Joulukorttivaihtarit 2009

Kivaa, että kortteja putkahtelee tuonne Galleriaan kaikkien ihasteltavaksi! :p Toivotaan vielä aktiivisuuden jatkuvan tuon asian suhteen, kunhan ihmiset nyt malttavat palailla koneiden ääreen joululomilta. Ja eihän sille sitten mitään voi, mikäli ei pysty kuvaa korteista tänne toimittamaan. Eihän se tietenkään pakollista ole.

Koen olevani vastuussa Joulukorttivaihtareiden onnistumisesta kaikin puolin ja olen hirmuisen pahoillani niiden puolesta, ketkä eivät ole saaneet kaikkia odottamiaan kolmea korttia! :( En tiedä, pitäisikö minun lähteä selvittämään asiaa jotenkin, vai miten toimisin asian suhteen? Kaikki kuitenkin uskoakseni saivat kolme eri osoitetta ja ennen osoitteiden lähettämistä lähetin jokaiselle muistutus viestin Joulukorttivaihtareista. Lisäksi ne, joiden viestit jäivät roikkumaan lähetettyihin 'lukemattomiin' viesteihin, saivat minulta hätääntyneitä kyselyjä asian suhteen. :D Mielestäni siis sain lopulta kaikkiin yhteyden.

Nyt on näkymä tilanne, että Cirindë ja Steelsheen ovat saaneet vain kaksi korttia. Kolmas lähettäjä on ilmoittanut lähettäneensä kortit ja niiden olisi pitänyt laskelmieni mukaan jo saapua perille. Vaikuttaisi sille, että kortteja on kohdannut joku katastrofi tuossa matkalla tms... En ole tohtinut asiasta ilmoittaa lähettäjälle, mutta ehkä hän näkee täällä viestini ja tunnistaa itsenä lähettäjäksi.. ;) Minusta tuntuu ehkä hieman epäkohteliaalta lähteä kyselemään korttien perään.. !?

Jos jollakulla on asian tiimoilta jotain sydämellään, tai epäselvyyttä tms. kysyttävää, minulta voi rohkesti kysyä asiasta vaikkapa yksärillä, tai ottaa asian puheeksi täällä.

Olen todella pahoillani siitä, että kaikki eivät ole saaneet yhtä monta korttia kuin mitä ovat lähettäneet. Toivotaan, että kortit vielä kuitenkin löytävät tiensä perille.. Ja onneksi kukaan ei ole jäänyt kokonaan ilman kortteja!!!
 
Sain vihdoin aikaiseksi kuvata korttini, jotka löytyvät nyt siis galleriasta. Valitettavasti minullekin tiensä löysi perille vain kaksi korttia, mutta ne kaksi ilahduttivat niin paljon, että aion kyllä olla myös ensi tänä vuonna mukana vaihtareissa. Tolkien-aiheisia kortteja oli itsekin hauska askarrella, toi vähän vaihtelua teemaltaan perinteisempien joulukorttien väkertämiselle.
 
Mehtis, sinun ei missään nimessä tarvitse tuntea syyllisyyttä kadonneista korteista! Kokonaisuutena koko juttu on ollut erinomaisen hyvin ja sujuvasti järjestetty, eikä sille oikein voi mitään jos kortti hukkuu postissa tms. Harmillista tietysti mutta sellaista se välillä on :/ Luotan myös siihen että kolmaskin kortti on lähtenyt matkaan tekijältään, joten tuskin sen perään tarvitsee sen kummemmin ruveta kyselemään.
 
Voi kauhistus. Meikäläinen tunnustaa olevansa noiden kadonneiden korttien lähettäjä - kaikkien kolmen. Pahoittelen tätä kovasti. Tulin illan suussa joulun vietosta kotia, ja postilaatikossani odotti lähettämäni kortit - olen onnistunut lähettämään ne itselleni. Eli laitoin ne postiin ilman vastaanottajan osoitetta, ainoastaan omani oli takana.. Ihan vähän niin kuin itselleni siis lähettelin kolme jouluisaa korttia. Muistan että tyytyväisenä askartelin kortit keittiöön perustamassani joulupajassa ja laitoin kuoriin merkkineen, ja siitä sitten muiden korttien kanssa suoraan kassiin.. taisi jäädä koneelta katsomatta tarkemmat osoitetiedot.. niitä kun ei keltaisesta osoitekirjastani löydy.. No, teen puuttuvat lisäykset ja koetan uudestaan. Ihan jo vaan periaatteenkin vuoksi- kun kerta tehty on ja toisetkin ovat odottaneet..

