Jännittääkö?

Huomenna esiinnyn Rotaryen itsenäisyyspäivän juhlassa kirkossa. Itse soittaminen yksin, ilman säestystä siinä kaiken juhlakansan edessä ei varsinaisesti ole se kauhistuksen aihe, sillä minä olen soittanut melkein kahdeksan vuotta ja tottunut esiintymään, eikä tuossa tilaisuudessa todennäköisesti ole äärimmäisen musikaalisia ihmisiä, ja jos onkin, niin he eivät ole siellä arvioimassa minun soittoani.

Minua jännittää kappalevalintani. Kun minua pyydettiin soittamaan ("Haluatko soittaa rahasta?" "Tietty, missä ja milloin?"), sanottiin ohjeeksi vain, että "jotain törähdyksiä tekstien väliin". Niin mitä törähdyksiä, mihin väliin, häh? No, harjoituksissa sitten selvisi, että neljä marssimaista kappaletta tai muuta fanfaarinomaista. Soitin siinä sitten ulkomuistista yhden "törähdyksen" (yksi harvoista kappaleista, joita osaan ulkoa - jos nyt ei lasketa Ukko Nooaa ja Tuiki tuiki tähtöstä ym.) ja sitten kotona vielä valikoitsin tutuista etydeista pari. En tiedä edes kaikkien kappaleiden nimiä tai säveltäjiä, koska poimin ne jostakin vihosta parempien nuottien puutteessa. En tiedä, ovatko ne oikeastaan sopivia, koska ne eivät ole suomalaisia, tai ovatko ne sopivan pitkiä, jne. Pitäisi vain luottaa siihen, etteivät ne järjestäjät ymmärrä asian päälle mitään ja muita vieraita ei kauaa kiinnosta minun "törähdykseni" siinä välissä (ja siihen, että kyllä minä nuo nyt soittaa osaan, hyviä kappaleita ne ovat, suomalaisia tai eivät), mutta silti jännittää. Ja toisaalta ärsyttää, että annetaan niin epäselvät ohjeet. En minä ole mikään kone, jolta voi toivoa ihan mitä tahansa, en osaa lukea ajatuksiakaan.

Jännittää myös tietää, paljonko se palkkio tästä on. Unohdin nimittäin silloin kysyä. Kympeistä joku puhui, mutta onko kyseessä kaksikymmpiä vai kahdeksankymppiä?
Olisivat muutkin rahakeikat kivoja, niitä vain ei tule juuri koskaan vastaan. Varsinkaan, kun kovin moni ei satu tietämään, mikä soitin on käyrätorvi (jos joku ei tiedä, niin tältä se näyttää) ja osaa toivoa sitä esiintymään minnekään.
 
Tänään illalla Helsinkiin, huomenna alkaa kirjoitustulkkauskoulutuksen ensimmäinen lähiopetusjakso. (Hieno koulutus, kun tuottaa näin kauniita yhdyssanoja. <3)

Vähän jänskättää, onhan tämä minulle ensimmäinen päivä uudessa koulussa pitkään aikaan. Onko kaikki muut viittomakielentulkkeja koulutukseltaan? Onko muut kivoja? Entä jos ne nauraa sille, että olen niin pitkä ja hikoilen niin paljon ja luen liikaa? Entä jos olenkin ihan huono?

En ihan vakavissani tuota kaikkea kirjoittanut, mutta on tämä kyllä jännittävä tilanne silti. :)
 
Illalla on tarkoitus mennä aikidotreeneihin ensimmäistä kertaa vuoden tauon jälkeen. Osaankohan enää mitään, muistavatko vanhat jermut yhä minut, onko sali täynnä jne. En ole selvästikään motorisesti lahjakasta tyyppiä, ja pitää asennoitua siihen, etten osaa mitään enkä opi mitään. Mutta harjoitus tekee keskinkertaisen... toivottavasti.
 
Rennolla asenteella vain, Kointähti. Menin itse syksyllä ninjutsutreeneihin noin 14 vuoden tauon jälkeen, teloin selkäni heti neljänsissä treeneissä joihin ehdin ja olen ollut siitä pitäen taas tauolla lajista. Mutta ensi syksynä aion sitkeästi mennä udelleen alkeiskurssille mukaan. Kyllä minusta vielä kunoichi tulee!
 
douv sanoi:
huomenna alkaa kirjoitustulkkauskoulutuksen ensimmäinen lähiopetusjakso.*** on tämä kyllä jännittävä tilanne silti. :)

En tiedä miten teillä, mutta meidän kurssillamme tuntui, että alalle valikoitui varsin originelleja tyyppejä, joten hyvin maastoudut siihen porukkaan. 2-kerroksessa (vai onko se nyt kolmas?) on "vinkvink" oleskelutila, jossa voi tehdä ja syödä omia eväitä. Ruokala on varsin kallis, ainakin oli minun opiskelijabudjetilleni. Oleskelutilassa pääsee myös pakosta harjoittelemaan viittomista, kun siellä ovat myös kuurojen kansanopiston porukat.

