnyt muutamia kirja-arvosteluja Suomen Tolkien-seura ry:n Legolas-lehteen. Arvosteluni kohteina olivat Robert Jordanin Ajan Pyörä-sarjan osat 14 ja 15, Lähettiläät ja Mustan tornin miehet. Lisää olisi tarkoitus tehdä.

Tietotekniikka rajoittuu ehkä vain tähän tietokoneen käyttöön. Käytössäni on iänikuinen, 333mHz Pentium II, joka on palvellut minua jo hyvin vuodesta 1997 lähtien. Tietokoneen ääressä pelaan vanhoja seikkailu- ja roolipelejä, käytän Internetiä ja hyötykäytän. Internetissä liikun yleensä keskustelufoorumeilla, esimerkkeinä mainittakoon vaikkapa Kontu, SaxOnTheWeb.net, Death Star Battle ja vaikkapa Risingshadow. Noiden lisäksi käyn muillakin keskustelualueilla. Pelasin ennen Subspace-onlinepeliä, mutta lopetin monen vuoden jälkeen, koska koin sen käyvän tylsäksi. Käyn myös joskus pelaamassa ristinollaa Aapelissa ja Jippiin peleissä tai Konnun omalla IRC-kanavalla juttelemasssa. Tosin kai tietotekniikaksi lasketaan myös matkapuhelimen käyttö.

Olen näytellyt Rantasalmen nuorisoteatterin produktioissa Outolintu (1998), Kolme iloista rosvoa (1999) ja Peppi Pitkätossu (2000). Sen jälkeen siirryin soittamaan tenorisaksofonia musikaalien taustabändeihin. Tähän mennessä olen soittanut West Side Story (2001)-musikaalissa, Paksu porsas viidakossa (2003)-lastenmusikaalissa ja Kevät iskee kuin 9 salamaa-kabareessa (2003).

(Kopioin suoraan muualta, muokkailin hieman. Laiskuus on pahe, mutta olkoon)
 
Tällä hetkellä harrastan ainoastaan ratsastusta ja hevostelua. Sitä on tullut harrastettua jo vähintään viisi vuotta ja innostus jatkuu edelleen. Pari kertaa viikossa käyn tallilla ja kerran tai pari viikossa ratsastan. :) Olen käynyt vähän kilpailemassa ja kaipa pian vielä enemmänkin. Tallillamme on hyvä henki ja harrastuksena ratsastus on hauskaa, saa olla suurten ja kauniiden eläinten parissa. Ratsastuksessa huonoa on sen kalleus ja joskus vaarallisuus, myös aikaa kuluu paljon. Yritän nyt kuitenkin löytää vielä aikaa, vaikka lukioon menenkin... :D

Tykkään myös lukea paljon, lenkkeillä ja pyöriä kavereiden kanssa. Ystäväni on saanut minut innostumaan myös mangasta, että katsotaan mihin sekin johtaa! :p

Niin ja mitä olen joskus harrastanut: Soitin pianoa jonkin aikaa naapurini opetuksessa, mutta innostus lopahti, onneksi en kerinnyt edes kehittyä niin hirveästi. Kaipa siinäkin olisin ollut lahjakas, pitkät sormet ja nuottikorvaa kun on... :roll:
Sitten harrastin monta vuotta yleisurheilua. Se oli oikeastaan ihan kivaa, mutta jotenkin se jäi... Jos jaksaisin treenata, niin kyllä pikajuoksussa ja pituushypyssä pärjäisin, mutta ei, niin ei...

