Kirjekaverit

Minulla oli USAsta kirjekaveri nuorempana mutta tämä kirjeenvaihto sujui koulun välityksellä joten ilman tätä linkkiä kitjoittelu jäi.Olen nykyään ajatellut lähettää kirjeen hänellä mutta enhän tiedä onko osoite vielä voimassa tai muuta.Ja mitä hänkin ajattelisi jos muutaman "välivuoden" jälkeen kirjoittaisin hänelle.
Muuten minulla on muutamia kirjeystäviä tai oikeastaan ihan tavallisia ystäviä.Näen heitä muutenkin ja aika usein.Kirjoittelu vaan pitää välimme läheisinä niinä hiljaisempina aikoina :wink: .
 
Joskus hamassa menneisyydessä, kun oli paljon aikaa ja halua kirjotella, k-kavereita oli jotain 30 luokkaa. Nyt niitä on tasan 2, jotka todellakin lasken kirjeystäväksi. Kirjottelen varmaan viidelle, mutta nämä kaksi ovat ne, joilta todellakin kirjettä tulee odotettua ja joille kirjoitan mielelläni ja paljon. Muiden kanssa kirjoittelu onkin sitä luokkaa, että "mitäs kuuluu? Ja mitä mieltä olet siitä ja siitä bändistä?" Plääh. Täyttä pas....

Olettekos muuten nähneet kirjekavereitanne? Tai haluatteko edes? Näistä aktiivisista ystävistäni toiseen tutustuin pesisleirillä, ja aloin sitten kirjottelemaan ja toista en ole koskaan nähnyt. Hänellä on kuitenkin huomenna rippijuhlat, joten maanantaiaamuna lähen käymään moikkaamassa häntä Pyhäsalmella ja tulen takaisin Mikkelin kautta käytyäni katsomassa, mitä toiselle k-kaverilleni kuuluu. :) Jei!

Unohdin taas, että piti kirjottaa asiaa.. xD


~Himfânwen
 
Koskaan aiemmin, en vakinaisia kirjeystäviä ole omistanut, lähinnä joutunut ketjukirjeiden katkaisijaksi. :roll:
Puoli vuotta sitten osallistuin kuitenkin koulumme jonkinlaiseen 'hanki-ulkomainen-kirjeystävä'-juttuun ja sain yhden Irlannissa asuvan tytön osoitteen. Se lappu tosin tippui taskustani ja katosi.
Noin viikko sitten, sain kuitenkin postissa kukikkaan kirjekuoren, lähettäjänä turkkilainen poika. Aluksi olin lievästi sanoen hämmentynyt, varsinkin kun kirje oli saksaksi. Minä ja sanakirja päätimme kuitenkin vastata, saa nähdä kuinka kauan vastauksen tulo kestää, ja kuinka kauan kirjeilyä jatkuu.
 
Juu, onhan minulla 4 k-kamua. 3 muuta on ihan kavereita, mut yksi on ylitse muiden. Me aiotaan tavata ehkä joskus syyslomalla... :) Sen kanssa pystyy keskustelemaan kaikesta. Se ymmärtää ja auttaa aina kaikissa asioissa. Siltä on aina kiva saada kirjeitä. Aina kun saan häneltä postia, juoksen iloisena sisään ja revin kirjeen nopeasti auki. :)
 
Kirjekavereita on tässä vuosien varrella ollut aikas lailla paljolti. Yksikään lapsuuden kirjoittajista ei ole kuitenkaan jäänyt pysyväksi. Ikävä sinänsä :(
Tällä hetkellä kirjekavereita on (ehkä) yksi. Olen nimittäin hieman laiminlyönyt velvollisuuttani vastata kirjeisiin. Se vaan aina tuntuu jotenkin niin hankalalta. En sitten tiedä miksi. Tai sitten valmis kirje unohtuu pöytälaatikkoon ja myös jää sinne.