Tsekkaa heti kirjalista ja käy tekemässä itsellesi "tili" kirjastoon. Early bird jne.

Kirjoittamista kannattaa alkaa harjoitella ihan alusta lähtien. Ja tulkkien seuraaminen kantsii myös aloittaa mahdollisimman nopsaan. Helpottaa elämää jatkossa aika tavalla.
 
Lähetin pitkästä aikaa työhakemuksen. Siitä ei tainnut tulla kovin hyvä mutta en osannut kirjoittaa parempaakaan kun kyseessä on työ johon olen täysin ylipätevä enkä halunnut korostaa sitä, se kestää vain puoli vuotta niin kuvittelen että he voivat harkita minuakin, jos hakemus ei säikäytä :) Hakemuksen lähettäminen on kamalaa, sitten on liian myöhäistä tehdä mitään.

Paljon vähemmän jännittää tämänpäiväinen lääkäri, vaikka siellä selviää onko lääkitys tehonnut yhteen vaivaan (jota hoidetaan myös leikkaamalla, jos lääkitys ei toimi). Vähän outoa.
 
eowynofmay sanoi:
Ruokala on varsin kallis, ainakin oli minun opiskelijabudjetilleni. Oleskelutilassa pääsee myös pakosta harjoittelemaan viittomista, kun siellä ovat myös kuurojen kansanopiston porukat.

Tsekkaa heti kirjalista ja käy tekemässä itsellesi "tili" kirjastoon. Early bird jne.

Kirjoittamista kannattaa alkaa harjoitella ihan alusta lähtien. Ja tulkkien seuraaminen kantsii myös aloittaa mahdollisimman nopsaan. Helpottaa elämää jatkossa aika tavalla.

Ruokala ei ollut kallis, kun sai opiskelijahintaisen lounaan, 2,5€. Kannattaa opiskella sekä osa-aikaisesti että päätoimisesti siis! :p
Oli tosi mukava ensimmäinen päivä, kiintoisaa ja kirjavaa porukkaa tosiaan tälläkin vuosikurssilla. Huomenna varmaan käyn hankkimassa kirjastokortin talon kirjastoon, aika suuri osa kirjoista löytyy uskoakseni myös Tampereen yliopiston kirjastosta - osa jopa oli jo tuttuja kurssikirjoja!

Kirjoitusnopeutta aion harjoitella mm. irkkaamalla! :D
 
Keskiviikkona pitäisi esitelmöidä lukion kakkosille. Kyseessä on siis viimeinen historian kurssini, ja esitelmäni aihe on olmeekit. Rimaa nostaa se, että ihme ja kumma laiskimmatkin oppilaat ovat tehneet yllättävän hienoja esityksiä ja itse olen viimeinen esitelmöijä. Puheen pitää kestää n.25-40 min joten taidan pyörtyä sinne eteen jo pelkästä seisomisesta :D noh, jännittämiseen taitaa auttaa vain hällä väliä-asenne ja pääsenpähän tuon kurssin ansiosta ulos lukiosta!
 
Sain vihdoin viimein sen vastuullani olevan valtakunnallisen kyselyn viilattua ja laitoin matkaan. Kyllä nyt jännittää! Onko kyselyn sisältö ok? Toimivatko linkit eri selaimilla? Tulevatko vastaukset automaattisesti lomakeohjelman kautta excel-taulukkoon niinkuin pitäisi? VASTAAKO KUKAAN?

Minulla oli n.10 hlön testiryhmä. Jonkun mielestä joku kohta oli ihan väärin ja toisen mielestä samainen kohta oli nerokkaasti keksitty. Saa nähdä tuleeko näiltä loppukäyttäjävastaajilta yhtä värikkäitä kommentteja.
 
Jännittää jo ties kuinka monetta viikkoa. Meillä vielä vaiheessa kesälomien ajankohdista päättäminen, eikä mulla ole aavistustakaan saanko lomaa siihen, mihin olen sen toivonut. Pärnun lomasta haaveilen, ja jännitän miten onnistuu...
 
