Joulukorttivaihtarit 2009

Mikäs Keski-Maa-aiheessa niin hankalalta tuntuu? Gandalfille vaikka tonttuhattu päähän, Smaugille piikkipaatsamaseppele kaulaan tai tähtiä ja havukimppuja Tolkien-monogrammin koristeiksi =)

Muoks Ja taas kirjoitusvirheiden siistimistä. En kai koskaan opi kirjoittamaan pikkuläppärillä niin ettei osa kirjaimista jäisi jonnekin matkan varrelle...
 
Kivaa!!! Lisää innokkaita mukaan tulijoita. Joo, organisoin homman kyllä ihan mielelläni, kiitoksia luottamuksesta. (Ja sitten jos olen hätää kärsimässä mahdottoman suuren osallistuja määrän vuoksi niin hälytän 'Anen' hätiin, kun erehtyi lupautumaan avuksi. ;)) Noh, ihan simppeli juttu tämän kyllä pitäisi olla, joten uskon suoriutuvani tehtävästä.

Yhdyn tuohon Isilmírën kommenttiin Keski-Maa aiheesta! Kannustan rohkeasti sitä toteuttamaan, jos yhtään keneltäkään inspiraatiota kyseiseen aiheeseen löytyy. Ei tässä nyt mitään tosikkoja olla! :D
Oma ideani pamahti ihan selkeänä päähän jo silloin, kun ensimmäistä viestiäni kirjoitin. Ja seuraavan yön unessa kortteja sitten jo askartelin! :wink: Jollain muulla voi hyvinkin kyllä paukahtaa saman tyylinen idea päähän, mutta tuskin tulee ihan identtisiä luomuksia. Tämä on kyllä tosi kivaa ja jännittävää!
 
Tämäkin voisi uskaltautua olemaan mukana, vaikka askartelutaito onkin miinuksella. Enemmän olen huolissani siitä, kuinka auttamattoman taipuvainen olen ylittämään deadlinejä. Mutta ehkä näin aikaisessa vaiheessa vielä olisi toivoa...
 
Kuulostaa niin kivalta että ehdottomasti haluan mukaan minäkin. Jee siistiä päästä askartelemaan asioita :grin: Keski-Maa-aiheisuuskaan ei tunnu miltään ylitsepääsemättömältä hankaluudelta, ehkä voisin jopa inspiroitua taas vähän lukemaan ja hakemaan sitä kautta ideoita, ken tietää.
 
Kaikenlainen näperteleminen vetää minuakin puoleensa. Todella hieno idea, ja hyvä tuoda esille ajoissa, niin saa aikaa korttien kehittelyyn. Eli miekin oon mukana. Keski-Maa-aihe kuulostaa varsin herkulliselta, tonttulakkinen Gandalf pomppasi ekana minunkin mieleeni! :D
 
Minäkin haluaisin mukaan. Korttien tekeminen on kivaa, olen kova askartelemaan. : ) Hyvä idea. ^^
 
Itse en vielä lupaa mitään, mutta saatan myöskin innostua lähtemään hankkeeseen mukaan...
Ja Keski-Maa-aihehan sopii vallan mainiosti, ei muuta kun tonttulakit hobiteille päähän ja se on siinä :wink:
 
Aivan ihana idea, parantumattomana jouluihmisenä olen ehdottomasti mukana. Keski-Maa-aiheisia kortteja olisi kyllä kiva saada, sellaisia kun ei ainakaan minun joulupostini seassa muutoin ole.
 
Mehtis sanoi:
(Ja sitten jos olen hätää kärsimässä mahdottoman suuren osallistuja määrän vuoksi niin hälytän 'Anen' hätiin, kun erehtyi lupautumaan avuksi. ;)) Noh, ihan simppeli juttu tämän kyllä pitäisi olla, joten uskon suoriutuvani tehtävästä.
Tottahan toki minäkin uskon sinun selviytyvän hommasta, en suinkaan siksi luvannut auttaa tarvittaessa! Sikäli vain, jos tulee jotakin arvaamatonta eteen tai vastaavaa, ei tarvitse stressata silloin :)
 
Korttien askartelu on aina hauskaa, sain jo muutamia ideoita (toinen juttu onkin se, osaanko toteuttaa ne...) Joka tapauksessa olen ehdottomasti mukana!
 
Anewielh sanoi:
Tottahan toki minäkin uskon sinun selviytyvän hommasta, en suinkaan siksi luvannut auttaa tarvittaessa! Sikäli vain, jos tulee jotakin arvaamatonta eteen tai vastaavaa, ei tarvitse stressata silloin :)
:D Ymmärsin kyllä ja kiitos! Apua voi aina tarvita ja helpottaa tietää, että sitä myös löytyy. *halaus*


Olen jo saanut ilmoittautumisia ja mukaan tulevien osoitteita! ^_^ Joten päätin hieman muuttaa ensimmäistä viestiäni ja sieltä löytyy nyt hiukan virallisemmat ohjeet mukaan osallistumiseen!
Laadin ne täällä ja yksäreissä esitettyjen toiveiden mukaisesti ja toivottavasti muistin ottaa kaiken huomioon.

Mikäli jokin askarruttaa mieltä, niin rohkeasti voi tuoda mielipiteensä täällä julki! Asiaa lähdetään sitten yhdessä pohtimaan. Ja toki muutakin keskustelua, ideointia yms. aiheeseen liittyvää voidaan yhä täällä jatkaa! :yay:
 
Mainio idea, olen samaa mieltä ja voin tulla mukaan, kun kuitenkin tulee kortteja väsättyä sukulaisille ja ystäville, joten kolme ylimääräistä ei missään tunnu. (Tosin niiden eteen voi vaivautua tekemään töitäkin.)
Joten mukana ollaan!
 
