Joulukalenterimme 2006

Täytyy tunnustaa, että unohdin oman veripalvelusta saamani joulukalenterin tyystin, kun olen tätä kalenteria plärännyt. Parasta on juurikin luukkujen sisällön moninaisuus. Ikinä et voi tietää, mitä seuraavasta luukusta putkahtaa. Kuvallinen anti, tarinat sekä muut jutut ovat olleet hienoja, ajatuksella tehtyjä hymyn huulille tuovia.

Ceinwenin aloitusluukku oli kaunis. Tuli mieleen ihan jonkin kirjan kuvitus tms. Kokonaisuus oli tyylikäs ja lämminhenkinen. Hieno aloitus kalenterille.
Legban joulusaunatarina oli hauska ja todellakin toi mieleen monen monituiset kansansadut pysyen tyylilleen uskollisena alusta loppuun.
Haltin jääkaappirunous oli myös tyylikäs. Runo oli moniulotteinen ja toisaalta juuri sen toteutus magneeteilla toi luukkuun sen hienon visuaalisen ilmeen. Tykkään.
Lehtokuusaman tonttu oli jouluinen ja lystikäs. Tästä tuli ehkä eniten mieleen perinteisemmät joulukalenterit sekä kotipaikkakunnan seinällä riippuva taskullinen joulukalenteri, jonka yllätysten sisällöstä ei voinut koskaan olla varma ennen avauspäivää.
Vehkan tarina oli kaunis ja talvinen. Pituus oli myös juuri sopiva ja tyyli kalenteriin sopiva. Nytpä tiedän miksi kuurankukkia on olemassa :) Sinällään mukava, ettei kaikki ole ihan niin linkittynyttä jouluun vaan mukana on myös talveen ylipäätään linkittyviä (Jotenkin se tuo lohtua tässä nykyisessä lumitilanteessa).
Kirjanmerkit olivat myös sangen ihania teksteineen kaikkineen. Sääli, etten omista väriprintteriä. Tikille myös kiitokset tämän päivän luukusta.

Huonoja puolia kalenterista: Alan saada stressiä omasta luukustani, kun kaikilla tuntuu olevan niin onnistuneita tekeleitä :D
 
Myös minä ihastuin tuohon otuksen öiseen talviretkeen. Se on jotenkin tietyllä pehmeällä tavalla kuin satukirjakuvitusta tai joulukorttikuva. Ihana, täytyy myöntää :)
 
Joo, täytyy sanoa että tällä kuvalla varustetun joulukortin voisin mielelläni lähettää, mutta sen saaminen lämmittää mieltä vielä enemmän. Kiitos!
 
Huomasitte varmaan, että tarjosin kuvasta klikattavan version, jonka tarkkuus riittänee tulostettavaksi myös joulukorttiin jos sellaisen tahtoisi väkertää :) Tosin Jaamar ei kertonut saako kuvaa tulostella vaiko ei, mutta eiköhän se selviä kun Jaamar lukee saamansa kivat viestit ^_^
 
Tämänkin minä olen esikatsellut, mutta kerrottakoon, että pidän luukusta yhä vallan hirmiästi. ^_^

Se on suloinen ja ihanan pakkasentäyteinen, kauniit värisävyt eivät sodi keskenään ja muutenkin pidän kovasti kuvan tunnelmasta. Ihana luukku.
 
Kiitoksia vaan kivoista kommenteista :D
Kuva on tehty akryliväreillä. Ei siis ihan öljyväreillä, mutta vähän sinne päin. Itseasiassa tuo oli vasta kolmas koskaan tekemäni akrylivärityö.
Ja kyllähän kuvan miun puolesta voi korttiin tulostaa kunhan jättää oikeassa alakulmassa (hiukan kehnosti) näkyvän nimen myös esille.

Tuo Hathaldirin kuvaus työstä osui melko lähelle sitä tunnelmaa mitä olin kuvaan hakenutkin. Eli melko hyvin olen ilmeisesti onnistunut :wink:
Pitää vaan varoa etten pääse liikaa ylpistymään :knockout:
 
hieno kuva
noita kuusia voisi ihastella loputtomasti. aivan upeata kun joskus näkee kun joku osaa maalata ja käyttää värejä. sillä ítse saan joka kerta kun otan siveltimen käteen tuskailla värien kanssa. tiedän että kuuset eivät ole kuvassa pääasia mutta koska ne ovat niin hienot koko huomioni kääntyy joka kerta niihin (minä rakastan lumisia puita ne ovat aina tärkeintä talvessa). :yay:
 
Voi Alx, sinä sitten osaat tehdä nättejä koruja :) Suloinen, herttainen ja jotenkin utuisella tavalla ihanan toivorikas ja samalla pehmeä luukku.

