Joulukorttivaihtarit 2009

Mehtis

Kissatäti
Onko täällä Konnussa järjestetty aikaisemmin 'joulukortti vaihtareita'? Yritin etsiä aiheesta keskustelua, mutta en löytänyt.. Tai etsin väärästä paikasta.
Ystäväni on ollut mukana vastaavassa joulukorttien askartelu/lähetys jutussa ja se vaikutti hauskalle!
Idea on siis se, että sovittuun päivämäärään mennessä kaikki halukkaat ilmoittautuvat sovitulle henkilölle. Kaikki mukaan ilmoittautuneet askartelevat sovitun määrän joulukortteja ja lähettävät ne saamiinsa osoitteisiin, mitkä ilmoittautumiset vastaan ottanut henkilö jakaa kaikille.

Kyselin täällä, että onko tähän kiinnostusta ja niin kuin vastauksista näkyy, asia herätti ilahduttavan paljon suosiota!

Tässä 'viralliset' ohjeet joulukorttivaihtareihin osallistumiseen. Kaikki rohkeasti mukaan!

Joulukorttivaihtarit 2009:
Kaikki jotka tahtovat mukaan, ilmoittautuvat 30.11.2009 mennessä yksityisviestillä täällä Konnussa minulle ja antavat ilmoittautumisen yhteydessä postiosoitteensa.
Jokainen voi itse päättää osallistuuko nimimerkillä, vai oikealla nimellään. Mikäli osallistuu nimimerkillä, on tietysti suurempi riski, että kortti katoaa matkalla. Mikäli osoite onkin väärin, ei kortti tällöin löydä perille.
Ja toki on mukavaa, jos kirjoitat korttiin lähettäjäksi oman Kontu-nimimerkkisi. (Mutta jos tahdot pysyä salassa, sekin on sallittua.)

Jokainen ilmoittautunut askartelee itse 3 kpl joulukortteja. Aihe on vapaa, mutta toki Keski-Maa aiheiset joulukortit ovat kaikkein halutuimpia meidän Kontulaisten kesken. Gandalf tonttulakki päässä ei ehkä kuulu Keski-Maahan, mutta esimerkkinä se kuuluu Keski-Maa aiheiseen joulukorttiin!!! Joten tosikkoja ei olla ja sen vuoksi ei kannata hylätä Keski-Maata aiheena! :D
Se miten ja mistä kortit askartelee/tekee, on jokaisen oma valinta. Täysin valmiit kaupasta tms. ostetut kortit on 'kiellettyjä'. Mitä enemmän kortista on itse tehtyä, sitä parempi se on!

Joulukuun alussa arvon kaikkien ilmoittautuneiden kesken jokaiselle ilmoittautuneelle 3 eri osoitetta ja toimitan ne perille täällä Konnussa yksityisviestillä 3.12.2009 mennessä. Jokainen lähettää askartelemansa kortit saamiinsa osoitteisiin ennen joulua postin (Itella) määräämien päivämäärien mukaisesti, jotta ne ehtivät ajoissa perille!

=> 0,60€ joulumerkillä viimeistään 15.12. [4] tai normaalilla 1. luokan merkillä viimeistään 21.12. [4]

Näin ollen jokainen lähettää ja saa 3 joulutervehdystä näin meidän Kontulaisten kesken. :)

Toiveena myös on, että kun kortit ovat tulleet perille, jokainen ottaa saamistaan korteista kuvan ja laittaa esille tänne Konnun Galleriaan (ent. Tauluseinä). Näin kaikki pääsevät ihailemaan erilaisia kortteja ja eri ideoita niiden toteuttamisesta!

HUOM! Ilmoittautumisaika on päättynyt!!!
(Ja osoitteet on jo toimitettu osallistujille yksärillä.)
Ensi vuonna sitten mukaan, mikäli nyt et ehtinyt. ;)

//Muokkasin alkuperäisen viestin ajan tasalle.//
 
Ei ole järjestetty ja vaikuttaa hauskalta idealta. Ehdottaisin että sen sijaan että postiosoitteet lähetetään yhdelle ihmiselle, käytetään Swap-botia, joka hoitaa kaiken vaihtoon liittyvän teknisen puolen. Sinne pitää kyllä rekisteröityä mutta siellä pystyy järjestämään yksityisiä vaihtoja (salasanalla) ja määrittelemään esim. vaihtoparien määrän. Helpottaa huomattavasti vaihdon järjestämistä (ja on muutenkin hauska harrastus).
 
Okei, sehän ainakin kuullostaa helpolle. :)
En tosin ehtinyt vielä tutustua sivustoon sen tarkemmin, kun 'nopea sivuston vilkaisu' tyssäsi taas tähän kieli ongelmaan. Onkohan sivusto miten helppo käyttöinen meille 'ei englantia osaaville'? :hups:
 
Se voi olla kyllä ongelma, minusta se on helppokäyttöinen mutta vietän suuren osan nettielämästäni englanniksi joten en osaa arvioida :) Siitä voi kyllä tehdä yksityiskohtaiset ohjeet, prosessi on aika helppo. Minulle tuli kyllä mieleen toinenkin ongelma, joka estää Swap-botin käytön, siellä pitää olla 18-vuotias. Eli kannattaa ehkä hoitaa jotenkin muuten.
 
