Kehitettävää Käärmeessä

Lilith, lainaus Dùnalta tuosta ylempää: <i>"Hymiöiden määrää ei ainakaan kovin helposti pysty rajoittamaan. Se vaatii aika perusteellista koodin muuttamista. (Kai?)"</i>
 
Minulla olisi sellanen ehdotus, että eikö ole mahdollista laittaa noita huoneiden otsikoita pienemmäksi. todella inhottava scrollata elämä, että pääsee tuonne ala laitaan. Mallia voisi vaikka ottaa risingshadowin fontista.
 
Katsoppa Erestori tätä: http://kontu.merri.net/keskustelu/viewtopic.php?t=309 .

Ja muuten, tuo Risingshadowin skinihän on mielestäni tehty sen vakioskinin päälle. Ja tässä Käärme-skinissä vie tilaa ainakin nuo selitykset otsikoiden jälkeen.
 
Ennenhän rapidilla oli tämä tekstipohjainen ulkoasu, ja ainakin minä olen sitä kaivannut. Että olisiko mahdollista toteuttaa samanlainen ulkoasu täällä uudessa Vanhassa lohikäärmeessä?

Ja myös profiilin asetuksiin voisi laittaa haluaako että Avatarit näkyvät etusivulla ja huoneissa vai ei.
 
Tekstiulkoasua ei ainakaan tällä hetkellä ole tekeillä. Mutta katsotaan, jos joskus vaikka tulisikin. Älä kuitenkaan hämmästy, jos joudut odottamaan puolikin vuotta tai enemmän. :)
 
Miten muuten, onko mahdollista saada tänne se ominaisuus, että näkisi milloin joku on käynyt edellisen kerran? Auttoi kovasti edellisessä Vanhassa. Silloin pystyi päättelemään, oliko joku esimerkiksi käynyt paikalla sen jälkeen, kun toinen on vastannut hänen kysymykseensä. Ja minähän en kirjoita vaikeita lauseita. :roll:

Jos sellainen ominaisuus on jo olemassa, joku voisi varmaan opastaa kädestä pitäen, mistä sen löytää. :)
 
Tämä nyt menee varmaan hieman ohi aiheen, mutta: Onko mahdollista, että keskustelualueiden valvojat korjailisivat hieman aiheiden otsikoiden kirjoitusvirheitä? Sehän nyt saattaa joistakuista tuntua ikävältä huomata, että omissa otsikoissa on jotain vikaa, mutta ehkäpä näin joku saattaisi myös oppia jotain... Otsikoissa on paljon virheitä mm. yhdyssanoissa, sanojen erottamisessa tavuviivoin, ajatusviivojen käytössä, kauttaviivojen käytössä, pilkuissa ja muissa välimerkeissä, isoissa alkukirjaimissa jne. Eli lähes joka alueella. Ja sitten on vielä nämä sanajärjestysasiat. On tietenkin mahdotonta, että jokainen valvoja pistettäisiin opiskelemaan äidinkieltä jokaisen virheen löytymiseksi. Mutta jos joku joskus sattuisikin huomaamaan jonkin virheen, niin olisi hienoa, että ko. henkilö mokan myös korjaisi.

Koko homman pointtina on tietenkin se, että tällaisia pilkunviilaajia ei harmittaisi. Valitamme, vaikka omissa kirjoituksissammekin vilisee mitä merkillisimpiä kirjoitusvirheitä. Mutta jos nämä otsikot saataisiin kuntoon, niin ehkäpä joku oikeasti oppisi niistä jotain uutta!

Oma lukunsa on tietenkin se, jos aiheen aloittaja haluaa viestittää tai kertoa otsikkonsa omalaatuisella ladonnalla jotain erityistä. Mutta suurin syy lienee kuitenkin nykypäivän huonossa opetuksen tasossa etenkin äidinkielessä. Eikä tekstiviestikielenkään vaikutusta voi väheksyä.

Mutta jos edes osa otsikoista saataisiin kuntoon, niin tätäkin foorumia olisi mukava lukea!

Peace!

PS. Jos tästä viestistä löytyy kirjoitusvirheitä, niin saa huomauttaa! :wink: Lupaan yrittää vastaisuudessa kovemmin.
 