Käsin kirjoitettuja kirjeitä on kuitenkin aina kiva saada :) Edes silloin tällöin. Se piristää ihan mukavasti.
Kaikki kirjekaverini ovat myös olleet suomesta. Joskus ala-asteella muistan vielä kun vaihdoimme kirjeitä luokkatovereiden kesken :D ja se oli muka niin jännää. Kaikkea hupsua sitä silloin keksikin :lol:
 
Mulla on vaan yksi kirjekaveri ja sekin sellainen jonka tunsin. Ne muutti Ruotsiin ja ruvettiin kirjottelemaan.

Meilikamuja mulla on paljon. Yritän ruveta kirjottelemaan monien ihmisten kanssa ( mm: kun lähetän viestejä väärään ossaan. )

Kaikki sanovat että mailikamut ovat ihan eri asia kuin kiirjeystävät. Minusta meili ilahduttaa ihan yhtä paljon kuin kirjekkin. Mutta toisaalta kirjeestä näkee toisen käsialan ja sen millaisessa mielen tilassa se on kirjotettu.
 
dracull. sanoi:
Voisiko joku muuten kertoa, mistä osoitteesta löytyisi k-kamuja?

Se oli joku ihan virallisen oloinen, koululaisille tarkoitettu. Piti täytellä pieniä lappusia, eikä voinut jättää muuten kuin ryhmässä kirjekaveritoiveita (aioin kirjoittaa tilauksia,mutta se kuulosti jotenkin oudolta :p ), taisi se jotain maksaakin.
 
Olen harrastanut ns. leduilua noin 3 vuotta, mutta se on nyt tauolla koulun takia, mutta kirjekaverit tietävät sen ja jatkan sitten taas heille kirjoittelemista kun olen selvinnyt tätä koulun käyntiä vähän.
Minulla on 5 kirjekaveria ja yksi on todella rakas :heart: minulle.
Ollaan kirjoiteltu 3 ja puoli vuotta ja tunnetaan toisemme hyvin. Juorutaan puhelimessa usein ja ajateltiin joskus miitata toisiamme, mutta sitä pitää vielä harkita.
 
Mulla on ollu elämän aikana monta kirjekaveria. Parhaimillaan minulla oli parikymmentä kirjekaveria. Joskus oli niin, että mulla ei ollu muuta ystäviä kuin kirjekavereita. Viimeksi kirjoitin kirjeitä ex:i kanssa. Mutta nyt en kirjoitan kenellekään. Olen siirtynyt lähinnä sähköpostiin... Mailaan aika useasti kavereilleni. Sillä se on halvempaa minulle, kun lähettää kirjeitä kavereille. Mutta on se eri asia näpyttää tietokoneella, kun kirjoittaa.
Minulla ei ole ollu ulkomaalaiskirjeystäviä... Kirjoitin ala-asteella yhden opettajan kanssa englanniksi.
 
Mulla on 4-5 kirjekaveria, tai sanoisinko ystävää. Oon ajatellu ottaa kirjekaverin ulkomailta, mutta en tiedä mistä niitä saisin. Yksi tai kaksi noista kirjekavereista ovat minulle hirveän tärkeitä. Kirjoittelen heille A4 molemmin puolin jos vain päästä löytyy jotain jota laittaa paperille. En ole nähnyt kirjekavereitani, paitsi yhtä (emme kyllä enään ole yhteydessä) tapasimme juhlissa ja aloimme kirjoitella. Kirjoittelimme vuoden tai kaksi, ja sitten ei mitään. Muisti ei riitä muistamaan kumman vuoroon kirjoittelu jäi.
 
Minulla oli yhteen aikaan paljon kirjekavereita, myös Kreikasta ja Irlannista. Kaikki vain jäivät, syystä tai toisesta. Nykyään minulla on kaksi hyvää ystävää, joiden kanssa mailailen aktiivisesti, toinen on suomalainen ja toinen niinkin kaukaa kuin Sloveniasta.