Jotenkin erheeni on niin hupsu etten osaa siitä olla ihan hirmu pahoillani. Toki tietenkin viivästystä harmittelen. Tämän kaltaisia asioita minulle sattuu aina silloin tällöin. :)

Joten Cirindë, Sûlwen Niniel ja Steelsheen tarkatkaa postianne viimeistään loppuviikosta, josko tällä kertaa onnistuisin.

Mutta siis minusta tämä korttivaihtarijuttu oli kaikkinensa oikein kiva (sainhan peräti 6 jouluista keski-maa tervehdystä ;)), ja innolla olen mukana ensi vuonna jos tälläisen töyhöpään mukaan vielä huolitte.
 
Kiitän omaltakin osaltani hienoista korteista! Tulin kotiin vasta joulun jälkeen, mutta kolme kontulaisten lähettämää joulukorttia odotteli kynnyksellä. Kiitoksia Sûlwen Ninielille, Sirilwenille ja "Repunpään väelle" hienoista korteista! :)
 
Kolmaskin joulukortti löytyi tosiaan kynnykseltä jahka väliviikolla palasin kotikololleni, kiitoksia siis myös Aulëlle :) Paristotilanteeni on tällä hetkellä heikonlainen, kuvaan kortit ja lisään galleriaan heti kun saan tilannetta korjattua!
 
Steelsheen sanoi:
Mehtis, sinun ei missään nimessä tarvitse tuntea syyllisyyttä kadonneista korteista! Kokonaisuutena koko juttu on ollut erinomaisen hyvin ja sujuvasti järjestetty, eikä sille oikein voi mitään jos kortti hukkuu postissa tms. Harmillista tietysti mutta sellaista se välillä on :/ Luotan myös siihen että kolmaskin kortti on lähtenyt matkaan tekijältään, joten tuskin sen perään tarvitsee sen kummemmin ruveta kyselemään.
Kiitos, olen vain luonteeltani tietyllä tapaa 'täydellisyyden tavoittelija'. Mihin ryhdyn, niin yritän kaikin keinoin saada sen onnistumaan täydellisesti. Mutta ainahan kömmähdyksiä ja vahinkoja tapahtuu, se on luonnollista.
Kadonneiden korttien kohtalokin taisi jo selvitä ja tmdoobille tapahtunut kömmähdys ensin hämmästytti, mutta lopulta nauroin sille ääneen. Ihmisiähän me vain olemme ja kaikkea sitä sattuukin.
Itse olen ollut aina huolellinen asioiden suhteen (silti mokiakin tapahtuu) ja tarkistan asiat moneen kertaan, liiankin moneen. Mutta viime vuosina olen huomannut, että huolimattomuusvirheitä tapahtuu minulle yhä useammin.. Liekkö iän tuomaa iloa sekin.. :roll: Onneksi olen vielä tässä elämän vaiheessa huolimaton enimmäkseen työpaikalla tms. minulle sen enempää merkitsemättömissä asioissa. ;) *kieh kieh* Mutta tästä se dementoituminen alkaa..

Eikö kukaan enää laita joulukortteja esille tuonne Galleriaan? :cry: Joka päivä käyn siellä katsomassa, josko olisi tullut uusia kuvia..
 
Voi, Sarumanin taiat piinasivat minua joulunajan!:o En kerinnyt lähettää yhtäkään korttia vaikka kysyin ajankohtaa Mehtikseltä korkemman itselähetetyllä viestillä. No, ei voi mitään, ehkäpä ensi jouluna sitten, jos keskustelu on hengissä vielä silloin.:)
 
Olitko mihin aikaan liikkeellä, tarkoitan näet sitä, että ehditkö koettaa päästä mukaan ennen ilmoittautumisajan päättymistä?

