Kadonneiden viestien topikki

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Kerään tähän kadonneet viestit. Laitan viestien kirjoittajaksi vieraan, koska alkuperäinen kirjoittaja ei ole tiedossa.

Työssä menee aikaa ja tämä viesti todennäköisesti jää viimeiseksi.

Keskustelu on lukittu, älkää vastatko tähän, ottakaa yhteyttä konnavahteihin tai minuun kun tunnistatte oman viestinne tai olette varma jonkun toisen viestin alkuperäisestä topikista ja kirjoittajasta.
 
Kaverini on harrastanut ratsastamista jo noin kymmenen vuotta ja hän sitten sai minutkin siitä innostumaan. Nyt aloitin ratsastuksen lukion kurssina. Neljä kertaa olen jo käynyt ratsastamassa läheisellä tallilla ja on ollut älyttömän kivaa, tosin sekin riippuu minkä hevosen saa.

Viime kerralla pääsin/jouduin ratsastamaan ilman taluttajaa ja meni todella hyvin, koska heppa oli ihan innoissaan, ja minä siellä vaan ravasin ihan innoissaan myös. Nyt pitää odottaa puolitoista viikkoa ennenkuin pääsee taas ratsastamaan, kun on syysloma. :grin:
 
Minulla ei ole muuta kuin korvareiät, mutta haluaisin oikean puoleiseen korvaan lisää lävistyksiä ja huulikorun myös. Huulikorun saan vasta sitten, kun olen täysi-ikäinen. >.< Lisäksi haluaisin korkeintaan kolme tatuointia, mutta suurin ongelma on etten tiedä minkä kuvion ottaisin. :knockout: Mutta nuo tatuoinnitkin taitaa jäädä vasta tuonne täysi-ikäisyyden pariin.
 
Haluaisin arvostella suomalaista tapaa tarjota jäätelö (erityisesti jäätelökioskeissa).
Paitsi että suomalainen jäätelö on kliinistä ja homogeenistä ja se on tehty miellyttämään vain ja ainoastaan pöpökammoisia kotirouvia, se myös tarjotaan aivan väärin. Optimaalisessa tilassaan jäätelö on niin notkeaa että sitä saa kaavittua laatikosta semmoisella puisella/muovisella lastalla ilman, Huom! ilman tenniskyynärpäämäisiä oireita. Jäätelöä ei veistetä palloksi sillä jäätelö ei saa jäistä. Lusikka ei saa taipua jäätelössä, jäätelö taipuu. Kun jäätelö tarjotaan oikein, siis juuri ja juuri niin kylmänä ettei se ole juoksevaa, jäätelö luovuttaa parhaiten makunsa ja arominsa. Toisaalta on kyllä niin että suomalaisessa jäätelössä ei välttämättä edes ole niitä makuja...
Juu tämä on lievästi provosoivaa mutta olen kyllästynyt ostamaan jäätelön kanssa teetä vain sen vuoksi että voin sulatella välillä kieltäni jotta maistaisin jotain kun jäätelö on niin arktista että pelkkä lähelläolo aiheuttaa vilunväristyksiä...
 
Tämä lukuvuosi alkoi sitten lukiossa. Jännitti hirveenä, kun oli kokonaan uusi koulu. Ensimmäinen jakso meni yllättävän nopeasti ja meni yllättävän hyvin. Mutta täytyy myöntää, että oli kyllä raskaskin, kun oli yksi kurssi ylimääräisenä ja koe viikkokin oli aika stressin täyttämä viikko. >.<Nyt>.<

Muuten menee ihan hyvin ja olisi halua kirjoittaa liian montaa ainetta joten pitää yrittää karsia jotakin pois. :grin:
 
SPOILERIA
Olenko mä nyt aivan hassu kun olen sitä mieltä että se loppu oli melkein traagisimpia mahdollisia, alkuperäisestä kolmen koplasta jäi jäljelle enää Fitz. Tai siis että enää ei sillä ole ketään jonka kanssa samalla lailla jakaa ajatukset kuin mitä Yönsilmän ja Narrin kanssa. Mutta siis hieno loppuhan se on, ottaen siis huomioon sen että itse pidän sitä hyvin surllisena niin se sopii kirjojen aiempaan tyyliin.
...mutta tavallaan olisin suonut mieluummin Fitzille sen että se olis voinut lähteä Narrin mukaan ja hylätä kaiken muun.
 