Onko noita sinun korujasi nähtävillä jossain muuallakin?
 
9. päivän luukku

Tämän päivän luukussa oli todella mukava, rauhallinen tunnelma. Kivat rauhalliset värit ja lämmin, hiukan utuinen valo. Lisäksi riipus on kaunis.
 
Tarkoituksenani oli alunperin kuvata Talvi-riipukseni ulkona säihkyvien hankien yllä ja auringonvalossa. Jonkinlaista ironiaa siis lienee se, että hanget sulivat välittömästi seuraavana aamuna ja siitä lähtien on ollut pilkkopimeää. Kuva on siis sitten loppujen lopuksi otettu hämyisissä tunnelmissa. Paremmin alkuperäiset värit tulevatkin ilmi vaikkapa oheisen linkin kautta:
http://photos1.blogger.com/blogger/7130/3923/1600/Blog%20konturiipus%20lasissa.jpg

Kiitoksia Merrille vain kuvan lopullisesta muokkauksesta :)

Ja kun sitä joku toisaalla kysyi, kivenä riipuksessa on sodaliitti.
 
Selitykset sikseen. Alx on yhtä kuin kuollut. Kun totuus leviää, kaikki maailman potentiaaliset rikolliset ryntäävät Alxin kotiin, eivätkä epäröi tappaa.

Ainoa kysymys kuuluu: <i>mistä mordorista Alx on saanut haltuunsa silmarilin?</i> :o
 
Olisihan se pitänyt arvata, Hatha, aina minulle käy näin. Mutta et nyt olisi ääneen kysynyt, muutoin ne kriminaalit vievät vielä mennessään loputkin aarteeni henkikullan uhkaamisen lisäksi.
 
Jaamarin joulukortti on vastustamaton, se on suosikkini tähänastisista luukuista.

Mutta kaikilla luukuilla on omat ansionsa, esimerkiksi Haltiamielen installaatio vetoaa urbaanissa tyylikkyydessään. Papa Legban suomalaisen maaseudun pontikanhuuruista tunnelmaa huokuva joulusatu on puolestaan rohkaiseva esimerkki kansallisen perinteemme pakanallisesta elinvoimasta. Olisinpa kirjoittanut jotain tuollaista itse!
 
Voih, meininki senkus söpistyy :) Herttaisia uusia luukkuja nuo Jaamarin ja Ereinen, olisivat vierekkäin aseteltuina aika sympaattinen pariskunta. Kettu on vinkeä veijari jota ei voi katsoa hymyilemättä ja lumessa mönkivä otus jotenkin tovejanssonmainen. Alxin korukin on kaunis, ilo nähdä kontulaisten erilaisten kykyjen juhlaa.
 
Alxin luukku oli ihanan pehmeä ja samaan aikaan jalokivimäisen kirkas, ohhoh. :) Mukavalla tavalla tuo tekijänsä taitoja esille, kovasti tykkään.

Ereinen luukku on iloinen ja pirteä, konkreettinen. Tuntuu käsinkosketettavalta, värikkäältä ja lämpöiseltä tämmöisenä pimeänä ja ankeana iltana. :) Kiitos piristyksestä.
 
Angervoinen sanoi:
Mutta mikä se on?
Minun eläimenikö? Se on vain outo otus, joka lajitovereineen asuu päässäni ja haluaa tulla julkisuuteen sillinkin kun itse haluaisin tehdä jotain aivan muuta (olin vähän huolissani siitä onko se tarpeeksi jouluinen) :) Ja kiitos kommenteista.
 
Loistavaa Hatha! Sain luukustasi yön parhaat naurut, nyt kelpaa mennä nukkumaan.

Kaiken kaikkiaan kalenteri on osoittautunut erittäin laadukkaaksi. Kaikki luukut ovat olleet todella hyviä, kunhan joku vain laittaa tämän talteen, näitä voisi olla kiva katsella joskus toistekin. :p
 
Hattuh! Jos kaikki fanfiction olisi tälläistä, en minä napisisi ollenkaan sitä vastaan. :D Kiitoksia, ja kiitoksia kaikille muillekin tässä välissä luukuttaneille, ootte te vaan mainiota sakkia. :)
 
Ylös