Kirjeen merkitys on minulle eri kuin sähköpostin... Olen kai sen verran vanhanaikainen, tai jotain. Itse aloittelen ystävilleni (jotka asuvat nyt kaukana kun muutin) kirjeitä harva se päivä, ja päätän aina jatkaa myöhemmin, mutta sitten ne vain jäävät. Yhtäkään kirjettä en ole täältä lähettänyt, mutta arvatkaa kuinka monta olen aloittanut?
 
Aika turha viesti..pakko myöntää..
No mulla oli yks kirjekaveri kerran Espoossa, mut enää mul ei ollu sille tarpeeksi aikaa, ni se jäi sitten siihen..ai joo..olihan
mulla tietenkin Kiinassa yks, mutta sekään ei kestänyt, kun
neljän kirjeen ajan..sen englannista ei paljon saanut irti..
se oli tyttö ja ilmeisesti luuli muakin tytöksi..sillä ei ollut mikään
maailman paras käsiala... :roll: ..plääh!
Oishan se kirjekaveri ihan kiva, muttakun tekstiviestitkin
on keksitty..tosin kaikilla ei ole kännykkää..
 
Sindaruthiel sanoi:
Kirjoittaminen on hauskaa,se on ku kirjoittas päiväkirjaan.

Tuo on ihan totta, olen huomannut, että ennen niin aktiivinen päiväkirjan kirjoitteluni on jäänyt melkein kokonaan, kun aloin kirjoittaa enemmän kirjeitä. Minulla on n. 15 kirjekaveria Suomessa ja yksi Kreikassa. Ennen taisin vihata kirjeiden kirjoittamista, en keksinyt mitään sanottavaa enkä jaksanut kirjoitella tarpeeksi usein. Nykyään, kun moni k-ysteistä on tullut niin läheisiksi, heille on aivan ihanaa kirjoittaa, kun voi kertoa lähes kaikista asioista. Sähköpostiystejä minulla on myös sekä Suomesta että muualta, mutta he ovat enemmän sellaisia IRL-frendejä, vanhoja tuttuja tai joihin olen tutustunut jossain reissussa. En osaa oikein maileissa kirjoittaa samalla tavoin vapaasti asioistani kuin kirjeissä... paitsi tosi läheisille ihmisille. Kieltämättä mailien kirjoittaminen on helpompaa, mutta ehkä se on liiankin helppoa... En tiedä, kirje vain on minun juttuni, jotenkin ihanan vanhanaikainen ja aito tai jotain... :p
 
Olin ennen erittäin aktiivinen kirjeenvaihtaja. :) Nyt tosin ei ole enää niin paljoa aikaa, koska koulu vie sitä niin paljon ja elämä on hieman muuttunut kun on poikaystäväkin.

Nykyään olen kirjeenvaihdossa 3-4 ihmisen kanssa ja he ovat kaikki Suomesta. Sen lisäksi minulla on yksi tsekkiläinen kirjeenvaihtokaveri ja saksalainen mailikaveri. Tosin kirjoittamisessa menee aina aikaa. Etenkin nyt kun on kirjoitukset edessä. Aww.

Olen suuresti kiitollinen tuolle harrastukselle, koska sen avulla olen oppinut kirjoittamaan melko hyvin tai ainakin paremmin kuin ne, jotka eivät sitä harrasta.

