KingReily-fopen suunnittelu + offtopikki.

Muuten, onko kukaan fopeissa ennen tehnyt itsaria? :D Teinkö minä lähtemätöntä historiaa?
 
Tik-rotta meni astumaan rotanloukkuun avaruusjääkärien aluksella, mutta se tapahtui vasta varsinaisen pelin loputtua.
 
Ups... Muistan seuraavalla kerralla tuon aikarajan.

En tajunnut itse aloittaa äänestystä, ja seuraavan kerran pääsin käärmeeseen vasta illalla.

Kiitokset pelistä Jasulle, ja onnea Gwenille "afterlifeen". :)
 
Jasdril~ sanoi:
Muuten, onko kukaan fopeissa ennen tehnyt itsaria? :D Teinkö minä lähtemätöntä historiaa?
Usvajaisten kylän viimeinen usvajainen Dolphin viilsi kurkkunsa auki äänestyksen jälkeen mikäli en muista ihan aivan väärin. Voi olla, että joitakin muitakin tapauksia on, mutta ei tule nyt mieleen.
 
Päättikö Ficakin nyt tehdä itsemurhan sitten?

Mur. Täällähän on koko miehistö pomppimassa iloisesti laidan yli pian. :p
 
Sääli. Kiitokset kuitenkin mukavasta pelistä kanssapelaajille, vaikka se minun kohdallani kuolemaan päättyikin. Seilatkaahan turvallisesti, oi rakkaat laivatoverini.
 
Jasdril~ sanoi:
Suomen kieli on muuten hyvä kieli. Tuhka oli niin ystävällinen, että kysyi minulta tippuuko Gwen, vastasin että tippuu ja pyysin vielä laittamaan Gwenin viimeisen huudahduksenkin. Jos se olisi ollut englanniksi, se olisi menettänyt merkityksensä; heti SHE tai HE olisi paljastanut, kenestä Gweniraukka puhuu. Rommi pulloa, eh, hik, siis pullo rommia suomen kielelle!

Oh ja haa. Enpä tätä viestiä muistanutkaan ja panin Helenan kysymään asiaa. Mutta oivallisesti ajateltu. Jännityksen kutkutusta lisää sangen kiharaiseen tilanteeseen. No, kysymys on kuitenkin esitetty, ja mistä sen tietää, kuinka siihen vastataan (sillä onhan kuitenkin niin, että laivalla puhutaan englantia vaikka lähes kaikki on dubattu suomeksi...).

Vedet ovat tosin lämpimät, joten mistä sen tietää kuinka kauas laivasta hypänneet jaksavat uida. Jos tulisi vaikka saari vastaan (ennen Haita). Pinnistelkää!
 
Herugrim, sen verran tiedän itse että minä en päättänyt Mariaa pompsauttaa laidan yli. :D Tuhkakin taisi jo sanoa ettei miehistöltä sellaista sallita. Ett' sillee, olipa mielenkiintoinen aamu...

Toisaalta harmittaa, toisaalta ei. Minulla olisi niin hirveästi koulujuttuja tehtävänä, että koko ajan oli huono omatunto siitä että en voi keskittyä pelaamiseen niin paljoa ja samalla siitä etten voi keskittyä koulujuttuihin. Omapäinen Maria Luisa Monteiro meni ratkaisemaan ongelman puolestani. ;)

Kiitos kaikille pelistä, voitte uskoa että luen mielenkiinnolla juonen kehitystä.
 
Miccoh sanoi:
Jasdril~ sanoi:
Muuten, onko kukaan fopeissa ennen tehnyt itsaria? :D Teinkö minä lähtemätöntä historiaa?
Usvajaisten kylän viimeinen usvajainen Dolphin viilsi kurkkunsa auki äänestyksen jälkeen mikäli en muista ihan aivan väärin. Voi olla, että joitakin muitakin tapauksia on, mutta ei tule nyt mieleen.

Minun hahmoni teki Hovi-roolipelissä seuraavanlaisen ratkaisun kun selvisi että paha voitti:

Hovilääkäri pelin lopussa sanoi:
Lääkäri katsoo kalveten Narrin kädessä kiiltelevää sormusta. Hän ei ikinä ole pahemmin Narrista pitänyt, mutta kuninkaankaartilaisen vala edellyttää häntä polvistumaan sinettisormusta pitelevän käden edessä. Onhan hän mitä ilmeisimmin Kuningas Brodericin nimittämä perillinen. Viha leimahtaa lääkärin silmissä hänen muistaessaan lapsena kuulemansa tarinat Itä-Klownian prinssi Incánuksen julmuudesta, kieroilusta ja hirmuteoista. "Narri ja prinssi Incánus? Ei ikimaailmassa," hän ajattelee.

"En ikinä alistu palvelemaan prinssi Incánusta. Kuninkaaksi en suostu häntä nimittämään. Hän on alhainen ja kiero käärme, Kuningas Broderic ei ikimaailmassa voisi nimittää moista lieroa seuraajakseen. Eläköön kuningas Broderic, ainoa oikea kuningas!" Niine sanoineen lääkäri nappaa vyöllään roikkuneen pullon, kulauttaa sisällön kurkkuunsa ja kaatuu kuolleena maahan.
 