Minä olisin myös halukas tälläiseen osallistumaan, korttien näpertely on kivaa ja korttien saaminen vielä kivempaa! :)
Kannattaisin ehkä enemmän tätä, että yksi kerää osoitteet ynnä muut, Swap-bot vaikutti minunkin silmääni vähän sellaiselta, että pitäisi taas vaivautua perehtymään vähän asioihin.. Enkä ole kahdeksaatoista. :D
 
Voisin olla mukana, mutta to swap-bot epäilyttää. Voisin tehdä joulukortteja ihan normaali askarteluna. Toivottavasti tähän tulisi paljon porukkaa mukaan, sillä idea vaikuttaa varsin mukavalta.
 
Ok, luovutaan sitten Swap-bot ideasta. Mutta kivaa, että joulukortti vaihtarit kuitenkin kiinnostavat! :)

Ja niin kun jo ensimmäisessä viestissäni sanoin, olen kyllä valmis olemaan vastuu henkilönä ilmoittautumisien vastaanottajana ja osoitteiden jakajana eteen päin. Minua ei haittaa se, että siitä koituu työtä yms.!!!
Ainut haitta asiassa tietenkin on se, että yleisesti netissä ohjeistetaan ettei omaa nimeä/osoitetta kannata luovuttaa vieraalle. Joten suurin ongelma on tämä luottamus puoli. Mutta mielummin kyllä annan osoitteeni täällä jollekin, kun rekisteröidyn johonkin uuteen palveluun.. Niihin luotan paljon vähemmän kuin Kontulaisiin! :D

Jään odottelemaan ehdotuksia. Ehkä täällä Konnussa olisi joku järjestelmä tms.? Esim. samaan tapaan kun badgeja tilattiin, niin voisi osallistua joulukortti vaihtareihin?
(Jos kukaan ylläpidosta ei jaksa ryhtyä vastuu henkilöksi, niin olen kyllä valmis hoitamaan osoitteiden vaihto homman ja voin tarvittaessa todistaa henkilöllisyyteni Konnun ylläpitäjille tms. ettei kenenkään tarvitse pelätä osoitteen antamisen suhteen.) :)
 
Kuulostaa hauskalle. Olen mukana, jos kortteja ei tarvitse kolmea enempää näperrellä. Muuten saattaapi aika loppua kesken, kun on kaikenlaisia kalenterijuttujakin piirrettävänä ja maalattavana ennen joulua.
 
Voisin olla mukana, kunhan korttien määrä pysyy pienenä, vaikkapa tuossa kolmessa. Ehkäpä saisi askarrella myös muita kuin Keskimaa-aiheisia kortteja?
 
Isilmírë sanoi:
Olen mukana, jos kortteja ei tarvitse kolmea enempää näperrellä.
Minustakin tuo kolme tuntui maksimille, joten siksi vaivihkaa ehdotin sitä esimerkissäni. :)
Juuri se ajan riittäminen korttien askarteluun, vieläpä muutenkin kiireiseen vuoden aikaan.. Sekä postimaksut, kun muutenkin tulee läheteltyä niin paljon kortteja jouluksi.. Mutta kyllähän nyt kolme korttia ehtii näpertämään ja raaskii lähettää muiden korttien joukossa! :D
douv sanoi:
Ehkäpä saisi askarrella myös muita kuin Keskimaa-aiheisia kortteja?
Toki minun puolesta! :) Tuli tuo Keski-Maa vain mieleen, kun ollaan täällä Konnussa ja muuten ei oikein tämän aiheisia kortteja tule. Se oli vain yksi idea ja voidaan tietysti sopia niinkin, että aihe on vapaa. :)
 
Ane on ainakin ihan innolla mukana, jos tässä olisi jokin pomppiva hymiö niin sen laittaisin :p Joulukorttien tekeminen nyt on muutenkin jo hiljalleen käynnissä. Kannatan muitakin aiheita, sillä en tiedä kuinka vakuuttavia joulukortteja saisin aikaiseksi Keski-Maa-aiheella, vaikka mahdollistahan sekin tietysti on.

Ja mikäli tarvitsee, niin voin tarjota myöskin auttavaa tassuani, tahi lapastani, mikäli siihen aikaan on jo tarpeeksi viileää ;)

//Edit. Unohtui ensimmäisellä kerralla mainita, että miten olisi, jos laitettaisiin sitten nämä kortit näkyviin esimerkiksi tauluseinälle? Jokainen saisi samalla ihastella toisten tuotoksia.
 