Minä sitten rakastan kahviloita. Niissä on niin ihana tunnelma ja siellä voisi viettää tuntejakin. Täällä ei vaan ole mitään kahvilaa, muuta kuin ABC eikä minun kaverit kukaan tykkää oikein viettää aikaa kahvilassa. :cry:
Unelma kahviloita on nämä konditoorio kahvilat. Ne on niin vanhan aikaisia ja niissä on paljon ihania leivoksia, mutta ne on aika kalliita..kait. Nyt kun täällä Oulussa on niin voisi käydä jossakin konditoorio kahvilassa.

Tuosta teepussi jutusta tuli mieleen, että minä olen ABCllä nähnyt sellasen tee vaihtoehdon missä laitetaan purkista niitä lehtiä semmoseen pallon muotoiseen siivilään joka puritaan niitä ja sitten jotakin...en tiedä tarkalleen miten se toimii, koska olen vaan nähnyt niitä silloin kun olin töissä ABCllä ja tiskiin tuli sellaisia. :grin:
 
Juspe sanoi:
Enkä menisi vannomaan, että kyseessä olisi prosessorin tuuletinkaan. Vinkumista yleensä pitävät emolevyn piirisarjan tuuletin ja näytönohjaimen tuuletin, örinää pitää helposti virtalähteen tuuletin. Ja koska mätkäyttäminen auttaa, on tuulettimen oltava jotenkin kytköksissä suoraan koneen ulkokuoreen, eli sanoisin että kyseessä on virtalähteen tuuletin, tai sitten ihan vain joku normaali lisätuuletin kotelon sisällä.
Perustelusi ontuu, koska minulla oli täsmälleen Curufinwën kirjoittaman kaltainen ongelma muutama vuosi takaperin ja se johtui juurikin viallisesta prosessorin tuulettimesta - tosin minäkin jätin mahdollisuuden muulle vialle, mutta kerroin silti miten toimia jos kyseessä todellakin on prosessorituuletin :) Minulla ei tuulettimen vaihto tullut kyseeseen, koska tuuletin oli jonkinlainen aivan oma patenttinsa (se oli kiinni kolmella ruuvilla, ruuvit tuulettimen siipien alla).

Tietysti, mitä uudempi kone kyseessä, sitä todennäköisemmin örinä johtuu muusta kuin prosessorituulettimesta. Vanhoissa/huonoissa koteloissa emolevyjen äänieristys kotelosta on huonompi.
 
Minusta tuo loppu on ainoa mahdollinen Fitzin luonteen tietäen, kun hän on saanut tunteensa takaisin ja päässyt läheistensä joukkoon ei hän heitä voi hylätäkään. Vaikkei hän olisi päätynytkään Mollyn kanssa yhteen olisi vaikeaa kuvitella ettei hän jäisi ainakin seuraamaan tyttärensä kasvua. Aika paljon on kyse aikuistumisesta, aikuinen mies jolla on kaikenlaisia velvollisuuksia ei niin vain voi hylätä niitä, minä olisin ollut aika pettynyt sellaiseen loppuun.
 
douv sanoi:
Lisäksi maa-alaa säästyy. Mikäli kaikki kuusi miljardia maanasukkia haluaisivat maalliset jäänteensä käsittelemättöminä haudattavaksi, luulisi sen vaikuttavan vaikka peltopinta-alaankin.
Tuosta tuli mieleen kaverini kaverin lohkaisu siitä, miten hautausmaat kuuluisi muuttaa pelloksi. Kuulemma "ravinteidenkaan ei pitäisi olla ongelma, koska lannoitus on jo hoidettu". :D

Ihan sama oikeastaan. Tietenkin sitä haluaisi korkealentoisuuden puuskissaan ties mitä kryptaa ja Kheopsin pyramidia, mutta ei sillä oikeasti mitään väliä ole. Arkku maassa olisi ihan kiva, kai, mutta ihan sama.
 
Hilgaria sanoi:
Miten tittelien keksimistä valvotaan? Saako kuka tahansa ehdottaa titteliä kenen tahansa profiilissa?

Kyllä. Vilkaisehan omaa profiiliasi :)

Itse voi päättää ottaako tittelin käyttöönsä vai ei. Konnavahdit vahtinevat myös titteleitä ja rivoilijat pistetään ojennukseen.
 
