Kehitettävää Käärmeessä

Kyllä nykyisen y-viestitilan kanssa on vain tultava toimeen. Ainakaan minun mielestä sitä ei ruveta kasvattamaan. Rapidforumin aikaan oli käytössä vain 5 y-viesti paikkaa, ja silläkin tultiin hyvin toimeen. Nykyisin, kun saatte y-viesteistä ilmoituksen sähköpostiinne, niin saatte siinä samalla koko viestin, joten jos on jokin oikein tärkeä viesti säilytettäväksi, niin säilyttäkää niitä esim. omalla koneella tai sähköpostissanne.
 
Kun viestin kirjoittaa se menee ensin Lähtevät kansioon. Sitten kun vastaanottaja on lukenut sen, se menee Lähetetyt kansioon. Eli Lähetetyt kansiossa olevat viestit on jo luettu ja minusta ne voi huoletta poistaa sieltä. Minä en ainenkaan säilytä siellä hirveästi vietsejä, joita olen laittanut.
Lähtevät kansiota EI saa tyhjätä, vastaanottaja ei ole vielä lukenut viestiä.
 
Ikää ei ainakaan automaattisesti voida sinne laittaa, koska emme sitä edes tiedä ja toinen syy on se, että jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteensä tuossakin asiassa. Toisaalta, en usko, että kovinkaan moni sitä tarvitsee. Vanhassa vanhassa oli tuo mahdollisuus, aika moni laittoi siihen kohtaan jotain epämääräistä. Kuten ensimmäisellä ajalla tai kolmannella ajalla. Katsotaan nyt kuitenkin, voi olla että tämä ikä-juttu toteutetaan tai sitten ei. Tod näk ei.
 
Tuonne profiiliinhan voisi laittaa jonkin semmoisen pikkulootan johon voisi kirjoittaa itsestään turhaa tietoa. Vaikka ikää sun muuta. Semmoinen vapaamuotoinen "oman-käden-kosketus".
 
Tuosta ikäkysymyksestähän keskustellaan näköjään säännöllisin väliajoin; osa kävijöistä haluaisi iän näkyvän aina ja kaikilla, osa taas haluaa säilyttää jonkinlaista yksityisyyttä. Minä en soisi, että ikä olisi pakko näkyä jossain. Jos sen joku haluaa tietää, voi kysyä minulta suoraan ja minä sitten vastaan jos siltä tuntuu.

Roarkin ehdotus esittelylaatikosta on toimiva, sellainen kun oli Rapidin aikoihinkin.

Ja tämähän ei ollut turha viesti. ;)
 
Jep, sellainen esittelylaatikko olisi kyllä erinomaisen hyvä asia. Ihmisethän kyllä esittelevät itsensä Eteisessä (jos oikein ruikutetaan), mutta nekin esittelyt sitten hautautuvat uusien alle (vai poistettiinko ne nykyään heti, jos kolmeen viikkoon kukaan ei ole vastannut?). Nykyään Eteinen on muutoinkin melkoisen turha, kun kaikki vain käyvät spammaamassa parilla sanalla vain että "Moi, toivottavasti viihdyt". Profiilissa voisi todellakin olla oma laatikkonsa kaikille niille, jotka todella haluavat kertoa itsestään jotain. Ja oikein johdatellusti, että ihmiset ymmärtäisivät laittaa itsestään edes jotain perustietoja.

Ikäkysymys on tietenkin aina polttava. Omasta mielestäni sitä varten voisi olla vaikka systeemi, jossa kerrotaan syntymäpäivä, kuukausi ja vuosi, ja profiilista sitten näkee ko. kontulaisen iän. Ja etusivulle tulisi sit automaattisesti että "Syntymäpäiväänsä tänään viettää: Erkki Esimerkki (15v.)" jne. Mahdolliset onnittelut voisi sitten käydä lukemassa omalta alueeltaan. Tietenkin moisesta saa kieltäytyä, jos haluaa pysytellä iättömänä. Kaikki tämä saattaa tosin olla monimutkaista tahi muutoin vain hankala toteuttaa, mutta kunhan nyt vain on ehdotus. :wink:

Muutoin en sitten voikaan muuta kuin kehua nykyisessä muodossaan olevaa Käärmettä! Täällä tosiaan keskustellaan asioista, ja kaikki roskapostitus tuntuu olevan todella hyvin aisoissa käyttäjien keskimääräisen nuoresta iästä huolimatta (tosin kyllä me aikuisetkin osaamme käyttäytyä sopimattomasti!), verrattuna moniin muihin suosittuihin foorumeihin. Loistotyötä, kiitos kaikille ylläpitäjille ja moderaattoreille! :D