Joskus minua ärsyttää suuresti sellaiset ihmiset, joiden kanssa on kirjoittanut vuosia ja, kapum, tyypistä ei kuulu enää mitään. Ei voi sanoa, että ei ole aikaa kirjoittaa ja sen vuoksi joutuu lopettamaan. Sitä sitten miettii, että olenkohan vihastuttanut hänet vai onko hän kenties kuolla kupsahtanut, kun ei kerran vastaa kirjeisiin tai kortteihin. :evil:
 
Minulla on tällä hetkellä vain kaksi kirje- ja yksi mailikaveri. Toinen kirjustelijoista on tauolla, ja ystävällisesti ilmoitti asiasta, mutta toinen taitaa olla sitten "kuolla kupsahtanut", kun ei ole hänestä *krhm* vuoteen kuulunut. Mailikaverini on entinen luokkatoverini ja paras ystäväni, joka muutti Mikkeliin ala-asteen lopussa. Olen käynyt nyt viisi kertaa viime Marraskuun jälkeen hänen kotonaan, (viimeksi viikonloppuna :D) ja olen aina lämpimästi tervetullut :) . Kaverini äiti totesi tuossa suloisesti eilen, että olen heille kuin oma lapsi.
Haluaisin enemmän kirjekavereita. He ovat ihania ihmisisä, kun jaksavat kuunnella vuodatuksiani :).
 
Tällä hetkellä minulla on kolme kirjekaveria, yksi Suomessa ja kaksi Saksassa. Yksi kirjekaveri minulla oli Japanissa, mutta eipä ole vuoteen kirjeitä kuulunut. Harmin paikka, sillä minä todella pidin hänestä. Oli kiva saada kirjeen mukana jotain perijapanilaista, kuten Hello Kitty -tarroja tai lehtileikkeitä, joista ei ymmärtänyt yhtään mitään.
Saksalaiset kamuni ovat vaisuja eivätkä osaa kovin hyvin englantia. Olen jo kauan halunnut uusia kirjekamuja, mutta no joo. Eipä ole tullut hankittua. Aikaa ja motivaatiota olisi (hillitön kirjepaperipino odottaa kynää..), mutta ei kuitenkaan. Pöh.
 
Niin... Itselläni on k-kavereita3-4 suomesta, ulkomailta olen yrittänyt, mutta en ole vielä löytänyt mitään missä olisi ulkomaalaisia kirjekavereita. Titääkö kukaan mistä löytäisin ulkomaalaisen k-kaverin? Mulle voi lähettää asiasta yksärin, tai sit laittaa tänne niin käyn kattoon. Niin netistä yritin etsiä, mutta se töppäsi jo siihen, kun en tiennyt mikä K-vaihto on englanniksi...

Oho... Olinkin kirjottanu tonne vähän ylemmäskin... On niin väsyny, ettei ajatuskaan luista...
 
Huhhuh, kun yllätyin. Ikivanha aloittamani topic yhä elossa. :)

Mutta aiheeseen, ulkomaalaisia kirjekavereita saa aika kätevästi osoitteesta www.penpals.com.
Suunnittelin tässä itsekin, että voisin hankkia ainakin yhden lisää. Puolalainen näyttää tehneen katoamistempun, ja nigerialainen kävi niin raivostuttavaksi, että tein itse katoamistempun.
 
Minulla on ollut jo tosi pitkään kirjekaveri Turusta. No ainakin yli 6,5 vuotta. Ei paljoa nähdä "tosielämässä", mutta silti kirjeet vain jatkaa matkaansa. Mulla on ollut jonkin verran ulkomailta k-kavereita mm. Amerikasta, Euroopasta ja 1 Afrikastakin. (sisko sain hepulin, että sieltähän tulee kaikkia pöpöjä ym.)
Afrikkalaiselle taisin lähettää kirjeen väärään osoitteeseen ja se lopahti siihen. Sinänsä harmi. Olisin halunnut jatkaa. Amerikkalainen lopetti ja niin teki eurooppalainenkin. En osaa kirjoittaa englanniksi asiaa kuten suomeksi. Se nyt ei ole mikään ihme. :)

Yhdellä tutulla on myös ollut tosi kauan joku k-kamu Itävallasta. Niillä se juttu luistaa.

Nojoo, sitten on vielä yksi mailikaveri, mutta enemmän arvostan kirjeeseen kirjoittamista.
 
Ylös