Ja eiköhän me korttivaihtarit saada aikaiseksi ensi vuonnakin, kun on niin innokasta porukkaa ollut tänäkin vuonna mukana :)
 
África sanoi:
Voi, Sarumanin taiat piinasivat minua joulunajan!:o En kerinnyt lähettää yhtäkään korttia vaikka kysyin ajankohtaa Mehtikseltä korkemman itselähetetyllä viestillä. No, ei voi mitään, ehkäpä ensi jouluna sitten, jos keskustelu on hengissä vielä silloin.:)
Juuh, olit asialla juuri siinä kuun vaihteessa ja sinulle lähettämäni vastausviesti kuittaantui luetuksi. Mutta et kuitenkaan ilmoittautunut mukaan.. Noh ensi kerralla sitten. Niin kuin Anekin tuossa mainitsi, niin eiköhän vaihtarit järjestetä taas ensi jouluna! :) *jipii*
 
Jee, ihanaa että olette Ane ja Mehtis niin optimistisia vaihtarien jatkumisesta!:grin: Niin, en kuitenkaan liittynyt mukaan vaihtareihin... Mutta ensivuonna on onneksi taas (ehkä) mahdollisuus liittyä mukaan!:)
 
Tuota, eikös me kuitenkin jatketa nyt ensi jouluna samalla aiheella, eli Keski-Maalla, kun täällä Konnussa ja Käärmeessä ollaan? Ostin nimittäin jo korttimateriaalit, ja ajattelin ruveta niitä kohta jo tekemään :p niin en suotta tekisi K-M-kortteja turhaan, vaikka eipä sillä, niiden tekeminen on mukavaa tietysti :)
 
No minun mielestä tuo Keski-Maa on juuri sopiva aihe! :p Eli minun puolesta voidaan mennä samoilla 'säännöillä', ainakin korttien aiheiden osalta. Jopas Ane on hyvissä ajoin liikkeellä! :grin:
 
Heh, ehkä minunkin kannattaisi jo aloittaa korttien väsääminen ensi jouluksi, ettei ensi kerralla jäisi viimeiseen yöhön. :p Kuten olen aiemminkin sanonut, Keski-Maa-kortteja oli tosi hauska sekä saada että tehdä, joten kannatan saman teeman suosimista myös jatkossa. :)
 
Mehtis, tämä 'ajoissa oleminen' liittyy tekemääni uuden vuoden lupaukseen slow lifen toteuttamisesta. Jos haluaa elää hitaalla tavalla, pitää kyetä ennakoimaan kaikki ennakoitavissa oleva, näin olen järkeillyt. Joten, kun nyt on aikaa, miksen tekisi vaikka joulukortteja ensi jouluksi -joulun alla ei ole kiire asian suhteen, eikä tarvitse panikoida, jos silloin sattuisi olemaan muuten kiireempi aika. Samaa ajatusta koetan toteuttaa muussakin, valmistelen ja teen etukäteen jos on aikaa ja inspiraatiota, välttääkseni stressiä :)
 
Saammeko vielä lisää kortteja tauluseinälle ihailtaviksi? Laskujeni mukaan yhdeksän ihmistä on kyllä jo julkistanut saamansa kortit, mutta projektissa taisi kaikkiaan olla parisenkymmentä kontulaista mukana. Lisää korttikuvia kiitos, on niin hauska nähdä, millaisia ideoita niissä on käytetty =)
 
Komppaan Isilmírëä. Minustakin on tosi kivaa nähdä minkälaisia kortteja olette saaneet!
Kortit joita itse tein, olivat kaikki samanlaisia, mutta olen ymmärtänyt, että monet ovat tehneet korteistaan erilaisia. Joten ei riitä, että olen nähnyt aika monelta jo yhden teoksen.. Tahdon nähdä monta ja kaikilta!!! ;) *hih*
 
Juuh, moni on vissiin tehnyt samalla tyylillä mutta silti erilaisia, näin olen ollut huomaavinani ja niin tein itsekin. Tosi hienoja tuotoksia kyllä, pidetään lippu korkealla ensi joulunakin :)

Ja aiempaan toki komps komps.
 
Ylös