En tiedä voiko tätä kutsua jännittämiseksi vai olisiko innostunut parempi sanavalinta. Huomenna menen kuitenkin suosikkibändini Yellowcardin keikalle ^^
 
Kävin työkkärin kautta kurssilla, jolla opeteltiin tekemään huomiota herättäviä ansioluetteloita. Testasin sitä yhteen avoimeen työpaikkaan ja tunnin päästä soitettiin ja pyydettiin alustavaan haastatteluun. Hieman hirvittää, varsinkaan kun en ole ihan varma siitä onko se ihan minun juttuni :)
 
Ranskalaiset tulevat ensi maanantaina Suomeen! Lukion kautta olemme olleet erään eteläranskalaisen koulun oppilaisiin yhteydessä ja nyt on sitten vierailujen aika. Vielä enemmän jännittää oma reissumme - ensimmäistä kertaa kauemmas matkaan, tähän mennessä olen päässyt tutustumaan vasta Norjaan ja Ruotsiin. Mukavan jännittynyt tai ehkä pikemminkin innostunut olo myös minulla. :)

Pitäisiköhän kerrata ranskaa, kun kerran olisi näin hyvä tilaisuus päästä sitä puhumaan. Ihan toivotonta minun on kyllä mitään keskustelua saada aikaan ranskaksi, mutta voisihan sitä ainakin jotain yrittää vääntää. Jos ne minun lausumisesta edes selvää saa. :D
 
Vaalituloksen laskenta alkaa vuorokauden kuluttua ja nyt jo jänskättää, vaikken ole mikään poliittisesti aktiivinen otus. Kuitenkin tieto siitä, että tästä saattaisi tulla historiallisesti ainutkertainen murroslinja poliittisessa kentässä, on vatsaa kihelmöivä. Yllättääkö kansa poliittisten ennusteiden laatijat, vai onko se samaa ennalta-arvattavaa harmaata massaa kuin aina ennenkin? Miten käy sympaattisten pienpuolueiden, pääseekö kukaan läpi? Mikä on maahanmuuttokriittisen rintaman kohtalo, ja voittaako Jussi Halla-aho äänisaaliissa Astrid Thorsin? :?

Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa
se hämmästyttää, kummastuttaa pientä koalaa.

edit: Lisätään tähän vielä kalevalainen loitsu, joka on kopioitu eräältä toiselta foorumilta:

Eto Eiran pohjimmainen
punaposki
vinkuheinä
Lähde lietsontaluolasta
Kellaristasi kipua
Mene napin painajaksi
taakse tolpan neljäntoista
 
Ammattiopiston valintakoe pääsiäisen jälkeisenä tiistaina! Olen jo ihan pakahtua uteliaisuudesta tietää mitä koe pitää sisällään ja miten se menee.[22]
 
Minuakin jännittää vaalien tulos ja se, ketkä pääsevät ministereiksi - saako Sorkka-Liisa jatkaa vai ei? Saavatko persut ministerinpaikkoja? Kuka saa opetusministerin salkun? Pitäisi varmaan ostaa poppareita illaksi :D Toivottavasti edes joku pienpuolueista pääsisi läpi.

Minä vaihdoin puoluetta tällä kertaa ja jännittää, keitä nousee omasta vaalipiiristäni eduskuntaan. Aänestin kyllä sen verran suosittua ehdokasta, että luultavasti kerrankin oma ehdokkaani pääsee läpi, mikä on aika hauskaa, vaikka se nyt ei päätöksenteossa painanutkaan.
 
Vähän jännitti tänään perussuomalaisten puolesta, mutta hyvinhän ne pärjäsi. Paremmin kuin uskalsin odottaakaan.
Huomenna sitten työhaastatteluun. Lähinnä siinä jännittää se kun en tarkkaan tiedä minkälainen firma on kyseessä ja miten ne kohtelee työntekijöitään. Hieman on ennakkoluuloja että tulisinko viihtymään niiden hommissa. Työnsaanti ei sinänsä jännitä, koska se ei ole ainoa eikä edes paras vaihtoehto. Vain väliaikainen työsuhde siksi aikaa kunnes vakifirmalla on taas töitä.
 
Minua jännittää se, millaiseksi elämä Suomessa tulee muodostumaan seuraavan neljän vuoden aikana, kun ruorissa on mitä todennäköisimmin sinipunaniskahallitus. Ei olisi pitänyt seurata vaalituloksia ennen nukkumaanmenoa, nyt on huonosti nukuttu yö takana.
 
Kohta alkaa kevari- ja autokoulu, itse asiassa, huomenna ensimmäinen teoriatunti. Kevari jännittää enemmän, koska moottorillisista kaksipyöräisistä olen ainoastaan mopolla kerran ajanut ja sekin oli varsin pikainen kokeilu. Mutta sinnepä sitä nyt oppimaan mennään.
 
Ylös