Olen ajatellut aloittaa joko tanssimisen tai jonkun itsepuolustuslajin. Molemmat innostavat minua ja haluan uuden liikunnalisen harrastuksen! Täytyy ryhtyä syksyllä tuumasta toimeen, eikä vain jahkailla tässä... :wink:
 
Minä olen harrastanut 7 vuotta viulun soittoa(mitä inhoan syvästi), minkä ohella sitten tulee myös orkesteri(jossa käyn vain siksi, että siellä on hauskoja tyyppejä[sitäpaitsi viulumaikkani pakottaa :evil: ]). Harrastin myös pakko-musiikin teoriaa, mutta nyt, Luojan kiitos, se loppui!
Sitten harrastan joukkuevoimistelua :p . Se on ihanaa! Olen voimistellut noin 5 vuotta.
Ratsastaminenkin olisi tosi kivaa(tulin juuri leiriltä), mutta aikaa ei riitä, enkä ole löytänyt kivaa tallia läheltä :( .
 
Harrastan kolmatta vuotta teatteria ja harrastan myös ratsastusta jota olen harrastanut koko ikäni(istuin nimittäin ensi kertaa 0vuotiaan aponin selässä ja siitä se sitten lähti)myös piirtelen todella paljon.Harrastin ennen pianon soittoa ja sitäkin soitin n.2-4 vuotta (en muista tarkalleen.noloa.)mutta ei sitten enää oikein jaksanut innostaa ja lopetin...Teatterissa varmaan käyn ja aijon käydäkkin vielä aika kauan koska siellä saa ilmaista itseään ja lopuksi keväällä on aina esitys ja pidän siitä kovasti.Ratsatusta en voisi ikinä kuvitella lopettavani.Itse asiassa en tiedä miksi varmaan siksi että olen kiintynyt todella hevosiin ja poneihin.Enkä varmaan voisi mysö lopettaa siksi kun on omia poneja...
 
Harrastan kolmatta vuotta teatteria ja harrastan myös ratsastusta jota olen harrastanut koko ikäni(istuin nimittäin ensi kertaa 0vuotiaan aponin selässä ja siitä se sitten lähti)myös piirtelen todella paljon.Harrastin ennen pianon soittoa ja sitäkin soitin n.2-4 vuotta (en muista tarkalleen.noloa.)mutta ei sitten enää oikein jaksanut innostaa ja lopetin...Teatterissa varmaan käyn ja aijon käydäkkin vielä aika kauan koska siellä saa ilmaista itseään ja lopuksi keväällä on aina esitys ja pidän siitä kovasti ja käyn sillä aina maanantaisin eli kerran viikossa.Ratsatusta en voisi ikinä kuvitella lopettavani.Itse asiassa en tiedä miksi varmaan siksi että olen kiintynyt todella hevosiin ja poneihin tallilla käyn 3-6 päivään...Enkä varmaan voisi myös lopettaa siksi kun on omia poneja.
 
Harrastin ratsastusta, mutta nyt viime aikoina olen lopettanut sen ja sitten taas katunut päätöstäni ja jatkanut ratsastusta.
Tällä hetkellä tilanne on se, että olen lopettanut ja uskon että se pitää nyt ainakin niin kauan että olen kaikki opiskeluni suorittanut. Pidän kyllä paljon hevosista (ja ylipäätänsä kaikista eläimistä) mutta olen nähtävästi nykyään niin laiska etten jaksa raahautua tallille enään vakituisesti. Aion silti varmaankin käydä aina silloin tällöin ottamassa jokusen tunnin, sillä en halua kokonaan unohtaa tuota taitoa.
On minulla muitakin harrastuksia ollut ties kuinka paljon, mutta ne ovat lopahtaneet jokseenkin lyhyeen. Tällä hetkellä en harrasta oikeastaan muuta kuin netissä surffailemista, lukemista ja elokuvien (ja telkan) katselua.. :wink:
 