Aina silloin tällöin niitä isompia kirjoitusvirheitä tuleekin korjailtua, mutta ihan kaikkiin pilkkuvirheisiin (ei esimerkiksi välilyöntiä pilkun jälkeen) en ole puuttunut. Jospa tästä edespäin sitten korjaisin niitäkin, jos satun näkemään. Kun ihan erikseen pyydettiin. :)
 
Thali sanoi:
Miten muuten, onko mahdollista saada tänne se ominaisuus, että näkisi milloin joku on käynyt edellisen kerran? Auttoi kovasti edellisessä Vanhassa. Silloin pystyi päättelemään, oliko joku esimerkiksi käynyt paikalla sen jälkeen, kun toinen on vastannut hänen kysymykseensä. Ja minähän en kirjoita vaikeita lauseita. :roll:

Jos sellainen ominaisuus on jo olemassa, joku voisi varmaan opastaa kädestä pitäen, mistä sen löytää. :)
Tämän pitäisi onnistua kyllä, koska foorumin tietokannassa kuitenkin on merkintä, jolloin kukin on edellisen kerran täällä käynyt. Mutta koska en pääse koodiin käsiksi, niin se jää mahdollisesti Merrin tehtäväksi.
 
Eikös täälläkin voisi poistaa tuosta avatar-listasta jo käytössä olevat avat? Ei nimittäin ole kivaa, kun on monta samaa avataria käytössä, enkä tahdo että kukaan ottaa samaa... TÄMÄ on minun :) !
 
Olen samaa mieltä LilŽArwenin kanssa koska henkilön voi tunnistaa avatarista se hieman sekoittaa jos on monta samanlaista avataria.Niin se olisi myös hieman yksilöllisempää. :)
 
Aluksi Rapidforumin aikaan homma tehtiinkin käsin, mutta siinä oli tolkuton homma, etenkin jos ihmiset vaihtoivat avatareja usein. Sekä muutenkin leffojen aiheuttaman väenpaljouden takia. Eli käsityönä aivan mahdoton tehtävä.
 
Tuo avatarien luominen ja hallinnointi on Nerwenin valtakuntaa, mutta sen voinen sanoa, ettei hyviä avatareja niinvain tehdä, vaikka Nerwen siinä hyvä onkin. Kyllähän niitä voitte tekin tehdä ja pistää vaikka oman lista näkyville.
 
Thali sanoi:
Miten muuten, onko mahdollista saada tänne se ominaisuus, että näkisi milloin joku on käynyt edellisen kerran? Auttoi kovasti edellisessä Vanhassa. Silloin pystyi päättelemään, oliko joku esimerkiksi käynyt paikalla sen jälkeen, kun toinen on vastannut hänen kysymykseensä. Ja minähän en kirjoita vaikeita lauseita. :roll:

Jos sellainen ominaisuus on jo olemassa, joku voisi varmaan opastaa kädestä pitäen, mistä sen löytää. :)
Tähän on todennäköisesti tulossa ratkaisu. Ainakin omalla koneellani sain aikaiseksi tuon ominaisuuden. Nyt se pitäisi vain siirtää tänne.

LilŽArwen sanoi:
Eikös täälläkin voisi poistaa tuosta avatar-listasta jo käytössä olevat avat? Ei nimittäin ole kivaa, kun on monta samaa avataria käytössä, enkä tahdo että kukaan ottaa samaa... TÄMÄ on minun :) !

Jonkinlainen lista on varmaan jossakin vaiheessa tulossa, kunhan kerkeän sitä kehitellä.

PS. Ainakin molemmissa Appalakeissa pitäisi nyt profiilissa näkyä, koska käyttäjä on viimeksi täällä käynyt. Sama tulee kyllä aikanaan muihinkin ulkoasuihin.
 
Onkohan mahdollista saada jonkinlainen toimiva hakutoiminto? On aika rasittavaa selata kaikki aiheet läpi ja katsoa onko aiheesta jo keskustelua, vaikkei vielä niitä sivujakaan ole kovin montaa.

Kun ei voi oikein sysätä vastuuta valvojillekaan jos itse sattuu sellainen olemaan...
 
Tuotas...Uskaltaisikohan sitä taas tänne kirjoittaa. Ettei vaikuta maanvaivalta. Ei ole tarkoitus :) !

Sitä vaan tässä mietiskelin, että olisikohan jossain vaiheessa mahdollista lisätä yksityisviestikansioiden tilavuutta? Niin että sinne mahtuisi enemmän viestejä. Kun nyt ne tuppaavat täyttymään aika pian.

Mites muuten, jos on 100% täynnä Tulevat-kansiossa? Poistaako kone itse vanhimmat viestit, vai eikö uusia viestejä saa ennen kuin on tilaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :lol: .
 
Lisää tilaa boksiin olisi hyvä juttu. Ymmärrän kyllä, jos se ei ole mahdollista, mutta nyt sitä joutuu tyhjäämään koko ajan, että sinne mahtuisi mitään.

muoks. esim äsken minulla oli lähetettyjen boksi täynnä. niin, että tyhjääkö se vanhimmasta alkaen, vai mitä se tekee jos joku nyt lukisi minun lähettämäni viestin (ei siis vielä ole lukenut, mutta lukee nyt)?
tulevine boksikin oli TAAS aika täynnä. Tyhjäsin viimeksi tänään.
 
Ylös