Huoltoon vain suosiolla. Toki joku niksinikkari voisi helposti irroittaa kopan, ja saada selville mikä vinkuu ja örrää ja sen avulla sitten hommata sopivan tuulettimen (/siilin), mutta tuskin tuollaisen korjauttaminen maksaa paljon vaivaa. Mamma&pappa betalar.

Jos nyt jatketaan tätä mutuilua, niin itse veikkaisin kyllä tuota virtalähteen tuuletinta. Lähinnä 'tukevana' perusteluna se, että itselläkin oli samanlaisia hetkiä tuossa ehkä kuukausi takaperin kun "joku tuuletin" piti käynnistyksessä meteliä, ja vaihtelevin välein aina käynnissä ollessaan. Aukaisin, ja sain paikallistettua ongelman. Tuttava kyllä kertoili kyllä, että jos tuollaista meteliä pitää ja laakerit kuluna niin suosiolla nopeasti vain vaihtoon ja uutta tilalle. En tietenkään tyhmänä ja pihinä totellut, vaan yritin roplata tuota koteloa itse ja nyt ei ole kuukauteen ilmennyt yhtä pahoja oireita jolloin epäilyt huonosta kiinnityksestä enemmänkin nousi pintaan mutta ei sen kuitenkaan tuollaista metakkaa odottaisi tuottavan. Eilen kylläkin vaimeasti se yritti inistä ylimääräistä mutta pysyi kuosissa.

Tosin kun se kerran antaa merkkiä hajoamisesta, niin ajan kysymyshän se vain on että luultavasti minulta ei olisi huonompi liike pistää uutta tilalle jo nyt etukäteen. Mutta pihi ja tyhmä.
 
Ärsyttää aivan suunnattomasti yks meidän luokkalainen mimmi, joka mölyää ja möykkää koko ajan. Se huutaa, nauraa, puhuu, jopa AIVASTAA aivan täysillä. Rasittava tyyppi.

Photoshop. Voi jestas! Miten joku ohjelma voi olla niin vammainen. Tällaista turhautumista olen tietokoneiden kanssa kokenut viimeksi opetellessani käyttämään Pagemakeria.. Argh. ARGH!
 
En tiedä onko minusta nykyään tullut se nipottaja, mutta vastaukseni oli ehdoton ei.

Mielestäni tällaiset uudistukset ovat teiniaikojen juttuja ja aivan turhia.. ei millään pahalle teinejä kohtaan tietenkään..
 
Minulle tuntemattomien lasten raapustus hautausmaalle jätetyssä kortissa:

UKKI
MUKAVA
RAKAS
IKÄVÄAINA

Kyseisessä Disney-kortissa oli Hansu Hanhi (siis Mummo Ankan renki) ihmettelemässä lahjapaketista paljastunuta kuntopyörää Mummon, Akun ja veljenpoikien virnistellessä vieressä.
 
Merri sanoi:
Perustelusi ontuu, koska minulla oli täsmälleen Curufinwën kirjoittaman kaltainen ongelma muutama vuosi takaperin ja se johtui juurikin viallisesta prosessorin tuulettimesta - tosin minäkin jätin mahdollisuuden muulle vialle, mutta kerroin silti miten toimia jos kyseessä todellakin on prosessorituuletin :) Minulla ei tuulettimen vaihto tullut kyseeseen, koska tuuletin oli jonkinlainen aivan oma patenttinsa (se oli kiinni kolmella ruuvilla, ruuvit tuulettimen siipien alla).

Juu, no en minäkään sitä tarkoittanut että kyseessä olisi ehdottomasti virtalähteen tuuletin, mutta mielestäni se on todennäköisempi kuin prosessorin tuuletin.

Ja mikäli se on prosessorin tuuletin niin silloin sopii toivoa, että tuuletin on helposti vaihdettavissa oleva normituuletin joka on yleensä neljällä ruuvilla kiinni vain siinä päällä.
 
Nehän ovat molemmat mukavia, ainakin verrattuna Freehandiin, joka ei ikinä suostunut tekemään mitä halusin. Onneksi se alkaa olla jo aika kuollut ohjelma.

Minua ärsyttää se etten saa millään tehtyä töitä. Ei olisi edes paljon jäljellä tämän päivän urakasta, huomiselle sitä ei voi jättää.
 
Juspe: näkökulmasi asiaan on niin mielenkiintoinen, että se kaipaa ehdottomasti perusteluja. Mikä seikka tekee asiasta teinimäisen?
 
Ylös