Harrastan lukemista, netissä surffailua, kuuntelen musiikkia, kattelen tv:tä ja leffoja ja pyöräilen näin kesäisin. En oo koskaan harrastanut mitään missään kerhossa tai missään "ohjatussa toiminnassa" jos sen nyt vois sillai sanoa... :) Mä kuuntelen joka päivä musiikkia ja oon samalla netissä, lähinnä Vanhassa Lohikäärmeessä ja kotisivuja tekemässä. Luen kaikenlaisia kirjoja mutta enimmäkseen fantasiaa kuten Tolkienin kirjoja. :wink: Kesäisin oon yrittäny pyöräillä joka päivä ja mä oonki onnistunu siinä tähän asti. Nyt nimittäin oon kotona kun oon nuhassa ja ulkona sataa vettä joten ei kauheesti tee mieli pyöräillä. Kyl mä oikeestaan pelaan sulkapalloa ja petankkia (oikeesti tosi kivaa!:) ) kun oon maalla. talvella en harrasta mitään liikuntaa ja oon aika paljon kotona lukemassa kirjoja... ankeeta aikaa...
 
Minathan sanoi:
Ystäväni on saanut minut innostumaan myös mangasta, että katsotaan mihin sekin johtaa! :p

Puhutaanko minusta taas pahaa selän takana? Häpeäisit Minathan-chan!

Eli minun harrastuksiani:

Ratsastus:
Olen ratsastellut tässä piakkoin yhdeksän vuotta kerran viikossa ja se tulee varmasti jatkumaankin. Nyt en ole muiden harrastusten takia päässyt tallille pitkään aikaan mutta kai sitä tällä viikolla ehtisi. En ole osallistunut muuta kun tallin sisäisiin ehkä hieman leikkimielisiinkiin kilpailuihin enkä aio jatkossakaan osallistua sen koommin: kilpaileminen ei ole lajini. Rakastan vaan sitä kun saan alleni hieman päästäänviiraavan ponin ja tunnin aikana sen saa kulkemaan kuin toinen eläin!

Partio:
Johdan yhtätoista kaheksanvuotiasta tyttöä... Varsin hupaisaa... En oikeastaan ymmärrä miksi teen sitä... Lapset saattavat välillä olla niin raivostuttavia minua kohtaan ja vielä ärsyttävämpää on se miten jotkut saattavat olla toisiaan kohtaan niin ilkeitä. No, se siitä: tätä olen harrastanut samaiset yhdeksän vuotta.

Jalkapallo:
...on elämäni. Tätäkin harrastettu pian jo yhdeksän vuotta ja se näkyy lähinnä jaloissa (epämääräiset lihasmöykyt). Pelaan oman joukkueen kanssa SM-tasolla ja olen ollut mukana sekä piiri- että aluejoukkueessa. Joka päivä on harjoitukset tai peli: hyvinä päivinä kaksikin. Tänään on kuitenkin, ihme kyllä, vapaapäivä ja nautin siitä menemällä pian pelaamaan kavereiden kanssa futista... Hmm... Minäkö pakkomielteinen. Kyllä se on ihana tulla kotiin hikisenä mutta onnellisena. Rakastan tätä lajia!