Jaahas.. Päätti Monteirokin päättää päivänsä.. :roll:

Onko muuten Tuhkan esittämä noppapeli-tarjous vielä voimassa? :D
 
Deepdelver sanoi:
Jaahas.. Päätti Monteirokin päättää päivänsä.. :roll:

Onko muuten Tuhkan esittämä noppapeli-tarjous vielä voimassa? :D

Onhan se. Eipä ole kukaan antanut aikarajaa, siitä milloin saa noppapelinsä käyttää. Tosin jos tämän pelin aikana kuitenkin...
 
Ah. En tehnyt lähtemätöntä historiaa. Surku ja itku ja voihke. Kiitos peliseurasta vielä.

Muoks. Oho. Pitäisi lukea pelitopikki ennen tätä. Minä taisin aloittaa ketjureaktion :D Saipa Helenakin jotain pähkäiltävää. Buahaha. Katkeransuloinen olo.
 
Tuhka sanoi:
Molemmille on neljä noppaa. Ne laitetaan kuppiin ja heitetään pöydälle kupin alle. Molemmat arvaavat kuinka monta ykköstä, kakkosta, kolmosta, nelosta jne (puhun silmäluvuista) pelissä on. Pelaajat arvaavat molempien noppia ja huijaaminen on hyvin mahdollista. Voittaja on se joka pääsee lähemmäs. Häviäjä on siis se, joka on kauempana oikeasta määrästä TAI on arvioinut yli oikean määrän. (tai mahdollisesti se, joka on arvioinutt eniten yli.) Tiedot voittaja saa sitten Drewmannilta.

Eli onko vastaus muotoa: "Arvaan että pelissä on yhteensä X ykköstä, Y kakkosta, Z kolmosta..."? Mutta miten tässä voi huijata? En muista enää tarkasti PoCin peliä. Annetaanko arvaukset numero kerrallaan ja yhtä aikaa (siis erikseen tuomarille) vai vuorotellen? Ja oli siinä jotakin muutakin, mutta en muista mitä... Jännältä se peli joka tapauksessa vaikutti, kun seurasin Willin ja isänsä nopanheittoa.
 
PJ:nä minä myös hoidan pelin, sillä se on kätevintä. Ette siis pääse itse arvuuttelemaan. Sen kenet haastatte, saatte tietysti päättää. Sama ihminen voi siis pelata montakin peliä, jos hänet haastetaan useaan kertaan.

Eli ei tarvitse lähettää tusinoittain yksäreitä, joissa kertoo arvaamansa noppaluvut.
 
douv sanoi:
PJ:nä minä myös hoidan pelin, sillä se on kätevintä. Ette siis pääse itse arvuuttelemaan. Sen kenet haastatte, saatte tietysti päättää. Sama ihminen voi siis pelata montakin peliä, jos hänet haastetaan useaan kertaan.

Eli ei tarvitse lähettää tusinoittain yksäreitä, joissa kertoo arvaamansa noppaluvut.

Hienoa, ymmärsit asian ytimen! Viestilootani pursuilee jo nyt joka suuntaan.
 
Vaihdetaanpas sittenkin peli ihan PotCin noppapeliin. Siinä on ymmärrettävämmät säännöt kuin kaavailemassani muunnelmassa. Pelin seuraajilla on silloin helpompi seurata. Joten jättäkääs vanhat säännöt omaan arvoonsa.

Pelaajilla on 5 noppaa kupin alla. Omat noppansa saa katsoa. Pelaajat lyövät vetoa siitä, kuinka monta jotakin silmälukua on pelissä.
"Kaksi kakkosta"
Seuraava pelaaja joko huutaa "Valehtelija" tai korottaa.
"Kolme nelosta"
Tätä jatketaan niin kauan, kunnes jompikumpi huutaa "Valehtelija."
Kuten esimerkistä näkyy, korottaa ei tarvitse samalla silmäluvulla. Korotettaessa korotetaan määrää. Eli joku on lyönyt vetoa vaikkapa kahdesta kakkosesta. Korottajan täytyy tällöin lyödä vetoa että jotakin silmälukua, joka voi olla eri kuin alkuperäinen, on pelissä kolme tai useampi.
Korotusketju voi mennä siis vaikka näin:
"Yksi ykkönen"
"Kaksi nelosta"
"Neljä kutosta"
"Viisi kutosta"
"Seitsemän kolmosta"


Erä loppuu siihen, kun jompikumpi huutaa valehtelija. Jos valehtelijan huutanut on oikeassa, menettää valehtelija yhden nopan. Jos "Valehtelijan huutanut" on väärässä, hän menettää nopan. Peli loppuu, kun toisella ei ole enää noppia.

(Tämä on muuten oikeastikin hauska peli.)
 
Deepdelver sanoi:
Helena taisi viedä molemmat pelit. :p Onneksi olkoon vain. Voiko haasteista muuten kieltäytyä? Kyllä kai? :D

Jep. Jos haluaa kieltäytyä, niin siitä vaan. Kenenkään ei ole pakko pelata.
 
Yksäreitä vaihtaville huomio!
Laittakaahan viestinne alkuun lista kaikista, kenelle viesti menee. Kaikista viesteistä ei saa selvää, kenen kanssa seurustelusta on kyse.

...ja tarkistakaa, että olette lähettäneet kaikista viesteistänne kopion myös minulle.
 
Voisikos joku teistä pitää Saapas Herraa silmällä? :roll: Se varmaan tykkäis et silläkin olisi jotain tekemistä laivalla.

Kiitokset Tuhkalle hienosta Fopesta. Oli ilo olla mukana pelailemassa. :)
 
Ylös