Kuulostaa kerrastaan hykerryttävältä aatokselta, Mehtis! Tämä poika (joka kiemurtelee äärimmäisen vakavassa ikäkriisissä) on mukana.

Suomen posti (Itella) on oikeastaan aika huumorintajuista poppoota, niin mietin, että pitäisikö kortit laittaa pelkästään nimimerkeille? Ensinnäkin, kun on kyse Konnusta, niin täällähän pelataan aika pitkälti nimimerkeillä. Eikö olisi hauskaa saada Mehtikselle, Lentävälle Lumelle tai Steelsheenille osoitettua postia? Lisäksi anonyymisyys saattaisi madaltaa kynnystä lähteä mukaan, kukaties.

Itse lähettelen useinkin sukulaisilleni ja kavereilleni kirjeitä ja postikortteja joissa ei varsinaisesti lue heidän nimiään. Ulkomailla ollessani laitoin isovanhemmilleni kortin, jossa saajaksi oli merkitty ainoastaan "Maija ja Matti" ilman sukunimeä, vaikka heidän nimensä ovat aivan erilaiset. Eräälle kaverilleni laitan postia niin, että nimen kohdalla lukee pelkästään Tyttö. Eli tämänkään suhteen ei pitäisi tulla ongelmia, niin kauan kunhan vain osoite on kunnossa.

Mitä mieltä olette?

muoks. Vai oliko alun perinkin tarkoitus laittaa kortit vain osoitteella varustettuina, jolloin lähettäjäkään ei tietäisi kelle kortti menee ennen kuin se ilmestyy Tauluseinälle?
 
Elemmakil sanoi:
Suomen posti (Itella) on oikeastaan aika huumorintajuista poppoota, niin mietin, että pitäisikö kortit laittaa pelkästään nimimerkeille?

Elemmakil sanoi:
muoks. Vai oliko alun perinkin tarkoitus laittaa kortit vain osoitteella varustettuina, jolloin lähettäjäkään ei tietäisi kelle kortti menee ennen kuin se ilmestyy Tauluseinälle?

Osallistujat saavat itse päättää, osallistuvatko pelkällä nimimerkillä, vai oikean nimensä kanssa. :) (Tällä hetkellä noin puolet ovat ilmoittautuneet pelkällä nimimerkillä ja puolet oikean nimensä kanssa.)
Joulun aikaan kun postia liikkuu PALJON, ei epäselvissä tapauksissa Itellan väellä ole aikaa selvitellä mihin kortti on menossa, mikäli osoite on epämääräinen ja kortissa ei ole saajan nimeä.. (kokemusta on.. :() Mutta toki kortti löytää perille ilman oikeaa nimeä, jos osoite on oikein ja selvästi kirjoitettu! :)

Kivaa, että sinäkin innostuit tästä ja ilmoittauduit mukaan! :yay:
 
Luna sanoi:
Oliko koortteihin (kenties) tarkotus laittaa, keltä ne on?

Minä ainakin teen (tai osan olen jo tehnyt) maalaamalla, joten laitan singeerauksen omalla nimelläni ja laitan mukaan vielä netti-nimimerkkini. Jos nyt joku/jotkut saavatkin tietää oikean nimeni, niin ei siinä varmaan hirveää vahinkoa synny :)

Onko korttien koolla muuten väliä? Omista tekeleistäni taitaa nimittäin tulla tuollaisia A 4 kokoisia mammutteja.
 
Luna sanoi:
Oliko koortteihin (kenties) tarkotus laittaa, keltä ne on?
Olisihan se kivaa, jos lähettäjäksi laittaa oman Kontu-nimimerkkinsä. :)

kielo sanoi:
Minä ainakin teen (tai osan olen jo tehnyt) maalaamalla, joten laitan singeerauksen omalla nimelläni ja laitan mukaan vielä netti-nimimerkkini.
Kuullostaa hienolle ja 'viralliselle'. :) Tosi kivaa, että olet jo puurtanut korttien parissa!!! Minä olen vasta tehnyt ihan vain paperista 'raakaluonnoksen' malliksi. En ole vielä edes ostanut tarpeita kortteihin.. Mutta heti kun pääsen ajan kanssa kaupoille, niin sitten ostan tarpeet ja pääsen vihdoin itse asiaan!

kielo sanoi:
Onko korttien koolla muuten väliä? Omista tekeleistäni taitaa nimittäin tulla tuollaisia A 4 kokoisia mammutteja.
Voi juku! Korttisi kuullostavat enemmänkin 'joululahjoilta', mitä joulukorteilta! ^__^ Toki saa tehdä niin suuren kortin, kuin haluaa. Muistaa vain sitten varmistaa, että tulee sopiva postimerkki ja kortti pääsee sillä perille asti.
 
Vielä n. 3 viikkoa aikaa ilmoittautua mukaan joulukorttivaihtareihin! :)

Julkaisin tuonne ihan ensimmäiseen viestiin mukaan jo ilmoittautuneet. Se voi innostaa mukaan muitakin, kun näkee miten moni on jo ilmoittautunut. Turha odotella viimeiseen ilmoittautumispäivään asti, jos on mukaan tulossa. ;) Mutta toki saa rauhassa miettiä osallistumistaan ja että ehtiikö askarrella kortteja muutenkin kiireiseen aikaan.

Joulukorttivaihtareiden 'säännöt' yms. löytyy myös sieltä ensimmäisestä viestistä.
 
Ylös