MUOKS: Olen joutunut syömään sanani, mitä tulee viimeiseen kappaleeseen. Tämän yhden kuukauden (marraskuun) aikana taso on romahtanut jokseenkin huomattavasti. Tai sitten vietän täällä liikaa aikaani. Rappio lienee selitettävissä Kuninkaan paluun läheisyydellä, mutta näyttää kuitenkin siltä, että hyvän keskustelun taito on unhoittuvaa laatua. Parannusta odotellessa.
 
Kuulukohan tää nyt tänne, ja en oo ihan varma et oonko mä aivan tyhmä, mut... Eikö me keskustellakin kaikki Konnun Vanhassa Lohikäärmeessä? No mulla ainakin lukee tuolla ylhäällä että Konnun Vihreä Lohikäärme.Ja konnun etusivullahan on kuitenkin linkki Vanhaan. Toi ongelma on muillakin koneilla kuin kotikoneella...
No, sanokaa vaan suoraan jos mä oon tyhmä, mutta kuten ennenkin olen todennut, en ole mikään tekniikan ihmelapsi. :(
 
Tämä oli Vanha Lohikäärme. (minä kutsun sitä vieläkin Vanhaksi).

Vanha Vihreä lakkautettiin ja nämä yhdistettiin, kuten alun alkaisen oli ollut ja nimi laitettiin sitten Vihreäksi.

ei sen ihmeellisempää. Etkä sinä Psoeda tyhmä ole. :)
 
Mitenkäs nyt, kun Kontu ja JM ovat yhdistyneet, niin voitaisiinko esimerkiksi Konnun uutiset ja Ilmoitustaulu yhdistää? Ymmärrän, että Konnulla ja JM:llä on erilliset uutiset ja ilmoitukset, mutta Ilmoitustaulu tuntuu nyt vähän turhalta toistelulta, kun kerran uusia asioita ilmoitetaan jo Konnun uutisissa.

Ehdottelen vain aikani kuluksi. :)
 
Konnun uutisilla ja Ilmoitustaululla on minun käsitykseni mukaan hieman eri funktio. Konnun uutisiin tulee sellaisia aiheita, jotka koskevat koko Kontua Käärme mukaan lukien. Uusimmat aiheet näytetään Konnun uutissivulla ja vanhentuessaan ne poistuvat sieltä aikanaan. Kun taas ilmoitustaulu koskee enemmän Käärmettä ja siellä on pidempään pysyviä aiheita.

Voin toki olla väärässäkin. :)
 
Heh, taas kitisen avattarista. Mutta varmuuden vuoksi kyselen, että onko Käärmeessä enää voimassa se "kaikille samankokoinen ava" -tyyli? Nyt kun näkee jos jonkinkokoisia. Yhdessäkin topikissa oli muutaman viestin aikana kuusi erikokoista ja -mallista avaa. Häiritsevää, kun on tottunut siistiin yhtenäiseen ulkoasuun. *niin vaativa, niin vaativa* ;)

Jos ylläpito ei ole vain ehtinyt asiaan puuttua, niin tämä ei ollut siis moite. Kunhan kyselen tilanteen selvittämiseksi. :)
 
Gandar, olen upannut unohtuneen kuvan :)

Ja tarkoitus olisi tosiaan saada tässä ajan kuluessa kaikki käyttämään tuota samaa avatarkokoa ja -hakemistoa. Odottelen tosin sitä että Dúnadan saa joskus sen valintajärjestelmän valmiiksi. Itse saatan joku päivä intoutua tekemään jonkinlaisen avatarien lähettämis- ja automaattieditorijärjestelmän (rakastan sanahirviöitä, valitan).
 
Vielä noista uusista painikkeista (jotka muuten ovat tosi paljon kivemmat kuin edelliset :)): tuolla yksityisviestien lukemisessa/lähettämisessä on vielä joitakin vanhoja painikkeita jäljellä. Onko kyseessä unohdus vai jo tiedossa oleva juttu, jota ei ole ehditty korjata?
 
Tiedossa oleva juttu, jota ei ole ehditty korjata :) Kyllä sitä tulee käytettyä yksityisviestejä sen verran usein, että moisen huomaa :)
 
Ylös