Sekalaista:
Nämä eivät ole ns. oikeita harrastuksia, vain sellaista mitä teen aina kun en ole koulussa tai 'oikeissa harrastuksissa'.
Manga ja anime:
Harrastettu kolme vuotta. Sinä aikana kertynyt kohtuullinen kokemuskin niistä. Veli minut innoitti, en siis ole ollut hörhö syntyessäni... Oma manga on kovin jo suunnitteilla, mutta iso operaatio siitä tulee!
Kendo:
Vieraillut dojossa vasta muutama kymmen kertaa... Haluaisin aloittaa vakituisesti mutta aika ei tahdo riittää... :cry:
Karate:
Veli pitänyt yksityistunteja jo kolmen vuoden ajan... Nyt jäänyt vähemmälle veljen kirjotusten ja pääsykokeiden takia.
Lukeminen ja kirjoittaminen:
Tätä tulee tehtyä aina vain vähemmän... Aika loppuu! Kirjoitan lähinnä fanficceja ja novelleja, nyt kuitenkin operaatio Salamyhkäinen Word-arkisto (toisin sanoen kirjani) heräsi uudelleen henkiin. Luen lähinnä fantasia kirjallisuutta mutta jos muuta hyvää tarttuu käteen niin kyllähän se käy...
Piirtäminen ja maalaaminen:
Olen jo kolmen vuoden ajan piirrellyt mangaa (pakon edessä jotain muutakin) Nyt innostuin kesäloman alussa myös tekemään maalauksia ja hiilitöitä mangahenkilöistä, eläimistä ja maisemista. Kesällä on enemmän aikaa tehdä tätäkin.
Roolipelaaminen:
Veli teki sen taas... Veljen oma maailma, mieletön peliporukka, minun mielikuvitukseni... Ja kukaan ei enää voinut estää sitä. Hörhöönnyin kai sitten lopullisesti. Silloin syntyi ensimmäinen hahmoni, joka ,ihme kyllä, vääntää vieläkin. Onhan siitä vain muutama vuosi. *pistää Serfiuksen teeman soimaan* Nyt on pelikerrat vähentynyt veljeni menojen takia, mutta kyllä selvitään, tiedossa vanhojen lisäksi uusi maailma ja uusi hahmo. Iso projekti menossa oman maailman suuntaan, mutta näyttää niitä projekteja olevan muutenkin reippaasti, että saas nähdä...
Go:
Go:ta tulee pelattua päivittäin tietokoneella tai veljeä vastaan. Varsin mukava rentoutumismuoto tosiaan. Oman Gobanin osto on olllut suunnitteilla jo vuosia, mutta veljeni hitaan, ehkä hieman liiankin hitaan sisäistämiskyvyn takia, rämäkin projekti siirtyy... Mutta ei ikuisesti!

No, sitten on muutama sellainen harrastus jota en voi edes laskea sekalaisiin, kuten rullaluistelu *tekee viikoittain*, seinäkiipeily *tekee silloin kuin ymmärtää*, lenkkeily koiran kanssa *tekee päivittäin velvollisuuden tunnosta*, kuperkeikkojen tekeminen *ei vakinaista harjoitusaikaa* musiikin kuunteleminen *taukoamatta*, netissä oleilu *kun ei muuta ole* sekä yleensäkin puissa kiipeily ja saippuakuplien puhaltelu...

Aina olen unelmoinut taitoluistelusta, taekwondosta, kendosta pidemmän päälle ja poikkihuilun soittamisesta... Ehkä juuri siksi, että kun siinä sitten lopulta on hyvä sen saa näyttämään taiteelta. *katsoo kymmenennen kerran taekwondo excellent musiikkivideon*
 
Harrastukseni*naurahtaa*...

Partio, kymmenen vuotta sielläkin on jo tullut hilluttua. Aloitin muistaakseni veljeni innoittamana, tämä kuin oli partiossa. Lisäksi luonto on lähellä sydäntäni ja osaksi hurjapäisyyteni ansiosta olen viihtynyt partiossa kaikki nämä vuodet. Nyt se on alkanut hiipua, osaksi muiden harrastusten tultua ja myönnän vieraantuneeni lippukuntalaisistamme. Olen toki vielä partiossa, vedän laumaa ja yritän ehtiä kesäleireille.

Kuvataidekoulu, yksitoista vuotta sitä on käyty. Olen aina piirtänyt ja vanhempani rohkaisivat taitojeni kehittymistä. Laadukkaat välineet ja hyvää opetusta. Nyt ikävä kyllä se loppui, sillä espoon kuvataidekoulussa voi opiskella 20 asti. En mene ensi vuonna, sillä kirjoitan silloin ja sitten olenkin jo liian vanha*huokaa syvään*.

