Kakkuja!

Tänään tuli tehtyä tällaista "isojen poikien kakkua".

Täytteenä on Jack Danielsia, Fazerin Omar-suklaata, maustamatonta tuorejuustoa ja kermavaahtoa, tai siis ne on sellaisena miksauksena siinä. Päällä itse värjättyä marsipaania ja kermapursotusta :)
 
kissakakku+031.JPG


Kattikakkua juhlien kunniaksi. Banaani-kinuskitäyte ja värjättyä kermavaahtoa kuorrutteena. Silmät sekä nenä Amerikanpastilleja ja viikset + kulmat lakua.

Tällaisen kakun Ane 23 v. tahtoi syntymäpäiväkakukseen!

...Tosin jouduin toteuttamaan toiveeni itse :D
 
Otin eilen kokeiluun limettipiiraan, joka kyllä koostunuksensa puolesta menee mun mielestä ihan hyvin myös kakkukategoriaan. Vaikkei juustokakutkaan monimutkaisia ole, niin tämä oli kyllä todella yksinkertainen tehdä ja tajuttoman hyvää.
 
Jos taloudellinen tilanne olisi vähän parempi, olisin saattanut sortua tilaamaan tällaisen täysin hupsun kakunkoristelusetin, hintaa parisataa taalaa ilman postikuluja. Syötävää pitsiä, lähinnä sokeria ja valkuaisia. Niiin monikäyttöinen elintarvike, voisi koristella kaikki leivonnaiset tuolla ja laittaa kahviin ja teehen ja kaakaoonkin koristeeksi. [22] Vaikka vähän väärin kutsua elintarvikkeeksi kun ei tuota kukaan elääkseen tarvitse. Tilaamatta jättämiseen saattaa vaikuttaa myös First World Problems -meemit, kuvittelin jo yhden sellaisen lisää: My edible lace dries too slowly..:cry:

Mutta kaunista, niin kaunista. Ehkä opettelen nypläämään oikeaa pitsiä, se on kestävämpää monella tavalla. Tämä kuului kuitenkin ehdottomasti jaettavaksi kakkutopikissa. Asiasta innostuville tiedoksi, että lähin jälleenmyyntipiste vaikuttaisi olevanKakburken Ruotsissa, ei kuitenkaan valitettavasti näytä olevan myymälää Tukholmassa. Kutsukaa minut syömään pitsipäällysteisiä pikkuleipiä sitten, jos ostatte.
 
Koitin tänään tehdä mokkapalaa. En hoksannut että ohje oli vanhanaikainen. Muuten tuli hyvää, mutta kuorrutteeseen tuli tomusokeria sitten puolet liian paljon. Enkä älynnyt, että se kahvi mikä siihen laitetaan,olisi pitänyt keittää! Noh, ihan hyvää siitä tuli loppujen lopuksi. Ehkä vähän liikaa kahvia.
 
Olen aina juustokakuissa käyttänyt liivatetta ja onnistunut. Pari kertaa glögikuorrute on päättänyt valua pitkin kakkumuotin reunoja ja koko komistus päätyi kaatopaikalle ihan silkasta ärtymyksestä. Vikana oli että kakku irtoili reunamuotista siirrettäessä, niin rakohan sinne tulee ja päällinen pääsi valumaan sinne. Olen oppinut varomaan tuota siirtelyä. Viimeisin kakku sai jäädä ilman kuorrutetta ja ihan perusohjeella sain siitä tosi hyvää.

Aikomuksenani on yrittää huomenna käyttää liivatteen sijaan jotain muuta hyydykettä. Hyytelösokeria voisin kokeilla, koska kakku on muuten hieman hapan (appelsiinimehua ja sitruunaa mukana) eikä siinä ole muuten kovinkaan makeutta mukana. En tiedä "uskallanko" alkaa läträämään agar agarilla. En saanut sillä kerran moussea hyytymään kunnolla. Sitten on uudempi mikälie vegejuttu, jolla hyydytetään. Tosi hyvä, kun en edes tuotteen nimeä muista. Jos onnistun, saatan tulla tänne kertomaan. Jos epäonnistun en tiedä voiko sellaista viestiä tänne laittaa, voi olla painokelvoton. ;-)
 
Törmäsin aika hauskaan tapaan koristella kääretorttu. Suunnattoman söpöä. Olen nähnyt myös samantyyppistä tekniikkaa käyttävän kakkutaiteilijan esittelyn, aika hurjan näköistä.
 
Muutama (kuvattu) kakku on taasen syntynyt sitten viime visiitin. Ihan näitä "perustylsiä" juusto- ja kermakakkuja, jokunen voileipäkakkukin.

p%C3%A4%C3%A4si%C3%A4inen+014+(640x480).jpg

Minttusuklaajuustokakku

Kakkos-syntt%25C3%25A4rit+034.JPG

Kolmen suklaan juustokakku

juhlat2.JPG

Valkosuklaa-mansikkajuustokakku

Felix+ja+kakut+001+%2528640x480%2529.jpg

Daimjuustokakku

mudcake+007+(480x640).jpg

Mutakakku

Kakku.JPG

Kääretorttukakku, joka nimettiin Ystävän kakuksi

Mansikka-aika+016+%2528640x401%2529.jpg

Mansikkakakku

Kansan+syntym%C3%A4p%C3%A4iv%C3%A4t+013+(640x480).jpg

Pepperonihyytelökakku

Kaari+Utrio+086+(640x480).jpg

Lohivoileipäkakku

Jos jokin pitäisi näistä nostaa esille, niin se on tuo mutakakku. Ihan yli-paras ohje mitä olen kokeillut! Joihinkin kakkuihin on ohjekin, halutessaan niihin pääsee nimiä klikkaamalla.

Hienoja kakkukoristeluita ihailtuani olen todennut, että olisipas riittävästi aikaa, rahaa ja syöjiä, niin haluaisin opetella monta monenmoista koristelutekniikkaa. Turhan usein tulee päädyttyä siihen, että käyttää tyyliin vain karkkia koristeena... [22]
 
Ylös