Minäkin haluaisin mukaan tähän, kuulostaa niin jännälle. Jouluihmisenä tämä osuu ihan nappiin ja mukava aloittaa jo näin syksyllä nämä hommat :)

Onko muuten pakko "askarrella" kortti, että voiko sen maalatakin esim. vesiväreillä?
Anewielhin tauluseinä-idea saa minulta ainakin kannatusta!
 
Anewielh sanoi:
Unohtui ensimmäisellä kerralla mainita, että miten olisi, jos laitettaisiin sitten nämä kortit näkyviin esimerkiksi tauluseinälle? Jokainen saisi samalla ihastella toisten tuotoksia.
Hui, nyt tuli paineita! Tiedän jo minkälaiset kortit itse askartelen ja ujostuttaa saatella ne koko Konnun nähtäväksi.. :hups: No mutta, todella kiva idea kuitenkin. Minun puolestanikin voidaan tehdä niin. :)

kielo sanoi:
Onko muuten pakko "askarrella" kortti, että voiko sen maalatakin esim. vesiväreillä?
Asian idea on se, että kortti on itse tehty. Joten myös maalaaminenkin on loistava idea! :)
Vain kaupasta tms. ostetun valmiin kortin lähettäminen on 'kielletty'. ;)
 
Eihän nyt mitään paineita tarvitse ottaa, Mehtis hyvä :) Heitin vain idean ilmaan, eihän se mikään pakkojuttu ole. Kiinnostaisi vain nähdä millaisia tuotoksia kontulaiset ovat sitten luoneet. Voisihan ideaa ajatella niin, että jokainen halukas voisi laittaa itse tekemänsä kortit esille yhteisen tagin kera? Siten kenenkään ei olis "pakko" tehdä niin, jollei halua ;)
 
Entä mites tällaiset tumpelot, joille askartelu ei ole toinen eikä kolmaskaan luonto? Kehtaako tulla mukaan? :)

Muoks; Juu juu siis mukana ollaan!
 
No mikä ettei, se ajatus kuitenkin ole se tärkein! Eiväthän kaikki voi millään kaikkea taitaa, niin ei sellaisen pikkuseikan pitäisi estää ketään osallistumasta tällaiseen ;)
 
Tämä kyllä kuulostaa minustakin kivalta idealta. Jostain syystä pidän joulukorteista kovasti. Pidän niiden nykertämisestä. Ja olisi niitä mukava saada.

Olen myös tuon vapaan aiheen kannalla, niin ei nouse kenenkään osallistumiskynnys liian korkealle siitä syystä.

Ja ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole jos Mehtis tahtoo asian organisoida. Eiköhän se ole ihan niiden ihmisten päätettävissä, jotka haluavat kyseiseen projektiin osallistua. Siis että uskaltaako osoitteensa antaa vaiko eikö. :)

Jatketaan suunnittelua.
 
Anewielh sanoi:
Eihän nyt mitään paineita tarvitse ottaa, Mehtis hyvä :) Heitin vain idean ilmaan, eihän se mikään pakkojuttu ole. Kiinnostaisi vain nähdä millaisia tuotoksia kontulaiset ovat sitten luoneet.
Totta! :p Kyllä, idea on hyvä. Sovitaan vaikka niin, että jos joku kokee sen esteeksi osallistumiselle, että oma luomus ilmestyy Tauluseinälle, niin hihkaisee täällä asiasta. Ja jos ketään ei pelota (minua enempää), niin sitten luomukset esiin kun ne postista putkahtaa! [32]

Medeia sanoi:
Entä mites tällaiset tumpelot, joille askartelu ei ole toinen eikä kolmaskaan luonto? Kehtaako tulla mukaan? :)
Tietysti! :D Esim. minä en ole mitenkään loistava askartelemaan tms. ja jopa itse ehdotin koko juttua! Pääasia on, että on kivaa! ;) Eihän sitä tarvi olla mikään ekspertti, silti voi keksiä jonkun ihan hauskan ja hienon idean, mikä on suht helppo toteuttaa. Tässä on reilusti aikaa vielä suunnitella minkälaisia kortteja väsää, joten mukaan vain!

tmdoob sanoi:
Ja ei siinä varmaan mitään ongelmaa ole jos Mehtis tahtoo asian organisoida. Eiköhän se ole ihan niiden ihmisten päätettävissä, jotka haluavat kyseiseen projektiin osallistua. Siis että uskaltaako osoitteensa antaa vaiko eikö. :)
Kiitos mielipiteestä ja luottamuksesta. :)
 
Minäkin mukana, en kyllä vanno että saan Keski-Maa -aiheisia aikaan, mutta jotain minä kyllä väkerrän. Mehtis organisoikoon tämän, kun innostustakin näkyy olevan. :)
 
Olen mukana! Voin kyllä askarrella joulukortit itse, mutta Keski-Maa aiheena tuntuu hiukan liian vaikealta. :p Eli kyhään jotain kokoon, mutta mahdollisesti aiheen ulkopuolelta. Komppaan Círdania, Mehtis saa organisoida jos vain niin haluaa.
 
Ylös