Flamenco on harrastuksistani nuorimpia, vasta puolitoista vuotta olen tanssinut. Olen aina pitänyt tanssimisesta, rakastan sitä. Olin parhaan ystäväni kanssa helsingin tanssiopiston kevätnäytöksessä katsomassa ystäviemme tanssinäytöstä. Flamenco-ryhmä esiintyi ja kaverini tokaisi että tuo olisi kuin luotu minulle, flamenco. Virnistin ja hieman naurahdin mutta päätin sitten mennä kokeilemaan ja jäinkin koukkuun*LoL*.

Choy lee fut Kung fu harrastanut vuoden. Kuten olen maininnut, olen hieman rämäpäinen. Etsin kauan jotain taistelulajia mitä voisin aloittaa ystävieni kanssa. Kävimme katsomassa näytöksen veljeni kehotuksesta, harrastanut itse nimittäin sitä neljä vuotta. Jäimme kaikki siihen koukkuun*virnistää*. Se on harrastus missä voin rentoutua raskaan päivän jälkeen, unohtaa asiat ja keskittyä kehoni hallitsemiseen. Olen taistelunhaluinen ja haluan osata taistella jos joutuisin siihen tilanteeseen. rakastan aseetonta ja plussana vielä Coy lee fut Kung fuun kuulu suuri skaala aseita, mm. viuhka. En tule lopettamaan sitä ikinä, sen tiedän. Toki mustelmia ja ruhjeita tulee joskus mutta kaikki mielenrauha ja kunto sekä kehoni hallinta mikä tuosta lajista tulee, korvaa kaiken.

Roolipelaaminen. Vanha harrastus, aktiivisuus hieman vaihtelee. Pelasin ensimmäisen kerran veljeni ollessa PJ, olisinkohan ollut 10 ikävuoden paikkeilla. Vuosia myöhemmin veljeni lopetettua kaikki fantasia"hörhöily" kaivoin sääntökirjat esille, luin ja opiskelin ne ja kokosin oman peliporukan.

Luen, luen ja luen. Olen aina lukenut. Kirjoitan, kirjoitan ja kirjoitan. Olen aina kirjoittanut.

Pois jääneitä harrastuksiani ei ole paljon. Itseasiassa ei yhtään kun ajattelen tarkemmin. Aloitan muutenkin varovaisesti ja harkinnan jälkeen harrastukseni ja olen huomannut että ne myös ovat kestäneet monia vuosia, ja tulevat kestämään koko elämäni jos se on minusta kiinni.
 
Pitkäaikaisin harrastukseni on kyllä selvästi kirjoittaminen, jonka avulla pystyn kanavoimaan tunteeni ja mielialani parhaiten. Varsinkin runoja tuntuu syntyvän tuosta vaan, missä vaan, milloin vaan.
Valokuvaaminen on toinen laji, joka antaa minulle mahdollisuuden ilmaista minua. Olen valokuvannut monen monta vuotta ja ominut perheen kaikki kamerat. :twisted:
Yksi rakkaimmista harrastuksistani on larppaaminen ja kaikki muukin fantasiaan liittyvä.
Lukeminen vie myös paljon aikaa. Se rentouttaa ja mielikuvituksen ja tekstin avulla pääsee muualle, jonnekin kauas pois.
Musiikin kuuntelun voisi myös laskea harrastukseksi, kun kulutan siihen niin paljon aikaa. Musiikki voi viedä korkealle, niin korkealle ja lyriikat voivat niin hyvin ilmaista niitä asioita, mitä itse ajattelee ja tuntee.
Kaikenlainen mystiikka on mieleeni, kuten myös mytologiat, historia, noituus...
Ai niin, ja miekkailu teräsmiekoilla ja lateksimiekoilla.
 
Minä harrastan Lentopalloa (muita en nyt jaksa kuvailla) sinänsä mukava laji jossa tulee paljon liikuttua, mutta haittapuoliakin löytyy, kuten monet loukkaantumiset. Harrastukseni lähti käyntiin koulun leirin kautta jonka jälkeen olen lentopalloa harrastanut ja nyt on tullutkin jokolmas vuosi täyteen. Nyt olen kylläkin ajatellut lopettamista tyhmien apuvalmentajien, joukkueen surkean menestyksen ja ajan puutteen vuoksi.
Olen myös kokeillut kaikenlaisia lajeja, mutta lopettanut ne erilaisten syiden vuoksi.
 
Tinu sanoi:
Kaikenlainen mystiikka on mieleeni, kuten myös mytologiat, historia, noituus...

Tinu, tutustu myös alkemiaan, jos et ole siihen vielä perehtynyt. Jo on hauskoja juttuja historian hämäristä, kullanhimoisia ruhtinaita ja riutuvia alkemisteja... Niin ja tietty melkoisen mystistä touhua. Onko viisastenkiveä keksitty vai ei, ja mitä kaikkea ne symbolit oikein tarkoittavatkaan? ;)
 
...

Harrastan salibandya, se on vain niin mukava laji.
Harrastan nyt sitä neljättä kautta ihan joukkueessa.
Harrastuksena se on ihan mukavaa, mutta en aina jaksaisi raahautua harkkoihin, joita on kaudella jotain neljä kertaa viikossa. Nyt kesäisin harkkoja on kerran viikossa keksiviikkoina kahdentunnin ajan! huh huh!
ei sitä aina jaksa, mutta pakko on yrittää, jos aikoo päästä ens kaudella pelaamaankin sarjapeleihin.

Kirjoittaminen taas on...serkkuni innoittama.
en kirjoita muita kuin fantasia tarinoita, tosin hyvin tyhmiä sellaisia. mutta kirjiottaminen on hauskaa ja siinä kehittyy taidot, joten mitä muutakaan tekisin yksin ollessani kotona, kuin kirjoittaisin, piirtäisin, lukisin tai pyöräilisin kuusikilometriä kokista hakemaan?

Sametti :D
 
Harrastin tanssia, hiphop:ia , mutta lopetin, koska en halua harrastaa samoja asioita, kuin siskoni....

Savikerhossa olen käynyt kaksi kurssia läpi; alkeiskurssi ja sit se joku jatkokurssi....jatkokurssilla ei oikeastaan enää opeteltu mitään, kunhan tehtiin...

Kävin myös yhden päivän kokkikurssilla ja maksoin siitä täyden hinnan...en kuitenkaa enää muistanut mennä sinne...eli maksoin 50mk yhdestä kerrasta...:D

Muuten harrastan piirtämistä, maalausta, lukemista, kirjoittamista ja alulamista jos ketään muuta ei ole kotona..:).....keräsin joskus niitä pahvisia bussilippuja, mutta nykyään ne ovat paperista.....keräsin joskus myös delfiini esineitä..niitä ehti kerääntyä n. 30....
 
Noh... Harrastuksiini kuuluu amerikkalainen jalkapallo, partio, lukeminen ,Warhammerit, MTG, ja roolipelit ai niin ja of course lukeminen ai että minä rakastan sitä.
Jenkki Futis on erittäin rentouttava laji vakkei luulisi, saa runtata toisia eikä tuomarit sano mitään. Kun juoksee Touchdownin tulee suuri onnistumisen tunne. Suosittelen kaikille...Yksi parhaimpia urheilu lajeja joita tiedän. :twisted:

Partiossa oppii erä taitoja ja muuta vastaavaa, siinä on parasta leirit... 8)

MTG eli Magic the Gathering, Se on yksin kertaisesti vastustamatonta kun siihen jää koukkuun. :D

Rooli pelaaminen on erittäin hauskaa ison kaveri porukan kanssa.

Warhammerit on myös hauskaa kavereiden kanssa.
 
Eli olen harrastanut hevosia (lähinnä ratsuja,mutta myös ravureita) n. 9 vuotta.Kokemusta siis jo löytyy aika paljonkin.
Ensimmäinen hoitohevoseni oli äkäinen ravuritamma,jota siinä yritin peloissani hoitaa n. vuoden ajan.Sitten kyllästyin siihen paikkaan ja siirryin ratsuhevosiin.Talli jossa aloitin oli pieni maatila,jossa oli n.10 hevosta.Siellä ratsastelin ja hoitiin aika pitkään, en muista monta vuotta,ehkä 4 kunnes paikka meni konkurssiin.Sen jälkeen hoksasin että n.kilometrin päässä kotoa
oli yksinäinen suomenhevonen jota aloin hoitamaan.Vikke oli tämän pollen nimi ja se oli puoliksi sokea mutta aivan ihana hevonen.Se oli sekä ravuri että ratsu,mutta pääosin ratsastelin sillä.Hoidin vikkeä 3 vuotta ja sitten se meni myyntiin.Minä itkeä tirautin muutaman päivän ja vanhemmat sitten suostuivat ostamaan sen.Mutta omistaja möi sen jollekkin pariskunnalle,koska meille ei ollut heti omaa tallia sille.Parin viikon päästä kuulin että Vikke on joutunut teuraaksi.
Kävin sen jälkeen vähän vaikka missä ratsastamassa ja sillä välin minulla ei ollut "kunnon" hoitopollea.

Naapuriin muutti pian perhe,jolla oli hevonen,Kata,englannin täysiverinen.Aloin kamuni kanssa hoitamaan sitä,mutta kaverini
lopetti jonkin ajan päästä ja hoidin sitten sitä yksin.Kata sai Ori varsan,joten sain toisen hoidettavaksi.Kuljin omistajan kanssa kisoissa ja ratsastin Katalla melkein päivittäin.Turo varsan kanssa sain tapella aika paljon, hurja kun oli se.Turo lähti kuitenkin sitten 3 vuoden ikäisenä toiselle tallille koulutukseen ja naapurit muuttivat sen jälkeen pian pois.Muutosta on n. pari päivää.. :( eli nyt minun pitää urakalla miettiä missähän sitä nyt kävisi harrastamassa.No pitää löytää joku paikka...

Toinen harrastukseni on kickboxing eli potkunyrkkeily.Taistelulajina ihan mukava laji,tarpeeksi toimintaa,ainakin sen verran että mustelmia tulee aika paljon.
Treenien jälkeen olo on semmoinen että ei jaksa tehdä mitään,mutta hyötyähän siitä vain on,kunto nimittäin kasvaa älyttömästi! Nyt pidän kesän yli taukoa ja syksyllä aloitan taas
treenit ihan toisissaan.

Semmosia ovat minun harrastukseni..onhan niitä tietenkin muitakin,mutta tuossa tärkeimmät! :)
 
Ite en harrasta tällä hetkellä aktiivisesti muuta kuin fantasiaa. Oon kyllä harrastanu koripallo, mutta vaan kavereiden kanssa. En oo koskaan harkinnu, että liittyisin johonkin seuraan, sillä kummatki pikkuveljeni ja monet kaverini ovat valitelleet sitä kun eivät jaksais jokakerta mennä harjoituksiin ja ovat jopa lopettaneet harrastuksensa, kun eivät jaksa päivittäistä rääkkiä ja harrastus on alkanut etoa. Juuri sen takia en halua sitoutua mihinkään, vaan harrastan harrastuksiani silloin kun minulle sopii ja minusta siltä tuntuu.
Ärsyttävää on myös se, että harrastaakseen jotain urheilulajia pidetään välttämättömänä johonkin seuraan kuulumista. Niinkuin aktiivinen jalkapallon pelaaminen kavereiden kanssa ei olisi yhtä hyvin harrastus kuin pelaaminen jossakin seurassa, vaikka ei harjoituksissa kävisikään.
 
Ylös